E7 eller E17?



E7 eller E17?

Indlægaf iSoap » 24. jan 2012, 16:00

Hej med jer. Ny her på siden.
Godt indtryk af forummet indtil videre. I virker som et godt community. :-)
Jeg har ret for nylig bestemt mig for at skaffe en DAC, og fandt ret hurtigt frem til at Fiio umiddelbart lød som noget for mig. Har læst meget om den gode bas som er ret levende.
Jeg endte med at bestemme mig for en E10, da jeg egentligt bare mangler en ny lydindgang til min bærbar da porten er lidt i stykker, og så har mit onboard lydkort ingen bas overhovedet.
Udover min computer bruger jeg min Samsung galaxy S som er født med en fantastisk amp med god bas.
Jeg har nu pludselig bestemt mig for at det skal være både DAC og amp.
Jeg har dog ikke mange penge, og har også kun et par Sennheiser HD 438 som var det eneste jeg kunne købe da jeg var arbejdsløs.
Vil jeg med mine dårlige høretelfoner overhovedet kunne høre nok forskel på E7 og E17 til at investere de ekstra 500 kr?
Galaxy S3 --> Creative Aurvana Live
Bærbar --> Ibasso D12 --> Takstar Pro80
Klaver --> Creative Aurvana Live ;)
iSoap

Brugeravatar
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 22. jan 2012, 01:44
Geografisk sted: Odense

Sv: E7 eller E17?

Indlægaf vaskebjørnen » 24. jan 2012, 16:45

Ved ikke om telefonen understøtter dac på usb porten. Jeg bruger en e11 på min desire.

Sendt fra min Nexus S med Tapatalk
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: E7 eller E17?

Indlægaf Sorensiim » 24. jan 2012, 19:11

Den "nemme" løsning var jo at starte med E7 og hvis du så savner noget der kan du jo sælge den igen for at opgradere til E17 hen ad vejen... Personligt er jeg altid ved lige at skifte noget ud og planlægge det næste :mrgreen:
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: E7 eller E17?

Indlægaf iSoap » 25. jan 2012, 12:26

Så blev det sku' i sidste ende den billige løsning, så nu modtager jeg sådan en i starten af næste uge. Hurra for Amazon! Nu bare til at finde ud af om man ikke alligevel skulle have sig nogen closed back høretelefoner ;)
Galaxy S3 --> Creative Aurvana Live
Bærbar --> Ibasso D12 --> Takstar Pro80
Klaver --> Creative Aurvana Live ;)
iSoap

Brugeravatar
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 22. jan 2012, 01:44
Geografisk sted: Odense

Re: E7 eller E17?

Indlægaf Sorensiim » 25. jan 2012, 12:26

iSoap skrev:Så blev det sku' i sidste ende den billige løsning, så nu modtager jeg sådan en i starten af næste uge. Hurra for Amazon! Nu bare til at finde ud af om man ikke alligevel skulle have sig nogen closed back høretelefoner ;)

Selvfølgelig skal du det...

Velkommen til Hoved-fi, undskyld det med pengene ruller1
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: E7 eller E17?

Indlægaf Burning777 » 25. jan 2012, 22:32

Sorensiim skrev:
iSoap skrev:Så blev det sku' i sidste ende den billige løsning, så nu modtager jeg sådan en i starten af næste uge. Hurra for Amazon! Nu bare til at finde ud af om man ikke alligevel skulle have sig nogen closed back høretelefoner ;)


Selvfølgelig skal du det...



Ja! Klart. Det er indiskutabelt.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: E7 eller E17?

Indlægaf Sorensiim » 26. jan 2012, 22:09

Jeg har lige bestilt et par pivbillige halvlukkede cans, jeg skal nok melde tilbage hvordan de lyder. Men til under 300 kroner med levering kan det ikke gå helt galt :-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster