ABBA er tilbage



ABBA er tilbage

Indlægaf Claus-DK » 9. sep 2021, 20:21

Abba var lydtapet i en stor del af min barndom og jeg knuselsker deres musik stadigvæk, det har nogle dybder og lag som gør at jeg som halvfed 50 årig med gråt hår, nyder de samme sange som jeg gjorde da jeg var 8, i dag er det af andre grunde, dog med den fællesnævner at det bare er fantastisk godt skrevet, produceret og ikke mindst fremført.

Og nu er ABBA tilbage, det er så vildt, da jeg først hørte at de ville udgive et nyt album, tænkte jeg det bliver noget skrammel, det kan aldrig andet end at skuffe, måske mest fordi mine forventninger er alt for høje, hvordan skal en gruppe nogensinde kunne overgå det ABBA gjorde i 70erne, det er der jo ingen der har gjort endnu, der har været mange legendariske bands og kunstner siden ABBA var i vælten, men på en eller anden måde var ABBA bare større på de fleste leder og kanter, de kunne bare et eller andet og løftede popmusik til nogle højder der hverken er set før før eller siden, lige fra den naive start med "Waterloo" til den bitre slutning med "One of us" og jeg ved godt at Waterloo ikke var deres første sang, men det var den der rigtigt satte dem på kortet, dengang melodigrandprix var noget der interesserede hele familien og det meste af verden, de senere år er det bare blevet mere og mere kikset på alle måder..

Der er planer om koncerter, hvor de vil optræde i form af hologrammer, hvorfor nu det kunne man spørge om og jeg tror det ganske enkelt er fordi ABBA er de største og nu vil der komme en helt ny æra i musikken og den måde vi oplever det på, det er stærkt at de som endnu ældre sutter end jeg vil skabe en revolution i musikken (igen) for det her er startskuddet til noget helt nyt og anderledes, om det bliver godt eller skidt ved jeg ikke og det har heller ikke den store betydning for verden hvad jeg ender med at synes om det projekt. Det er og bliver bare helt nyt og anderledes, præcis som i de goe gamle dage, der var de også nyskabende og banebrydende og nu altså igen..

Jeg har hørt to af deres nye sange på nuværende tidspunkt og jeg kan forvisse verden om at jeg skal høre ALT hvad de sender ud.

Den første sang hedder "still have faith in you" det er skisme noget af en titel efter at have været væk i 40 år, man kan bare fra første anslag på klaveret og stemmerne høre, det er sq da ABBA det der, men det er ikke bare ABBA fra dengang, det er samtidigt nyt og moderne ikke bare en nyfortolkning af "ABBA gold" (som har ligget på den engelske hitliste i 1000 uger !!)..
Jeg synes det holder 100% måske endda mere end det og jeg er glad for at de har valgt at komme tilbage, verden har brug for håb, glæde og kærlighed og jeg ved godt at musik nok ikke lige løser verden´s problemer med et trylleslag, men jeg tror at det vil kunne forene mange mange mennesker og få dem til at tænke tilbage på en tid, hvor alt ikke var terror, taliban, klimakatastrofer, indvandrerproblemer, racisme, meetoo og hvad vi ellers hygger os med i disse år, nu skal vi fanme hører ABBA i stedet for at være negative og forargede over alle ting..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Tilbage til Musik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron