Fostex TH600



Fostex TH600

Indlægaf Magstener » 22. jul 2015, 15:37

Her kommer lidt billeder, efter jeg købte disse fantastiske høretelefoner hos Claus.
Billede
Billede

Jeg er utroligt tilfreds med mit køb, og synes egentligt at mig og Claus har haft god kontakt, selvom der var et lille problem med noget sommerhus, men det var nok mere min timing der var lidt off. :)
Jeg havde tænkt mig at skrive lidt impressions en af dagene. Måske jeg kunne låne dem til en redaktør *host*Buyer*host*, så han evt. kunne skrive et review et stykke ud i fremtiden, da jeg kun har evnen til folkeskole dansk, og ikke kender alle de finere udtryk inden for HiFi.
Schiit Modi2&Magni2U>ZMF Omni, Sennheiser HD650 :-)
Magstener

 
Indlæg: 147
Tilmeldt: 20. jun 2015, 14:48
Geografisk sted: Hillerød 3400

Re: Fostex TH600

Indlægaf toppe » 22. jul 2015, 18:43

Magstener skrev:...Måske jeg kunne låne dem til en redaktør...


Jamen gerne - det vil jeg glæde mig til ruller1

Mere alvorligt - jeg holder rigtig meget af at læse detaljerede, velskrevne anmeldelser skrevet af folk som tydeligvis har lyttet til en del grej gennem årene, som fx Buyers fremragende anmeldelser, men jeg holder nu altså lige så meget af, at læse anmeldelser skrevet af folk som ikke har anmeldt noget før. Lidt lige som ordsproget: Sandheden skal høres fra børn og fulde folk (uden sammenligning i øvrigt) er der ofte noget 'rent' og 'ærligt' over en 'urutineret' anmelder, som jeg mener ofte giver rigtig gode indspark, så jeg håber bestemt ikke at du holder dig selv tilbage med dine indtryk :-) Hvis vi i tilgift også får Buyers ord med på vejen er det jo bare en win-win ;-)

Edit: Hov jeg glemte helt: Tillykke med dem! :grin:
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Fostex TH600

Indlægaf Buyer no 1 » 22. jul 2015, 19:27

Tillykke med dem, jeg er sikker pĂĄ du blive glad for dem thumbs

Og jeg er helt på linie med Toppe omkring anmeldelser. Det er altid fedt at læse om folks indtryk, og sproget og ordene er ikke vigtige. Og det behøver heller ike at være langt eller stuktureret, men bare en formidling af hvad du oplever med dem.

Men jeg vil da heller ikke lægge skjul på, at det selvfølgelig kunne være spændende at lytte til dem ;-) Og måske kender jeg en der har en TH900, og så ville det jo være oplagt at prøve at sammenligne dem.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Fostex TH600

Indlægaf Magstener » 22. jul 2015, 20:14

Jamen, vi kan jo også begge to skrive et review hen af vejen Buyer, men jeg havde lige tænkt mig at holde lidt på dem, inden jeg sendte dem videre. Jeg vil gerne prøve at skrive et review hen af vejen, men skal jeg sammenligne dem med andre høretelefoner, eller skal jeg bare skrive ud fra hvad jeg hører? Det er vel svært at undgå lidt at sammenligne, da vi alle har nogle målinger i forhold til hvad vi har hørt på før. :)
Schiit Modi2&Magni2U>ZMF Omni, Sennheiser HD650 :-)
Magstener

 
Indlæg: 147
Tilmeldt: 20. jun 2015, 14:48
Geografisk sted: Hillerød 3400

Re: Fostex TH600

Indlægaf Buyer no 1 » 22. jul 2015, 20:59

Du skal bare tage dig rigtig god tid, og nyde dine nye hovedtelefoner. Lytte til en masse musik og lære dem at kende. Det vigtigste er da for pokker at DU får glæde af dem! Så må tiden vise hvad der bliver af muligheder for en evt. anmeldelse fra min side.

Omkring reviews er der ikke nogen faste rammer, men personligt synes jeg det både er nemmere at skrive og nemmere at læse, når man sammenligner med noget andet. Hvis jeg fx skriver: "Denne hovedtelefon har meget bas", hvad betyder det så lige? Hvis jeg i stedet skriver: "I forhold til T1 har denne hovedtefon meget mere bas", er det straks nemmere at forstå. Men det kan også blive for stift, hvis man hele tiden skal holde ting op imod hinanden. Så nogen gange er det befriende, bare at skrive/læse om hvordan man oplever det, uden for meget omsvøb, men bare "frit fra leveren".

Men når alt kommer til alt er det ikke så vigtigt at tænke så meget over, om det er på den ene måde eller på den aden måde. Det vigtigste er, at få skrevet noget, at få fortalt hvad ens indtryk er. Blev man skuffet eller overrasket? Var det som forventet? Er der noget der mangler eller noget man slet ikke havde regnet med? Fik man lyst til at lytte til mere hele tiden, eller kom de til at ligge lidt i venteposition? Etc. etc.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Fostex TH600

Indlægaf toppe » 22. jul 2015, 21:08

Der er ingen regler for hvordan en anmeldelse skal skæres - kast dig bare ud i det og gør det fuldstændig som du vil ;-)
Der findes altså ikke imho en rigtig eller forkert måde at beskrive sine indtryk - eller rettere sagt, alle måder er rigtige. Jeg tror heller ikke på at man kan lave en objektiv beskrivelse - jeg ser frem til at læse om DINE indtryk :-)
Personligt synes jeg at det er lidt nemmere at holde et par hovedtelefoner op mod hinanden, men hvis man ikke kender så mange andre er det jo ikke den 'rigtige' måde at gøre det på. Man kan jo altid tilføje yderligere indtryk i takt med at man lærer sine hovedtelefoner bedre at kende og når man har haft mulighed for at bedømme andre i forhold til dem.
Som Buyer siger: Giv dig god tid og nyd dem :grin:
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Fostex TH600

Indlægaf Claus-DK » 22. jul 2015, 21:35

Bare giv den gas Magnus, vi har da skrevet en del og du skriver fint, tænk ikke over sådan noget..
Bare skriv og forklar med dine egne ord hvad du synes, så bliver det bedst, man skal ikke prøve at tillægge sig en stil og et sprog man ikke bruger normalt eller i det mindste ofte, så bliver det bare kunstigt og anstrengt, sammenlign med ting alle kender noget til, knallerter, cykler, sko hvad ved jeg, kun fantasien sætter grænser..
Det der er det sjove (og lærerige) ved at skrive sådan noget er at finde sin stil og øve sig i at beskrive ting man godt ved hvad er og kender, men har hulens svært ved at sætte ord på det, sådan noget lærer du ...
Er du i tvivl når vi nørder igennem og bruger vores hemmelige sprog så bare afbryd og spørg, vi er har for at hjælpe og lære af hinanden..

Når det så er sagt, kan jeg kun sige jeg ser frem til at læse om dem..
I øvrigt har den behandling du desværre blev et offer for vist mig at du er en meget rar og tålmodig mand, stor respekt her fra
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12661
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fostex TH600

Indlægaf Magstener » 22. jul 2015, 23:52

Claus-DK skrev:Bare giv den gas Magnus, vi har da skrevet en del og du skriver fint, tænk ikke over sådan noget..
Bare skriv og forklar med dine egne ord hvad du synes, så bliver det bedst, man skal ikke prøve at tillægge sig en stil og et sprog man ikke bruger normalt eller i det mindste ofte, så bliver det bare kunstigt og anstrengt, sammenlign med ting alle kender noget til, knallerter, cykler, sko hvad ved jeg, kun fantasien sætter grænser..
Det der er det sjove (og lærerige) ved at skrive sådan noget er at finde sin stil og øve sig i at beskrive ting man godt ved hvad er og kender, men har hulens svært ved at sætte ord på det, sådan noget lærer du ...
Er du i tvivl når vi nørder igennem og bruger vores hemmelige sprog så bare afbryd og spørg, vi er har for at hjælpe og lære af hinanden..

Når det så er sagt, kan jeg kun sige jeg ser frem til at læse om dem..
I øvrigt har den behandling du desværre blev et offer for vist mig at du er en meget rar og tålmodig mand, stor respekt her fra

I lige måde. Jeg må bare tage reviews som det kommer. Når det kommer til at skrive, grammatik, handler det mere om at sætte kommaer og punktummer, det tager lang tid for mig at sætte dem rigtigt, og ofte bliver det bare hurtigt her og der, min grammatik i form af stavning er helt OK. Skolen har aldrigt været min stærke side, da jeg var liiidt for oprørsk i mine tidligere år. :)
Schiit Modi2&Magni2U>ZMF Omni, Sennheiser HD650 :-)
Magstener

 
Indlæg: 147
Tilmeldt: 20. jun 2015, 14:48
Geografisk sted: Hillerød 3400

Re: Fostex TH600

Indlægaf Claus-DK » 23. jul 2015, 00:13

pyt med det, der er ingen der hænger sig i om du staver eller smider tegn som de blinde slås i sne, pyt med det bare du skriver..
Vi deltager pĂĄ det i niveau vi er pĂĄ og alle har respekt for et medlem der deler sin viden og erfaring..
Bare giv den noget gas.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12661
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fostex TH600

Indlægaf Magstener » 23. jul 2015, 00:26

Det var en god sammenligning, der der med blinde og sne. ;)

Jeg vil give det et forsøg, på et tidspunkt.
Schiit Modi2&Magni2U>ZMF Omni, Sennheiser HD650 :-)
Magstener

 
Indlæg: 147
Tilmeldt: 20. jun 2015, 14:48
Geografisk sted: Hillerød 3400

Re: Fostex TH600

Indlægaf davidsh » 24. jul 2015, 14:48

Desuden: Jeg foretrækker personligt en anmeldelse der er skrevet efter lang tids ejerskab og sådan tror jeg egentlig mange har det.. Så god tid :-)



Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark


Tilbage til Fotos

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron