EarMen Tradutto



EarMen Tradutto

Indlægaf CHIbsen » 4. feb 2023, 11:32

EarMen Tradutto er et af de apparater man sætter til og første tanke er at "ja, ja det er jo ok men bedre er den da heller ikke". Og så gror den på en, og når den så er væk savner man den helt vildt.
D3S_3112 3.jpg
D3S_3112 3.jpg (159.13 KiB) Vist 2519 gange

Jeg har alle dage været vældig tilfreds med EarMen TR-Amp. Den spiller bare godt. Så da audiophile.dk gav mig mulighed for at låne en Tradutto og et Siltech Explorer 180i signalkabel så slog jeg hurtigt til. Der er en rigtig fin enhed af høj byggekvalitet.
Jeg har lånt den hele Januar og nu er den så leveret tilbage. Men har haft rig mulighed til at vænne mig til lyden. Den er mest blevet brugt sammen med Oppo'en inde på lillestuen, med mange gode stunder og solopgange.
Rent fysisk så bliver det til David og Goliath når Tradutto'en står ved siden af Oppo'en. EarMen Tradutto er ikke særlig stor og vil kunne finde plads på rigtig mange lyttepladser.
Lyden er raffineret og detaljeret på en behagelig måder. Der er ikke noget, der bliver pressset frem. Dac'en i Oppo er i sammenligning lidt grovkornet og simpel. Måske nok lidt mere energisk, men på en lidt trættende måde i forhold til Tradutto'en.
Som vanlig er det blevet til mest klassisk musik, og her finder Tradutto'en flere af de mikrodetaljer frem der gør at en Mendelsohn piano trio eller en Tchaikovski symfoni går fra at være god oplevelse til at være en jeg-kom-lige-for-sent-fordi-jeg-skulle-høre-det-færdig oplevelse.
Diskanten er detaljeret uden at være ørepiercende, mellemtone har masser af information og bassen er veldefineret. Måske er bassen lidt mindre fyldig end Oppo'ens egen dac. Jeg kan godt lide et lille løft i bassen, så tænker bassen er som den skal være ud fra en almen betragning.

Tradutto'en er også prøvet af på Violectric'en. Og den spiller op med Dac'en i V590'eren. Her begynder forskellene dog at være mindre. Man kan også let høre forskel om det er mac mini eller Pachanko der sender signal til EarMen'en. Giv Tradutto god strøm og et godt USB signal, og den bliver bare endnu bedre.

Her dagen efter er den savnet... sĂĄ godt solopgangen ikke indfandt sig, sĂĄ det ikke er ĂĄbenlyst, at sidde inde i lillestuen :grin:
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: EarMen Tradutto

Indlægaf kvik » 4. feb 2023, 18:00

Traduttore = Oversætter

Det er jo egentlig en fin måde at beskrive en forstærkers funktion på. Nogle ord kan oversættes direkte, andre bare tilnærmelsesvis. Nogle sætninger giver samme mening på begge sprog, andre må omformuleres for at opnå den tilsigtede mening. En god oversætter mestrer begge apekter, det korrekte og det frie. Det er det høj troværdighed (high fidelity) handler om, i mine øjne.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: EarMen Tradutto

Indlægaf CHIbsen » 1. mar 2023, 09:21

Fik aldrig svaret, men jeg er vældig enig :-)

Sendt fra min SM-S901B med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron