Mini meet i Ã…rhus?



Re: Mini meet i Ã…rhus?

Indlægaf Claus-DK » 22. apr 2012, 21:15

Der mangler da et billede....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Mini meet i Ã…rhus?

Indlægaf nc8000 » 22. apr 2012, 21:17

Ja det var jo en mulighed (der er dog nogen af dem der er begavede, de holdninger de bruger deres begavelse på er bare noget mærkelige). Nej det er ganske rigtigt rum tuning
nc8000

 

Re: Mini meet i Ã…rhus?

Indlægaf Rappo » 22. apr 2012, 22:20

Tak for et hyggeligt mini-meet! Det var sjovt at møde nogle af jer i virkeligheden og opleve mennesket bag bruger-profilen her på hoved-fi.dk. :-)

En af mine første prioriteter var at få lyttet til HE-500 og det gjorde jeg og det er uden tvivl en kompetent hovedtelefon. Alligevel foretrækker jeg dog mine egne HE-400, så nu glæder jeg mig ekstra meget over, at valget faldt på dem fremfor HE-500. Jeg fik også lyttet til DX100 der efterlod et positivt indtryk. I en hurtig A/B test op imod mit eget Dacmagic/Canamp setup foretrak jeg dog sidstnævnte, men til gengæld frister tanken om et mere mobilt setup, så man f.eks. kan fortrække til sofa'en i stedet for at sidde på en hård stol foran computeren. Jeg havde også et par fornøjelige stunder i sofaen foran Kvaksalvers fine aktive højttalere. De var sku ikke helt tossede!

Tak til Kvaksalver for husly, muffins & stempelkaffe - det var klasse! :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Mini meet i Ã…rhus?

Indlægaf Mathias Bak » 22. apr 2012, 22:33

Ser hyggeligt ud. Hvilke højtalere er det?
Mathias Bak

Brugeravatar
 
Indlæg: 655
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:59

Mini meet i Ã…rhus?

Indlægaf nc8000 » 22. apr 2012, 22:41

Adam Tensor Gamma aktive
nc8000

 

Re: Mini meet i Ã…rhus?

Indlægaf Alpha » 22. apr 2012, 22:47

Rappo skrev:En af mine første prioriteter var at få lyttet til HE-500 og det gjorde jeg og det er uden tvivl en kompetent hovedtelefon. Alligevel foretrækker jeg dog mine egne HE-400, så nu glæder jeg mig ekstra meget over, at valget faldt på dem fremfor HE-500.


Kan du komme lidt nærmere ind på det? Jeg er selv tæt på at trykke "KØB" på et par HE-500, men folk skriver at HE-400 er "sjovere" til mere rockede genrer, hvilket er mere mig end klassisk og kammermusik. Men hvis HE-500 har bedre opløsning og perspektiv, bliver det nok trods alt den jeg snupper.
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Mini meet i Ã…rhus?

Indlægaf nc8000 » 22. apr 2012, 22:54

Det korte forsøg jeg havde med HE-400 viste at HE-500 er mere neutral og har væsentlig mere fremtrædende mellemtone. HE-400 er mere V eller U formet i sin signatur hvilket nok giver mere boogie faktor
nc8000

 

Re: Mini meet i Ã…rhus?

Indlægaf helledie » 23. apr 2012, 08:22

Tak for sidst. Det var en super hyggelig eftermiddag. Dejligt at få lyttet til lidt forskelligt. Dog vil jeg sige, at dagens skuffelse nok var de der pap højttalere, der stod og "spillede musik". Må håbe der er noget bedre næste gang. Tak til Kvaksalver for lækre muffins og super kaffe! Håber bestemt ikke det var sidste gang.
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Mini meet i Ã…rhus?

Indlægaf Kvaksalver » 23. apr 2012, 08:54

Jeg kom lige i tanke om, hvor stort mit grin var, da jeg hørte John Mayers version af Axis: Bold as Love på Sørens Atrioer. Jeg så sådan her ud --> :mrgreen:
Kvaksalver

Brugeravatar
 
Indlæg: 453
Tilmeldt: 4. jan 2012, 16:28
Geografisk sted: 8000C

Re: Mini meet i Ã…rhus?

Indlægaf Sorensiim » 23. apr 2012, 08:59

Kvaksalver skrev:Jeg kom lige i tanke om, hvor stort mit grin var, da jeg hørte John Mayers version af Axis: Bold as Love på Sørens Atrioer. Jeg så sådan her ud --> :mrgreen:

Ja de har det med at få de HELT store grin frem! :-)

De vinder næppe priser som mest korrekte IEM men for filan hvor er de sjove!
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Mini meet i Ã…rhus?

Indlægaf Kvaksalver » 23. apr 2012, 09:13

I øvrigt godt at se, at nc8000 har styr på mit aldeles stationære setup. Og at han kunne bekræfte min egen oplevelse af, at diskanten fra Adams heil-enhed er noget helt specielt.

Jeg skal da også nævne, at jeg var jævnt overrasket over Porta Pro'erne. Sådan et par må jeg hellere forære min niece for indoktrineringens skyld...
Kvaksalver

Brugeravatar
 
Indlæg: 453
Tilmeldt: 4. jan 2012, 16:28
Geografisk sted: 8000C

Re: Mini meet i Ã…rhus?

Indlægaf mage » 23. apr 2012, 09:16

Buyer no 1 skrev:....
Et OT spørgsmål: Er det absorption-ting der hænger på væggen bag sofaen? (Eller er det bare nonfigurativ kunst?)



Tror der er basstraps....

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ã…rre

Re: Mini meet i Ã…rhus?

Indlægaf Kvaksalver » 23. apr 2012, 09:46

mage skrev:
Buyer no 1 skrev:....
Et OT spørgsmål: Er det absorption-ting der hænger på væggen bag sofaen? (Eller er det bare nonfigurativ kunst?)



Tror der er basstraps....

Mage


Mjah, mere absorbenter end basstraps. De rækker ikke dybt nok til at æde de lave frekvenser, men tager reflektionen fra bagvæggen.
Kvaksalver

Brugeravatar
 
Indlæg: 453
Tilmeldt: 4. jan 2012, 16:28
Geografisk sted: 8000C

Re: Mini meet i Ã…rhus?

Indlægaf Rappo » 24. apr 2012, 11:32

Alpha skrev:
Rappo skrev:En af mine første prioriteter var at få lyttet til HE-500 og det gjorde jeg og det er uden tvivl en kompetent hovedtelefon. Alligevel foretrækker jeg dog mine egne HE-400, så nu glæder jeg mig ekstra meget over, at valget faldt på dem fremfor HE-500.


Kan du komme lidt nærmere ind på det? Jeg er selv tæt på at trykke "KØB" på et par HE-500, men folk skriver at HE-400 er "sjovere" til mere rockede genrer, hvilket er mere mig end klassisk og kammermusik. Men hvis HE-500 har bedre opløsning og perspektiv, bliver det nok trods alt den jeg snupper.
Som NC også skriver så har HE-400 mere fokus på bas, hvor det på HE-500 mere er diskant og mellemtone der er i fokus. Det betyder dog ikke at HE-500 ikke har skyggen af bas. Den er nok bare mere balanceret end HE-400, som er måske mere har en antydning af en V-kurve. Selvom jeg lytter til de fleste musikgenrer, så er det primært rock der spiller hos mig og jeg lægger vægt på et godt punch og god tyngde i bassen og det har HE-400. Diskanten og mellemtonen - måske primært mellemtonen, synes lidt tilbagetrukken på HE-400, ved direkte sammenligning med HE-500. Det er dog noget der falder i god jord hos mig...

Jeg vil prøve at skrive noget mere uddybende og lidt mere sammenhængene, så snart jeg har tid/mulighed for det, men HE-400 skal først have nogle flere timer! 4musik
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Mini meet i Ã…rhus?

Indlægaf Sleazy » 25. apr 2012, 16:21

Fedt at se i har haft et godt meet. Jeg ærger mig gevaldigt over, at jeg ikke kom med - men jeg ligger stadig syg, så det var nok det bedste at blive hjemme.

Godt nok nogle lækre aktive højtalere, som Klapsalver har stående!
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Re: Mini meet i Ã…rhus?

Indlægaf Victor Halgaard » 26. apr 2012, 20:21

Sleazy skrev:Fedt at se i har haft et godt meet. Jeg ærger mig gevaldigt over, at jeg ikke kom med


Både af den grund og andre, kom jeg lige til at tænke på at nu hvor jeg jo stadig bor her hjemme, har jeg jo rigeligt med plads og facaliteter til at holde et lille meet engang til sommer eller hvornår det nu lige skulle være. Så når jeg ellers er færdig med skole og mine LCD-3'ere kommer tilbage fra reperation/replacement igen, så kunne jeg godt lægge lokaler, kaffe, højtalere og andet til et meet. Mere beskedent anlæg end Kvaksalvers, som Anders Mattesen nok kunne spinde et 5 minutter langt ord om, men syntes da stadig det er til at leve med rulle6
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: Asgård

Re: Mini meet i Ã…rhus?

Indlægaf Claus-DK » 27. apr 2012, 01:06

Sorensiim skrev:Det gør de da! Lige ud af posen, ikke større kunst... Bare snapshots af at vi var der 1musik

Billede



Hvem er hende Bikertøsen med det lyse hår ?? ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Mini meet i Ã…rhus?

Indlægaf Kolind » 27. apr 2012, 01:18

Billede

Fin fully i baggrunden (ja cyklen)
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Mini meet i Ã…rhus?

Indlægaf Sorensiim » 27. apr 2012, 08:54

Kolind skrev:Fin fully i baggrunden (ja cyklen)


Bemærk masochist-sadlen...

Der var faktisk en cykel mere i lejligheden. Det, sammenholdt med de to fantastiske højttalere og det tæt på totalt fraværende TV får mig til at tro at Kvaksalver ikke skal spilde nær så meget tid som vi andre på at spekulere over WAF* som vi andre når der købes nyt grej...

*Wife Approval Factor
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Mini meet i Ã…rhus?

Indlægaf Kvaksalver » 27. apr 2012, 10:26

Sorensiim skrev:
Kolind skrev:Fin fully i baggrunden (ja cyklen)


Bemærk masochist-sadlen...

Der var faktisk en cykel mere i lejligheden. Det, sammenholdt med de to fantastiske højttalere og det tæt på totalt fraværende TV får mig til at tro at Kvaksalver ikke skal spilde nær så meget tid som vi andre på at spekulere over WAF* som vi andre når der købes nyt grej...

*Wife Approval Factor


Min eks var aldeles tolerant på det område (hun havde lige så mange cykler i lejligheden, som mig), men det kan selvfølgelig have noget at gøre med sammenfaldende interesser. Lige pt. er det dog kun KAF*, der betyder noget...

*Kvaksalver Acceptance Factor
Kvaksalver

Brugeravatar
 
Indlæg: 453
Tilmeldt: 4. jan 2012, 16:28
Geografisk sted: 8000C

ForegåendeNæste

Tilbage til Møder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster