CanJam.de 2015



Re: CanJam.de 2015

Indlægaf Claus-DK » 26. sep 2015, 01:19

Burning777 skrev:Hvis nu vores danske Superlux distributør havde været lidt mere vaks ved havelågen så havde de måske lavet en stand dernede ;-)


Har de en havelĂĄge ?? ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: CanJam.de 2015

Indlægaf Burning777 » 26. sep 2015, 09:37

SĂĄ er vi klar!
Billede
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: CanJam.de 2015

Indlægaf Buyer no 1 » 26. sep 2015, 10:11

Burning777 skrev:SĂĄ er vi klar!


Billede

God fornøjelse thumbs
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: CanJam.de 2015

Indlægaf Burning777 » 27. sep 2015, 13:33

Jeg fik ikke taget så mange billeder i år. Til gengæld fik jeg lyttet til alt hvad jeg på forhånd havde bestemt mig for at lytte til. Det viste sig at det var en rigtig god ide på forhånd at have bestemt sig for hvad man skal nå. Ellers bliver tiden hurtigt brugt til alle de ting man falder over.

Hvis nogen skulle have lyst til at se et udvalg af billederne sĂĄ kan de ses her:
https://flic.kr/s/aHskhEi1tx

Største highlights for mig dette år:
1. Cosmic Ears CE6P - dette kunne sagtens gĂĄ hen og blive min fremtidige CIEM

2. InEars Stagediver SD-4 - Både SD-4 og SD-2 er simpelthen bare så velspillende, at man skulle tro det var løgn. Disse in-ears er bare alt for oversete på diverse fora. Det er ikke customs men det kan man få dem til at fremstille. Deres universals sidder nu ellers bare helt super fint så dem kunne jeg fint leve med. Prisen er også til at have med at gøre i forhold til mange andre IEM.

3. InEars Stagediver SD-2 - en ren PERLE! Virkelig. De smadrer mine Tzar 350 til plukfisk på både opløsning og åbenhed, soundstage. 370 Euro... det er ikke så slemt i forhold til hvordan de lyder.

4. Beyerdynamic DT 1770 Pro - hold da op en overraskelse. De her bliver et hit det er helt sikkert. Beyerdynamic havde valgt at lade både de gamle T1 og T5p og T70 blive hjemme. De havde kun T1v2 og DT 1770 Pro på deres stand af full size i år. Men det var til gengæld også nok. DT 1770 Pro koster 599 Euro. De sagde at prisen kommer til at stige... så det er nu man skal bestille dem.

5. Beyerdynamic T1v2. Jeg vidste jo at T1 var gode. Men lige at få lyttet til dem igen (på min egen forstærker) gjorde gensynet meget glædeligt.

6. Grado GH-1 - åhh jeg elsker Grados super sjove lyd. Det er nok hårdt at lytte til i længden men når man har lyttet til 30 hovedtelefoner på en dag er der bare befriende at komme over på en Grado. Disse (sammen med RS-1e) spiller virkelig medrivende.

7. Oppo HA-2 + PM-3 - bĂĄde HA-2 og PM-3 har en virkelig god lyd. Jeg er positivt overrasket over OPPO produkterne. OgsĂĄ PM-1 lyder overraskende godt.

Største skuffelser:
1. Unique Melody CIEM... den lyd de har forstår jeg slet ikke. Og SLET ikke til de priser. Deres kæmpe store 12-driver CIEM ver den eneste, der lød godt. Men 2000 Euro.... AV.

2. LCD-3 + Burson forstærker. Afskyelig komfort på mit hoved. En lyd mine ører bare ikke kan nyde. Jeg ved ikke om det er forstærkeren eller Audezee hovedtelefonener men jeg kan ikke forudse at det bliver en vej jeg kommer til at gå.

3. iBasso D14 "Bushmaster". Jeg havde håbet den ville være bedre. Den er slet ikke dårlig og prisen er også fin. Men sammenlignet med min egen slæbbare lydklump ODAC+Quickstep setup manglede der bare opløsning og finesse. Det smarte er dog at den kan bruges med alle digitale kilder, iPhone, Android, Mac, PC, CD afspiller osv. Så det er et godt produkt jeg havde bare håbet den var lidt bedre.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: CanJam.de 2015

Indlægaf Burning777 » 27. sep 2015, 13:40

Så fik jeg ikke nævnt Astell & Kern og Beyerdynamics IEM AKT8iE. De lyder også super godt. Men til 999 Euro... AV.

Nårh ja - og Sennheisers nye lukkede hovedtelefon. Var også en skuffelse. Af en lukket hovedtelefon er der enorm soundtage - men den diskant.... selv for mig, der elsker lys signatur var det skærende nogle gange. Det skal siges jeg lyttede til dem på en rørforstærker hos en anden udstiller og ikke på Sennheisers egen stand. Så det KAN være forstærkeren, der var helt vild med diskant.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: CanJam.de 2015

Indlægaf Niels » 27. sep 2015, 15:40

Burning777 skrev:....
3. InEars Stagediver SD-2 - en ren PERLE! Virkelig. De smadrer mine Tzar 350 til plukfisk på både opløsning og åbenhed, soundstage. 370 Euro... det er ikke så slemt i forhold til hvordan de lyder.
....


Det lyder spændende. Der skal, i min verden, ret meget til at smadre Tzar 350 til plukfisk. Dem vil jeg da gerne følge lidt op på. Kan man ydermere få Piotr til at lave customtips til dem, ville det da være perfekt.

Burning777 skrev:....
4. Beyerdynamic DT 1770 Pro - hold da op en overraskelse. De her bliver et hit det er helt sikkert. Beyerdynamic havde valgt at lade både de gamle T1 og T5p og T70 blive hjemme. De havde kun T1v2 og DT 1770 Pro på deres stand af full size i år. Men det var til gengæld også nok. DT 1770 Pro koster 599 Euro. De sagde at prisen kommer til at stige... så det er nu man skal bestille dem.
....


Er de á la DT770 eller T70

Tak for reportagen, jeg hĂĄber du havde en god weekend.
Niels

 

Re: CanJam.de 2015

Indlægaf Burning777 » 27. sep 2015, 17:24

Niels skrev:Det lyder spændende. Der skal, i min verden, ret meget til at smadre Tzar 350 til plukfisk. Dem vil jeg da gerne følge lidt op på. Kan man ydermere få Piotr til at lave customtips til dem, ville det da være perfekt.


Ja! Jeg blev ligeså overvældet af dem sidste år også og igen i år var det et af højdepunkterne for mig. Jeg lagde mærke til mange, der sad ved deres bord med et stort smil på! De KAN også selv lave customs! De markedsfører bare kun deres universals, der ligner customs. Det er noget med at de har lavet aftryk af 500 ører og blandet dem sammen så deres universal passer i 98% af alle ører. De sidder virkelig godt fast og man mærker dem ikke. Men at få dem som customs vil være perfekt. Med SD2 lægger de stor vægt på at være neutrale - uden at være lyse. De lyder bare naturlige. SD4 har en lille bitte smule mere kød på lyden. SD3 lyttede jeg ikke til. Det er vist deres version af lidt bas-boost.


Niels skrev:Er de á la DT770 eller T70

Tak for reportagen, jeg hĂĄber du havde en god weekend.


Ingen af delene synes jeg. De er MEGET bedre end DT770 som jeg aldrig rigtigt var glad for. Min første tanke var også at sammenligne med T70 men de havde desværre ikke medbragt dem på deres stand. Jeg oplevede en mere naturlig lyd og stor soundstage. En lidt mere levende udgave af T70 med en anelse mere kød på. Ikke super fyldig men masser af luft og opløsning. Det er virkelig Tesla driver i version 2! En overraskende behagelig lyd som om musikken bare flød. Jeg prøvede dem både på Beyerdynamic A20 og mit eget sæt ODAC+Quickstep og selv der var de super gode. Jeg fik i hvert fald skrevet dem på min fremtidige ønskeliste hvis der skal en erstatning til for T5p en skønne dag. Samtidig er de også meget flottere i virkeligheden end på billeder. Kabel, puder, osv er super flot.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: CanJam.de 2015

Indlægaf kvik » 27. sep 2015, 17:27

InEars har en S-variant beregnet til mindre ører, så nu kan man forkæle ungerne med en Stagediver SD-4S, hvis man vil starte indoktrineringen tidligt :grin:
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: CanJam.de 2015

Indlægaf Burning777 » 27. sep 2015, 17:32

Jeg har lige siddet og scannet mine notater igennem og faldt over, at jeg også fik lyttet til en anden ny IEM fra Beyerdynamic. iDX200iE. De var slet ikke så ringe og til 199 Euro vil jeg sige de lød bedre end mine RHA T20...
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: CanJam.de 2015

Indlægaf Burning777 » 27. sep 2015, 17:34

kvik skrev:InEars har en S-variant beregnet til mindre ører, så nu kan man forkæle ungerne med en Stagediver SD-4S, hvis man vil starte indoktrineringen tidligt :grin:


Yes. Det var Small udgaverne jeg prøvede og de sad aldeles godt. De almindelige skulle jeg krænge ind i det ydre øre ligesom en custom. Jeg vil umiddelbart tro de stadig er for store til min 9-årige søns ører, hvis han skulle få de ønsker. :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: CanJam.de 2015

Indlægaf Buyer no 1 » 27. sep 2015, 22:10

De DT1770 lyder bare mere og mere interessante. Det, at de "udkom" samtidig med den nye version af T1, har bare trukket min opmærksomhed lidt i retning af T1.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

ForegĂĄende

Tilbage til Møder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster