Træf i arrangement kalenderen på hejfej



Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf Claus-DK » 9. okt 2012, 01:28

Jeg er blevet gjort opmærksom på, at der er nogle der synes det er en dårlig idé at vores træf står i kalenderen på hejfej, så jeg har bedt Søren om at fjerne det igen..

Jeg er selv lidt delt, som forhandler vil jeg jo gerne have så mange forbi mine varer som muligt.
Som privatmand, så jeg helst at så få som muligt kommer med fedtede finger og leger med mine "børn"

Min personlige "slutholdning" er at jeg ikke kommer for at være sælger og tjene pæng, det gør ikke noget hvis jeg sælger noget og tjener pæng, men det er på ingen måde min drivkraft for at møde op, jeg kommer for at møde de medlemmer der er på siden lære dem at kende og hvis jeg får tid, lytte lidt til musik..

Men hvad er den generelle holdning ??
Skal vores træf være offentligt tilgængelige ??
Skal det være så stort og flot som muligt ??
Skal forhandlere nøjes med at udstille deres private grej??

Hvad synes i (specielt jer der har meldt jer til) ???
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf toppe » 9. okt 2012, 02:39

Jeg må indrømme at jeg havde en lidt mærkelig fornemmelse i maven, da Søren kom med sit indlæg; det føltes ikke helt 'rigtigt', men jeg kan ikke helt komme med en god og forkromet forklaring hvorfor jeg havde den mavefornemmelse.... Men da vi er mange der kommer med vores private grej synes jeg det er rarest at udstille det for de hoved-fi medlemmer, som jeg enten kender eller har 'mødt' på vores forum.

For lige at tage den bagfra:
Jeg synes ikke at forhandlere skal nøjes med at udstille deres private grej. Vores meet er allerede 'sponsoreret' af Hififreaks og selv om de måske ikke er de mest aktive på forummet, har de i min bog været meget professionelle mht til at adskille vores meet og deres mulige interesser (det var mit klare indtryk efter sidste meet i Esbjerg). Ud over dig er der vist kun Brian og Søren, som påtænker at dukke op og jeg synes at de begge bidrager positivt til forummet.

Personligt synes jeg ikke at vores meets nødvendigvis skal vore så store og flotte som muligt. Jeg synes heller ikke de behøver at være mere offentligt tilgængelige, end de allerede er via vores forum. Jeg har ikke noget problem med at man linker til meetet fra andre forummer for at gøre opmærksom på det og jeg synes heller ikke man skal være bange for at møde op, hvis man har læst om meetet men endnu ikke fået oprette en profil på hoved-fi. Men personligt vil jeg foretrække at vores meets afholdes af og for hoved-fi medlemmer (private som forhandlere)

My 50 cents...

PS. Jeg har ingen grund til at tro at Søren har postet på hifa4all med dårlige intensioner
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf librarian » 9. okt 2012, 07:25

enig med toppe
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf vilduseminbøf » 9. okt 2012, 09:56

Alle skal da ha´mulighed for at blive inspireret, så jo flere fremmødte, jo bedre..;o)
Kim on top of the World
vilduseminbøf

Brugeravatar
 
Indlæg: 365
Tilmeldt: 4. apr 2011, 12:13
Geografisk sted: East Bridge

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf kvik » 9. okt 2012, 10:25

Hvis jeg skulle deltage, så ville jeg være en smule bekymret for, hvordan folk fra gaden ville behandle mit medbragte grej. Er der overhovedet nogen form for forsikringsdækning involveret ved en sådan form for arrangement? Med meget udstyr i rummet, er det vel svært at vide, hvem der bærer hvad udenfor og hvorfor. Med et lukket arrangement har man trods bedre oversigt og kontrol. Et helt åbent arrangement kræver langt større styring og indsats for at opretholde sikkerheden. Vi snakker dog om til dels kostbart grej. Jeg ville i hvert fald være ked af, at gå hjem igen med ødelagt eller manglende grej. Tillid er en fin ting, men fornuft er bedre.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf vilduseminbøf » 9. okt 2012, 10:29

Nu mente jeg jo heller ikke "folk fra gaden", men folk der var tilmeldte i forvejen..:o)
Kim on top of the World
vilduseminbøf

Brugeravatar
 
Indlæg: 365
Tilmeldt: 4. apr 2011, 12:13
Geografisk sted: East Bridge

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf Claus-DK » 9. okt 2012, 10:30

Jeg ved godt det sikkert ikke er realistisk, men skrækscenariet er jo at der dukker 50 ukendte op..
Har man så lyst til at vende ryggen til sit udstyr ??

Som det har været hidtil har alle jo haft grej med og så at sige haft "pant" i det, men hvis der dukker en masse ukendte op uden grej, ville jeg ikke være vildt tryg ved at have et par inears til 10.000 kroner liggende på min plads.

Jeg ville heller ikke bryde mig om at have 30 fremmede til at håndtere mine DX1000, tænk hvis der sker et uheld, de er gået ud af produktion og kan ikke bare erstattes, der er sæføllig også en risiko selvom vi er velkendte, det er mere antallet af håndteringer jeg tænker på her..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf Claus-DK » 9. okt 2012, 10:31

vilduseminbøf skrev:Nu mente jeg jo heller ikke "folk fra gaden", men folk der var tilmeldte i forvejen..:o)


Indlægget på hejfej ville jo netop indbyde folk fra gaden og det er det jeg er bekymret for.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf Anda » 9. okt 2012, 10:44

Enig med toppe. Man må formode at dem med reel interesse i hovedtelefoner er stødt på vores hjemmeside på et tidspunkt. Jeg synes det er fint at invitere folk fra head-fi delen på H4A herind, men jeg ser helst at man er oprettet som bruger før man deltager i mødet. Derfor bør der i mine øjne kun 'reklameres' for mødet via denne kanal.

Jeg ser til gengæld gerne at Claus, Brian og Søren agerer som både private og som sælgere, da deres produkter har en vis interesse for (mange af) brugerne her på siden.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf vilduseminbøf » 9. okt 2012, 10:59

Claus-DK skrev:
vilduseminbøf skrev:Nu mente jeg jo heller ikke "folk fra gaden", men folk der var tilmeldte i forvejen..:o)


Indlægget på hejfej ville jo netop indbyde folk fra gaden og det er det jeg er bekymret for.



Hvis de nu tilmelder sig, ved man jo lidt om dem, og så er det jo ikke "bare folk fra gaden"..
Kim on top of the World
vilduseminbøf

Brugeravatar
 
Indlæg: 365
Tilmeldt: 4. apr 2011, 12:13
Geografisk sted: East Bridge

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf Claus-DK » 9. okt 2012, 11:01

ja både bruger og i tilmeldingstråden er i min optik et krav, dog har vi uden problemer haft "private" venner med tidligere uden nogen former for problemer, jeg har glemt navnene, både Burning og Mataugust havde gæster med sidste år og de var begge yderst behagelige personer, som gjorde mit liv rigere..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf Anda » 9. okt 2012, 11:08

Klart klart, hvis man som bruger kan sige god for dem, så er det ingen problem.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf helledie » 9. okt 2012, 12:42

Jeg har på ingen måde lyst til at dukke op med mit udstyr, hvis enhver kan gå ind fra gaden. Det jeg har været glad for ved de meets jeg har været til, er at jeg kender dem, der er der. Jeg tør godt vende ryggen til mit udstyr - og låne det ud. Så jeg synes det ville være en ærgerlig udvikling, hvis det var et piv åbent meet.
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf Buyer no 1 » 9. okt 2012, 16:54

Enig med librarian
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf AffeX » 9. okt 2012, 17:47

Enig med Buyer no 1
(....og toppe ..... og Librarian)

Forhandlere er mere end velkomne, men pt vil det være rigeligt med dette forums medlemmer. Hvis der skal sælges billetter på andre fora - så bliver det til noget andet end bare 'vores klub' der mødes. Det er næsten samme argumenter som da vi talte om et mini CanJam på hifi messen.
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar
 
Indlæg: 252
Tilmeldt: 7. apr 2011, 00:10
Geografisk sted: Herning

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf Claus-DK » 10. okt 2012, 10:54

helledie skrev:Jeg har på ingen måde lyst til at dukke op med mit udstyr, hvis enhver kan gå ind fra gaden. Det jeg har været glad for ved de meets jeg har været til, er at jeg kender dem, der er der. Jeg tør godt vende ryggen til mit udstyr - og låne det ud. Så jeg synes det ville være en ærgerlig udvikling, hvis det var et piv åbent meet.


Jeg har svært ved at være mere enig..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf Søren » 10. okt 2012, 12:59

Skal info om head-fi træffet kun ligge på hoved-fi?.....eller synes I at det f.eks kan ligge under head-fi afsnittet på min hjemmeside?
Jeg har også slettet info på forsiden af min hjemmeside om træffet
Søren

 

Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf Burning777 » 10. okt 2012, 14:47

Søren skrev:Skal info om head-fi træffet kun ligge på hoved-fi?.....eller synes I at det f.eks kan ligge under head-fi afsnittet på min hjemmeside?
Jeg har også slettet info på forsiden af min hjemmeside om træffet



Vi har flere gange haft Info om hoved-fi træf slået op på både Nerds.dk, avt.dk og hifi4all.dk. Så jo flere steder jo bedre imho.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf vilduseminbøf » 10. okt 2012, 20:01

Enig med Burning..;o)
Kim on top of the World
vilduseminbøf

Brugeravatar
 
Indlæg: 365
Tilmeldt: 4. apr 2011, 12:13
Geografisk sted: East Bridge

Re: Træf i arrangement kalenderen på hejfej

Indlægaf Rappo » 10. okt 2012, 20:23

Det kommer vel an på hvad målet er. Hvis målet er at få lokket så mange mennesker til som overhovedet muligt, så giver det helt klart mest mening at slå det op så mange steder som muligt.

Ønsker man derimod at holde det i det små og kun have folk med man "kender", så bør man vel nøjes med at reklamere for træffet her på hoved-fi.dk. Personligt hælder jeg nok mest til det sidste, men siden at jeg ikke selv deltager, så synes jeg ikke rigtig at jeg skal blande mig i det. Det har jeg jo så allerede gjort nu, men bortset fra det. :P

Man kunne også tage et kompromis og reklamere for meetet på de andre sites, men samtidig kræve at deltagere er/bliver registrerede brugere her på hoved-fi.dk og at folk tilmelder sig i meet-tråden osv.
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Næste

Tilbage til Møder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster