HiFi & Surround 2012 - indtryk



HiFi & Surround 2012 - indtryk

Indlægaf Buyer no 1 » 23. sep 2012, 01:04

Har i dag brugt 100 kr. samt et par timer på HiFi & Surround 2012 messen.

Dels var det en lejlighed til at lufte min sweater, dels en lejlighed til at få lyttet til noget grej og snakket med nogle mennesker. Messen var ikke så stor i år, og akustikken var sædvanen tro... udfordrende. Men for de fleste af de få udstillere der reelt var, synes jeg det var lykkedes at få en ok lyd op at stå.

Det der er mest interessant for jer her på forummet, er selvfølgelig hovedtelefonerne, så her er en kort opsummering.

Jeg spottede i alt 7 forskellige hovedtelefoner:

2 x Stax + eWood hos HiFi Freaks
Focal Spirit One, Beyer T90 og Grado 325i hos Tape Connection
Koss PortaPro hos ... hm... nogle der vist solgte kabler.

Jeg lyttede lidt til Stax og det lød som forventet glimrende. Fik lige nikket til Daniel, der høfligt smilede igen uden at vide hvem jeg var (han kunne jo ikke vide at det var mig der sad LÆNGE og lyttede til de 009'er i Ringsted). Jeg så nok også lidt koncentreret ud med de Stax på hovedet. Jeg er ikke sikker på hvilke modeller det var, men det var ikke 007/009. Formentlig 307/407. Jeg fik heller ikke lige konstateret hvilken af forstærkerne det var... Kilden var en Marantz KI Pearl Lite.

Hos Tape Connection var opsætningen en hovedtelefonforstærker fra ADL (Esprit) til vist nok omkring 7.000 kr., og en flot cd-afspiller fra Vitus med en ligeså flot prislap på 80.000 kr. En prioritering helt efter mit hoved 4musik
Focal Spirit One lød overraskende godt, med en god homogen og behagelig signatur. Beyer T90 fungerede slet ikke ikke i denne kombination. Den hældte stærkt (læs: unaturligt) til den lyse side, med en decideret skinger og ubehagelig øvre mellemtone/diskant. Ikke en god oplevelse. Jeg lyttede ikke til Gradoen.

PortaProen kender jeg jo, så den gjorde jeg mig ingen anstrengelser for at komme til at lytte til :grin: (Ikke fordi jeg synes den lyder dårligt, men fordi jeg kender den).


Som sagt var messen ikke så omfattende i år, og hovedtelefoner var bestemt ikke noget der var gjort noget særligt ud af. Et lyspunkt var dog at jeg lavede en halv aftale med Allan fra ABaudio, om på et tidspunkt at lytte lidt til EAR's hovedtelefonforstærker 1musik
Senest rettet af Buyer no 1 23. sep 2012, 01:13, rettet i alt 1 gang.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: HiFi & Surround 2012 - indtryk

Indlægaf toppe » 23. sep 2012, 01:12

Tak for indtryk!
Jeg vidste ikke ABaudio havde hoved-fi grej...
Checkede du kun hoved-fi grej ud, eller fik du lyttet til noget godt højtaler grej?

Og fik du god respons på din sweater? ruller1
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: HiFi & Surround 2012 - indtryk

Indlægaf Buyer no 1 » 23. sep 2012, 01:46

Med hensyn til højttalere var Rockport bestemt i den bedre ende.

Dynaudio var helt uden overraskelser. Jeg har sådan en slags had/kærlighedsforhold til dem. Dynaudios eget (meget store) rum virkede fint, men Tape Connections opsætning synes jeg ikke var så vellykket.

Rega havde nogle umulige forhold at demonstrere under (en kæmpevæg af glas bagved højttalerene)

JBL havde som altid en solid bund, men mellemtonehornet bliver jeg træt af i længden.

Ayon's højttalere... tja... de kan, efter min mening, spille imponerende, men det bliver ligesom ved imponatoreffekterne.

En overraskelse var de relativt billige højttalere fra Q Acustics. Det var en meget imponerende lyd Now In Stereo havde fået sat op.

Penaudio synes jeg normalt godt om, men det var efter min mening ikke lykkedes for Exotic at få sat det ordentligt op.

Mordaunt Short spillede også overraskende fint med Densen grej foran.

Endelig var der et rum med højttalere lavet af bambus og nogle flotte højttalere formet i pvc/glasfiber/something... jeg lyttede ikke så meget i dette rum :-)


Og så kom jeg vist faktisk hele repertoiret igennem... :-o
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: HiFi & Surround 2012 - indtryk

Indlægaf Larry » 23. sep 2012, 10:08

Jeg var også derinde igår, men var virkelig skuffet over STAX sættet, lyst og tynd lydende. Jeg mener det var SR-507 og forstærkeren SRM-006t de spillede på, da den havde to rør. Mine forventninger var også høje skal det siges og lidt larm var der på messe gangen, selv om der ikke var så mange mennesker lige da jeg var der. Alligevel, alle mine opbyggede forventninger skudt ned på det første møde, men jeg må prøve nogle højere op i serien en anden gang.
Jeg var overrasket hvor godt Dynaudio Xeo 3 lød, kunne spiller højt og flot inde i den store sal. I bio- rummet med Boston Acoustic M340 gulvhøjterne og Marantz 7007 AV fyrede de den virkelig af, super fed combo. Synd de kun viste filmen på en 24 " pc skærm, men så kommer lyden 100 % i fokus. I Audiolab rummet hørte jeg på M-DAC sæt på Audiolab forstærker, det lød også udemærket.
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: HiFi & Surround 2012 - indtryk

Indlægaf Burning777 » 23. sep 2012, 11:32

Buyer no 1 skrev:Beyer T90 fungerede slet ikke ikke i denne kombination. Den hældte stærkt (læs: unaturligt) til den lyse side, med en decideret skinger og ubehagelig øvre mellemtone/diskant. Ikke en god oplevelse. Jeg lyttede ikke til Gradoen.


Jeg gad godt have lyttet til T90. Så vidt jeg kan læse så placerer den sig i samme boldgade som T70 / T5p bare med mere åben lyd. Så hvis du er vant til T1 vil de måske være noget lysere i forhold til det. Jeg synes heller ikke T90 har fået det helt store gennembrud så det er nok derfor.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: HiFi & Surround 2012 - indtryk

Indlægaf Buyer no 1 » 24. sep 2012, 20:02

Jeg glemte at fortælle at TapeConnection også havde denne her med, som vi tidligere har snakket om:

Billede

Den var lidt lækker at holde om ruller1 :ugeek:
Desværre var der ikke et RCA -> miniJack kabel tilstede. For så havde jeg da straks anvendt den tidligere omtalte Vitus cd-spille som drev..... musik15
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: HiFi & Surround 2012 - indtryk

Indlægaf Buyer no 1 » 24. sep 2012, 20:13

Burning777 skrev:
Buyer no 1 skrev:Beyer T90 fungerede slet ikke ikke i denne kombination. Den hældte stærkt (læs: unaturligt) til den lyse side, med en decideret skinger og ubehagelig øvre mellemtone/diskant. Ikke en god oplevelse. Jeg lyttede ikke til Gradoen.


Jeg gad godt have lyttet til T90. Så vidt jeg kan læse så placerer den sig i samme boldgade som T70 / T5p bare med mere åben lyd. Så hvis du er vant til T1 vil de måske være noget lysere i forhold til det. Jeg synes heller ikke T90 har fået det helt store gennembrud så det er nok derfor.


Den var bestemt lysere i forhold til hvad jeg er vant til med T1. Men også signifikant "skinger" i forhold til Focal Spirit One, som jeg lyttede til først. Jeg havde en kammerat med, som oplevede det på samme måde. Hans "vante" hovedtelefon er en Denon D2000. Men om det er signaturen der virkelig er sådan for T90, eller om der bare var tale om en uheldig kombination skal jeg ikke kunne sige.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: HiFi & Surround 2012 - indtryk

Indlægaf Ellov » 27. sep 2012, 20:38

Var også inde og høre bla opsætningen med t90 og blev noget overrasket over hvor skingre de var. Det var slet ikke til at holde ud. Ikke et godt førstehåndsindtryk af Beyerdynamic for mit vedkommende.
Udstyr:
Denon LA-D2000
Denon AH-D1001 (som nu skal modes)
Nad Viso Two (har ingen seperat head AMP... Endnu)
Ellov

 
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23. sep 2012, 12:36


Tilbage til Møder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster