Udskiftning af Beresford Caiman



Udskiftning af Beresford Caiman

Indlægaf Boa » 9. jan 2012, 21:13

Jeg er ny på sitet. Har luret en del inde på head-fi, inden jeg fandt den her side, så dette er mit første indlæg.

Jeg har en Beresford Caiman, som jeg egentlig er ret tilfreds med, men overvejer om det ikke var tid til en upgrade. I den forbindelse ville jeg spørge de ærede hoved-fi-brugere, om de havde nogen gode forslag.

Lidt om mit nuværende udstyr.
Udover ovennævnte dac/preamp/ørehørebøfforstærker som er forbundet til PC via USB, så består mit udstyr af Dynaudio Focus 110A aktive højttalere som jeg føler jeg måske kunne hive lidt flere detaljer ud af, især ved mere kompleks musik end med Caiman'en. Derudover en SVS12-NSD lukket sub og hørebøfferne er Senn HD650 med Black Dragon kabel. Jeg bruger anlægget 50/50 - højttalere/Senn's, så begge dele er vigtige ved en upgrade.

Nogen som ved hvad der findes på markedet hvis det helst skal være en 3i1 løsning igen?
Jeg er åben for måske at beholde Caiman'en og så måske nøjes med en ny dac/preamp, hvis jeg så bare kan tilslutte Caiman'en, så jeg kan bruge dens udemærkede hovedtelefonudgang, eller en dac/hovedtelefonforstærker, hvis jeg så kan bruge preamp'en i Caiman'en, men pænest ser det jo ud på skrivebordet hvis det er en 3i1 løsning, men det ER lyden som er vigtigst.

Forslag og egne erfaringer er velkomne :)
Signaturløs...
Boa

 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 30. dec 2011, 21:59

Re: Udskiftning af Beresford Caiman

Indlægaf Claus-DK » 10. jan 2012, 01:49

Du kan skrive dig pĂĄ Aune touren og se om det var noget...

Man må gerne være med til det sjove selvom man er ny på forum...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Udskiftning af Beresford Caiman

Indlægaf Burning777 » 10. jan 2012, 08:27

Claus-DK skrev:Du kan skrive dig pĂĄ Aune touren og se om det var noget...

Man må gerne være med til det sjove selvom man er ny på forum...


x2 - Aunen er absolut et lyt værd.

Og i øvrigt velkommen til forum! rulle5
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Udskiftning af Beresford Caiman

Indlægaf Boa » 10. jan 2012, 17:44

Takker for svarerne.

Den ser lækker ud den lille Aune, og meget billig må jeg sige, men tror næppe det er den store upgrade.

Næh, tænkte på noget som er tættere på high-end dacs. Skal der opgraderes, kan man lige så gøre det ordentligt, ellers bliver det sikkert meget dyrere i længden inden man er tilfreds. Hvis man da nogensinde bliver det!

Har tænkt på bla følgende dacs som ser ud til at være noget af det bedre til prisen.
Nogen som har kendskab til disse, eller har andre forslag jeg kunne kiggge nærmere på?
Wyred4sound Dac1/Dac2
Burson Audio's dacs
Calyx's Dac 32/192Khz
Simaudio Moon 100D
Hegel HD10/HD20
CEntrance DacMini

Hvis de ikke har bĂĄde hovedtelefonudgang og preamp out, sĂĄ skal de i det mindste kunne tilsluttes min Beresford. Ikke helt klar over om det er muligt uden at lyden sĂĄ bliver dac'et en gang til.
Signaturløs...
Boa

 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 30. dec 2011, 21:59

Sv: Udskiftning af Beresford Caiman

Indlægaf Sorensiim » 10. jan 2012, 18:25

Tag et kig pĂĄ Yulong D18... :-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Udskiftning af Beresford Caiman

Indlægaf Aquila » 10. jan 2012, 19:15

Burson HA160D fĂĄr rigtig mange god ord med pĂĄ vejen, og den fungerer ogsĂĄ som preamp :-)

Og så skulle den være yderst god med HD650!
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Udskiftning af Beresford Caiman

Indlægaf Mathias Bak » 10. jan 2012, 19:51

Lad os fĂĄ en Wyred4sound Dac til dk rulle2
Mathias Bak

Brugeravatar
 
Indlæg: 655
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:59

Re: Udskiftning af Beresford Caiman

Indlægaf Boa » 10. jan 2012, 22:52

Ja, spændende dac den Yulong, men den har hverken preamp eller hovedtelefonudgang, så jeg skulle ud og investere ekstra for at få lidt lyd ud af den.

Ja, har luret på den Burson, og den virker rigtig interessant. Den har det hele. Bare lige hvordan sådan en fyr kan købes/høres/lånes med hjem, for at høre om der er synergi med mine Dynaudio'er. Med mine HD650 burde der jo ikke være problemer.

Ja, kunne være spændende Mathias. Den skulle være kanon. Var værd at overveje...
Signaturløs...
Boa

 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 30. dec 2011, 21:59

Re: Udskiftning af Beresford Caiman

Indlægaf Aquila » 10. jan 2012, 23:31

Prøv at skrive til "brian" her på forummet ang. Burson ;-)
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster

cron