Mini-meet pĂĄ Amager 25. juli



Re: Mini-meet pĂĄ Amager 25. juli

Indlægaf Kaps » 24. jul 2012, 19:23

Puha jeg ville gerne høre en signature Pro i forhold til mine 2900 Pro, har på fornemmelsen at jeg kunne blive forelsket!
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Mini-meet pĂĄ Amager 25. juli

Indlægaf Mataugust » 24. jul 2012, 22:43

Kaps skrev:Puha jeg ville gerne høre en signature Pro i forhold til mine 2900 Pro, har på fornemmelsen at jeg kunne blive forelsket!

Det er nok et spørgsmål om hvor meget soundstage betyder for dig. For det er der ikke meget af i Signature pro.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Mini-meet pĂĄ Amager 25. juli

Indlægaf Kaps » 24. jul 2012, 22:46

Mataugust skrev:
Kaps skrev:Puha jeg ville gerne høre en signature Pro i forhold til mine 2900 Pro, har på fornemmelsen at jeg kunne blive forelsket!

Det er nok et spørgsmål om hvor meget soundstage betyder for dig. For det er der ikke meget af i Signature pro.


Tjae det er heller ikke 2900 pro's store force, selv om den er åben. Der er andre ting jeg vægter væsentligt højere.
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Mini-meet pĂĄ Amager 25. juli

Indlægaf toppe » 25. jul 2012, 00:50

Jeg var hos Kena i går med mit grej til meetet, og havde i den forbindelse mulighed for at give hans nye Denons et lyt. DAAAMN de er sjove!!! Og Gode! Jeg er ikke en bashead, men hold da op hvor er der bas, når man er vant til he500. Jeg lyttede til en gammel kending fra min ungdom, Neneh Cherry: Move With Me- Dub, fra soundtracket til 'Untill The End Of The World'. Mine øjne rystede og jeg kunne fysisk mærke kopperne bevæge sig når jeg skruede godt op. Nu er det en mærkelig bas, der er på nummeret; den er ikke stram og præcis, nærmest blaffrende og ud over det hele (og det er ikke hovedtelefonernes 'fejl'). Jeg har nu altid været glad for bassen i he500, jeg synes den er stram, defineret og ikke for meget, men jeg begynder at forstå bashovederne...
At lytte til Siim-klassikeren Chameleon lød også for fedt på D7000, men dens baspræstationer gjorde i mine ører ikke, at det gik ud over mellemtonen. Nina Simone, Patti Smith og andre sang smukt i mine ører :-)
Diskanten virkede smooth og lækker, lige som jeg kan lide den. Det var en god oplevelse!

Jeg håber i får et godt møde og ville ønske jeg havde tid... Jeg håber at der en, der vil sætte et par ord på indtryk af min MF M1 HPA og Anda's G100, særligt med he500 :P


https://open.spotify.com/track/32gh9B5KfP6lhgX5X38sQ4
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Mini-meet pĂĄ Amager 25. juli

Indlægaf superpronker » 25. jul 2012, 11:59

Æv jeg er nede med feber På anden dag.. Håber det bliver bedre men hvis ikke må jeg desværre udgå... :'(
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Mini-meet pĂĄ Amager 25. juli

Indlægaf Kena » 25. jul 2012, 12:16

superpronker skrev:Æv jeg er nede med feber På anden dag.. Håber det bliver bedre men hvis ikke må jeg desværre udgå... :'(

Æv, det er ærgeligt. God bedring. Du er naturligvis også velkommen til at komme senere på aftenen og/eller du behøver heller ikke være her så længe.

Jeg tror du vil finde Hifiman tasken ideel til D7000, hvis du da ikke allerede har anskaffet en anden taske.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Mini-meet pĂĄ Amager 25. juli

Indlægaf Kena » 25. jul 2012, 18:09

Så er der klart til gæster. Søren har været forbi med sin Signature Pro rulle2
Billede
Hmm, nu kan jeg pludselig ikke huske hvordan man linker til sin dropbox
Edit. Godt at Anda kan vise en stakkels Applebruger hvordan man gør
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Mini-meet pĂĄ Amager 25. juli

Indlægaf superpronker » 25. jul 2012, 23:57

Snøft.. Trist dag at ligge syg på.. Skidt med at misse de to eneste dage med sommervejr, æv at misse headfi meetet musik10
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Mini-meet pĂĄ Amager 25. juli

