Aune Mobile DAC



Aune Mobile DAC

Indlægaf Troels » 10. okt 2021, 21:36

Er der nogen her med en mening om det her:

https://www.audiophonics.fr/en/portable ... 14083.html

Lydelig hilsen
Troels
Med lydelige hilsner

Troels
Troels

 
Indlæg: 22
Tilmeldt: 13. sep 2021, 09:24
Geografisk sted: Slagelse

Re: Aune Mobile DAC

Indlægaf Claus-DK » 10. okt 2021, 22:37

Det er jo den normale AUNE kvalitet, så den skal nok være god.
Jeg er lige ved at lave en ordre hos dem, hvis du vil have et godt tilbud pĂĄ sĂĄdan en sĂĄ send mig en PB
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune Mobile DAC

Indlægaf Troels » 24. nov 2021, 23:13

Jeg vil lige berette om mit nye dope…..Begejstringen vil ingen ende tage.
Jeg har købt en AUNE BU1, en transportabel DAC med klasse A forstærker, samt et par Hovedgrej No1, så hvem pusheren er, tja det gætter I såmænd da nok.
Jeg lytter primært klassisk musik med hang til opera, senromantisk symfoni, og klassiske strygekvartetter, men Pink Floyd, Queen og sådan noget ryger da bestemt ned også.
Jeg kører med FLAAC fra min OnePlus 8, liveoptagelser fra Medici TV og Spotify når det ikke kan være anderledes.
Her er sĂĄ hvad jeg synes om det setup.
Rummet er kæmpestort, opløsningen skræmmende klar. Med en lille tendens til det lyse, krystalklart og kontrolleret og med en varm men ret autentisk klang.
Strygeroptagelser er præcise, jeg kan stort set fornemme hvor på instrumentet attacket er, alle lyde, al knirken fra strygerens krop er med.
Når der skal være ro er der nærmest kulsort tavshed. Jeg har en optagelse af Mozarts requiem, hvor man kan høre trafikstøj uden for katedralen. Aunens opløsning og præcision gør at man nærmest kan høre hvilken lastbil der er tale om!
Som nævnt abonnerer jeg på Medici TV, som er den klassiske musiks svar på Disney+.
Der ligger nogle ret heftige liveoptagelser, bl.a. Verdis Requiem fra Chiesa San Marco di Milano, og igen er formidlingen af rummet er mageløs, ligesom bredden i lydbilledet også virkelig er noget for sig, der er virkelig tale om en kæmpe katedral med en lige så stor akustik. Lyden er lækkervarm, selvom der er tryk på opløsningen i diskanten. Bassen er stram og styret, stortromme hug i den der kæmpeakustik formidles med autoritet. Menneskestemmer klares med en analytisk detaljeret varm lyd, det lyder meget virkelighedsnært.
NĂĄr der virkelig spilles kraftigt, med fuldt orkester, kor og 4 solister er der greb om tingene, lydbilledet stĂĄr urokkeligt uden at rode.
Lige nu i skrivende stund er der ”A Night At The Opera” i bøfferne. Jeg lægger særlig mærke til indspilningens notoriske s konsonanter, de kan være anstrengende, men ikke her, s’erne er styrede, men stadig prægnante. Flygelet lyder meget virkelighedstro, og man fornemmer at det er et gammelt, måske lidt slidt instrument. Jeg fandt ud af at det faktisk er et over 100 år gammelt Bechstein flygel, som også Paul McCartney brugte da han indspillede Hey Jude….
Med lydelige hilsner

Troels
Troels

 
Indlæg: 22
Tilmeldt: 13. sep 2021, 09:24
Geografisk sted: Slagelse


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster