Indtryk fra mødet den 6/11-2016



Indtryk fra mødet den 6/11-2016

Indlægaf Claus-DK » 6. nov 2016, 22:01

Vi skal jo have os en indtrykstråd og den vil jeg skisme starte denne gang, jeg plejer bare at gå og gemme mig og knævrer løs, lytter næsten aldrig, men i år havde jeg min M2s med og de skulle da lige prøves med lidt godter.

jeg prøvede to modeller hifiman den store dyre af He 1000 mener jeg den hedder og jeg synes den lød dejligt, komforten var sådan lidt, de var så store jeg næsten kunne bruge kopperne som telt på en regnvejs dag og sad løsere end jeg bryder mig om, lyden var dejlig masse af detaljer og god bund, god og dejlig bøf, prisen kan jeg ikke huske, men jeg håber ikke de koster mere end 5-6 kilo..

Så fandt jeg et par Mr Speakers Ether og hold nu kæft, sådan nogle må jeg have mig, mere behøver jeg ikke sige om dem, gad vide hvad de koster ?? betyder ikke nogen, må have dem, hurtigt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Indtryk fra mødet den 6/11-2016

Indlægaf Henrik_sdk » 6. nov 2016, 23:25

BilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBillede
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Indtryk fra mødet den 6/11-2016

Indlægaf Gerner » 7. nov 2016, 16:49

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

De fleste af dem jeg tog fra meet.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Indtryk fra mødet den 6/11-2016

Indlægaf wildstyle » 7. nov 2016, 17:27

For dælen da, sikke en masse lækkert gear! rullw3

Håber jeg kan komme med næste gang...
OTG: iPhone 11 Pro 256 GB, Sony WH-1000XM3
wildstyle

Brugeravatar
 
Indlæg: 181
Tilmeldt: 16. dec 2012, 21:47
Geografisk sted: København

Re: Indtryk fra mødet den 6/11-2016

Indlægaf Buyer no 1 » 7. nov 2016, 23:06

Her er lidt om mine lytteindtryk fra meetet.

Beyer DT1990 Pro var rigtig god, og den fungerede godt som et "monitorredskab" når man tog den rundt til forskellige forstærkere/kilder. Er ikke sikker på om jeg mangler Beyere, men hvis jeg gjorde, ville denne afgjort komme i betragtning. Også A2 forstærkeren virkede som om den havde noget potentiale. Dog lidt svært at bedømme, med Project-boksene foran som både dac og pre-amp.

Bjarke fra Studiosound blev sendt på arbejde med at skifte kabler, så jeg kunne høre forskel på streamere, dacs og forstærkere. Altsammen med T1 som hovedtelefon. "Desværre" synes jeg der var tydeligt forskel på, om det var Aries eller Aries Mini der streamede, med resten af kæden fastholdt. Det samme gjorde sig gældende med Aries Mini med og uden den opgraderede strømforsyning. Pokkers. Prøvede at udtale højt og tydeligt, at det jo bare er nuller og et-taller, så der kan da for pokker ikke være forskel på hvordan de får strøm! Men Bjarke og Claus, som havde stand lige ved siden af, rottede sig sammen, og sagde at strømforsyningen skam kunne betyde rigtig meget :-) Nå, enden blev, at jeg nu starter med en Mini, og så må tiden vise hvilke opgraderinger det eventuelt bliver til.

Hifiman HE1000 fortsætter med ikke at imponere mig. Den spiller flot og pænt, men den løfter sig ikke væsentligt i forhold Edition X eller HE560, hvilket prisen i mine øjne indikerer at den burde. Jeg hørte den kun med Hifimans egne forstærkere, så der kan meget vel være noget jeg bare endnu ikke har opdaget. Focal Elear er ikke rettet mod mine preferencer, men det er en lækker hovedtelefon, og kan man lide signaturen virker det som om man får en glimrende gengivelse til en fornuftigt pris. Nok mest til pop/rock musik, tænker jeg.

Mr Speakers Ether er stadig et seriøst bud på en arvtager efter verdens bedste hovedtelefon :grin:

Sebastians Sennheiser HE60 havde bestemt glæde af Mjolnir forstærkeren. Sammen med Totaldac måske den bedste kombination på meetet, med forbehold for det lidt begrænsede musikudvalg på SBTouch'en ;-) T1v1 direkte ud fra Totaldac var faktisk også en ganske potent gengivelse, med en suveræn kontrol af toppen.

Beyer T1v1 spillede helt fantastisk med Henriks .. ja, hvad hedder den nu.. Føniks? rørforstærker og en Chord dac. Jeg hørte noget jazz, og det lød ganske enkelt fremragende. Virkelig en vinder-kombo i mine ører.

En anden kombo jeg lyttede en del til, var Skyblues Ayre-dac + Taurus Mk II. Kombineret med Ether var der masser af luft og gennemsigtighed, og samtidig masser af kontrol og dynamik. Mums.

Sennheiser HDVD800 viste sig at være noget af et monster! Der er så meget smæld i denne forstærker. Masser af dynamik og power, og det bliver serveret prompte og in your face. Jeg prøvede den med flere forskellige hovedtelefoner. Med T1v1 vil folk der synes T1 kan have en lidt anstrengt diskant, løbe skrigende bort med blødende ører. Det er en voldsom, grænsende til det ubehagelige, kombo :-) Men der er i den grad smæk for skillingen. Ikke helt ulig det jeg hørte på Schitt Mjolnir ved sidste meet. Med Focal Elear går det meget bedre. Det samme med Beyer DT1990. Med Ether? Nope. Jeg nåede ikke at teste med HD800, men jeg tænker... hmmm.. ;-)

Det var vist hvad jeg sådan lige nåede, udover en masse hyggelig snak og samvær.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Indtryk fra mødet den 6/11-2016

Indlægaf Gerner » 7. nov 2016, 23:14

Hold da op en masse indtryk du har fået dig Buyer, det er da helt fantastisk!

Hvis lysten bliver for stor til at prøve HD800 med HDVD800, så har jeg den i et stykke tid, og her er lidt mere dæmpede forhold end meetet.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Indtryk fra mødet den 6/11-2016

Indlægaf Sebastian L » 7. nov 2016, 23:44

Det var desværre ikke så meget jeg nåede at høre på dette ellers fremragende arrangement. Vel nok det største opbud af grej til dato? Vi nærmer os en lille messe.
Jeg ledte efter noget, der kan supplere - eller rettere komplementere - mine HE60 og Stax Lamba Signature. Og i mine ører var Focal Elear et spændende bekendtskab, ligesom HD800S var det. God fylde og bund uden at det gik ud over klarheden i toppen. Buyers T1 på min totaldac var osse dejligt, med DT1990 lige i hælene.

Tak til Peter for bøvlet med at lægge lokaler til, og til Claus for endnu engang at gide tage til hovedstaden og snakke med os andre nørder :)
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Re: Indtryk fra mødet den 6/11-2016

Indlægaf DavidB » 8. nov 2016, 00:04

Jeg kom til træf med lidt forskellige mål for øje.

For det første var jeg på jagt efter en ny lukket høretelefon og havde på forhånd pejlet mig ind på mulige kandidater som jeg gerne ville give et lyt. Tp5 2. gen. og Signature Pro var de bøffer jeg var mest interesseret i at få hørt, og så ville jeg gerne have ører i de øvrige Beyerdynamic modeller og hvad jeg nu ellers lige faldt over af lukket udstyr.

Første bøf jeg fik på ørene var Claus Hoved-grej no. 1. Og jeg må sige jeg blev overrasket. De var virkelig gode. De ramte mig ret meget i hvad jeg godt kan lide, men nok har lidt svært at sætte ord på. Der var bare mere i dem end de B&O H6 som jeg ellers har været så glad for de seneste år.
Det blev Claus opdagelse jeg blev ved med at vende tilbage til, for lige at se hvordan den forholdt sig til de andre jeg prøvede.

Tp5 2. gen havde jeg glædet mig meget til at høre og var umiddelbart også rigtig glad for den. Men når jeg lyttede lige op mod Hoved-grej no. 1 måtte jeg til sidst se i øjene at Hoved-grej bare tiltalte mig mere. Jeg tror jeg synes Tp5 var mere mørk i signaturen og på en eller anden måde lød mere lukket og dæmpet - men det er sgu svært at sætte ord på.

De øvrige beyerdynamic, samt lidt tilfældigt jeg faldt over hist og her, fik nogen kortere lyt, men jeg blev ved med at vende tilbage til hovedgrej no. 1.

Deværre fandt jeg ikke Signature Pro nogen steder, så den har jeg stadig til gode.

Så det hele endte med, at jeg handlede med Claus, og fik Hoved-grej no. 1 med hjem til en overordentlig fornuftig træfpris - fedt! Jeg synes den spiller adeles fremragende og har en god legende vibe over sig

Det er en lidt mærkelig fornemelse, at have accepteret, at skulle bruge en mindre formue på noget nyt, og så ende med at være gladest for noget til en brøkdel. Kan mærke, at jeg har den der "er det dyrere er det nok bedre" ting liggende latent i mig, og det krævede lige lidt "tagen mig selv i nakkehårene" for at stole på mine øre og ikke lade det løbe af med mig :)

Dernæst kastede jeg mig over lidt åbne bøffer. Noget jeg aldrig rigtig for alvor har lyttet til. Jeg tog rækken af HifiMan bøffer, der lå så pænt der. Edition X skilte sig ud. Den kunne jeg virkelig godt lide. Dejlig ro med et stort lydbillede, og jeg har skrevet ned i mine små noter, at den vil jeg da gerne have. Så når den kommer ned i en brugtpris, hvor jeg kan være med hapser jeg den - og det sker vel den dag paven bliver gift :) Edition x er forholdsvis let at drive og kunne faktisk drives fornuftigt af min telefon alene.
Dernæst faldt både HifiMan 400i og 560 ret godt i min smag. 560 væsentlig tungere at drive og derfor umiddelbart ikke noget for mig. 400I kunne derimod godt være et godt bud på en åben bøf til mig.
Hifiman 350 brød jeg mig ikke om overhovedet.

Sennheiser hd800 fik også et godt langt lyt og den var glad for den også. Tungere at drive, og min telefon måtte give op. Men der var også meget larm, så der blev skruet godt op, når de åbne bøffer skulle høres.

Jeg har brugt en del energi den seneste tid på at finde ud af hvad jeg egentlig har brug for som kilde og jeg må indrømme at jo mere forskelligt jeg hører og jo mere fat i "er det dyrere er det nok bedre" tendensen i mig jeg får styr på, jo mere finder jeg ud af, at hvis det der skal drives drives let, så er telefonen faktisk adeles glimrende. Når jeg prøver at teste forskelligt udstyr op mod hinanden, hvor jeg forsøger at få samme outputniveau, så tror jeg ikke jeg vil kunne høre forskel i en blindtest - kunne egentilg godt tænke mig at prøve sådan noget blindtest noget.

Jeg finder langsomt ud af, at det der betyder mest for mig er selve bøffen - kilden er ikke voldsom væsentlig. Dejligt for mig. Det gør mit liv meget nemmere. Jeg har så spurgt mig selv om det så vil være dumt at gå efter nogen af de meget dyre bøffer. Nej, er jeg kommet frem til. Edition X lød virkelig godt med min telefon og lød i mine øre ikke bedre med en anden forstærker foran. Så det ville jeg sagtens kunne forsvare over for mig selv.

Jeg testede al det udstyr jeg lyttede på til træffet gennem min telefon, quickstep eller mojo, og ofte op mod hinanden, og jeg fik lyttet meget kort til den nye sony afspiller sammen med Spiral Ear 3ref. Quicksteppen og mojo var dejlige at have når det var lidt tungere ting der skulle høres på. Men hvis niveauet niveleres, så har jeg umanerligt svært ved at høre forskel. Det er hvad den seneste tid har lært mig, og hvad igen måske blev klart for mig på træffet. Men jeg er stadig ikke totalt sikker i min sag og tester lidt videre herhjemme. Det kan være det hele ændre sig igen :)
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Indtryk fra mødet den 6/11-2016

Indlægaf nc8000 » 8. nov 2016, 00:37

DavidB skrev:Jeg kom til træf med lidt forskellige mål for øje.

For det første var jeg på jagt efter en ny lukket høretelefon og havde på forhånd pejlet mig ind på mulige kandidater som jeg gerne ville give et lyt. Tp5 2. gen. og Signature Pro var de bøffer jeg var mest interesseret i at få hørt, og så ville jeg gerne have ører i de øvrige Beyerdynamic modeller og hvad jeg nu ellers lige faldt over af lukket udstyr.

Første bøf jeg fik på ørene var Claus Hoved-grej no. 1. Og jeg må sige jeg blev overrasket. De var virkelig gode. De ramte mig ret meget i hvad jeg godt kan lide, men nok har lidt svært at sætte ord på. Der var bare mere i dem end de B&O H6 som jeg ellers har været så glad for de seneste år.
Det blev Claus opdagelse jeg blev ved med at vende tilbage til, for lige at se hvordan den forholdt sig til de andre jeg prøvede.

Tp5 2. gen havde jeg glædet mig meget til at høre og var umiddelbart også rigtig glad for den. Men når jeg lyttede lige op mod Hoved-grej no. 1 måtte jeg til sidst se i øjene at Hoved-grej bare tiltalte mig mere. Jeg tror jeg synes Tp5 var mere mørk i signaturen og på en eller anden måde lød mere lukket og dæmpet - men det er sgu svært at sætte ord på.

De øvrige beyerdynamic, samt lidt tilfældigt jeg faldt over hist og her, fik nogen kortere lyt, men jeg blev ved med at vende tilbage til hovedgrej no. 1.

Deværre fandt jeg ikke Signature Pro nogen steder, så den har jeg stadig til gode.

Så det hele endte med, at jeg handlede med Claus, og fik Hoved-grej no. 1 med hjem til en overordentlig fornuftig træfpris - fedt! Jeg synes den spiller adeles fremragende og har en god legende vibe over sig

Det er en lidt mærkelig fornemelse, at have accepteret, at skulle bruge en mindre formue på noget nyt, og så ende med at være gladest for noget til en brøkdel. Kan mærke, at jeg har den der "er det dyrere er det nok bedre" ting liggende latent i mig, og det krævede lige lidt "tagen mig selv i nakkehårene" for at stole på mine øre og ikke lade det løbe af med mig :)

Dernæst kastede jeg mig over lidt åbne bøffer. Noget jeg aldrig rigtig for alvor har lyttet til. Jeg tog rækken af HifiMan bøffer, der lå så pænt der. Edition X skilte sig ud. Den kunne jeg virkelig godt lide. Dejlig ro med et stort lydbillede, og jeg har skrevet ned i mine små noter, at den vil jeg da gerne have. Så når den kommer ned i en brugtpris, hvor jeg kan være med hapser jeg den - og det sker vel den dag paven bliver gift :) Edition x er forholdsvis let at drive og kunne faktisk drives fornuftigt af min telefon alene.
Dernæst faldt både HifiMan 400i og 560 ret godt i min smag. 560 væsentlig tungere at drive og derfor umiddelbart ikke noget for mig. 400I kunne derimod godt være et godt bud på en åben bøf til mig.
Hifiman 350 brød jeg mig ikke om overhovedet.

Sennheiser hd800 fik også et godt langt lyt og den var glad for den også. Tungere at drive, og min telefon måtte give op. Men der var også meget larm, så der blev skruet godt op, når de åbne bøffer skulle høres.

Jeg har brugt en del energi den seneste tid på at finde ud af hvad jeg egentlig har brug for som kilde og jeg må indrømme at jo mere forskelligt jeg hører og jo mere fat i "er det dyrere er det nok bedre" tendensen i mig jeg får styr på, jo mere finder jeg ud af, at hvis det der skal drives drives let, så er telefonen faktisk adeles glimrende. Når jeg prøver at teste forskelligt udstyr op mod hinanden, hvor jeg forsøger at få samme outputniveau, så tror jeg ikke jeg vil kunne høre forskel i en blindtest - kunne egentilg godt tænke mig at prøve sådan noget blindtest noget.

Jeg finder langsomt ud af, at det der betyder mest for mig er selve bøffen - kilden er ikke voldsom væsentlig. Dejligt for mig. Det gør mit liv meget nemmere. Jeg har så spurgt mig selv om det så vil være dumt at gå efter nogen af de meget dyre bøffer. Nej, er jeg kommet frem til. Edition X lød virkelig godt med min telefon og lød i mine øre ikke bedre med en anden forstærker foran. Så det ville jeg sagtens kunne forsvare over for mig selv.

Jeg testede al det udstyr jeg lyttede på til træffet gennem min telefon, quickstep eller mojo, og ofte op mod hinanden, og jeg fik lyttet meget kort til den nye sony afspiller sammen med Spiral Ear 3ref. Quicksteppen og mojo var dejlige at have når det var lidt tungere ting der skulle høres på. Men hvis niveauet niveleres, så har jeg umanerligt svært ved at høre forskel. Det er hvad den seneste tid har lært mig, og hvad igen måske blev klart for mig på træffet. Men jeg er stadig ikke totalt sikker i min sag og tester lidt videre herhjemme. Det kan være det hele ændre sig igen :)


Mandag-onsdag i stort set hver uge arbejder jeg på Kongevejen mellem Kokkedal og Fredensborg og bor på Asminderød kro så mon ikke vi kan finde ud af noget med Signature Pro, du bor jo ikke så langt væk der fra.
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Indtryk fra mødet den 6/11-2016

Indlægaf Gladforgodlyd » 8. nov 2016, 11:43

Tak til Peter for at det her meet kunne lykkes:-)

Det var en fantastisk oplevelse at være med og have mulighed at se og høre en masse spændende, også dyre hovedtelefoner og tilbehør samt at møde en masse skønne mennesker;-)

En helt unik oplevelse, jeg håber kan blive gentaget næste år:-)

Tak fordi jeg måtte være med:-)

Mvh Jeppe
Gladforgodlyd

 
Indlæg: 30
Tilmeldt: 19. jul 2016, 01:32
Geografisk sted: Helsinge

Re: Indtryk fra mødet den 6/11-2016

Indlægaf Kena » 9. nov 2016, 16:40

I stedet for at tænke på politik, er det meget rarere at tænke tilbage på meet i søndags....

Efterhånden har jeg været med til en del meets, og man bliver med tiden mere "fokuseret" på hvad man vil lytte til. Det bliver aldrig som det første meet, hvor man følte sig som en lille dreng i julemandens værksted. Alligevel var det her meet måske det bedste jeg har været med til, da der var så mange nye lækre sager. Eneste minus var den manglende tid til at prøve det hele. Desuden burde forhandlerne måske en anden gang kort præsentere deres grej ved introduktionen?

Det var meget interessant og oplysende da vores værter fortalte om deres teknikker til at tage mål af øregangene. Jeg fik også taget aftryk, så nu må jeg se om den står på CIEM i fremtiden. Håber meget at teknikken med billeder af øregangen kan udvikles, så vi slipper for lidt besværlige aftryk.

Peter havde Fostex T50 MKIII til salg, og jeg var ret fristet. Der er bare noget specielt ved planar og jeg var vild med bas og mellemtone. Diskanten var dog en smule for spids efter min smag, så jeg slog ikke til i denne omgang.

Peter havde også modificeret Hoved-Grej no. 1, så det var interessant at sammenligne den med min umoddede udgave. Jeg fik slet ikke lyttet nok til den, men mit umiddelbare indtryk var at den måske var dæmpet en tand for meget efter min smag. Meget spændende hvad folk kommer frem til af modificeringer af den hovedtelefon.

Focal Elear havde jeg store forventninger til, og de blev også indfriet. Virkeligt en hovedtelefon der virker detaljeret og harmonisk på samme tid. Den ser også rigtigt godt ud, og selvom den er åben, lækker den ikke musik som for eksempel Hifi-man modellerne.

Jeg har aldrig ejet en Beyer model, men har altid været glad for dem til meets. Denne gang var jeg så heldig at lytte til Beyer DT1990 Pro, og det er nok den bedste "ikke T1" Beyer model jeg har lyttet til. Alligevel foretrækker jeg personligt DT1770, som jeg også lyttede til, da den er lukket.

Der er altid en del jeg efterfølgende er ærgelig over ikke at have prøvet, men denne gang bar det ekstra surt at jeg ikke fik prøvet Mr. Speakers Ether. Det må blive en anden gang.

Nå, ja og så faldt jeg over Fostex TH-X00 (Massdrop). De minder meget om mine elskede Denon D7000, som jeg solgte med tungt hjerte. X00 er måske endda bedre efter min smag, så dem købte jeg af Skyblue. Han var ikke helt tilfreds med dem, men han er også godt vant med Audeze LCD-X (tror jeg nok modellen var).

Som sagt fantastisk meet og masser af rare mennesker
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Indtryk fra mødet den 6/11-2016

Indlægaf kvik » 9. nov 2016, 17:43

Tak til alle for billeder og indtryk, her og i den anden tråd thumbs
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Indtryk fra mødet den 6/11-2016

Indlægaf DavidB » 9. nov 2016, 18:09

nc8000 skrev:
DavidB skrev:Mandag-onsdag i stort set hver uge arbejder jeg på Kongevejen mellem Kokkedal og Fredensborg og bor på Asminderød kro så mon ikke vi kan finde ud af noget med Signature Pro, du bor jo ikke så langt væk der fra.


Det tror jeg godt jeg vil benytte mig af på den ene eller anden måde. Finder lige ud af hvornår det passer mig at drage til kongevejen. Vender tilbage - tak
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Indtryk fra mødet den 6/11-2016

Indlægaf nc8000 » 9. nov 2016, 19:09

Du siger bare til
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Indtryk fra mødet den 6/11-2016

Indlægaf Walbum4262 » 9. nov 2016, 21:00

Så er turen kommet til at jeg også lige skriver lidt om vores meet i søndags.


Jeg vil først gerne takke Peter for at arrangere og til hans arbejde for at ligge hus til og for at holde et lille oplæg om hvad det er de laver og hvad fremtiden muligvis kan bringe inden for ciems and sleeves til iems.


Som sædvanlig når jeg ikke en skid til disse møder da jeg hellere vil snakke med folk når man nu endelig er sammen frem for at høre på udstyr.


Men det blev da til en smule lytning, asgiers crimson var et dejligt genlyt jeg havde fornøjelsen af at låne hans set up med Mrspeaker ether i sommer mens han var på sommer ferie. Jeg havde dog ikke hørt setuppet med den pågældende rør og stollesens LCD-X hvilket var en magisk kombo der gav mig gåsehud, megen til musikalitet der bare for en til at vippe med foden samt nikke med hovedet tror jeg man skal lede længe efter.


Focal elear fik jeg lyttet ganske kort til ugen før på hilton hotel sammen med utopia og har var indtrykket klar at elear ville være at fortrække for min lydsignatur men til mødet hørte jeg den noget mere og under mere gunstige forhold end på hilton og kom faktisk til den konklusion at den er vildt source picky også hvad angår musik type, jeg syntes den lød decideret dårlig med morderne musik mens bedre mastereret musik var okay på den. Ser jeg tilbage på hilton og lyden af utopia ville den klar være at vælge i forhold til elear.



Jeg fik også lige giver hifiman HE1000 og edition X et genlyt fra hilton og må igen bare sige fuck de har en fed sigtatur og lyd, og er lige min boldgade med planar bas der bare sparker røv. Edition X kunne lige som LCD-X lige trækkes af min Sony-ZX2 på max volumen men det kan mærkes der lige mangler de extra kræfter.



Clauses aune M2S fik også et lyt og NC8000 og jeg var overraskende enige om at ZX2 havde nogle klart fordele i forhold til aunen, blandt andet i bas området har ZX2 mere kontrol og punch i forhold til aunen. Og så er ( hvis men er til det ) ZX2 bare så meget mere musikalsk i forhold til stort set alle andre DAP’s på market og også i forhold til aunen.



Jeg fik lytter ganske kort til nuforce dog uden en hovedtelefon jeg kendte særlig godt og må konstatere at jeg bare er til hybrid forstærkere hvor man for fordelen af solid state i de nedre regioner samtidig med man for musikaliteten fra røret i midten og i toppen.

Mødes store overraskelse kom fra Sebastians setup som stod i rummet ved siden af, jeg havde fornøjelsen af at høre det sidste år ved sidste københavner møde og brød mig virkelig ikke særlig meget om det da lyder var tynd og skinger og manglede tyngde samt musikalitet.

Men jeg skal love for at den nye total DAC og mjölnir forstærker har ændret signaturen helt markant i hans sennheiser HE60 det er selvfølgelig stadig elektrostat lyd ( hvilket jeg godt kan lide Pga. deres hurtighed ) men her har den fået tyngde musikalitet og punch i bassen, det er ikke et basshead setup overhoved men nu er der kommet en ULTRA skarp of præcis og punchy bas som virkelig klædte hans HE60, jeg håber på at jeg en dag har mulighed for selv at tage noget musik med som jeg kender godt og høre det på sebastians setup.



Til sidst vil jeg gerne takke alle deltagere samt de producenter og butiker som stillede op til det bedste møde jeg ind til nu har været med til stor applaus til jer.



PS: Jeg vil gerne lige runde af med en lille opfordring til alle på hoved-fi om at være mere sociale, jeg har gennem mine start 2 år på hoved-fi afholdt et par små mini meets og der har altid været rigtig stor interesse da man har tid til at snakke og høre på udstyr og lære folkene bag vores dejlige hobby at kende og det var været skide hyggeligt det kunne derfor være fedt hvis flere havde overskud til at starte disse små meets op
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Indtryk fra mødet den 6/11-2016

Indlægaf Denis » 13. nov 2016, 17:46

Nu er det tid til at skrive om mit indtryk. Først vil jeg takke for at det lykkedes at organisere meetet. Derefter vil jeg takke for gæstfriheden, min søn blev tilbudt en kakao og det blev han så glad over at jeg gerne vil takke personen.
Desværre havde vi ikke mere end 2 timer ellers ville jeg også have taget mit grej med.
Det var rart at møde jer alle sammen og høre de forskellige amps og headphones.
Jeg fandt ud af at min søn hældte mere til bayerdynamic end hans Senns 650s.
Samt var det dejligt at opleve det afslappende men professionale atmosfære der var.
Tak til jer alle sammen

Denis og Alexander 9 år
Portable: Sony wm1a, Cayin c5,
Headphone Amp: Emotiva Stealth DC1, Beyerdynamic A2, Darkvoice 336Se (Svetlana)
Headphones: Fostex TH900, Audeze Mobius, Sennheiser hd650, Hifiman H500, Beyerdynamic DT1990 Pro
IEM: Angie II JH Audio, Tin T2
Accuphase dp 430, Kinki Studio EX-M1, Sonus Faber Cremona Auditor
Marantz TT15S1, Clearaudio RIAA.
Denis

Brugeravatar
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: 29. aug 2015, 13:40
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Indtryk fra mødet den 6/11-2016

Indlægaf Buyer no 1 » 13. nov 2016, 18:56

Denis skrev:Jeg fandt ud af at min søn hældte mere til bayerdynamic end hans Senns 650s.


Han er opdraget godt :grin:
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Indtryk fra mødet den 6/11-2016

Indlægaf Denis » 13. nov 2016, 19:56

Min kone kalder det hjernevaskelse :-D
Portable: Sony wm1a, Cayin c5,
Headphone Amp: Emotiva Stealth DC1, Beyerdynamic A2, Darkvoice 336Se (Svetlana)
Headphones: Fostex TH900, Audeze Mobius, Sennheiser hd650, Hifiman H500, Beyerdynamic DT1990 Pro
IEM: Angie II JH Audio, Tin T2
Accuphase dp 430, Kinki Studio EX-M1, Sonus Faber Cremona Auditor
Marantz TT15S1, Clearaudio RIAA.
Denis

Brugeravatar
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: 29. aug 2015, 13:40
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Indtryk fra mødet den 6/11-2016

Indlægaf Claus-DK » 13. nov 2016, 21:28

Det er en god opdragelse, du vil jo det kære barn det bedste, ellers ville han jo have et par Ibuds...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Indtryk fra mødet den 6/11-2016

Indlægaf Coolrafikki » 24. nov 2016, 13:45

Damn, jeg har lige bestemt mig for at det var tid til at prøve mit første møde, så finder jeg ud af at der lige har været et. Verden er nogle gange et ondt sted :D :D
Coolrafikki

 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 10. jul 2012, 17:46
Geografisk sted: Odense


Tilbage til Møder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron