Indtryk og billeder fra meet 25. Februar



Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf AffeX » 2. mar 2012, 14:58

Anda skrev:Tak for svaret. Det er rimelig seriøst. Kan din Stello følge med? Jeg har ikke hørt den, men ville gerne.


Det synes jeg da den kan. Jeg anvender den som 24/96 USB dac i min Mac Mini, men den har ogsĂĄ toslink og coax indgange og sĂĄ er den balanceret ud direkte over i balanceret ind pĂĄ WA-22 ;)
Jeg synes dens lyd er meget behagelig og lyttevenlig - ikke sĂĄ skarp og ultranalytisk, hvilket jeg synes er en fordel parret med en HD800.
Der er en del anmeldelser af Stello DA100 dac'en online. Jeg kan bedre lide denne end fx Dacmagic. Selv en Aune til ca 20.000,- som jeg hørte på Kbh meet engang fandt jeg for skarp i forhold til. Det er ikke fordi Aune ikke er en god dac, men Stello'en gør det altså godt og dens lidt blødere/varmere lyd har en rigtig god SYNERGI (det som alt head-fi drejer sig om) med WA-22 og HD800.
Det er altsĂĄ min vinkel pĂĄ det ;)

Men når det er sagt, så har jeg den eneste tid overvejet at sætte mit setup til salg.
Ikke fordi jeg er ikke er glad for det (det vil blive en hjerteskærende afsked at sende det bort),
men jeg synes simpelthen det er en skam at sĂĄdan et setup ikke skal nydes mere end min travle hverdag tillader mig det......:-/
Well, well....det vil sĂĄ evt komme i en salgs-trĂĄd.....
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar
 
Indlæg: 252
Tilmeldt: 7. apr 2011, 00:10
Geografisk sted: Herning

Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf Kena » 2. mar 2012, 15:22

@AffeX: Det vil være synd og skam hvis dit setup bliver splittet op. Jeg var meget begejstret for det på meet i Esbjerg. Helheden er klart større end de enkelte dele, selvom det er fantastiske komponenter.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf Sorensiim » 2. mar 2012, 15:29

Kena skrev:@AffeX: Det vil være synd og skam hvis dit setup bliver splittet op. Jeg var meget begejstret for det på meet i Esbjerg. Helheden er klart større end de enkelte dele, selvom det er fantastiske komponenter.


Kena jeg tror det var dit Dankort jeg lige så løbe skrigende væk... :lol:
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf Anda » 2. mar 2012, 15:41

Sorensiim skrev:Kena jeg tror det var dit Dankort jeg lige så løbe skrigende væk... :lol:

Kena kan spare lidt pĂĄ DAC-siden. Den tager jeg nemlig, hvis skattefar er pĂĄ min side :P

@AffeX: Tænk dig nu godt om. Kan godt ske at hverdagen ikke lige er til seriøs lytning, men så bliver det nydt ekstra meget når tid er.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf Kena » 2. mar 2012, 15:56

Er der nogen der har brug for en bil musik14
Seriøst, det bliver ikke mig der i givet fald aftager AffeX's setup, men derfor kan man da godt begræde hvis det bliver splittet op.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf Sorensiim » 2. mar 2012, 16:01

Inden jeg rev mit knæ i smadder brugte jeg en masse tid på en anden dyr hobby: Foto. Jeg endte med at fotografere bryllupper med et Canon EOS 5D mk II + Mk I som backup, L-primes, en masse flashes osv. Da jeg måtte stoppe overvejede jeg også at nedgradere da det virkede lidt tosset at min ene lille skuldertaske med "go-to grejet" indeholdt for ca. 50k og bare stod stille det meste af tiden. Jeg har stadig grejet for jeg ved at hvis jeg nedgraderede ville det ærge mig hver gang jeg så skulle tage et billede og nu var pengene jo alligevel brugt. Den store forskel på kameragrej og head-fi grej er bare at mit kameragrej tjente sig selv ind, det er lidt sværere med head-fi...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf AffeX » 5. mar 2012, 01:31

Anda skrev:
Sorensiim skrev:Kena jeg tror det var dit Dankort jeg lige så løbe skrigende væk... :lol:

Kena kan spare lidt pĂĄ DAC-siden. Den tager jeg nemlig, hvis skattefar er pĂĄ min side :P

@AffeX: Tænk dig nu godt om. Kan godt ske at hverdagen ikke lige er til seriøs lytning, men så bliver det nydt ekstra meget når tid er.


Det kan der da være noget om Anda...når jeg tænker på de gange jeg er vågnet på sofaen kl 03.00 med hovedtelefonerne på fordi jeg liiiige skulle lytte lidt i de stille sene aftentimer;)
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar
 
Indlæg: 252
Tilmeldt: 7. apr 2011, 00:10
Geografisk sted: Herning

Indtryk og billeder fra meet 25. Februar

Indlægaf AffeX » 5. mar 2012, 01:40

Kena skrev:Er der nogen der har brug for en bil musik14
Seriøst, det bliver ikke mig der i givet fald aftager AffeX's setup, men derfor kan man da godt begræde hvis det bliver splittet op.


Det er nu nok ikke så dyrt som du tror Kena, men jeg giver dig ret i det med opdeling. Jeg foretrækker bestemt også at se det samlede setup i et 'nyt og godt hjem'
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar
 
Indlæg: 252
Tilmeldt: 7. apr 2011, 00:10
Geografisk sted: Herning

ForegĂĄende

Tilbage til Møder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron