Mage's Hoved-Fi



Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf hks777 » 29. jul 2011, 22:24

mage skrev:
Hej hks777

Tak for roserne.

Til spørgsmålene:

1) Det er meget en smags sag. Og i dette tilfælde er jeg "rimelig" farvet. Jeg er HELT KLART tilhænger af HD650'eren. Den passer til mit lydbillede. For mig tæller komforten altså også med. Her taber FA-011'eren desværre kampen med HD650'erne. Hos mig er HD650'erene referencen..... Indtil HD800'eren kommer..... snart....I hope...

2) Little Dot MKIII er godt med ALT! 'Nuff said!!

3) Rigtig som Claus siger, det er en trafo under skallen....

Jeg håber jeg kunne hjælpe lidt på vej... Har du egentlig ikke selv et par FA-011?

Mage


tak for svarene
(ekstra spørgsmål til Little Dot MKIII)
hvor meget ekstra vedligeholdelse er det ved en rørforstærker?
hvor meget komme det til koste når rørene skal skiftes?
springe de lige som pærer eller hvordan finder man ud af at de er døde?
jo jeg har selv fa 011
(fa 011)
synes du også at de kræver en amp så meget som ham der har anmeldt dem på head fi?
hvor meget gĂĄr jeg glib af ved at bruge dem direkte fra en netbook?
Gear:
custom made stationær pc->v-link III->colorfly c4->RSA sr71b->He-500
Asus u46s->Fiio E10->HyperX Cloud
ipod classic->RSA sr71b-> ????
hks777

Brugeravatar
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 1. apr 2011, 16:19
Geografisk sted: 20 km fra kolding

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf mage » 30. jul 2011, 10:20

hks777 skrev:
mage skrev:
Hej hks777

Tak for roserne.

Til spørgsmålene:

1) Det er meget en smags sag. Og i dette tilfælde er jeg "rimelig" farvet. Jeg er HELT KLART tilhænger af HD650'eren. Den passer til mit lydbillede. For mig tæller komforten altså også med. Her taber FA-011'eren desværre kampen med HD650'erne. Hos mig er HD650'erene referencen..... Indtil HD800'eren kommer..... snart....I hope...

2) Little Dot MKIII er godt med ALT! 'Nuff said!!

3) Rigtig som Claus siger, det er en trafo under skallen....

Jeg håber jeg kunne hjælpe lidt på vej... Har du egentlig ikke selv et par FA-011?

Mage


tak for svarene
(ekstra spørgsmål til Little Dot MKIII)
hvor meget ekstra vedligeholdelse er det ved en rørforstærker?
hvor meget komme det til koste når rørene skal skiftes?
springe de lige som pærer eller hvordan finder man ud af at de er døde?
jo jeg har selv fa 011
(fa 011)
synes du også at de kræver en amp så meget som ham der har anmeldt dem på head fi?
hvor meget gĂĄr jeg glib af ved at bruge dem direkte fra en netbook?


Vedligeholdelse: Er der egentlig ikke noget af. Og dog. Når det så er sagt skal der jo skiftes rør engang imellem. Levetiden på rørene er forskellige fra mærke til mærke og hvor meget de bruges selvfølgelig. Levetid på 4-6000 timer skal du nok regne med at der er i dem. Måske endda mere. Specielt med de "små" rør" som sidder i Dot'en.

Udgifter til rør: Well, Hvor stor er "Muldvarpen"? Man kan få matchede sæt fra 10$ og opefter. The sky is the limit!! "Tuberolling" er et fænomen som er meget brugt indenfor rørforstærkere. Forskellige mærker rør har forskellige lydkarakteristika. Nogle har meget bas. Andre mindre. Nogle er bedre i mellemtonerne osv osv osv. HVis du søger på "tube rolling" på head-fi.org får du masser af hits/tråde med TONSvis af gode råd til forskellige rør/smag.

Hvornår skal et rør skiftes? Jeg har personligt ALDRIG været ude for et rør er sprugnet som en pære. Jeg vil hellere sammenligne det med at det langsomt "visner". Ofte mister det sin specielle karakteristik og bliver kedelig og "flad". Dette kan være svært at opdage da det sker over en rum tid og ikke altid fra det ene øjeblik til det andet.

Amp eller ej? Som hovedudgangspunkt synes jeg at et par gode bøffer fortjener en god amp! Punktum! Når det så er sagt, ved jeg jo godt at det ikke altid er muligt at slæbe en amp, DAC og diverse kabler med sig rund omkring.
Nu kender jeg ikke din netbook og dens udgang og hvad den yder men dens "core business" er jo ikke at forstærke lyd til dine bøffer. Lad den bruge sine kræfter til HD'en, skærmen, skærmkort, RAM, ROM og hvad de nu hedder. Hvis jeg var dig ville jeg se mig om efter en lille amp du kan bruge i forbindelse med din netbook. Evt. med indbygget DAC. Gerne brugt. Der er MASSER af penge at spare på brugt "materiel"

God jagt/fornøjelse

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf hks777 » 30. jul 2011, 10:29

mage skrev:
Vedligeholdelse: Er der egentlig ikke noget af. Og dog. Når det så er sagt skal der jo skiftes rør engang imellem. Levetiden på rørene er forskellige fra mærke til mærke og hvor meget de bruges selvfølgelig. Levetid på 4-6000 timer skal du nok regne med at der er i dem. Måske endda mere. Specielt med de "små" rør" som sidder i Dot'en.

tak det er faktisk ret lang tid :-)

Udgifter til rør: Well, Hvor stor er "Muldvarpen"? Man kan få matchede sæt fra 10$ og opefter. The sky is the limit!! "Tuberolling" er et fænomen som er meget brugt indenfor rørforstærkere. Forskellige mærker rør har forskellige lydkarakteristika. Nogle har meget bas. Andre mindre. Nogle er bedre i mellemtonerne osv osv osv. HVis du søger på "tube rolling" på head-fi.org får du masser af hits/tråde med TONSvis af gode råd til forskellige rør/smag.

det jeg tænkte på prisen på de samme rør som sider i fra stock

Hvornår skal et rør skiftes? Jeg har personligt ALDRIG været ude for et rør er sprugnet som en pære. Jeg vil hellere sammenligne det med at det langsomt "visner". Ofte mister det sin specielle karakteristik og bliver kedelig og "flad". Dette kan være svært at opdage da det sker over en rum tid og ikke altid fra det ene øjeblik til det andet.

ok tak :-)

Amp eller ej? Som hovedudgangspunkt synes jeg at et par gode bøffer fortjener en god amp! Punktum! Når det så er sagt, ved jeg jo godt at det ikke altid er muligt at slæbe en amp, DAC og diverse kabler med sig rund omkring.
Nu kender jeg ikke din netbook og dens udgang og hvad den yder men dens "core business" er jo ikke at forstærke lyd til dine bøffer. Lad den bruge sine kræfter til HD'en, skærmen, skærmkort, RAM, ROM og hvad de nu hedder. Hvis jeg var dig ville jeg se mig om efter en lille amp du kan bruge i forbindelse med din netbook. Evt. med indbygget DAC. Gerne brugt. Der er MASSER af penge at spare på brugt "materiel"
min netbook er ikke noget særligt. jeg har ikke noget imod at købe brugt, men der er ikke det store udvalg

God jagt/fornøjelse

Mage


mine svar er skrevet med rød
Gear:
custom made stationær pc->v-link III->colorfly c4->RSA sr71b->He-500
Asus u46s->Fiio E10->HyperX Cloud
ipod classic->RSA sr71b-> ????
hks777

Brugeravatar
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 1. apr 2011, 16:19
Geografisk sted: 20 km fra kolding

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf mage » 30. jul 2011, 10:47

Hej igen...

Jeg tror at "stock tubes" koster 20$ http://www.littledot.net/forum/viewtopic.php?f=9&t=815

Med hensyn til udvalg på brugtmarkedet så prøv KSB her på siden, KSB på hifi4all.dk, dba.dk , eller ebay.com (.de, .co.uk ). Størst mulighed er der måske på head-fi.org.

God jagt

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf hks777 » 30. jul 2011, 11:00

mage skrev:Hej igen...

Jeg tror at "stock tubes" koster 20$ http://www.littledot.net/forum/viewtopic.php?f=9&t=815

Med hensyn til udvalg på brugtmarkedet så prøv KSB her på siden, KSB på hifi4all.dk, dba.dk , eller ebay.com (.de, .co.uk ). Størst mulighed er der måske på head-fi.org.

God jagt

Mage


tak for links :-)

hvor lang tid tog før du fik din Little Dot MK III ?
Gear:
custom made stationær pc->v-link III->colorfly c4->RSA sr71b->He-500
Asus u46s->Fiio E10->HyperX Cloud
ipod classic->RSA sr71b-> ????
hks777

Brugeravatar
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 1. apr 2011, 16:19
Geografisk sted: 20 km fra kolding

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf mage » 30. jul 2011, 11:25

hks777 skrev:
mage skrev:Hej igen...

Jeg tror at "stock tubes" koster 20$ http://www.littledot.net/forum/viewtopic.php?f=9&t=815

Med hensyn til udvalg på brugtmarkedet så prøv KSB her på siden, KSB på hifi4all.dk, dba.dk , eller ebay.com (.de, .co.uk ). Størst mulighed er der måske på head-fi.org.

God jagt

Mage


tak for links :-)

hvor lang tid tog før du fik din Little Dot MK III ?


Jeg husker som en si. Men mener det var ca 7-8 dage selvom den var forbi tolden. Og det kan KUN tilskrives at den blev sendt med DHL hele vejen. David (fra linket) som jeg købte den af har en side på ebay hvor han sælger dem. Han er ret så effektiv. Han sendte den under 8 timer efter betalingen gik igennem (PayPal). 2 døgn fra Hong Kong til DK og selvfølgelig optil en weekend hvor Tolden/DHL var gået i hi. Resten af tiden på et DHL lager...

HVIS du påtænker at investere i en LDIII så spendér de sidste 5-10$ og køb fra David. Der er også andre der sælger disse forstærkere med tvivlsom "tilbagemelding"... Tror jeg fik den til 199$ på han ebay-side...

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf mage » 30. jul 2011, 11:27

Fandt liiige linket til ebay-siden:

http://cgi.ebay.com/Little-Dot-MK-III-3 ... 2eb5fe283a

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf mage » 30. jul 2011, 11:48

Siden du ikke bor sååååå langt væk skal du være velkommen forbi til et lyt hvis du har muligheden for det... INDEN du køber.

GĂĄr pĂĄ 2 ugers ferie fra pĂĄ fredag, sĂĄ der er MASSER af tid....

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf hks777 » 30. jul 2011, 12:35

mage skrev:
hks777 skrev:
mage skrev:Hej igen...

Jeg tror at "stock tubes" koster 20$ http://www.littledot.net/forum/viewtopic.php?f=9&t=815

Med hensyn til udvalg på brugtmarkedet så prøv KSB her på siden, KSB på hifi4all.dk, dba.dk , eller ebay.com (.de, .co.uk ). Størst mulighed er der måske på head-fi.org.

God jagt

Mage


tak for links :-)

hvor lang tid tog før du fik din Little Dot MK III ?


Jeg husker som en si. Men mener det var ca 7-8 dage selvom den var forbi tolden. Og det kan KUN tilskrives at den blev sendt med DHL hele vejen. David (fra linket) som jeg købte den af har en side på ebay hvor han sælger dem. Han er ret så effektiv. Han sendte den under 8 timer efter betalingen gik igennem (PayPal). 2 døgn fra Hong Kong til DK og selvfølgelig optil en weekend hvor Tolden/DHL var gået i hi. Resten af tiden på et DHL lager...

HVIS du påtænker at investere i en LDIII så spendér de sidste 5-10$ og køb fra David. Der er også andre der sælger disse forstærkere med tvivlsom "tilbagemelding"... Tror jeg fik den til 199$ på han ebay-side...

Mage


mange tak :-)

hvis jeg køber den bliver det fra David
Gear:
custom made stationær pc->v-link III->colorfly c4->RSA sr71b->He-500
Asus u46s->Fiio E10->HyperX Cloud
ipod classic->RSA sr71b-> ????
hks777

Brugeravatar
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 1. apr 2011, 16:19
Geografisk sted: 20 km fra kolding

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf hks777 » 30. jul 2011, 12:36

mage skrev:Fandt liiige linket til ebay-siden:

http://cgi.ebay.com/Little-Dot-MK-III-3 ... 2eb5fe283a

Mage


tak er gemt :-)
Gear:
custom made stationær pc->v-link III->colorfly c4->RSA sr71b->He-500
Asus u46s->Fiio E10->HyperX Cloud
ipod classic->RSA sr71b-> ????
hks777

Brugeravatar
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 1. apr 2011, 16:19
Geografisk sted: 20 km fra kolding

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf hks777 » 30. jul 2011, 12:39

mage skrev:Siden du ikke bor sååååå langt væk skal du være velkommen forbi til et lyt hvis du har muligheden for det... INDEN du køber.

GĂĄr pĂĄ 2 ugers ferie fra pĂĄ fredag, sĂĄ der er MASSER af tid....

Mage


det kunne jeg da godt :grin: men fra på søndag bor jeg på et skolehjem i Sønderborg så det må blive en weekend jeg er hjemme
hvor i landet er du da fra?
Gear:
custom made stationær pc->v-link III->colorfly c4->RSA sr71b->He-500
Asus u46s->Fiio E10->HyperX Cloud
ipod classic->RSA sr71b-> ????
hks777

Brugeravatar
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 1. apr 2011, 16:19
Geografisk sted: 20 km fra kolding

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf mage » 17. aug 2011, 17:38

Well, sĂĄ er det vist pĂĄ tide med en lille update...

Var på udkig efter et eksternt lydkort/DAC/Amp der kunne bruges ved PC'en. Altså forstærke mine aktive 2.1 PC højtt. og så helst liiiige inkludere et jack-out til div. bøffer. Faldt over denne "hybrid" på ksb:

Maverick Audio TubeMagic A1
Billede

Fik den hentet i Kolding, kun 2 mdr. gammel. Altid rart når der "fejlkøbes" i nærområdet. Nyprisen ligger omkring 199 $ og det var ca. hvad jeg måtte bløde for den - omregnet til Kongens mønt naturligvis. Ergo en besparelse på moms og Pest Danmarks dummebøde. Fair pris.

Umiddelbart gør den jo ikke meget væsen af sig med sine 6x26x17cm (HxBxD). Hvad får man så egentlig for sine surttjente 199 $ ( + moms, told, fragt m.m.)? Well, man får bl.a.:

- Head Amp
- Pre Amp (Rør PLUS transistor udgange)
- DAC
- USB-lydkort

Billede

Valgmuligheder er der masser af. Med et par vrid med hĂĄndleddet kan man skifte mellem Coaxial digital -> Optisk digital -> USB -> Analog (RCA) -> Line-in (pĂĄ fronten). Desuden er der 2 stk. 1/4" pĂĄ fronten (Line-in og Phones-out)

Billede

Et lille blik bagfra. Fra venstre er det: USB, Optisk digital, Coaxial digital, Analog (RCA), Pre-Amp out (RCA), Tube Pre-Amp out (RCA) og 110/220 volt.

Skulle man opsummere med ét ord ville det være: ALSIDIGHED. Amp, DAC, Pre-amp (x2) og meget mere i en lille desktop-enhed. Og endda med udgang til bøffer. Hvad mere kan man forlange? Okay, når jeg nu SELV spurgte så værsgo: BYGGEKVALITET! Byggekvaliteten er måske ikke heeeeeeelt "up there". Vi snakker dog ikke "Mekano-agtige" tilstande dog skuffer den en kende. F. eks. Kommer jeg hjem og finder ud af at chassiet er en smule skævt, hvilket bevirker at den vipper. Ikke meget "bare" et par millimeter. Men nok til at jeg finder en umbraco nøgle frem. Når kun at løsne én. SVUP! Så retter chassiet sig selv ud. Nemt nok. Never the less - min eneste anke.... So far....

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf Larry » 16. jan 2012, 22:33

Du har glemt at du ogsĂĄ har den her liggende :mrgreen:
Vedhæftede filer
Mage.jpg
Mage.jpg (76.72 KiB) Vist 11137 gange
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf mage » 17. jan 2012, 00:58

Ehh..... What now?

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf Larry » 17. jan 2012, 10:33

Det billed var en lille morsomhed fra CES messen, hvor dit navn står på æsken. Er lidt nygerrig på hvordan Maverick DAC lyder (er du tilfreds) og kan den trække nogle lidt tungere hovedtelefoner ?
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf mage » 17. jan 2012, 13:46

Der er kamp om spilletiden herhjemme. Der står en Little Dot MK III og en Burson Audio HA-160 og kæmper for lidt spilletid i ny og næ. Og kamp det er der. D1'eren står som naglet fast i mit pc-setup og driver ALT! Men hvad med at høre den for dig selv? Skulle du ikke bare ha' den over et par uger? Regner selv med at være i Kbh på lørdag d. 28/1 men hvis jeg nu sender den i løbet af i morgen - tror ikke jeg når at sende den i dag - så kunne jeg hente den d. 28... (Så kunne på samme tid støve DAC3'eren af og varme den op... ;O))

Send mig en PB

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf Mataugust » 17. jan 2012, 13:56

Larry skrev:Det billed var en lille morsomhed fra CES messen, hvor dit navn står på æsken. Er lidt nygerrig på hvordan Maverick DAC lyder (er du tilfreds) og kan den trække nogle lidt tungere hovedtelefoner ?


Jeg hørte D1 i Ringsted, og det var den ene af 2 forstærkere, der kunne give bas, rigtig bas, i K701. Ellers spørg Henrik_sdk, han har den og hd650 mfl.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf Larry » 17. jan 2012, 23:42

OK cool, sender dig en PM
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf mage » 18. jan 2012, 21:57

SĂĄ er den i posten...

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf Ballegaard » 17. jan 2013, 22:23

Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen: Hands down det BEDSTE Hoved-Fi produkt jeg til dato har købt!!!

Mage[/quote]

Hej Mage

Interessant at læse om 'din rejse' !
At du sĂĄ ogsĂĄ ka' li' go' whisky - det borger jo for kvaliteten rulle2

Jeg vil egentlig bare spørge dig, om forskellen på LD 3 og LD 4 se ?
Hovedtelefoner: Audeze LCD-2 rev. 2 - Denon AH-GC20 - Goldring DR100 - Denon AH-D2000
Kilder: NAD c545 bee - iPhone 6+
DAC/Amp mm: Heed Obelisk DA - Heed Canalot m. Q-PSU - NuForce uDAC 2 - Audinst AMP-HP - NAD c352
Ballegaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: 14. dec 2012, 11:48
Geografisk sted: Slagelse

ForegåendeNæste

Tilbage til Fotos af dit Hoved-fi udstyr

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron