Leder efter DAC/AMP kombo til forskellige hovedtelefoner



Re: Leder efter DAC/AMP kombo til forskellige hovedtelefoner

Indlægaf ebes » 18. dec 2011, 19:05

Selv gør jeg det at jeg skruer helt ned for volumen og tager jackstikket ud før jeg slukker min Asgard. Har før skrevet til Jason omkring dette og fik som svar "Absolutely correct--the procedure you're following has been our recommended procedure from Day 1, and indeed, is the right way to use any headphone amp, with or without muting relays. If you place complete faith in protection, you will be surprised some day when it doesn't work."
Headphones: HD 600, SR225i, Hd 25-1 II adidas, DT 770 Pro (32ohm)
Amps: Udac2, Shiit Asgard, Yulong d100, LD I+, Ibasso d10
http://www.last.fm/user/eberk2310
ebes

Brugeravatar
 
Indlæg: 107
Tilmeldt: 6. apr 2011, 22:26
Geografisk sted: Svendborg

Re: Leder efter DAC/AMP kombo til forskellige hovedtelefoner

Indlægaf Rappo » 18. dec 2011, 19:13

Claus-DK skrev:Jeg er slet ikke efter dig Rasmus, det var mere en general betragtning, så jeg er da lidt ked af hvis du har set det som et angreb på dit indlæg, hvad det i høj grad ikke var..

Tværtimod synes jeg dit indlæg er yderst relevant..
SĂĄdan opfattede jeg det nu heller ikke. :-)
Jeg burde have brugt citer-funktionen - min kommentar skulle ses i forhold til dopedpanda's sidste kommentar i trĂĄden, altsĂĄ:
dopedpanda skrev:Ved ikke helt hvad jeg skal sige til det, er sĂĄ vidt som jeg lige hurtigt har skimtet det kun deres SS amp der har problemet?
Udover det virker det mere til det jo bare er det typiske fanboy regime der bliver holdt live i....


Men bortset fra det. Godt at høre at de har fået styr på deres Asgaard. :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Leder efter DAC/AMP kombo til forskellige hovedtelefoner

Indlægaf Rappo » 18. dec 2011, 19:17

ebes skrev:Selv gør jeg det at jeg skruer helt ned for volumen og tager jackstikket ud før jeg slukker min Asgard.
Når sandheden skal frem så må jeg indrømme, at jeg gør nøjagtigt det samme med min Heed Canamp. Den laver nemlig et tilsvarende nummer når man slukker for den og i nogen grad også når man tænder for den. Jeg ved dog ikke om det er lige så voldtsomt, som det er/var tilfældet med Schiit's Asgaard forstærker. Er det normalt for solid state forstærkere at de laver det nummer?
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Leder efter DAC/AMP kombo til forskellige hovedtelefoner

Indlægaf nc8000 » 18. dec 2011, 23:42

Min Rudi gør i hvert fald ikke, intet hørbart noget som helst ved tænd og sluk
nc8000

 

Re: Leder efter DAC/AMP kombo til forskellige hovedtelefoner

Indlægaf Buyer no 1 » 19. dec 2011, 18:36

Min Lehmann sender et lille BIP ud, nĂĄr man slukker den. Men jeg har endnu ikke oplevet skader pĂĄ nogen af mine hovedtelefoner.

Og jeg tager ikke jack-stikket ud inden jeg slukker, ligesom jeg heller ikke fjerner højttalerledningerne fra min forstærker inde i stuen, inden jeg slukker den :-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Leder efter DAC/AMP kombo til forskellige hovedtelefoner

Indlægaf dopedpanda » 26. dec 2011, 18:08

Nå, endte med jeg købte et stks. Burson HA-160D til 7100kr for ny i england :) Så håber jeg at jeg bliver glad for den :)

Nogle som kunne være interreseret i en Fubar IV Amp/Dac til billige penge? :)
dopedpanda

 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12. dec 2011, 22:33

Sv: Re: Leder efter DAC/AMP kombo til forskellige hovedtelef

Indlægaf Sorensiim » 26. dec 2011, 19:31

nc8000 skrev:Min Rudi gør i hvert fald ikke, intet hørbart noget som helst ved tænd og sluk

Det samme gælder Just Audio µHA-120, der er ikke en lyd, hverken ved tænd eller sluk.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Leder efter DAC/AMP kombo til forskellige hovedtelefoner

Indlægaf Niels » 26. dec 2011, 20:24

dopedpanda skrev:Nå, endte med jeg købte et stks. Burson HA-160D til 7100kr for ny i england :) Så håber jeg at jeg bliver glad for den :)

Nogle som kunne være interreseret i en Fubar IV Amp/Dac til billige penge? :)


Jeg kunne være interesseret. Send en PM med lidt info om stand, pris osv, og så lad os ta' den derfra.
Niels

 

ForegĂĄende

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron