Hovedtelefon manga



Re: Hovedtelefon manga

Indlægaf nc8000 » 15. apr 2011, 00:37

Jeg læser stort set alt men må indrømme at min kærlighed især går på strip (ikke stripper) serier og mest af amerikansk herkomst. Min all time favorit er nok Doonesbury som jeg har læst stort siden jeg kunne læse engelsk i midten af 70'erne og så Prins Valiant. Dansk Anders And har jeg mindst 25 årgange af mere eller mindre komplet fra først i 50'erne og frem og de første 250 Jumbo bøger hvorefter jeg stoppede (da de begyndte at komme hver måned mistede de den charme de havde fra starten hvor der kom en i sommerferien og en til jul). I omkring 20 år delte jeg abonnement på Basserne med Henrik i Haderslev.
nc8000

 

Re: Hovedtelefon manga

Indlægaf Claus-DK » 15. apr 2011, 01:01

Jeg lægger lidt godt læsestof med i pakken med dine JAYS og Apen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hovedtelefon manga

Indlægaf nc8000 » 15. apr 2011, 08:37

Lyder lækkert
nc8000

 

Re: Hovedtelefon manga

Indlægaf Martin Kristiansen » 25. apr 2011, 11:06

Claus: Jeg så først dit svar nu. Jeg undskylder da, hvis du føler dig trådt over tæerne. Mit indlæg var ikke ment som en kritik af manga generelt (eller tegneserier for den sags skyld), hvis du overhovedet forstod det som kritik. Hvad jeg mente var, at markedet for en kombination af tegneserier og det specifikke emne hovedtelefonerne måske ikke er det største, og da man i Japan unægtelig har mange *specielle* ting og sager (fx deres gameshows), ville det rent stereotypisk set være stedet, hvor en sådan kombination kunne opstå. Man ser jo heller ikke reklamer som nogle af disse i mangastil andre steder i verden, i hvert fald ikke mig bekendt. Jeg håber, jeg fik udredt misforståelsen, ellers undskylder jeg :)
Martin Kristiansen

 
Indlæg: 71
Tilmeldt: 3. apr 2011, 18:36
Geografisk sted: Aarhus, Danmark

Re: Hovedtelefon manga

Indlægaf Claus-DK » 25. apr 2011, 12:55

Hej Martin
Jeg er på ingen måde fornærmet, jeg har bare som hardcore tegneserienørd, hørt så mange forklaringer på, hvorfor tegneserie mediet ikke er til folk på + 40 og det er i min verden meget forkert, tegneserier er for alle også underlige japanere, som jeg misunder meget da det i Japan bliver set som noget for alle aldre og ikke noget der hører barndommen til..

Jeg forstod godt hvad du mente, men jeg holder så meget af det medie at jeg lige ville slå lidt på tromme for det, for det har meget trange kår i Danmark, jeg håber så til gengæld at jeg ikke har trådt dig over fødderne i min iver for at promovere tegneserier, for det er heller ikke planen fra min side..

Hvis du på et tidspunkt ser "ensom ulv og hvalp" i en brugtbiks så køb dem, det er fortællekunst på et meget højt niveau og kunne måske være en kilde til inspiration i dit professionelle virke...

Du har ret i at ½nøgne piger og hovedtelefoner nok er stilet mod en meget begrænset demografi og jeg er ikke selv synderligt vild med at de ofte ligner noget fra "pædofilnyt", men når de er tegnet med flotte kvinder er Mangastilen formidabelt som blikfang..

Du skal ikke undskylde at jeg fik et flip..
Det er jo bare mig der fremstĂĄr som en tosse, hvilket jeg er ret vant til, sĂĄ jeg er meget tykhudet..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hovedtelefon manga

Indlægaf Martin Kristiansen » 25. apr 2011, 13:07

Jeg ved ikke med "Ensom ulv og hvalp" men jeg ledte faktisk lidt efter "The Dark Knight" du også fortalte om og endte med at læse den (eller dem), da jeg selv er lidt en fan af Batman, dog primært filmene. Især den sidste af de fire elskede jeg; tegneserierne fortæller generelt en anden, mere råt for usødet version om Batman, jeg faktisk rigtig godt kan lide. Så tak for dét tip, da :)
Martin Kristiansen

 
Indlæg: 71
Tilmeldt: 3. apr 2011, 18:36
Geografisk sted: Aarhus, Danmark

Re: Hovedtelefon manga

Indlægaf Claus-DK » 25. apr 2011, 14:53

Dark Knight er noget af det ultimative indenfor tegneserier som ogsĂĄ tager det emne op som mediet normalt undgĂĄr, nemlig hvad sker der nĂĄr Spiderman eller Batman bliver 60 ??

Historien er som du siger meget rå, ikke voldelig som sådan, men en barsk og uhyggelig fremtids version, som også vises frem i Robocop2 som var det første filmmanuskript som Frank Miller stod for, senere manuskripter fra ham har haft noget større succes, men ser du Robocop2 en dag (det er lidt en lortefilm) vil du tydeligt kunne se ligheder i milijøet, som er det Frank Miller arbejder med..

Batman er ikke så meget en historie om Batman, som det er en historie om et samfund der er kørt helt af sporet..

Whatchmen er også en miniserie jeg på det varmeste kan anbefale, den kræver noget mere af læseren, men det er en helt fantastik historie som også har mere eller mindre samme tema som Dark Knight, hvilket slet ikke afspejler sig i filmen, som sammenlignet med bogen er noget håbløst amatørværk, selvom filmen er rigtig god, så når den stadig ikke bogen til sokkeholderne, det der irritere mig mest ved filmen er DR Manhattan, hvad hulen skal en omnipotent figur som ham med alle de muskler ?? og når man kan manipulere stof i den grad han kan, hvordan træner man så lige de muskler ??

Filmen går også lidt i stykker, da Veidt laver sine katastrofer, i bogen er det forklædt som en invasion fra det ydre rum og ikke som noget den gode DR har gjort, for det er slet ikke noget der ligger til hans karakter, han er jo dybest set ligeglad med mennesker og liv i al almindelighed..

Figurene har også superkræfter, hvilket de egentligt heller ikke har i bogen, med undtagelse af doktoren..

Men filmen er en af de bedre "tegneserie film", den absolut bedste af den slags er "De utrolige"..

Den nye Batmanfilm går også fløjten da de fanger ham der har myrdet Thomas og Martha Wayne, så er der jo ikke rigtigt nogen grund til at blive Batman...

Det er meget svært at lave en film om mine superhelte, som jeg som nørd, synes bare er tæt på at være god..
Det virker rigtigt godt i "Sin City" og "V for vendetta", men de formĂĄr ikke at fĂĄ lige sĂĄ meget med som bladene og halter derfor en smule..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hovedtelefon manga

Indlægaf nc8000 » 25. apr 2011, 15:23

Ja Watchmen bogen er fantastisk og som du siger meget bedre end filmen som egentlig er rimelig ok men som slet ikke har plads til dybden fra bøgerne og finalen går helt i skoven
nc8000

 

Re: Hovedtelefon manga

Indlægaf nc8000 » 17. maj 2011, 13:41

SĂĄ er der en flok mere

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
nc8000

 

Re: Hovedtelefon manga

Indlægaf Claus-DK » 19. maj 2011, 17:02

flotte
SĂĄ fik jeg lige et nyt wallpaper..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hovedtelefon manga

Indlægaf nc8000 » 19. maj 2011, 19:11

Hvilken ?
nc8000

 

Re: Hovedtelefon manga

Indlægaf Claus-DK » 19. maj 2011, 19:47

den her
Billede
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hovedtelefon manga

Indlægaf nc8000 » 19. maj 2011, 21:20

Oh ja, bestemt en af de bedste, opløsningen er bare alt for lav til min skærm
nc8000

 

Re: Hovedtelefon manga

Indlægaf MF-DK » 11. dec 2011, 19:35

Wow, her troede man at man var lidt enemand om den slags. Hvor finder du alt det henne?
"Every leader should be judged on his womanness, to put up high girls and not low girls." - Villy Søvndal
MF-DK

Brugeravatar
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 27. jul 2011, 22:31

Hovedtelefon manga

Indlægaf nc8000 » 11. dec 2011, 19:44

Rundt om på nettet og så har jeg en 19 årig søn der er Japanoman
nc8000

 

Re: Hovedtelefon manga

Indlægaf MF-DK » 11. dec 2011, 21:21

nc8000 skrev:Rundt om på nettet og så har jeg en 19 årig søn der er Japanoman

Hvor slemt stĂĄr det til? :-) Har lidt insight til sĂĄdanne personer.
MF-DK

Brugeravatar
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 27. jul 2011, 22:31

Hovedtelefon manga

Indlægaf nc8000 » 11. dec 2011, 21:56

Ret slemt og gennem mange ĂĄr. Sidste mĂĄned var han butler i maid cafeen til j-pop con
nc8000

 

Re: Hovedtelefon manga

Indlægaf MF-DK » 12. dec 2011, 01:32

Det der er ikke ret slemt, det er meget slemt. :grin:
Nu forstĂĄr jeg bedre hvor du har det manga fra.
MF-DK

Brugeravatar
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 27. jul 2011, 22:31

Re: Hovedtelefon manga

Indlægaf Ostebaronen » 12. dec 2011, 18:45

Det er vel bedre end at han tager stoffer og færdes i et skummel miljø?
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Hovedtelefon manga

Indlægaf Bagger » 13. dec 2011, 15:21

Ostebaronen skrev:Det er vel bedre end at han tager stoffer og færdes i et skummel miljø?

Well said ;-)

Men det er nu en imponerede samling.
Heller ikke noget dĂĄrligt valg til baggrundsbilled Claus :grin:
Bagger

Brugeravatar
 
Indlæg: 624
Tilmeldt: 4. apr 2011, 09:19
Geografisk sted: København

ForegåendeNæste

Tilbage til Fotos

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 17 gæster

cron