Indlægaf Buyer no 1 » 26. jul 2012, 00:12

Kena skrev:Så er der klart til gæster. Søren har været forbi med sin Signature Pro rulle2
Billede
Hmm, nu kan jeg pludselig ikke huske hvordan man linker til sin dropbox
Edit. Godt at Anda kan vise en stakkels Applebruger hvordan man gør


Fedt billede! Kan se at der ligger en række mere eller mindre ukendte og inferiøre modeller, som kigger langt efter den Takstar :lol:

HĂĄber I havde en god aften rulle2

Og håber selvfølgelig også på nogle billeder og indtryk.. 4musik
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Mini-meet pĂĄ Amager 25. juli

Indlægaf Kena » 27. jul 2012, 10:54

Tak til Poul, Rene, Hammer og Søren i onsdags for et hyggeligt meet. Toppe kunne desværre ikke deltage, men han havde været så flink at komme forbi et par dage i forvejen med bla. Hifiman HE500, MF M1 HPA forstærker og Hifiman HE400 på låneturen. Søren var lige forbi med Ultrasone Signature Pro som han forhandler, førend han smuttede videre til Amager Strandpark. Vejret taget i betragtning ikke så underligt, og ideelt set burde vi selv have taget til stranden og testet bærbart udstyr. Søren vendte tilbage senere på aftenen da Hammer og Poul var taget hjem. Han var dog nær aldrig blevet lukket ind, da Rene og jeg sad med hver en lukket hovedtelefon på hovedet. Desværre måtte Anders melde fra pga. sygdom, så det blev ikke et mini Denon D7000 træf.
Billede

Før et meet plejer jeg at have ambition om at lave strukturerede tests og sammenligninger af udstyr, men det bliver altid til lidt tilfældig lytten og hyggelig snak. I går var ingen undtagelse i den henseende, men jeg sidder alligevel tilbage med en række indtryk.

Sørens Ultrasone Signature Pro skulle naturligvis grundigt sammenlignes med mine nyindkøbte Denon D7000. Selvom de begge er lukkede konstruktioner, er de alligevel meget forskellige. Først og fremmest må man sige at Signature Pro ikke ligner en hovedtelefon til over 6000kr. D7000 er med sine træskåle mere luksuriøse. Til gengæld er Signature Pro meget mere solide og man er ikke i tvivl om at de kan klar daglige tæsk i offentlig transport og lignende. Dog startede jeg med at skille hovedtelefonstikket fra hinanden, da jeg troede at mini-jack stik var nedenunder. Det viser sig, at der følger et separat kortere kabel med til mini-jack. Heldigvis kunne Søren hurtigt samle stikket igen inden han tog videre på stranden.

Det umiddelbare indtryk da jeg begyndte at lytte til Signature Pro var lettere skuffelse. Jeg har vænnet mig til den musikalske D7000 og Signature Pro havde mindre soundstage og ikke helt så “sjov” bas. En meget kontant og præcis lyd. I aftenens løb gav jeg Signature Pro flere lyt og jeg begyndte at sætte mere pris på dens kvaliteter. Den siger naturligvis ikke nej tak til at blive brugt med en god dac og forstærker, men Signature Pro lyder overraskende godt direkte fra en iPad. Nu har jeg ikke lyttet til så mange lukkede hovedtelefoner, men de isolerer bedre end D7000.

Af nok kun personlig interesse kan jeg sige at hovedtelefontasken til Toppes Hifiman passer perfekt til Denon D7000. Jeg har kontaktet Brian der forhandler mærket, og har har skrevet tilbage at han vil undersøge prisen.

Rene havde sin Hiface 2 med og jeg havde spekuleret på om den ville give min Yulong D100 et løft, selvom usb-implementeringen i D100 skulle være relativt god. D100 er begrænset til 98 khz med usb, og nørden i mig satte pris på at se input på 192 khz i displayet(ja, mac-brugere kan også være lidt nørdede). Desværre fik jeg ikke lavet en decideret a/b sammenligning med og uden Hiface 2, men i de 5-6 numre jeg lyttede med den monteret, fornemmede jeg mere ro i lydbilledet. Det kan naturligvis være ren indbildning og ekstra lyt er nødvendigt for at konkludere noget, men den er nu kommet på min “nice to have” liste.

Poul havde et interessant setup med Nexus S som kilde og Beyerdynamic A1 som forstærker. Det lød faktisk også ret godt på min Denon D7000. Desværre fik jeg ikke lyttet til hans dt880 på hans eget setup, men lyden var god på min D100. Dt880 har en dejlig diskant og er meget behagelige at have på.

Også Hammer benyttede en smartphone som kilde, nemlig en iPhone 4S med en lille og flot O2 (tror jeg nok er navnet) forstærker. Det er hans arbejds setup. Jeg har faktisk været nysgerrig efter at høre hvordan denne meget omtalte forstærker lyder, men hans diskrete O2 overså jeg desværre i aftenens løb. Det må blive et lyt en anden gang. Til gengæld fik jeg prøvet flere af hans hovedtelefoner, bla Fischer Audio “kopien” og man kan blive helt flov over at give så meget mere for en hovedtelefon, når man hører hvor meget man får for pengene her. Ideel hvis man har brug for en lukket hovedtelefon og man ikke vil ofre flere tusind kroner.

Det var lidt pudsigt at se den store Audio-GD NFB-17.2 DAC, som Rene lige har købt af Claus, sammen med en Lake People G100 forstærker. Størrelsesmæssigt David og Goliat, mens det lydmæssigt er en dejlig kombo. I forhold til min Yulong D100 dac og Toppes MF M1 HPA forstærker er lyden hørt på D7000 mere tør og præcis, mens jeg vil betegne D100 - MF komboen som mere varm i lyden.
Billede

Hifiman HE400 fik jeg desværre ikke lyttet så meget til da jeg allerede har været så heldig at låne Toppes HE-500 et par uger og konstateret at modelserien lyder ret ideelt for mig, men at jeg ikke kan acceptere at de lækker så meget lyd.

Igen tak til alle for deltagelse og udlån. Fik ikke lytte til det hele og ikke så lang tid af gangen, men sådan plejer det jo at være. Det er rart at få sat ansigter på folk fra Hoved-fi. Håber vi, ses om ikke før, så til det "rigtige" meet der forhåbentlig kommer om ikke alt for lang tid i København.

PS: Beklager de få og dårlige billeder. Konen har bortført mit DSLR.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Mini-meet pĂĄ Amager 25. juli

Indlægaf Hammer » 27. jul 2012, 11:40

Tak for et rigtigt hyggeligt mini-meet med god forplejning inkluderet og ikke mindst til dem som var sĂĄ venlige at udlĂĄne deres udstyr pĂĄ trods af at de ikke selv deltog.

Jeg synes det var rigtigt sjovt at få lyttet til diverse udstyr og høre variationen af bøffer fra de bastunge HE-300, musikalske D7000 til de kliniske/tørre Signature Pro.
Primær: OnePlus One -> NAD VISO HP50 | Mit øvrige udstyr
Hammer

Brugeravatar
 
Indlæg: 204
Tilmeldt: 22. sep 2011, 14:24
Geografisk sted: København

Re: Mini-meet pĂĄ Amager 25. juli

Indlægaf Poul Haacker » 28. jul 2012, 22:46

Super hyggeligt og stor gæstfrihed fra Kenas side. Tak!

Hifiman HE-500 var imponerende. Alt lød bare ubesværet. Dog var hovedtelefonerne meget tunge og så outdated ud synes jeg.

Signature pro-en var jeg ikke så pjattet med. Det var for tørt og fangede mig slet ikke. Andre vil måske blive fanget af detaljerigheden og det faktum at der på klassisk ultrasone vis var en vis åbenhed i lydbilledet, som man ellers ikke finder i lukkede hovedtelefoner.

Rene's setup lød utroligt godt. Jeg var meget imponeret over hvor lækkert alting lød.

Denon hovedtelefonerne var virkeligt lækre og alt var velopløst, uden at blive analytiske og døde.
DT880 600ohm manufaktur, Sony MDR-Z1000, Dacmagic, Beyerdynamic A1.
Portable kilde: Galaxy S3 m Yank Kernel og Boeffla sound control. ASUS Tf700t supercurio sound control.
Poul Haacker

 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 16. aug 2011, 18:55
Geografisk sted: Brønshøj

ForegĂĄende

Tilbage til Møder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster