IKKO ITX01



IKKO ITX01

Indlægaf Claus-DK » 4. jan 2022, 00:40

Jeg har fĂĄet en lille fin gave af IKKO i dag.
Den hører ikke rigtigt til her eller i andre kategorier på siden, men passer bedst ind her.

Det er noget så bizart som en docking station, med DAC og forstærker endda med balanceret udgang på 4,4 mm.
Ser den ikke bare tĂĄbelig og ubrugelig ud ?
IKKO ITX01.jpg
IKKO ITX01.jpg (27.86 KiB) Vist 3860 gange


Der er slots til SDkort, TFkort (micro SD), Hdmi, 3 stk USB 3.2 porte, en USB-c, en USB-c til opladning.

Da de viste mig den første gang tænkte jeg:
"Det er dog et latterligt og tĂĄbeligt produkt, ingen pĂĄ nogen mĂĄde kan have lyst til at eje"

SĂĄ skete der det i slutning af December at min gode veninde hos IKKO Joan skiftede job og Stella kom ind i min weechat, hun vidste ikke at jeg synes det var et ĂĄndsvagt produkt og har derfor sendt en til mig ruller1 ruller1

Den er så landet i dag og så er man jo nærmest nød til at slutte den til og prøve skidtet af.

Så den sidder nu tilsluttet min laptop og det spiller godt nok overraskende godt af en dockstation at være, jeg har også tidligt måtte erkende at det faktisk er ret smart, mange laptops i dag har sparet f.eks SDkort porten væk, har begrænsede USBporte, men det virkelig smarte er at jeg nu kan have mit TFkort med musik siddende i dockstationen i stedet for den der USBstik ting jeg hidtil har haft det på..
Hvad er så det smarte ved det ?? det er jo da større og mere bøvlet end en lille diskret USBstik ting, jo det absolut geniale er jo at man tager den med sig, med kortet i og så har man alt sin dejlige lossless musik tilgængeligt på sin telefon, på sin arbejdesPC, på sin Mors PC, på Konen´s PC..
Du har din musik, en ret fed DAC og anstændig forstærker lige ved hånden alle steder der er en USB-c port og det er der altså mange mange steder..

Så i morgen skal jeg have fat i mine kontakter hos IKKO og æde min gamle hat i HD, det er sq lidt træls, men nu har jeg jo svinet det produkt til og forklaret op og ned af stolper hvor tåbeligt jeg synes det er og at der er ingen i verden der vil have det kastet i nakken, når de køber en cheeseburger hos BurgerKing..
Man må erkende og indrømme sine fejl, min mor siger det er en del af at være voksen og jeg er lige lidt over den tid hvor de fleste ser en som voksen, så det er jeg jo lidt nød til nu, det bliver hårdt og surt, men af og til må man jo æde sine ord..

Der er rigeligt med bøffer til at trække mine Sendy Aiva og det er det tungeste jeg har i huset, så den kan trække alt hvad jeg ejer og på en 3. del af lydstyrke er det rigeligt højt til mig..

Der er tre filtre/EQindstillinger en til musik, en til film og en til at spille, den til musik er den der er mindst pillet ved og den jeg vil bruge til det hele, man skifter pĂĄ et lille touchpanel, holder fingeren der i 2 sekunder og sĂĄ skifter logoet farve, musikken forsvinder ogsĂĄ lige et lille stykke tid. Lidt som om hele skidtet lige laver en genstart, for af og til ryger musikken over pĂĄ PCen nĂĄr jeg skifter, sĂĄ fra nu af bliver den jo nok pĂĄ GUL som er musik, blĂĄ er film og lilla er spil..
Film er med ekstra bas.
Spil er med mindre bas.
Musik er med tilpas bas.
Der sikkert andre forskelle på de forskellige indstillinger men jeg orker ikke at sidde og lytte til musik og nørde løs om forskelle som ikke er aktuelle for mig.

Jeg har her til aften lyttet til alt muligt og jeg har bare ikke savnet noget på noget tidspunkt, jeg er jo nøjsom, men når ting ikke falder i min smag ryger de ret hurtigt i skuffen med alt det andet jeg heller ikke gider lytte til og den her kommer ret sikkert i tasken, når jeg skal nogle steder hen, så er jeg jo kørende med fin musik på jobbet og når jeg skal i skole midt i måneden er jeg også kørende der, det er altså fikst med sådan en dock, jeg synes er tåbelig og åndsvag..

Jeg vil lige nørder lidt videre med den og hvis jeg her energi og overskud til det skrive lidt mere.. rulle4 rulle4
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: IKKO ITX01

Indlægaf Ole » 4. jan 2022, 04:00

En smule skeptisk ift produkt kombinationen, men faktisk ogsĂĄ lidt nysgerrig... :?
Det så nogenlunde prisvenligt ud på Ikkos hjemmeside. Kommer du til at forhandle det? Er interesseret i at købe en for at prøve det af.
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: IKKO ITX01

Indlægaf Claus-DK » 4. jan 2022, 08:44

Det vil nok blive lidt dyrere pĂĄ danske plader, der er jo moms og fragten er mildest sagt eksploderet.
Jeg finder lige ud af hvad den vil koste pĂĄ danske plader og sender dig en PB
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: IKKO ITX01

Indlægaf truebuie| » 4. jan 2022, 15:11

Det er nok mere et niche produkt, men personligt kan jeg nu godt se fornuften i at eje sĂĄdan en.
Bruger normalt en USB dongle dock med min laptop, siden nærmest samtlige ports ikke er til stede.

Hvis man så både kan få den praktiske del (Flere USB ports, SD-kort, HDMI mm.) og så også få ordenlig lyd, uden at skulle smide ekstra gøjl på maskinen, så ser den da ikke helt dum ud, hva'? ruller1

Prisen ser heller ikke dum ud, men der ryger jo noget moms og fragt oveni.
Tror at hvis vi kan holde os under 1000kr. og at den lyder godt, sĂĄ tror jeg sku vi har en vinder her thumbs Jeg er i hvert fald noget nysgerrig.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: IKKO ITX01

Indlægaf Claus-DK » 4. jan 2022, 17:33

Det bliver lige under de 1000 kroner, skyd mig en PB hvis du er interesseret..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: IKKO ITX01

Indlægaf Eskil » 6. jan 2022, 23:39

HvornĂĄr vil du bestille? Jeg oveevejer i forvejen en dock som den, men uden audio.
Eskil

 
Indlæg: 84
Tilmeldt: 2. sep 2020, 22:04

Re: IKKO ITX01

Indlægaf Claus-DK » 7. jan 2022, 07:59

De er bestilt og pĂĄ vej, sĂĄ en 10 dages tid
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: IKKO ITX01

Indlægaf Ostebaronen » 8. jan 2022, 01:38

I en verden hvor Apple maskiner kun har USB-C porte giver den her dongle fint mening. Har selv noget ligende, dog uden DAC delen og med RJ45 port ogsĂĄ. Den bliver brugt flittigt :) Helt dum er den altsĂĄ ikke!
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: IKKO ITX01

Indlægaf Claus-DK » 20. jan 2022, 14:06

Så er de landet hos mig om kort tid er de i butikken om lidt længere tid er der også billeder i biksen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster