Ding-Dong(le)

Ding-Dong(le)

Indl√¶gaf kvik » 28. jun 2024, 21:33

Min gamle iphone med lydudgang er blevet udskiftet med en ny uden. Har vel egentlig bestemt mig for at anskaffe en dac/amp dongle, fremfor det tr√•dl√łse alternativ. Er til geng√¶ld usikker p√• ambitionsniveauet, og der findes jo et hav derude, fra en plovmand og opefter. Over stregen herunder er dem jeg f√łrst kiggede p√•, under stregen dem jeg p.t. kigger p√•. Er der nogen herinde, der har erfaring med nogle af de n√¶vnte? eller forslag til andre jeg b√łr kigge p√•?

FIIO KA17
HiBy FC6
Cayin RU6
Cayin RU7
Lotoo PAW S2
Penon Tail
Antelope Zeo
Quloos MC01se
Questyle M15
Soundaware MDA3(E)
---
Fiio KA11
iBasso DC03 Pro
iFi GO Link
kvik

Brugeravatar

Geografisk sted: Norge

Re: Ding-Dong(le)

Indl√¶gaf kvik » 30. jun 2024, 13:55

Det blev en Shanling ONIX Alpha XI1 dongle og en DD HIFI TC28i M2 lightning-til-USB C adapter. F√łrstn√¶vnte fordi den har en iOS app, der g√łr det muligt at udnytte potentialet optimalt. Sidstn√¶vnte fordi den er 90 grader, s√• kan telefonen ligge i lommen med udgangen nedad uden at skabe un√łdig pres p√• lightning stikket. Handlede hos audiophonics, donglen er f√łrst p√• lager om en god uges tid, s√• der g√•r et par uger, f√łr jeg har den.

IMG_2210.jpeg
IMG_2210.jpeg (104.82 KiB) Vist 376 gange

IMG_2214.jpeg
IMG_2214.jpeg (75.39 KiB) Vist 376 gange
kvik

Brugeravatar

Indl√¶gaf kvik » 2. jul 2024, 19:36

Det viser sig, at selv om der findes en iOS app, s√• findes den udvidede funktionalitet ikke for iOS. Dette blev s√• n√¶vnt av shanling f√łrste gang i dag i head-fi tr√•den, der har k√łrt en m√•ned nu. Funktionaliteten er dog fortsat tilg√¶nglig via donglen selv, hvilket er en tr√łst.
kvik

Brugeravatar

Indl√¶gaf kvik » 12. jul 2024, 21:04

Den er kommet, og fungerer som den skal. Der er en del ‚Äėst√łj‚Äô p√• Head-FI omkring manglende kompabilitet med diverse smartphones (specielt Samsung), min iPhone har dog ingen problemer med donglen. Den vinklede lightning-til-usbC adapter passer som h√•nd-i-handske til otterboxd√¶kslet, udfordringen nu er at f√• f√¶stet donglen til telefonen, m√•ske lidt borrel√•s er nok. Har afspillet via 3 forskellige apper - Music, KaiserTone og iPeng - alle fungerer fint. Har overfladisk testet donglens digitale filtre, h√łrer lidt forskel, men har ikke udset mig en favorit. KaiserTone har en r√¶kke indstillinger, der √¶ndrer p√• lyden, og jeg tvivler derfor st√¶rkt p√• app‚Äôen sender et bitperfect signal til donglen. Lydstyrke kan justeres p√• dongle og/eller telefon, i f√łrstn√¶vnte tilf√¶lde skruer man helt op p√• telefon og justerer s√• til passende lydstyrke p√• donglen. Jeg er p√• 47/100 i low gain med mine SE3. Har funderet over om iphones EU-reduktion af max lydstyrke kan have betydning her, men er jo vanskeligt at teste. Er indtil videre ganske tilfreds med Onix donglen.
kvik

Brugeravatar

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker