Musik der giver dig stĂĄpels



Musik der giver dig stĂĄpels

Indlægaf Rappo » 17. nov 2011, 08:23

Kort og godt som emnet beskriver det. Musik som fĂĄr de smĂĄ hĂĄr til at rejse sig pĂĄ kroppen!

Jeg indleder naturligvis ballet med denne:

Porcupine Tree - Collapse The Light Into Earth (Desværre ikke allerbedste lyd-kvalitet, men den kan gå)

Porcupine Tree er uden tvivl et af mine favorit bands og Collapse the Light Into Earth er en stille, men storladen og melankolsk skæring, som bare får dig til at holde kæft og nyde musikken! rullw3
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Musik der giver dig stĂĄpels

Indlægaf helledie » 17. nov 2011, 11:52

Jeg er helt enig med Rappo. Porcupine Tree er fantastiske. De bliver tit spillet herhjemme :) Manden bag PT - Steven Wilson er en travl mand med mange projekter. Han har bla. No-Man, Blackfield og sit eget solo projekt. Sangen jeg vil nævne i denne post er fra hans nye album Grace For Drowning, som, i mine øjne, er et fantastisk album. Hvis man kan li' denne slags musik kan jeg varmt anbefale man lytter til Blackfield, da dette er nemt at lytte til og fænger med det samme. Åh ja - han har også lige remastered Jethro Tull's klassiker Aqualung - med et fantastisk resultat.



Steven Wilson - Postcard
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Musik der giver dig stĂĄpels

Indlægaf Rappo » 20. nov 2011, 20:56

Steven Wilson burde faktisk næsten have sin egen tråd. Hvad den mand ikke har været indblandet i de sidste +20 år. :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Musik der giver dig stĂĄpels

Indlægaf helledie » 24. nov 2011, 22:34

rappo skrev:Steven Wilson burde faktisk næsten have sin egen tråd. Hvad den mand ikke har været indblandet i de sidste +20 år. :-)


Indeed :)

Nå - næste på listen er en sang med Radiohead. Der er et par stykker herinde fra, jeg har prøvet at spille Radiohead for, nævner ingen navne. De har mildest talt ikke været imponeret - hvilket jeg ikke forstår, fordi et nummer som dette er jo HELT fantastisk. Og der er flere, hvor de kommer fra 1musik



Enjoy.

En anden ting med Radiohead er deres indspilningskvalitet - den er reference materiale!!
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Musik der giver dig stĂĄpels

Indlægaf nc8000 » 24. nov 2011, 22:51

Rebecca Pidgeon: A rose in spanish Harlem
Arne Domnerus: Antiphone Blues næsten alle numrene på den cd
nc8000

 

Re: Musik der giver dig stĂĄpels

Indlægaf Sleazy » 23. dec 2011, 13:28



Det er måske lidt en kliché, men hva' faen. Den rammer mig hver gang.
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Re: Musik der giver dig stĂĄpels

Indlægaf Mathias Bak » 23. dec 2011, 14:41

Enig. Fantastisk sang.
Mathias Bak

Brugeravatar
 
Indlæg: 655
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:59

Re: Musik der giver dig stĂĄpels

Indlægaf Burning777 » 27. dec 2011, 14:59

Disse 3 indspilninger kan give mig gĂĄsehud med stor sikkerhed hver gang jeg lytter til dem.

Billede
Denne har flere sekvenser gennem de knap 1 time og 40 minutter, hvor jeg ikke kan undgĂĄ at komme i trance.

Billede
Især 2. sats synes jeg er noget af det største klassisk musik har at byde på.

Billede
Primært overturen som leger med temaet og genfortæller det meste af handlingen i hele operaen.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Musik der giver dig stĂĄpels

Indlægaf Mataugust » 27. dec 2011, 23:18

Da disse to endelig fandt ud af at samarbejde igen var det med et brag af et album.
Jeg giver det 7 ud af 6 mulige stjerner.
Billede
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse


Tilbage til Musik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster