DVD-Audio



DVD-Audio

Indlægaf Mataugust » 5. aug 2023, 19:22

Jeg morer mig lidt med at prøve at lave noget dvd-audio, og til det formål bruger jeg DVD audio tool.
Jeg laver dem til iso filer, som afspilles gennem foobar eller VLC, begge skulle kunne det.
Det eneste jeg får ud af at konvertere hiresfiler (wav 96 & 192) er filer der støjer, lidt hen ad hvid støj.

Er der nogen der har prøvet at lege med det? Som eventuelt har en ide til hvad der kan gå galt. Jeg synes ikke rigtig jeg kan google mig til nogen svar.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: DVD-Audio

Indlægaf Mataugust » 15. aug 2023, 13:38

Jeg bruger dvd-audio-tool til at lave en dvd-a iso fil, og prøver at afspille dem med foobar dvd-a plugin.
Det plugin kan tilsyneladende kun afspille op til 24/96, men det er til gengæld begyndt at virke - jeg ved ikke hvad jeg har gjort for det.
Muligvis skal jeg bruge en fysisk dvd-a afspiller for at få afprøvet med 24/192,

På foobar kan jeg ikke høre forskel om det er original filerne eller om det er dvd-a, men det kunne være lækkert at få noget hi-res med over på de store højtalere ved tv'et.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse


Tilbage til Musik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster