Meet på Sjælland, 31/10 kl 12-16



Re: Meet på Sjælland, 31/10 kl 12-16

Indlægaf Walbum4262 » 31. okt 2015, 19:05

Tak for en fantastisk dag :) men nåede kun halvdelen af hvad man havde lyst til men det må ordnes med nogle små mini meets :)

Tusinde tak til Tomazs for at arrangere dette arrangement det var super
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

På farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Meet på Sjælland, 31/10 kl 12-16

Indlægaf Kndmnd » 31. okt 2015, 19:13

Hej alle,

Også tak for en super fin dag og virkelig fine lokaler til formålet.
Det var hyggeligt at møde jer, og få lidt ansigter på profilnavnene herfra.
Selvom det er lidt svært at huske her efterfølgende igen. Det må være noget med alderen!

Men som Walbum kunne jeg også sagtens have brugt mere tid på at lytte på en masse virkelig spændende udstyr thumbs
Ny hovedtelefon lytter

Bøffer: AudioQuest Nighthawk, Sennheiser HD-595, Sennheiser CX-880
DAC/AMP: Aune S16, Aune T1-Mk.II, NAD 7050
Kndmnd

 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 22. okt 2015, 12:19
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Meet på Sjælland, 31/10 kl 12-16

Indlægaf Buyer no 1 » 31. okt 2015, 19:49

Baronen starter præsentationsrunden ...

Billede

For dem der ikke var der og dem der har behov for en opfrisker :grin:, fra venstre mod højre:

Jeppe Vinding
Stollesen
Mommerman
Kndmnd
Lanzky
Walbum4262
Engelskhorn
M.Gjøl
Torben
Jokke
Claus-dk
Blommen
Ostebaronen
Sebastian L
(Mellem Ostebaronen og Sebastian L kan man lige skimte en venstre arm, jeg tror det er Sebastians gæst, Morten)

Uden for billedet:
LuckyEars
Asgeir101
Mataugust
Kena
Undertegnede

Har jeg glemt nogen?
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Meet på Sjælland, 31/10 kl 12-16

Indlægaf Asgeir101 » 31. okt 2015, 20:30

Mange tak for et rigtigt hyggeligt meet.

Det var super at få lov at lytte til en masse spændende udstyr og se hvor langt man kan komme med DIY projekter. Samtidigt var det cool at få sat ansigter og navne på brugernavne herinde.

jeg glæder mig allerede til næste meet :)

mvh,

Ásgeir
Asgeir101

 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 4. okt 2015, 22:39

Re: Meet på Sjælland, 31/10 kl 12-16

Indlægaf Claus-DK » 31. okt 2015, 21:01

Det var skide godt det træf, flot Tomasz... og tak

Det var som altid en dejlig dag i selskab med en flok der er næsten lige så tosset som en selv, man føler sig så normal ruller1 ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Meet på Sjælland, 31/10 kl 12-16

Indlægaf Buyer no 1 » 31. okt 2015, 21:42

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Meet på Sjælland, 31/10 kl 12-16

Indlægaf M.Gjøl » 31. okt 2015, 22:40

Tak for et dejligt meet! Var rart at få sat nogle ansigter på jer:)
Og en ekstra tak til Thomazs for at skaffe lokaler!
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Meet på Sjælland, 31/10 kl 12-16

Indlægaf Claus-DK » 31. okt 2015, 23:15

Mit møde sluttede sejere end jeres da jeg var omkring Haderslev så jeg den her..
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/lasse-filmede-meteor-paa-nattehimlen-troede-det-var-en-noedraket/5805633

Flot og grøn, jeg troede det var en raket, selvom den da godt nok fløj lidt på langs og ikke opad..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Meet på Sjælland, 31/10 kl 12-16

Indlægaf Mommerman » 1. nov 2015, 00:05

Tak for en rigtig god introduktion til Hoved-fi, Jeg synes det var nogle rigtig gode timer vi havde sammen. Håber, at jeg snart kommer til at se nogen af jer igen :-)
Mommerman

 
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. okt 2015, 10:54

Re: Meet på Sjælland, 31/10 kl 12-16

Indlægaf Jokke » 1. nov 2015, 00:36

Ja tak for nogle gode timer, det var sgu hyggeligt må jeg sige. Tiden gik lidt hurtigere end jeg havde forventet så nåede ikke halvdelen af det jeg ville se, men det må blive en anden god gang :-) Som nogle andre var det også mit først meet men det er bestemt ikke det sidste for mit vedkommende. Thumbs up til Ostebaronen får at stable det sammen og til alle andre for den gode stemning. Af de ting jeg fik prøvet var der specielt to, der fangde min opmærksomhed. Den første kan nok ikke overraske nogen, nemlig Liquid Glass... tror ikke jeg behøver sige så meget haha. Den anden er MrSpeakers Ether. Havde læst noget om den på forhånd men den overraskede mig godt nok synes jeg. Ville virkelig gerne have hørt den på Liquid Glass men det nåede jeg ikke. Blommen, her må du på banen ;-)
Til næste gang har jeg nok fået stablet et lidt mere seriøst setup på benene og forhåbentlig også fundet en kilde hehe.
Jokke

 
Indlæg: 375
Tilmeldt: 31. dec 2014, 02:42

Re: Meet på Sjælland, 31/10 kl 12-16

Indlægaf Claus-DK » 1. nov 2015, 00:43

Køb en Chromecast, fin kilde 320 kroner..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Meet på Sjælland, 31/10 kl 12-16

Indlægaf Sebastian L » 1. nov 2015, 01:48

Tak til Thomas/Ostebaronen og alle andre for et godt meet.
Tænk, at Claus er kommet med på fællesbilledet. Hvad gik der galt Claus?
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Re: Meet på Sjælland, 31/10 kl 12-16

Indlægaf Claus-DK » 1. nov 2015, 02:06

Jeg er blevet for gammel til det Ninja-fis..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Meet på Sjælland, 31/10 kl 12-16

Indlægaf Jeppe Vinding » 1. nov 2015, 17:09

Stor tak til de andre flinke hoved-fiere og især Ostebaronen for et fint og hyggeligt træf! På vejen ud luftede baronen muligheden for at der til næste år måske kunne blive mulighed for en rundvisning på B&K.
Det synes jeg kunne være særdeles spændende!
Venlig hilsen Jeppe Vinding - JV
God lyd kan diskuteres - med respekt for smag og behag!
Udstyr: DX1000 + HD650 + AH-D1100 og Ming Da MC 84C07 + Earmax Pro
Jeppe Vinding

 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 31. jul 2012, 15:37
Geografisk sted: København

Re: Meet på Sjælland, 31/10 kl 12-16

Indlægaf Caad » 1. nov 2015, 17:49

Tak for en spændende eftermiddag med lyd som hovedemne. Håber absolut at der vil være mulighed for et ligende arrangement fremover.
Mvh
"Gæsten"

Caad
Caad

 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. nov 2015, 17:39

Re: Meet på Sjælland, 31/10 kl 12-16

Indlægaf Buyer no 1 » 1. nov 2015, 22:25

Selvom jeg fik snakket en del, lykkedes det mig også at få lyttet til noget af al det spændende grej :-)

Mr Speakers Ether var en meget positiv oplevelse. Klart mere balanceret og velafstemt end hvad jeg normalt forbinder med planars. På Mjolnir var der virkelig smæk for skillingen, og på Cavallien var der rum og luft for alle pengene. Jeg håber jeg bare blev grebet af et øjebliks eufori, for ellers er der muligvis tale om en latent gedeskindsangriber! Den er selvfølgelig heller ikke helt billig, men i betragtning af hvad fx en LCD-2 koster efterhånden, er dette i en helt anden klasse.

Audioquest Nighthawk er en virkelig flot hovedtelefon, med poleret træ og et lækkert kabel. Lydmæssigt lød den ganske glimrende, uden at skille sig voldsomt ud på nogen måde. Det var dog kun kort jeg fik lyttet til den.

Mommerman havde medbragt en XTZ-hovedtelefon, som var resultatet af en crowdfunding (Jeg kan ikke lige huske hvad det var for et sted). Jeg mener han sagde den havde kostet omkring 600,- og til den pris lød den overraskende godt. Den fik faktisk mere af min opmærksomhed end jeg lige umiddelbart havde tænkt den skulle have. Jeg lyttede til den både på min egen forstærker og på en Aune.... X1(?), og Mommerman var så venlig at vise mig, hvordan jeg kunne skifte frem og tilbage mellem at lytte hhv. med og uden EQ. (Hovedtelefonen er, som jeg forstod det, designet til at skulle DSP'es i mere eller mindre grad). Jeg prøvede det samme koncept på Darkless setup på sidste meet, og ligesom dengang, var jeg ikke i tvivl om, at der var tydelig hørbar forskel. Men også denne gang er jeg lidt tvivlende omkring, om jeg synes tilførelsen af EQ er en forbedring. XTZ'en havde i forvejen, efter min præference, godt med bas, og EQ-profilen gav den endnu mere bas. Men spændende er det i hvert fald, hvad man kan nå af resultater med EQ.

Jeg fik, selvfølgelig, også lyttet lidt til HE-6 igen igen. Den har i mine ører stadig et stort potentiale, også i forhold til de nyere TOTL-hovedtelfoner. Altså bortset fra komforten, som bare ikke passer på en lille knold som min.

En anden hovedtelefon der skulle prøves, var DT-150. Jeg havde medbragt min egen DT-250 netop med den bagtanke, at sammenligne den med DT-150. Der er ingen tvivl om, at de begge skiller sig ud fra mange "moderne" hovedtelefoner, i det de slet ikke favoriserer fed fodtrampende øvre bas, eller heftig mp3-kompeserende diskant. Vi er klart i monitor-verdenen, så signaturmæssigt ligner de hinanden meget. DT-150 havde dog en lidt varmere og mere fyldig lyd, hvilket jeg egentlig nok ville foretrække. Så måske en dag, når der dukker et godt tilbud op... :-)

Desværre nåede jeg ikke et genhør med HE-60, da der naturligt nok var stor interesse for den, og jeg kendte ikke min besøgstid :lol: Men jeg fik i stedet en hyggelig snak med Sebastian og Engelskhorn omkring den, mens Engelskhorn prøvede at lytte midt i al snakken.

Jeg tror det var hvad jeg nåede. Ordet hermed givet videre .... ;-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Meet på Sjælland, 31/10 kl 12-16

Indlægaf Engelskhorn » 2. nov 2015, 00:05

Jeg havde aldrig hørt HE-60 før, eller andre elektrostater for den sags skyld. De gengiver klangbilleder i klassisk musik på en helt ekstremt detaljeret og "rummelig" måde, der nok er det tætteste på en rigtig koncertoplevelse jeg nogensinde har været med et par høretelefoner. Helt klart ikke et par bass kanoner, men snarere klanglig detaljerigdom og detaljering der står frem, selv ved helt svag volumen. Skal jeg være helt ærlig, så er det et farligt bekendskab, jeg helt klart gerne ville høre mere til - det tror jeg så ikke banken mener 8musik
Engelskhorn

 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 30. maj 2014, 17:49
Geografisk sted: København

Re: Meet på Sjælland, 31/10 kl 12-16

Indlægaf Kena » 2. nov 2015, 00:06

Tak til Ostebaronen for at arrangere dette træf. Meget fine lokaler og en anden gang skal jeg nok være opmærksom på tilmeldingsfrister etc.

Inspireret af min nylige anskaffelse af q-JAYS, var det fortrinvist in-ears jeg fik lyttet til. Brugeren LuckyEars have en del med og jeg fik lyttet til nogle interessante Dunnu(tror jeg de hed). Men det mest spændende var faktisk det projekt LuckyEars have gang i. Til app'en Equalizer har han lavet en række presets til forskellige hovedtelefoner og in-ears. Jeg downloadede app'en og fik tilføjet en justering til Beoplay H6. Nu har jeg kun lyttet til den kort, men umiddelbart lød det som om soundstage blev større og lyden en smule mere varm. Hvis ikke han allerede har gjort det, vil jeg anbefale LuckyEars til at fremlægge projektet her på hoved-fi. Jeg ser frem til at han modtager q-Jays på låneturen og dermed kan lege med justeringer. Claus-DK synes dog dette er spil af tid, da q-JAYS jo er perfekte som de er rulle2

Lanzky var så generøs at bortgive Sennheiser HD595, da han ikke benyttede dem. Jeg snuppede dem, og det er derved blevet en gensyn til mine dyreste hovedtelefoner nogensinde. Det var nemlig et defekt par HD595 der ledte mig ind på hoved-fi for at få vejledning til reparation.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Meet på Sjælland, 31/10 kl 12-16

Indlægaf Claus-DK » 2. nov 2015, 00:48

Jeg fik snakket alt for lidt og fik lyttet til alt for meget..

Jeg var ret vild med Nighthawk, de gjorde et eller andet der var rigtigt godt,man stod lidt længere væk fra musikken end jeg er vant til med hovedtelefoner og så var det der træ/epoxy noget meget meget smukt, komforten var også fin..

HE 60 er imponerende, det var begrænset hvad jeg fik lyttet.

Synes også det koncept Lucky ears arbejder med er spændende, jeg glæder mig til at se hvad han kommer frem til på touren, lige før jeg køber mig en Iphone bare for at prøve det, hvis du vil have et sæt BA100 fra Hisound så giv lyd fra dig Jonathan, du må hjertens gerne låne hele mit sortiment, for selvom det ikke er for alle inears som kena påpeger ruller1 synes jeg det er spændende, at jeg så synes EQ er den 8. dødssynd kommer jo ikke det smør ved, det er bare mig der er gammeldags og reaktionær ruller1

Walbums Fostex synes jeg var fin. ZMF som Blommen havde med var også et spændende bekendtskab, hvilken der var bedst tror jeg afhænger af smag og behag, men jeg hælder lidt til ZMF den havde en bedre præsentation af bassen for mig, men var lige skarp nok i toppen, hvor David´s var bedre for mig..

Jeg fik ikke hørt Ether, øv...

Det der DSP noget lød lidt skørt så det glemte jeg helt..

Lokalet var ganske enkelt det bedste vi har haft til vores Sjællandske træf, jeg håber inderligt vi har været søde nok til at vi må komme på besøg igen og at Ostebaronen endnu en gang tager en for holdet næste år..hatten af for dig..

Det bedste var selskabet, jeg har hængt lidt med næbbet i en periode, så det var skønt at føle sig som en fisk i vandet, tusind tak for det alle sammen.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Meet på Sjælland, 31/10 kl 12-16

Indlægaf Sebastian L » 2. nov 2015, 14:47

Her er et par af mine snapshots:

Billede

Er i tvivl om den første fra venstre*. Ellers er det Kena, Jeppe Vinding, Ostebaronen, Stollesen, Blommen, Mommerman, Asgeir101, M.Gjøl, Lanzky, Jokke og Engelskhorn.

Claus er naturligvis ikke med på det her foto. Lidt Ninja er der tilbage i ham (og det er ikke en Photoshop edit).

*) LuckyEars, ham med den spændende EQ app.
Senest rettet af Sebastian L 2. nov 2015, 22:35, rettet i alt 4 gange.
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

ForegåendeNæste

Tilbage til Møder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster