Billeder fra det jyske træf 13/4



Re: Billeder fra det jyske træf 13/4

Indlægaf vaskebjørnen » 14. apr 2013, 20:57

Ja tak for et hyggeligt meet, det var rart nu meget sjovt at få ansigt på nogle brugere :-)

Jeg fik ikke lyttet til så meget, men fik da genlyt med XB1K Fun as usual. Ultrasone HFI-780 må være dagens overraskelse den spiller godt nok fint.

Men her efter mødet sidder jeg lidt og overvejer om der skal et skift i gear'et og prøve nogle nye ting
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Billeder fra det jyske træf 13/4

Indlægaf Ole » 14. apr 2013, 21:50

Tak for meet, superhyggeligt og fik også lyttet til en del.

De lydmæssige højdepunkter for mig var Claus' Stax og det meget korte lyt jeg fik til Audeze på min Heed Canalot.

Sammenligningen af HE500 med og uden mod af pads var interessant. Tror nok jeg overall synes Davids med mod var marginalt bedre end velour - primært på instrumenterne, men det ville tippe HE500 over grænsen for mig mht. for lidt i toppen.

Fandt også ud af V200 er en dejlig forstærker, men den har desværre ingen synergi med mine HE500/Tzar 350.

Det værste er, jeg synes Stax lød interessant....lækker let, klar og præcis lyd, så det ender måske med mine HE500 må ud af døren igen, hvis jeg ikke udviser en betydelig mængde selvbeherskelse - det har jo fungeret utroligt godt for mig hidtil :lol:
8musik
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Billeder fra det jyske træf 13/4

Indlægaf Mataugust » 14. apr 2013, 22:36

Tak for i går, det var rart, både at få lyttet og snakket. Jeg er lidt i tvivl om største oplevelse, LCD2 på Oles Heed system eller mine egne Signature pro på McFredes Beta22. Begge var aldeles fremragende.
HE 500 har aldrig sagt mig noget, men den lyder rigtig godt på Heed systemet. Jeg håber at komme til at sammenligne Heed Canalot og Burson Soloist på et tidspunkt.
Det var også sjovt at prøve DX100, og det er nok den vej jeg kigger hvis jeg igen skal på bærbart udstyr.
T5p er også en fantastisk hovedtelefon, B&O's nye tiltag var heller ikke helt tosset - selv om der kan fås bedre hovedtelefoner til samme pris.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Billeder fra det jyske træf 13/4

Indlægaf davidsh » 14. apr 2013, 22:57

Jeg foretrækker nu bassen med pleathers, det vejer en del for mig :grin:
Mit indtryk er at de fleste er ret positivt stemte overfor Heed systemet? Det er jeg i hvert fald.

@Ole Hvem/hvilke sange hørte vi egentlig?

Claus' JVC'er var nu også en oplevelse, de er ret anderledes fra hvad jeg før har hørt, det kan man ikke komme uden om.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: Billeder fra det jyske træf 13/4

Indlægaf Victor Halgaard » 15. apr 2013, 04:22

What... Der var en Algorythm Solo, og jeg fandt den ikke? Øøøøv... musik10

Tak for et fedt meet for resten :mrgreen:
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: Asgård

Re: Billeder fra det jyske træf 13/4

Indlægaf Ole » 15. apr 2013, 05:42

davidsh skrev:@Ole Hvem/hvilke sange hørte vi egentlig?


mmm den første var The Raven af Rebecca Pidgeon og den anden var All The Rowboats af Regina Spektor, begge fra HDTracks.
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Billeder fra det jyske træf 13/4

Indlægaf Burning777 » 15. apr 2013, 15:41

Violectric V200 - ikke den bedste synergi med mine T5p. Faktisk var diskanten som de pludselig spillede meget skarp.
Billede

Jeg synes det er en fin lille sag denne her.
Billede

Den Canalot fortsætter med at imponere. En fantastisk ren Solid State lyd. Den var god både emd HE-500 og mine T5p.
Billede

Billede

Denne lille DAC er et super alternativ til ODAC. Jeg synes faktisk de spillede meget lig hinanden selvom det nok vil kræve noget længere tid at sammenligne dem.
Billede

Uhhh.... Disse DT-770 var for lækre. Jeg fik meget lyst til at eje sådan et sæt en dag.
Billede

Rendition 1 fra Heir var også virkelig en god kombination med en KNAS tør lyd sammen med TZAR 350. Det lød simpelthen så sprødt, åbent og lækkert. Meget Ray Samuels house sound agtig lyd synes jeg og med en blå Meier diode.
Billede

Hvad er et godt meet uden en Panda? Det er en klassiker.
Billede

Billede

McFredes imponerende TOWER OF POWER:
Billede

Billede

En af de nye afspillere fra Hisoundaudio. Med et interface der er meget mere lækkert end de gamle Studio.
Billede

Det var første gang jeg lyttede til Signature Pro. Jeg blev lidt ked af komforten da den klemte på mine ører - men lyden gjorde til gengæld en meget glad igen. Der er virkelig en stringent kontrol af ALT med disse.
Billede

Billede
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Billeder fra det jyske træf 13/4

Indlægaf Burning777 » 15. apr 2013, 15:47

Alt i alt et meget hyggeligt meet hvor især Canalot(igen), DT-770 LE, Signature Pro og Rendition 1 imponerede af hvad jeg nåede at lytte til.

Jeg fik også lidt tid med Ole's sølvkabel (fra Victor) med mine TZAR 350. Sådan et kabel kunne jeg også sagtens blive fristet til at investere i.

Også tak til jer alle fordi i gemte jeres ærlige meninger om min arbejdsgivers forsøg på at konstruere en hovedtelefon til bilen på vej hjem. Jeg vil forsøge at få jer alle inviteret op til Struer og deltage i udvikling og lytning af et eventuelt fremtidigt produkt i samme kategori :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Billeder fra det jyske træf 13/4

Indlægaf Mataugust » 15. apr 2013, 16:10

Burning777 skrev:Også tak til jer alle fordi i gemte jeres ærlige meninger om min arbejdsgivers forsøg på at konstruere en hovedtelefon til bilen på vej hjem. Jeg vil forsøge at få jer alle inviteret op til Struer og deltage i udvikling og lytning af et eventuelt fremtidigt produkt i samme kategori :-)


Jeg gemte da ikke noget. Det kan sagtens fås bedre hovedtelefoner til den pris du nævnte, men de er da ikke dårlige, og jeg kunne umiddelbart bedre lide dem end Ultimate Ears.
Og med B&O betaler man jo per definition noget for designet, der var meget lækkert.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Billeder fra det jyske træf 13/4

Indlægaf Burning777 » 15. apr 2013, 19:34

Victor Halgaard skrev:What... Der var en Algorythm Solo, og jeg fandt den ikke? Øøøøv... musik10


Argh - den skulle du da have prøvet!
Den har overrasket mig lidt ved at farve lyden noget mørkere end meget af mit andet grej.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Billeder fra det jyske træf 13/4

Indlægaf Mataugust » 15. apr 2013, 19:56

[quote="Burning777"]

Det var første gang jeg lyttede til Signature Pro. Jeg blev lidt ked af komforten da den klemte på mine ører - men lyden gjorde til gengæld en meget glad igen. Der er virkelig en stringent kontrol af ALT med disse.
Billede

De kræver noget tid at finde positionen på ørerne, men når først den er fundet, så er de lige så komfortable som beyers hovedtelefoner.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Sv: Billeder fra det jyske træf 13/4

Indlægaf odderen » 15. apr 2013, 20:02

Burning777 skrev:
Også tak til jer alle fordi i gemte jeres ærlige meninger om min arbejdsgivers forsøg på at konstruere en hovedtelefon til bilen på vej hjem. Jeg vil forsøge at få jer alle inviteret op til Struer og deltage i udvikling og lytning af et eventuelt fremtidigt produkt i samme kategori :-)

Jeg var også helt ærlig. Det var et fint produkt som helt klart var rigtigt lækkert. Lyden var nu heller ikke tabt bag en vogn .måske lidt kedelig. Men klart bedre en hvad man kunne få for 3000 i celebrity markedet. Det eneste der enligt vat et problem med var comforten. Jeg tror de får rimeligt med succes med dem. :grin:

Sendt fra min Galaxy Note II med Tapatalk 2
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Billeder fra det jyske træf 13/4

Indlægaf Kaps » 15. apr 2013, 20:13

Hvem er ejeren af den hisound Nova? Den vil jeg gerne høre lidt mere om. :-)
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Billeder fra det jyske træf 13/4

Indlægaf Henrik_sdk » 15. apr 2013, 20:21

Jeg mener det var Claus der havde dem med.
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2386
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Billeder fra det jyske træf 13/4

Indlægaf Kaps » 15. apr 2013, 20:46

Takker, jeg troede ikke han havde fået nogen hjem, vil gerne høre den kontra min studio v.
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Billeder fra det jyske træf 13/4

Indlægaf Lanzky » 15. apr 2013, 21:26

Glimrende at få sat ansigter på folk, når nu mit forrige træf (som jeg fandt via hifi4all) var for to år siden.

Brugte stort set al min tid med hhv. Heir 4.Ai og DX100, så jeg kunne nærmest have nøjedes med Siims grej alene. Fik sgu ikke smag for Tzar 350, men var positivt overrasket over Rendition-ampen.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: Billeder fra det jyske træf 13/4

Indlægaf Claus-DK » 16. apr 2013, 00:10

Kaps skrev:Takker, jeg troede ikke han havde fået nogen hjem, vil gerne høre den kontra min studio v.


Jeg regner med at starte touren med dem meget snart, har dog ville have en smule tid med dem selv først rulle4
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Billeder fra det jyske træf 13/4

Indlægaf Kaps » 16. apr 2013, 07:03

Claus-DK skrev:
Kaps skrev:Takker, jeg troede ikke han havde fået nogen hjem, vil gerne høre den kontra min studio v.


Jeg regner med at starte touren med dem meget snart, har dog ville have en smule tid med dem selv først rulle4


Det er absolut forståeligt. Hvis den har den samme mængde power som studio v, og lyder ligeså godt, må den med den nye skærm og mindreformfaktor være min drømme dap
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Billeder fra det jyske træf 13/4

Indlægaf Burning777 » 16. apr 2013, 08:06

Kaps skrev:
Claus-DK skrev:
Kaps skrev:Takker, jeg troede ikke han havde fået nogen hjem, vil gerne høre den kontra min studio v.


Jeg regner med at starte touren med dem meget snart, har dog ville have en smule tid med dem selv først rulle4


Det er absolut forståeligt. Hvis den har den samme mængde power som studio v, og lyder ligeså godt, må den med den nye skærm og mindreformfaktor være min drømme dap


Den er MEGET lettere at bruge end Studio modellen. Den fylder mindre og ser meget mere lækker ud. Den er meget bedre at have i lommen. Ja - i det hele taget vil den også være en kandidat til en afløser eller supplement til iPhonen. Jeg gav den et længere lyt til meetet men jeg er nødt til at få mit eget musik på den før jeg endeligt kan bedømme lyden. Så jeg glæder mig meget til touren. Og så håber jeg den kan afpille AIFF og ALAC musik14
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Billeder fra det jyske træf 13/4

Indlægaf Sorensiim » 16. apr 2013, 09:18

Jeg glemte helt at få lyttet til Nova'en!
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

ForegåendeNæste

Tilbage til Møder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster