Indtryk og billeder fra meet 25. Februar



Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf Claus-DK » 27. feb 2012, 00:04

Affe_x
Et fantastisk setup, som jeg også selv har nydt ved de sidste tre træf
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf Anda » 27. feb 2012, 00:09

Hvad er det for en forstærker?
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf nc8000 » 27. feb 2012, 00:12

En Woo Audio. Modellen er jeg ikke lige sikker pĂĄ
nc8000

 

Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf mage » 27. feb 2012, 00:24

Burning777 skrev:Man finder ikke to hovedtelefoner inden for Head-fi verdenen der repræsenterer to mere diamentrale modsætninger end disse to.
Billede



Double FREAK! CRAP CRAP CRAP!!! Ville gerne ha' "lagt øre" til denne monstøsitet.... Hvordan lyder de? Noget de kan sammenlignes med rent lydmæssigt?

De ligner et par skørter fra en luftpudebåd..... rulle2

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf nc8000 » 27. feb 2012, 00:47

Som at stikke hovedet ind i et subwoofer kabinet ( ikke at jeg har prøvet det ;-) ) bare mere komfortable.

På nær Claus' Sennheiser Darth Vader krave og Ergo (er det ikke det den hedder den rumhjelm) har jeg ikke set noget mere grotesk head-fi produkt.

Dette er virkeligt et niche produkt (men nichen må være stor når Sony har en hel produkt familie)
nc8000

 

Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf Claus-DK » 27. feb 2012, 01:07

kraven og Ergoerne skal jo bare benyttes pĂĄ samme tid, sĂĄ er det noget der rykker....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf AWG 63 » 27. feb 2012, 01:39

Jeg vil sige tak for et fremragende arrangement det er dejlig at være sammen med andre der har forståelse for at man godt kan have mere end en hovedtelefon.

Da det for mit vedkommende var det første meet jeg deltog i var det både spændende at lytte til de forskellige setups men mindst ligeså meget at møde de mange forskellige mennesker fra forummet.
De ting jeg personlig tog med er at WooAudio ikke bare laver ufattelig smukke rørforstærker de lyder også extremt gode det er noget hvor jeg absolut kan fristes.
Sennheiser HD800 er en meget seriøs hovedtelefon som syntes meget bedre om end jeg havde regnet med. Stax som i lang tid har stået på min imaginære ønskeseddel stadigvæk gør det og med fed understregelse,
jeg er bare enstor fan af elekrostatiske hovedtelefoner og SR009 var intet mindre end en fantastisk oplevelse.

Jeg havde egentlig tænkt mig også at lytte til noget af alt det fine portable grej der blev vist frem rundt omkring, men det må jeg så have til gode en anden gang.
AWG 63

Brugeravatar
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 14. aug 2011, 20:56
Geografisk sted: Flensborg

Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf Mingo » 27. feb 2012, 07:40

Burning777 skrev:Hvad jeg IKKE nĂĄede men som jeg gerne ville have nĂĄet at lytte til:

1) AWG's Violectric forstærker.
2) Mingos Hegel HD20 DAC
3) Kenas Youlong
4) Fostex HP-p1

Jeg ved ikke hvad der stjal min tid men 5 timer går stærkt....


Min Hegel er desværre kun en HD10, men den er heller ikke dårlig.

Når vi nu har "overstået" vores meet, kan jeg ikke lade være med at tænke på de reaktioner fra venner og familie jeg har fået, når de har hørt, hvad jeg skulle bruge lørdagen på.
Masser af rysten på hovedet og kommentarer, der viser, at ALLE synes, man er tosset. Jeg ved, jeg bliver grillet endnu en gang, når jeg mødes med nogen i aften. :roll:
Det er dog en trøst at vi har ligesindede.
TVavisen viste lørdag aften et indslag fra et modeltraktortræf!
Mingo

 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 3. apr 2011, 06:50
Geografisk sted: Struer

Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf Sorensiim » 27. feb 2012, 14:01

Mingo skrev:Masser af rysten pĂĄ hovedet og kommentarer, der viser, at ALLE synes, man er tosset.


Jeg har et nummer der burde kunne lukke munden på alle der griner af hobbyen hvis du bruger dine K701 (som jeg formastede mig til at låne kort i lørdags!)... Det har virket med W1000 for mig i hvert fald og jeg har også prøvet det med K701 ;-)

Youtube i halvfesen kvalitet: https://www.youtube.com/watch?v=dro1s1zF-Ts

Jeg har DVD'en, du siger til hvis du skal bruge en bedre udgave...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf Sorensiim » 27. feb 2012, 14:07

Er jeg forresten den eneste der har brugt tiden siden lørdag på at forsøge at få SR-009 ud af hovedet igen?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf Mingo » 27. feb 2012, 14:13

Nej, det er du helt afgjort ikke.
Jeg skulle aldrig have lyttet.
Mingo

 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 3. apr 2011, 06:50
Geografisk sted: Struer

Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf nc8000 » 27. feb 2012, 15:27

De lyder da bestemt godt men til mine præferencer synes jeg ikke de lyder bedre end det jeg har, bare anderledes, og så er den hellige grav jo velforvaret.
nc8000

 

Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf Burning777 » 27. feb 2012, 16:24

Sorensiim skrev:Er jeg forresten den eneste der har brugt tiden siden lørdag på at forsøge at få SR-009 ud af hovedet igen?


Køb nu! Hvorfor slå den ud af hovedet?
Det er alligevel billigere end at bruge de næste ti år på at skifte rundt til alt det andet :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf mage » 27. feb 2012, 17:18

Sorensiim skrev:Er jeg forresten den eneste der har brugt tiden siden lørdag på at forsøge at få SR-009 ud af hovedet igen?



Kære Søren...

Du mĂĄ mande dig op og ta' Ă©n for holdet.... (og sĂĄ lave en tour de Hoved-Fi med den)

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf Kolind » 27. feb 2012, 17:31

mage skrev:
Sorensiim skrev:Er jeg forresten den eneste der har brugt tiden siden lørdag på at forsøge at få SR-009 ud af hovedet igen?



Kære Søren...

Du mĂĄ mande dig op og ta' Ă©n for holdet.... (og sĂĄ lave en tour de Hoved-Fi med den)

Mage


x2 2musik


rulle4
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf Sorensiim » 27. feb 2012, 18:35

Hvis jeg gjorde det så ved vi alle at Post DK ville smide dem væk ved første chance...

Men lad mig give dem den ultimative ros: De levede op til de forventninger prisen gav.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf Burgunder » 27. feb 2012, 22:44

Tak til arrangørerne her fra sitet og tak til HiFI Freaks for husly og god forplejning.
Dette var mit første meet, så jeg tog den med ro og fik ikke hørt så meget gear, men jeg noterede mig dog, at Audeze LCD-2 lød rigtigt godt og det samme gjorde de to store Stax modeller 007 og 009, i det jeg dog bedst kunne lidt lide 007'eren. Jeg havde lidt den oplevelse, at mens topmodellerne T1, HD800 og de før nævnte selvfølgeligt var meget opløsende og gav tonsvis af detaljer, så var der også noget unaturligt over dem, i det man får smidt detaljerne lige i fjæset på en måde, som man ikke får til en livekoncert, dette gør sig måske mest gældende ved akustisk musik, men det skal da med, hvis man lytter meget.
Jeg fik også hørt, Q702 og HD650, jeg lyttede ikke så længe til Q702, men lyttede lidt længere til HD650 for at danne mig et indtryk af denne hovedtelefon, fordi den stadig bliver refereret meget til den i diverse reviews også her på sitet. Den havde en dejlig afslappet lyd, dog uden at være så detaljeret som mine moddede T50rp selv om de er mørkere i lyden.
Alt i alt en spændende dag, hvor det dog var sjovest at tale med resten af medlemmerne herfra. For rigtigt at bedømme et hovedtelefon, mener jeg det er bedst at lytte til den i nogen dage, og på den måde er et meet jo kun til lidt vejledning.
Burgunder

 
Indlæg: 206
Tilmeldt: 4. apr 2011, 13:46

Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf toppe » 28. feb 2012, 03:01

Jeg hyler også lige lidt med i koret: Tusind tak til alle for en formidabel dag i Esbjerg, og særlig tak til Hifi Freaks for at stille lokaler til rådighed og den eminente forplejning. Det var igen super fedt at hilse på folk fra forummet og se dem i 'virkeligheden'.
Jeg fik ikke lyttet til alt det jeg burde, men kom alligevel hjem med en masse gode input. Nå ja, så opstod der jo liige en mulighed for at købe en brugt forstærker til en god pris, så tak til Mads57 for at sælge sin MF M1 HPA til mig. Og jeg fik jo også lige købt en Aune af Claus, men da jeg er lidt utålmodig blev det istedet til at jeg overtager NC8000's aflagte... Så tak til Claus for forståelsen :-)
Jeg havde lejlighed til at høre Aunen og MF'eren sammen, og i mine 'unge/grønne' ører, lød det altså ret godt med mine he500. Nu skal det så også lige siges at jeg hidtil bare har hørt dem fra hovedtelefonudgangen på min meget gamle NAD integrerede, og de fortjener jo lidt bedre vilkår, så det håber jeg, de får nu :-) Så må vi se hvor lang tid der går, før der skal noget nyt på banen :lol:
Jeg var også svært glad for AWG63's Violectric 200 forstærker, men i mine ører var signaturen bedre med dens indbyggede Dac frem for hans Violectric 800 med he500'ren. Ikke så lækkert detaljeret etc, naturligvis, men i mine ører passede komboen ikke helt godt til mine Hifiman. Men når jeg så lyttede til hans Audeze på den kombo, mmm :-) - det var altså lækker lyd! Jeg fik desværre ikke lyttet til Brians Burson 160ds – jeg hørte den da jeg købte mine he500 og da lød den fantastisk, men jeg løb tør for tid til at give den et genlyt :cry:
Som en opsumerende betragning synes jeg det er super kool med disse halvårlige meets, og de skal da selvfølgelig holdes henholdsvis i Jylland og på Sjælland. Men jeg vil også opfordre til, at der bliver arrangeret nogle små lokale meets - hvordan det rent praktisk kan planlægges har jeg dog ikke rigtig nogle bud på, da det vel er de færreste af os, der har et hjem der er stort nok til en åben deltagerliste :-)
Til allersidst vil jeg sige tak til Thomas for hans for hans fine og lærerige præsentation af Densen. Jeg synes det var et af mange højdepunkter fra meetet, og hans forklaring omkring Densens høje kvalitetskrav fik mig til at ønske mig en (brugt :-)) Densen forstærker 8-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf AffeX » 29. feb 2012, 01:18

Anda skrev:Hvad er det for en forstærker?


Det er en WA-22 (balanceret)
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar
 
Indlæg: 252
Tilmeldt: 7. apr 2011, 00:10
Geografisk sted: Herning

Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf Anda » 29. feb 2012, 01:33

Tak for svaret. Det er rimelig seriøst. Kan din Stello følge med? Jeg har ikke hørt den, men ville gerne.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

ForegåendeNæste

Tilbage til Møder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron