High-rez download



Re: High-rez download

Indlægaf Burning777 » 5. maj 2011, 17:48

Det håber jeg også meget på. Men tør ikke tro det for ikke at blive skuffet.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: High-rez download

Indlægaf nc8000 » 19. maj 2011, 14:45

Så tegnede jeg et $30 3 måneders abonnement hos Boston Symphont Orchestra. For det beløb har jeg kunnet downloade 11 24/88 titler i aiif eller wma (som jeg så har konverteret til flac) og 17 16/44 titler i 320KB mp3 så det er sgu da ikke så dårligt for 150 kr. Om og i bekræftende fald hvor hurtigt og hvor meget der kommer til ved jeg ikke. Det kræver naturligvis at man er interesseret i klassisk musik.
nc8000

 

Re: High-rez download

Indlægaf Larry » 25. jun 2011, 21:45

Hello hello, my fellow heads

Jeg har købt flere album gennem HDTracks.com med stor tilfredshed. Det eneste jeg gjorde for at kunne købe, var at bruge en amerikansk "registreringsadresse" jeg fandt på Google Earth, som var et amerikansk universitet i CA. Derefter købte jeg fint med dansk visa kortet - The danish way . Meget smukt campus i øvrigt :).

Omkring kvalitet af hi-res synes jeg man må kigge kritisk på hvert led i kæden fra optagelsen, dac, kabel, head- amp og ens hovedtelefoner. Jeg oplever at en 24 bit optagelse kan lyde helt fantastisk, men der er selvfølgelig forskel. Har købt "Ole Gjeilo - Stone Rose - jazz 24 bit.96Khz " hos 2L som er flot, men ikke totalt meget bedre end en god "red book" cd optagelse. Så er vi et helt andet sted henne med "Ottmar Liebert - up close - 24 bit-96Khz" hos HDTracks og som er lavet særligt til os hovedtelefonfolk, med en særlig optageteknik. Det er 2 akustiske guitar + 1 mand der trommer på forskelligt. Det lyder helt fantastisk livagtigt som 3D, hvor de går rundt i rummet hos én. Det er en demo jeg meget varmt kan anbefale til et hvert hoved. Hvis det skulle være upsamle fra 16 bit spiser jeg gladelig mine Grado hovedtelfoner til et meeting. Jeg har selvfølgelig også en Calyx 24/192 dac til over 10K, mens resten af mit udstyr ikke er super imponerende ....endnu. Så min dac trækker helt sikkert en del op i gengivelsen.

Så det handler om kvaliteten på indspilningen og så hvilken genre man går efter, fordi der netop blive fiflet meget med produktionen i f.eks. popudgivelserne idag, så alle med en billig mp3 afspiller forbliver glade med deres køb. Jeg var også utroligt skuffet over den nyeste Cee lo Green cd, som jeg synes lød ret usselt, men har så siden læst forklaringen bla. her på Steve Guttenberg´s High- end blog om lousy lossy music:

"I'm not the only one complaining about the overuse of dynamic range compression (which is unrelated to the lossy data compression used in MP3s) that squashes music's natural soft-to-loud dynamic range. But the plain fact is most people like music that doesn't change volume from soft to loud. In a car or train you don't want music that changes volume; that's why record companies compress music, to make it loud all of the time."
Read more: http://news.cnet.com/8301-13645_3-20071 ... z1QJYpfnmi

Der er også en længere artikel om dette frygtelige forfald i musikproduktionen, som vi alle her på siden må kæmpe imod :

http://www.lydogbilde.no/nyheter/lydkva ... se-forfall

Min holdning er jeg helt sikkert gerne vil noget ekstra for at købe hi-rez udgivelser hos steder som HDtracks, 2L, Linn, B&W og Naim, fordi du kan høre tydeligt forskel på 16 og 24 bit. Hvis altså det er en god optagelse, men flere af stederne kan man høre smagsprøver inden man køber og hos HDtracks kan man vælge at høre i flere kvaliteter.

Og der er altid plads til at kigge sit system igennem. Læste på digital audio blog om en slags driver som hedder "JPLAY" som for kun 99 EURO sørger for, at din PC slår alt andet fra der forstyrre en perfekt overførsel af dine HD tracks. http://www.digitalaudioblog.com/2011/06 ... ndows.html

Som sagt intet system er bedre end det svageste led, men det hele starter jo nok med den gode indspilning om, som åbenbart har meget svære tider. Jeg siger vi må støtte 24 bit udgivelserne noget mere, så Køb noget High-rez musik folkens, det er i en større sags tjeneste :).
Senest rettet af Larry 4. okt 2011, 10:53, rettet i alt 1 gang.
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: High-rez download

Indlægaf Henrik_sdk » 26. jun 2011, 00:27

rulle5 Larry
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2385
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: High-rez download

Indlægaf Claus-DK » 26. jun 2011, 01:30

Ja fantastisk første indlæg, vi vil have mere..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: High-rez download

Indlægaf Sorensiim » 26. jun 2011, 08:05

Jeg har nu da også købt flere albums derinde uden problemer :)

"A Tribute To A Legend" kan slet ikke anbefales nok hvis man kan lide guitar :)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: High-rez download

Indlægaf nc8000 » 26. jun 2011, 08:59

Der findes også Signalyst HQPlayer der også er en ren minimalistisk wasapi player og som sjovt nok også koster €99. Den er en upsampling player hvor man kan styre de algoritmer den bruger. Foobar2000 har plugins til asio og wasapi men wasapi pluginen kan ikke klare 24/88 og jeg ved ikke hvordan den klarer >96
nc8000

 

Re: High-rez download

Indlægaf nc8000 » 3. jul 2011, 19:40

Et par links mere (fra en artikel i august nummeret af HiFiNews)

www.dreamstreaming.info

www.downloadsnow.net

www.artistconnex.com

www.highresaudio.com
nc8000

 

Re: High-rez download

Indlægaf Larry » 3. okt 2011, 19:54

Her en anbefalet af bladet Fidelity : Itrax.com. Nogle af albummene kan vælges i mange formater, som f.eks. 5.1 surround eller som tilskuer "on-stage" 3musik . Skulle have stort udvalg i mange genre, men har ikke selv tjekket det igennem.
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: High-rez download

Indlægaf Mataugust » 7. okt 2011, 11:00

Jeg har brugt hdtracks et par gange nu. Fortælle bare at Solbærvej(staves Solbaervej) ligger i LA, Californien - Betaler med mit visa/dankort - ingen problemer.
Pt bruger jeg en aune dac med usb tilslutning, så jeg kommer ikke over 16 bit alligevel, men jeg kunne da høre en klar forskel på Paul Simons "So beuatiful or so what". Der havde jeg rippet cd'en til FLAC og senere opdaget at den findes på hdtracks. Jeg er ikke sikker på at jeg kunne høre forskel hvis jeg konverterede hdtracks versionen til 16 bit.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: High-rez download

Indlægaf helledie » 3. nov 2011, 12:09

helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: High-rez download

Indlægaf Aquila » 3. nov 2011, 13:12

Procupine Tree! Jo'dak!
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Re: High-rez download

Indlægaf Sorensiim » 6. nov 2011, 00:42

Mataugust skrev:Jeg har brugt hdtracks et par gange nu. Fortælle bare at Solbærvej(staves Solbaervej) ligger i LA, Californien - Betaler med mit visa/dankort - ingen problemer.
Pt bruger jeg en aune dac med usb tilslutning, så jeg kommer ikke over 16 bit alligevel, men jeg kunne da høre en klar forskel på Paul Simons "So beuatiful or so what". Der havde jeg rippet cd'en til FLAC og senere opdaget at den findes på hdtracks. Jeg er ikke sikker på at jeg kunne høre forskel hvis jeg konverterede hdtracks versionen til 16 bit.

Jeg bor på Kaervej i Skanderborg, Alabama... :mrgreen:
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: High-rez download

Indlægaf aparthia » 15. nov 2011, 23:57

Bandcamp sælger også flac.

Dog skal man være lidt opmærksom, da musikken sagtens kan være konverteret fra et lossy format til FLAC for at opfylde bandcamps krav om en lossless fil.

Personligt har jeg fundet få mængder af de såkaldte transcodes.
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: High-rez download

Indlægaf mcfrede » 16. nov 2011, 00:17

Deep Elm Records giver hver onsdag et album ud gratis resten af året, det er ikke "high-rez" (så flame mig ikke), men det er dog tabsfrit og fint hvis i er til "indie".
Det kræver vist at man lige "liker" dem på facebook.
Der er forskellige formater, blandt andet FLAC og vistnok også .WAV tilgængelig til gratisdownload og hvis man kan lide musikken er vist mange af deres albums til at købe i "high-rez"!
http://www.deepelm.com/535/

[EDIT]
Jeg ser lige at deres Hi-res vist ikke er helt så high-rez som der efterspørges i tråden her. Undskylder... :cry:
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: High-rez download

Indlægaf aparthia » 16. nov 2011, 00:38

Mit indlæg er vist heller ikke hirez nok, men flot tip du kommer med mcfrede!

Så vidt jeg kan se er det kun i 24 timer og ikke resten af året
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: High-rez download

Indlægaf mcfrede » 16. nov 2011, 00:52

Hver download kører 24 timer før de lukker for sluserne, næste onsdag åbner de så igen for et nyt album i 24 timer!
Der er også en række "sampler" CD'er der kan downloades gratis med smagsprøver...
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: High-rez download

Indlægaf Burning777 » 7. sep 2015, 08:36

Nu får HD Tracks konkurrence til stregen. Når Qobuz kommer så er det nok ligeså slut med at købe filer hos HD Tracks som det har været slut med at købe filer i iTunes længe for mig.

http://www.recordere.dk/2015/09/nu-komm ... ng-til-dk/
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: High-rez download

Indlægaf sorenb » 7. sep 2015, 09:03

Burning777 skrev:Nu får HD Tracks konkurrence til stregen. Når Qobuz kommer så er det nok ligeså slut med at købe filer hos HD Tracks som det har været slut med at købe filer i iTunes længe for mig.

http://www.recordere.dk/2015/09/nu-komm ... ng-til-dk/

Der var vist en hel del titler på HDTracks i sin tid, der på trods af høj samplefq, stadig ikke indeholdt information over 20kHz ...
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Foregående

Tilbage til Musik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster

cron