Træf i arrangement kalenderen på hejfej



Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf Søren » 10. okt 2012, 20:48

Faktisk da jeg lavede opslaget på hifi4all, linkede jeg direkte til denne tråd og skrev at det krævede tilmelding på hoved-fi, men så blev det rettet af redaktør Mikkel gige - han ville ikke have der blev linket til hoved-fi eller nævnt hoved-fi i teksten - i sådan et tilfælde vil Mikkel have annoncekroner af hoved-fi.dk.
Søren

 

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf DavidB » 10. okt 2012, 20:53

Søren skrev: ...men så blev det rettet af redaktør Mikkel gige - han ville ikke have der blev linket til hoved-fi eller nævnt hoved-fi i teksten - i sådan et tilfælde vil Mikkel have annoncekroner af hoved-fi.dk.


mmmm..... kender ikke meget til forum verden, men det lyder i mine øre af lidt for meget af det gode.
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Sv: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf Rappo » 10. okt 2012, 21:02

Gige kører H4A på sin måde hvilket han er i sin gode ret til. Man kan så være enig eller uenig i hans måde at drive det på, men det er jo ham der ejer det. At han ikke vil have at der henvises til andre sites kan virke fjollet, men på den anden side så forstår jeg godt, at han ikke ønsker at alt for mange H4A-brugere får kendskab til vores fantastiske community. :grin:
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf vilduseminbøf » 10. okt 2012, 21:04

Søren skrev:Faktisk da jeg lavede opslaget på hifi4all, linkede jeg direkte til denne tråd og skrev at det krævede tilmelding på hoved-fi, men så blev det rettet af redaktør Mikkel gige - han ville ikke have der blev linket til hoved-fi eller nævnt hoved-fi i teksten - i sådan et tilfælde vil Mikkel have annoncekroner af hoved-fi.dk.



SĂĄ kender vi Diktatoren gige igen..:o)
Kim on top of the World
vilduseminbøf

Brugeravatar
 
Indlæg: 365
Tilmeldt: 4. apr 2011, 12:13
Geografisk sted: East Bridge

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf mage » 10. okt 2012, 21:06

For at citere Homer J. Simpson: It's funny cuz' it's true....

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf Henrik_sdk » 10. okt 2012, 22:38

Jeg tror han har lavet noget så den automatisk sletter indlæg med overskriften hovedfi
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2386
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf toppe » 10. okt 2012, 22:48

Wow, jeg begynder for alvor at sætte pris på, at jeg først rigtig har fået interessen for hoved-fi efter dette forum blev oprettet...

Søren skrev:Skal info om head-fi træffet kun ligge på hoved-fi?.....eller synes I at det f.eks kan ligge under head-fi afsnittet på min hjemmeside?
Jeg har også slettet info på forsiden af min hjemmeside om træffet


Hej Søren

Jeg synes at det er en både interessant og vigtig diskussion, som du har været med til at rejse - tak for det :-)
Jeg har kun været med til de sidste to meets og er stadig relativ ny i hoved-fi sammenhæng. Men min forståelse af vores meets er, at det er et privat arrangement som er så heldig at have deltagelse af forhandlere af hovedtelefoner, -forstærker og Dacs. Jeg ser det som en stor fordel for os, at du og andre forhandlere er repræsenteret - det giver os en mulighed for at lytte til udstyr, som måske ikke er repræsenteret privat, og det giver forhandlere mulighed for at udvide kendskabet til deres produkter og forretning. En win-win situation! Dilemmaet for mig opstår, hvis vi begynder at invitere mange, som ikke er en del af hoved-fi.dk: På den ene side er det en mulighed for at skabe en større interesse for vores nørdede interessefelt - nye interesserede kan potentielt blive gode bidragydere til forummet og de kan blive kunder for 'vores' forhandlere. På den anden side føles det for mig lidt for usikkert, hvis der ukritisk bliver inviteret til meetet, så alle og enhver potentelt kunne dukke op. Så vil vores meet imho ændre karakter til noget der mere ligner en messe, og det er jeg personligt ikke interesseret i. Jeg medbringer trods alt grej for et vist beløb, som ikke er forsikret ud over hvad jeg må have af personlige forsikringer.
Så i sidste ende tror jeg det kommer lidt an på hvordan du vil annoncere det på din hjemmeside. Sagt lidt firkantet vil jeg personligt ikke være glad for at du bare angiver tid og sted; en annoncering som peger på hoved-fi tilmeldingstråden er jeg mere venligt stemt over for. Generelt vil jeg foretrække at man skal tilmelde sig i tråden. Hvis du selv har kunder, som ikke er på hoved-fi, men som gerne vil deltage, vil det for mig også være helt fint, hvis du tilmelder dem.
Jeg er som sagt ikke så meget for et helt åbent meet, omvendt vil jeg jo gerne at der bliver flere af os :-) Som sagt indledningsvis synes jeg at det er en vigtig og interessant diskussion, og kan kan kun opfordre alle hoved-fier til at give deres besyv med (om de kommer til netop dette meet eller ej) - i sidste ende er det jo Claus der må træffe beslutningen for hvad hans/vores retningslinier skal være, men da han har en tendens til rent faktisk at lytte til forummedlemmerne er det vist i alles interesse, at vi siger hvad vi mener.

Damn, og jeg der troede at jeg var anarkistisk anlagt to the bone... ruller1
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf Buyer no 1 » 10. okt 2012, 23:00

Henrik_sdk skrev:Jeg tror han har lavet noget så den automatisk sletter indlæg med overskriften hovedfi


Hubba Bubba ruller1

Ellers er jeg igen enig med toppe. Rart at man for en gangs skyld ikke selv behøver at skrive hvad man mener.,.. :grin:
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf brian » 10. okt 2012, 23:07

Jeg synes at vore meet's skal være for medlemmerne her på sitet. Jeg er glad for at vi forhandlere der er tilknyttet sitet kan tage nogle produkter og vise dem frem, men i bund og grund ser jeg meet'sne som et privat arrangement hvor medlemmerne kan hilse på hinanden og lytte til lidt forskelligt udstyr. Hvis den generelle holdning senere ændrer sig til at vi forhandlere skal holde hos til vort private grej, så er det helt fint med mig. Det vigtigste for mig er den sociale side af meet'et som jeg føler er med til at styrke sitet.

At der laves nogle tråde på andre fora der omhandler meet'sne ser jeg først og fremmest som reklame for sitet som helhed og de aktiviteter som sitet tilbyder. Evt. deltagelse bør som tidligere nævnt kræve medlemskab her på sitet.

Brian
brian

Brugeravatar
Forhandler
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 11. apr 2011, 15:41
Geografisk sted: Slagelse

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf toppe » 10. okt 2012, 23:20

brian skrev:Hvis den generelle holdning senere ændrer sig til at vi forhandlere skal holde hos til vort private grej, så er det helt fint med mig. Det vigtigste for mig er den sociale side af meet'et som jeg føler er med til at styrke sitet.


Det håber jeg så personligt ikke kommer til at ske... Jeg har haft stor glæde af at lytte til både dit og Sørens grej før der var 'almindelige' medlemmer der havde det. Det er samtidig i min interesse at i får nye kunder i butikken, som så forhåbentligt kan deltage i diskusionerne på hoved-fi :-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf brian » 11. okt 2012, 00:05

toppe skrev:
brian skrev:Hvis den generelle holdning senere ændrer sig til at vi forhandlere skal holde hos til vort private grej, så er det helt fint med mig. Det vigtigste for mig er den sociale side af meet'et som jeg føler er med til at styrke sitet.


Det håber jeg så personligt ikke kommer til at ske... Jeg har haft stor glæde af at lytte til både dit og Sørens grej før der var 'almindelige' medlemmer der havde det. Det er samtidig i min interesse at i får nye kunder i butikken, som så forhåbentligt kan deltage i diskusionerne på hoved-fi :-)


Jeg ville i givet fald selvfølgelig tage noget spændende udstyr med, men ikke lige så meget og prislisten ville blive hjemme :lol:

Brian
brian

Brugeravatar
Forhandler
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 11. apr 2011, 15:41
Geografisk sted: Slagelse

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf Claus-DK » 11. okt 2012, 02:32

Jeg synes ikke jeg har det sidste ord som sĂĄdan, for jeg er selv lidt i tvivl, derfor har vi denne trĂĄd hvor vi kan komme med vores synspunkter og meninger..

Det som jeg ikke synes på nogen måde må ske er at forhandlerene kommer til at bestemme hvem der kommer og hvordan mødet skal være, det er et møde ikke en messe..

Jeg ved godt at vores arrangement har været og måske også denne gang er nævnt på de to sider og er det i hovedtelefon-delen, så er det fint og giver det nye medlemmer til os som melder sig til er det da kun en god ting..

Vores møder er IKKE åbent hus arrangementer og det er lige der problemet ligger, synes jeg..

Jeg ved ikke hvor mange af jer der som teenager inviterede til en fest, hvor der lige pludselig dukkede 100 fremmede op, men vi har sikkert alle sammen oplevet sĂĄdan en fest og det er skisme noget lort for nu at sige det mildt..

Det skal vi for alt i verden undgĂĄ..

Fordelen ved at det ikke er et åbent hus er at dørene er lukkede, vi bestemmer selv hvem der må komme ind og er det nogen vi ikke "kender" kan vi afvise dem ved døren, en åbent hus ting ville jeg ikke tage mit grej med til og dem der ville er i min optik ikke rigtig kloge, for det kan kun gå galt, lige pludselig går der noget i stykker og hva så ????

Hvis den formastelige erstatter det selv, hvis man overhovedet kan erstatte tingen, er det en æres sag og helt fint, men hvad nu hvis den af "dem vi ikke kender" kommer til at knække hængslet på dine Denon 7000 og så bare lægger dem tilbage, ville man så nogensinde tage grej med til et andet træf, tænk hvis en af de fremmede stjal noget ??

Prøv lige at tænk tanken, hvordan ville stemningen her være, hvis der på et træf blev ødelagt og stjålet for 50.000, det er ikke et urealistisk bud, der er for langt flere penge af små skrøbelige ting..

Jeg ville som den der står for det via mit ejeskab på siden, have det helt forfærdeligt, for det er jo på et eller andet niveau mit ansvar når jeg nu arrangerer det...





Jeg synes også at den hygge og fordragelig vi har haft på vores træf hidtil har været fantastisk, ville det være lige så hyggeligt hvis der kom 75 for at se på de 25 "aber i buret", melder man sig ind op siden her, tager lidt grej med, er man hjertelig velkommen og har man intet grej må man da også gerne komme.

Kommer de førnævnte 75 uden grej, hvor meget lyttetid vil dem, der faktisk stiller grej til rådighed for andre, som en eller anden betaling for at lytte til andres grej, få

De 75 ville ikke kunne bidrage til andet end antallet og så kommer vi over i pengene igen, for skal vi bare lukke så mange ind som muligt, ville jeg da sætte en bod og et kasseapparat op, det er jo alle tiders chance for at score kasse 100 mennesker med interesse i vores niché, det ville være vidunderligt...

Det er bare ikke det vores træf går ud på..


Det vores træf går ud på er at lære hinanden at kende, lytte til grej der ikke er normalt tilgængeligt, de 2 ting er selve kernen i vores træf, trygheden ved vores træf ligger lige der, vi har alle noget at miste, så vi passer sæføllig på de andres grej, ligesom de passer på vores..
Tænk hvis der kun dukkede en op med grej, ville det så stadig være et træf ???

Hvis vores træf er i en kalender på et hifi forum er det et åbent hus, så simpelt er det..

Skriver man om det på et forum, eller sin webshop og tilføjer at man skal melde sig til mødet er det ikke et åbent hus..

Jeg kan se en stor forskel pĂĄ de to ting.

Når så vores gode ven på det andet sted sletter info om tilmeldingen, som Søren havde skrevet i kalenderen, så bliver det igen lavet om til et åbent hus..
Som det ser ud til Søren står for, da det er ham der har lavet indlægget..

Jeg gider ikke selv til et træf, hvor kun 25% af deltagerene har grej med, så ville jeg da aftale med dem der har grejet at mødes privat og det er jo sådan set det vi gør her på siden, for at undgå at der er for mange der kommer for at nyde, uden at yde og igen jeg taler ikke om de tre fire unge fyre som har været på forumet et stykke tid og gerne vil have taget deres mødom, jeg taler om de 75 fra før og det er det jeg frygter kan ske i værste fald og sker sådan noget så springer jeg sq ud i bilen med mine bøffer under den ene arm og Mage under den anden og ræser hjem til Jylland...

Hvis vi tre aktive forhandlere slog os sammen, lejede et lokale og afholdte træffet kunne alle og enhver kommer og lytte til det udstyr vi sælger så ville det være perfekt med et åbent hus.

Vi holder bare ikke træf for at vi forhandlere skal sælge ting, det er på ingen måde derfor jeg kommer, jeg kommer som forum medlem, jeg vil jo sikkert have lidt ting med fra biksen, man kunne jo være heldig, Brian og Søren skal da også have noget med i bagagerummet, intet problem..

Jeg synes bestemt et træf hurtigt kan blive for stort til at jeg vil have mit private grej med..

Hvorfor skulle jeg risikerer "pomfritfingre på mit connelylæder", for nu at Citere Darkless fra vores første jyske træf og der kan komme de førnævnte potentielt 750 pomfritfingre, og skandalen venter bare på at ske, det er slemt nok med de 250 der er der i forvejen og sammenlagt bliver det 1000 pomfritfingre, bare tanken ville få det til at løbe koldt ned af ryggen på ham...

Det er lidt sådan jeg tænker på tingene, som i nok kan se er det noget jeg anser som værende meget vigtigt og det er godt vi tager en åben og ærlig diskussion om tingene, vi er og skal være et sted hvor medlemmerne føler de har noget at sige.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. når diktatoren tager sine gudeagtige bestemmelser som alle i åndsamøber bare har at adlyde ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1

eller er det et andet sted ?

jeg er glad for jeres input mere mere mere rullw3 rullw3 rullw3 rullw3
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf Claus-DK » 11. okt 2012, 02:35

Buyer no 1 skrev:
Hubba Bubba ruller1


Skal vi have den tilbage ??? ruller1 ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf Claus-DK » 11. okt 2012, 02:39

Søren skrev: i sådan et tilfælde vil Mikkel have annoncekroner af hoved-fi.dk.


Annoncekroner, ja da jeg brænder da gerne vores generøse donatorer´s pæng af på hejfej, så går de da til noget fornuftigt... ruller1 rulle2 rulle2 ruller1 ruller1 ruller1 ruller1

Det er den bedste vits i denne uge, jeg er dig evigt taknemmelig for den sætning rullw3
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf Ole » 11. okt 2012, 06:02

Nu kan jeg desværre ikke deltage i meetet denne gang og har kun været med til meetet i Esbjerg. Grundlæggende ligger min holdning på linje med Toppes, men mener egentlig ikke der bør "reklameres" for det ud over på dette site.

Jeg var utrolig glad for, efter kun at have været medlem i under en måned, at få muligheden for at deltage i februar-meetet og endda kunne tage en kammerat med (også tilmeldt), kun mødende op med ét par hovedtelefoner og så få lov til at lytte til alt muligt forskelligt udstyr stillet til rådighed af andre medlemmer/forhandlere her på siden. Og endte da også med at traske hjem meget lydmæssigt beriget og samtidig med lidt nyt gear samt et lettere bedrøvet dankort.

Når det så er sagt, så er grunden til jeg ikke mener der som sådan bør "reklameres", at hvis det bliver lidt for "messe-agtigt", så ryger noget af den sociale dimension samt den følelse der var på meetet i Esbjerg af, at folk egentlig bare kunne lade deres grej ligge uden opsyn, da de kunne være sikre på det stadig var der, når de kom tilbage og at andre der måtte have lyttet til det i mellemtiden havde behandlet det ordentligt. Der skal ofte meget lidt til at ødelægge en "god tradition", så styr på hvem der dukker op må være i alles interesse.
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf Buyer no 1 » 11. okt 2012, 23:08

Claus-DK skrev:
Buyer no 1 skrev:
Hubba Bubba ruller1


Skal vi have den tilbage ??? ruller1 ruller1 ruller1


Da jeg først fangede den, trillede tårene af grin. Dét var god værkstedshumor.

Det var den gang. Vi mĂĄ videre....
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf toppe » 11. okt 2012, 23:12

Er det noget der tĂĄler at blive uddybet? ;-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf Buyer no 1 » 11. okt 2012, 23:27

Jeg synes det ville være ærgerligt, hvis folk lod være med at tage det dyre/sjældne/gode grej med, af frygt for hvad der kan ske med det hvis man vender ryggen til. Jeg er selv blevet introduceret til en masse rigtig gode lyd-oplevelser, netop fordi folk har været villige til at medbringe alt det gode de kunne byde på.

En af fordelene ved et meet er jo netop, at man kan lytte til ting man ellers ikke ville have mulighed for at lytte til, fx ved blot at besøge en forhandler. Jeg synes det er helt fint at der er forhandlere med, og at de tager deres kommercielle udvalg med. Det betragter jeg bare som en god service. Men hvis meets begynder at have karakter af at skulle give forhandleren så stor eksponering som muligt, bliver det til en messe. Jeg skal være den første at til bifalde et initiativ til en egentlig hovedtelefonmesse, men det er efter min mening noget helt andet, og ikke det der er formålet med vores meets.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf Claus-DK » 12. okt 2012, 00:11

toppe skrev:Er det noget der tĂĄler at blive uddybet? ;-)


Ja, Henrik_SDK og jeg startede hoved-fi på et gratis forum og der var i starten en del blæst om Vores kære ven fra det andet sted for at forhindre dette lavede jeg noget ordcensur, således at når man skrev Mikkel Gige, ændrede systemet det til Hubba bubba, det var vældigt skægt, men man skulle nok have været der..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf AffeX » 12. okt 2012, 00:43

Husker fra mit besøg på CanJam Chicago 2010 tydeligt en grædefærdig Kevin Gilmore der med hængende skuldre og en ret trist mine studerede sine Stax 007mk1 som tilsyneladende var blevet ødelagt af en eller anden tilfældig gæst med regnfugtigt hår.
Det var virkelig synd for ham og slet ikke fair, når han nu havde stillet op med dyrt high-end gear og ladet interesserede få en lytteoplevelse af de helt særlige. Gæsten var forduftet og forsikringen dækkede så vidt jeg husker heller ikke:-(
Sådan noget skulle vi jo helst ikke risikere med gear når vi samles - selv om uheld da kan indtræffe.
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar
 
Indlæg: 252
Tilmeldt: 7. apr 2011, 00:10
Geografisk sted: Herning

ForegåendeNæste

Tilbage til Møder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron