Loevhagen skrev:Jeg lånte en D100 - og kjøpte en D100 deretter fra Audiophilechina.com - jeg var fascinert og trodde D100 forsvant i lydbildet. Men, den forsvant ikke - den stakk seg ut - negativt. Så jeg solgte den. :)
Men - D100 er et prisverdig produkt. Hi-Fi er det ikke. IM(H)O.
Rega DAC er heller ikke High Fidelity.
Den DAC som jeg har funnet til å være så nær Hi-Fi man kommer for menneskepenger: Hegel HD10.
Sleazy skrev: men jeg kan simpelthen ikke fĂĄ det til at spille med min PC.
Sleazy skrev:Jeg har også lige erhvervet mig en D100 (den gamle af slagsen), men jeg kan simpelthen ikke få det til at spille med min PC. Jeg kører den via USB fra den stationære, og det lyder jo herligt i mine JH16 (godt nok på meget lav volumen, hold da op de er følsomme!), men pludselig springer den helt vildt i lyd, og jeg må flå mine in-ears ud af frygt for at slå mine ører ihjel. Herefter høres skratten, og så bliver det utroligt lavt.. Og så begynder denne cyklus forfra igen!
Det fungerer af en eller anden grund fortrinligt med min Macbook Pro, men den var nu egentlig tiltænkt den stationære.
Sorensiim skrev:Den omtalte D100 var oprindeligt min - personligt finder jeg at det bedste udgangspunkt for at nå den samlet set bedste lyd er at starte med en ren og neutral kilde. Sat på spidsen vil jeg mene at DAC og forstærker helst skal forsvinde så man kun hører musikken - HELE musikken. Så kan man vælge hovedtelefon efter hvad man gerne vil fremhæve
librarian skrev:Sorensiim skrev:Den omtalte D100 var oprindeligt min - personligt finder jeg at det bedste udgangspunkt for at nå den samlet set bedste lyd er at starte med en ren og neutral kilde. Sat på spidsen vil jeg mene at DAC og forstærker helst skal forsvinde så man kun hører musikken - HELE musikken. Så kan man vælge hovedtelefon efter hvad man gerne vil fremhæve
Den modsatte strategi virker også udmærket Sagens kerne er, at alt udstyr vil farve lyden i en eller anden grad. Det handler om at kombinere enhederne på en måde, så man får den lyd, man kan li'. Min Isabellina NOS dac er ikke neutral. Det er min rørforstærker heller ikke. En hovedtelefon som T1 er heller ikke neutral, men den nærmer sig... De tre lyder i min optik supergodt sammen!
Det kan måske være smart, rent økonomisk (og især hvis man enten ved, at man foretrækker en meget neutral lyd eller bare ikke helt ved, hvilken lyd man foretrækker), at anskaffe sig en kilde og en forstærker, der er relativt neutrale, idet det ofte er billigere at udskifte hovedtelefonerne. Men jeg er ikke sikker på, at man altid kan opnå helt det samme. Jeg ved f.eks. at jeg grundlæggende foretrækker en lyd, der langt fra er neutral. Så hvorfor ikke bare begynde med kilden?
sorry for off topic...
Sorensiim skrev:1) PĂĄ med Foobar: http://www.foobar2000.org/download
2) Ind med ASIO4All: http://tippach.business.t-online.de/asi ... nglish.exe
3) PĂĄ med ASIO plugin: http://www.foobar2000.org/components/view/foo_out_asio (Asio Plugin'et skal pakkes ud, filerne smides i C:\Program Files\foobar2000\components (ikke i undermapper, bare filerne))
4) Start FooBar. Under File -> Preferences -> Playback -> Output vælger du ASIO: ASIO4ALL v2
5) Afspil en fil, så skulle Asio4All gerne dukke op i statuslinien nederst til højre - her kan du konfigurere dine devices. Slå dem fra du ikke skal bruge, så Yulongen er den eneste der er "tændt" for i Asio.
6) Stop afspilning, luk FooBar og start det igen. NĂĄr du herefter afspiller musik skulle det gerne flyde bit perfect til din Yulong
Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster