Melo Classic



Melo Classic

Indlægaf kvik » 2. apr 2021, 18:24

Jeg er faldet over en lille guldgrube af historiske, klassiske udgivelser. Jeg har foretaget min første bestilling, og er nu spændt på leveringstiden, for af alle steder kommer cd’erne fra Thailand. Blev lidt overrasket over dette, når leveringsmailen kom. Tjekkede så rundt omkring på nettet, og den var god nok, og ikke mindst udgiveren er legitim og udgivelserne får rosende anmeldelser.

Når jeg kalder det en guldgrube, er det simpelthen fordi af 110+ eksisterende Melo-udgivelser finder jeg maks. 10 jeg er lunken på, resten er jeg vild i varmen efter at høre :-) Udgivelserne er tyske og franske radio-optagelser fra ca 1940-60, mange udgives for første gang, og der er både kendte og knapt så kendte udøvere.

Strengt taget burde jeg vente med oprette denne tråd, indtil cd’erne er ankommet og gennemlyttet, og har fået godkent/ikke-godkendt stempel. Men, hvis det i disse covid-tider tager lige så lang tid fra Thailand som fra Rusland og USA, så går der jo måneder. Som sagt, alt synes at være i orden, og det er spændende sager, synes jeg, så jeg har taget mig den frihed at lave nedenstående collager med det samlede Melo-katalog (sekvensen er Piano - Violin - Cello - Kvartet - Dirigent).

https://www.meloclassic.com

melo 1.jpg
melo 1.jpg (1.38 MiB) Vist 2720 gange
melo 2.jpg
melo 2.jpg (1.39 MiB) Vist 2720 gange
melo 3.jpg
melo 3.jpg (875.33 KiB) Vist 2720 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Melo Classic

Indlægaf kvik » 30. apr 2021, 20:02

Første smagsprøver er ankommet, dvs for en uges tid siden, så ikke overvældende lang leveringstid. Har haft nogle gennemlytninger, og synes lyden er ok, hverken for rå (à la Opus Kura), eller for overbehandlet (à la Dutton).

Prøveballonen bestod af en håndfuld tilbudstitler (1 kendt + 4 ukendte udøvere). Ikke alle musikstykker viste sig at være lige spændende, men sådan er jo for andre labels også. Den overvejende del var dog lytteværdig, derfor har jeg sendt endnu en bestilling afsted.

SĂĄ, Melo er godkendt for min del indtil videre.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Melo Classic

Indlægaf kvik » 18. maj 2021, 00:27

Opdagede netop, at Danacord har flere af titlerne i sin netbutik. Prisen ligger en anelse højere, men med fri fragt ved køb over 100 kr, tror jeg vi ender omtrent samme sted.

https://www.danacordbutik.dk/product_in ... s_id=48233
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Melo Classic

Indlægaf kvik » 15. aug 2021, 21:25

Synes lige jeg vil afrunde emnet. Har nu 40-45 cd-titler fra Melo, og indtrykket fra første bestilling holder. 5-10 % fænger ikke rigtigt. 20-25% fænger delvist, dvs nogle stykker fænger, andre ikke rigtigt. Resten (ca 2/3) er rent guld.

thumbs
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge


Tilbage til Musik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron