2-mands mikromeet i Skanderborg



2-mands mikromeet i Skanderborg

Indlægaf Sorensiim » 27. aug 2011, 22:11

SĂĄ kom Rappo til Skanderborg 1musik

Billede

Billede

Billede

Billede

PĂĄ bordet var der:
Cambridge Dacmagic
Heed Canamp
Yulong D100
AKG K701
Grado SR325i
Hifiman HE-4
Sennheiser HD25-1 II
Sennheiser HD650
Superlux 662
Future Sonics Atrio M5

Umiddelbare indtryk:
K701 pĂĄ D100 er bygget til at afspille Skunk Anansie's You'll Follow Me Down. Det var vi voldsomt enige om at det nummer alene var grund nok til at eje K701.

Grado SR325i lyder genialt ved lav volumen, men bliver hurtigt lidt for "rĂĄ" i deres lyd. Overraskende velegnede til Keith Jarrett's piano.

SuperLux 662 har en faens masse bas der gerne kommer væltende ind over resten af lydbilledet. Men til prisen finder du næppe en bedre hovedtelefon!

HE-4 lyder godt med rigtig mange ting, men jeg foretrækker nu stadig mine HD650 for deres evne til at lyde godt med alt man smider efter dem. Sjovt nok havde Rasmus det lige omvendt med HD650 vs. HE-4. De forskelle der gjorde HD650 til en vinder for mig fik ham til at foretrække HE-4.

Vi prøvede også at spænde hans Canamp efter min Yulong D100. Det kan på ingen måde anbefales. D100 er meget "klar" i lyden, det samme er Canamp'en. De to tilsammen er slet, slet ikke rare at høre på. Trommer især lyder forfærdeligt harske. Dacmagic + Canamp lyder til gengæld fremragende, men fik mig heller ikke til at savne noget ved D100.

Fordømt, jeg må have K701 en dag. Bortset fra risikoen for at møde ting man bare MÅ eje, så kan det kraftigt anbefales at sætte en dag af til bare at lytte til hinandens grej og ikke mindst kombinere på kryds og tværs :-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: 2-mands mikromeet i Skanderborg

Indlægaf helledie » 28. aug 2011, 00:22

Det ser sgu hyggeligt ud drenge:) Glæder mig godt nok til næste meet. Bliver sjovt igen at høre lidt forskelligt! Fantastiske billeder.
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: 2-mands mikromeet i Skanderborg

Indlægaf Rappo » 28. aug 2011, 09:15

Det var det ogsĂĄ! :-)

Og det var sjovt at få lov til at lytte til nogle andre hovedtelefoner. Selvom HD-650 er en klassiker, så havde jeg aldrig lyttet til den før og det var bestemt en behagelig oplevelse! Jeg må dog indrømme at jeg var endnu mere imponeret af HE-4, så måske ender der sådan en i samlingen en dag. HD25-1 er nu også en fin lille sag, som forhåbentlig snart vil være at finde hjemme hos mig (hvis ellers jeg kan overtale Søren til at sælge). Er der et loft på hvor mange hovedtelefoner man må eje, uden at det bliver direkte perverst? :lol:
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: 2-mands mikromeet i Skanderborg

Indlægaf Burning777 » 28. aug 2011, 10:26

Vi skal have mere af den slags.... Ser hyggeligt ud :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: 2-mands mikromeet i Skanderborg

Indlægaf Claus-DK » 28. aug 2011, 12:31

rappo skrev: Er der et loft pĂĄ hvor mange hovedtelefoner man mĂĄ eje, uden at det bliver direkte perverst? :lol:


Det håber jeg så sandelig ikke, for så bliver jeg nok snart spærret inde, jeg har en lidt dårlig vane med ikke at sælge de ting jeg ikke bruger og de havner på mit museum eller i en kasse splittet til atomer, så jeg tør slet ikke tænke på hvor meget skrammel der er akkumuleret over årene..

Lige for tiden er jeg på udkig efter en reol der skal være dedikeret til hoved-fi, men har endnu ikke fundet noget der opfylder mine behov, men det ville være dejligt hvis man kunne få lidt mere orden i tingene..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: 2-mands mikromeet i Skanderborg

Indlægaf Rappo » 28. aug 2011, 13:05

Claus-DK skrev:
rappo skrev: Er der et loft pĂĄ hvor mange hovedtelefoner man mĂĄ eje, uden at det bliver direkte perverst? :lol:


Det håber jeg så sandelig ikke, for så bliver jeg nok snart spærret inde, jeg har en lidt dårlig vane med ikke at sælge de ting jeg ikke bruger og de havner på mit museum eller i en kasse splittet til atomer, så jeg tør slet ikke tænke på hvor meget skrammel der er akkumuleret over årene..
Det der med ikke at have lyst til at sælge ting, kan jeg sku godt lidt sætte mig ind i. Er der noget værre end at sælge noget og så fortryde bagefter? F.eks. så har jeg et sæt AKG K701, som jeg ikke bruger så tit, men hvis jeg solgte dem, så ville jeg med garanti kunne tage mig selv i, at lytte til et nummer og spekulere over, hvordan det mon ville lyde på et sæt AKG K701. Der er masser af hovedtelefoner, som jeg gerne vil have tilføjet til samlingen, men det bliver jo aldrig en "samling", hvis jeg sælger en hovedtelefon hver gang jeg køber en ny! ruller1

Claus-DK skrev:Lige for tiden er jeg på udkig efter en reol der skal være dedikeret til hoved-fi, men har endnu ikke fundet noget der opfylder mine behov, men det ville være dejligt hvis man kunne få lidt mere orden i tingene..
Jeg tror der går lidt tid før jeg når dertil, hvor jeg har behov for en reol, for at kunne have alt mit hoved-fi grej. :grin:
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: 2-mands mikromeet i Skanderborg

Indlægaf Sorensiim » 28. aug 2011, 22:10

Burning777 skrev:Vi skal have mere af den slags.... Ser hyggeligt ud :-)

Det var nemlig en fantastisk måde at tilbringe en lørdag.

"Kæft det regner udenfor nu, hva?"
"Yep, rækker du mig lige kaffen?"
"Orv, du skal lige høre det her nummer på K701'erne!"

rulle2

Helt klart anbefalelsesværdigt, især delen med at sende resten af familien afsted :mrgreen:
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: 2-mands mikromeet i Skanderborg

Indlægaf huml3 » 4. sep 2011, 11:35

Det mĂĄ jeg nok sige ja! Det ser rigtig hyggeligt ud :)

Claus-DK skrev:Lige for tiden er jeg på udkig efter en reol der skal være dedikeret til hoved-fi, men har endnu ikke fundet noget der opfylder mine behov, men det ville være dejligt hvis man kunne få lidt mere orden i tingene..


Kunne det ikke virke med sådan en skuffe reol man har i værkstedet rulle6

Billede
huml3

 
Indlæg: 61
Tilmeldt: 31. jul 2011, 10:30
Geografisk sted: Horsens


Tilbage til Møder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster