Aune amp/DAC alternativer?



Aune amp/DAC alternativer?

Indlægaf Hyl_dk » 28. jan 2012, 01:52

Hej hoved-fi kyndige folk rullw3

Jeg er i markedet efter min første hovedtelefon forstærker. Jeg skal bruge den som forstærker til mine computere. Jeg har et ret godt lydkort i min stationær, men på min bærbar, som den skal bruges med det meste af tiden, er jeg naturligvis bundet til et onboard lydkort. Jeg tænker derfor at jeg vil opnå det bedste resultat, ved at købe en forstærker der også kan bruges som eksternt USB-lydkort. Jeg kommer til at transportere den lidt frem og tilbage mellem hvor jeg bor og kontoret, så det skal ikke være så dyrt jeg bliver bange for at tage den med mig omkring.
Den skal udelukkende bruges som "desktop forstærker," jeg har derfor ikke brug for noget batteridrevet.

Jeg har læst en del på nettet og set at en del enheder bliver nævnt som enten gode DAC's med dårlig forstærkerdel eller omvendt. Da jeg skal bruge enheden som begge dele og ikke har planer om at købe 2 seperate enheder, er den samlede lyd fra USB->lyd i høretelefon derfor det vigtigste. Den skal bruges sammen med det sæt Takstar der er fælleskøb på nu her, Goldring DR150 + et sæt Sennheiser EH250. Hvad der ellers kunne finde på at dukke op i fremtiden ved man ikke :?

Til dagligt er jeg langt mere inde i alm HiFi med store højtalere og forstærkere. Til jer der også kender lidt til det vil jeg sige at mine præferencer ligger i den analoge musikalske lyd. Mærker som Holfi, Harman Kardon Signature, Densen og Vienna Acoustics vil jeg sige er lydmæssigt "down my wally".

Indtil videre har jeg fundet frem til Aune Mini USB DAC + Headphone Amp MK2. Den ser ud til at overholde mine krav. Er der andre alternativer jeg bør overveje? Jeg regner med at smide 1000 kr efter projektet.

På forhånd tak.
Hyl_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 30. dec 2011, 01:03
Geografisk sted: Viby J (Ã…rhus)

Aune amp/DAC alternativer?

Indlægaf nc8000 » 28. jan 2012, 05:11

Aune X1 som Claus sælger
nc8000

 

Re: Aune amp/DAC alternativer?

Indlægaf Sorensiim » 28. jan 2012, 11:24

Jeg har en HRT Headstreamer på vej da jeg har præcis samme behov som dig, dog hovedsageligt med in-ears. Den vil blive brugt i et mini-shootout med Ibasso D10, Calyx Kong og Fiio E10 - allesammen fine bud på en løsning til dig. Jeg håber at kunne skrive testen af dem i næste uge :-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Aune amp/DAC alternativer?

Indlægaf Hyl_dk » 28. jan 2012, 13:20

Begge 2 spændende bud. Især X1 som jeg har fundet en beskrivelse af som lidt varmere i lyden end den gamle Aune jeg har kig på. At den så også kan købes i DK ved Claus trækker ikke ligefrem ned. HRT Head Streamer ser også spændende ud. Især Asynkron USB interface giver mulighed for en god overførsel. Dog trækker det lidt ned at den ikke har nogen volumenkontrol direkte på enheden. Tænker også den må være knap så stærk i udgangen da den udelukkende drives fra USB, så vidt jeg kan se. Jeg fandt for øvrigt en beskrivelse af den hvor der stod som lidt "direkte" i lyden og knap så varm som E10. Tak for budene indtil nu, hvis i har flere så kom endeligt med dem.
Hyl_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 30. dec 2011, 01:03
Geografisk sted: Viby J (Ã…rhus)

Re: Aune amp/DAC alternativer?

Indlægaf Claus-DK » 28. jan 2012, 16:28

Jeg kender ikke Fiio men Calyx og D10 vil ikke trække fullsize bøffer med lethed..

Skal du have følsomme IEMs er forstærkerdelen i X1 ikke lige sagen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune amp/DAC alternativer?

Indlægaf Hyl_dk » 29. jan 2012, 14:29

Ok, tak for info. De skal kun bruges med fullsize bøffer, ikke inears, da jeg ikke bryder mig meget om dem. Har godt hørt at volumen kan være lidt hidsig. Claus nu du er her, har du stadigt de X1'er jeg fandt i en tråd et sted til 1300 kr? Har du en hjemmeside man kan købe igennem eller skal jeg bare skrive en direkte besked hvis det er?
Hyl_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 30. dec 2011, 01:03
Geografisk sted: Viby J (Ã…rhus)

Re: Aune amp/DAC alternativer?

Indlægaf Claus-DK » 29. jan 2012, 16:52

Hej HYL
Jeg har da stadig X1 til 1300 +porto= 1360
Du kan måske spare en smule på porto hvis jeg sender sammen med pro80
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune amp/DAC alternativer?

Indlægaf Claus-DK » 29. jan 2012, 16:54

Du sender bare en PB, min hjemmeside findes ikke endnu, men den skulle gerne sendes i luften om ikke så frygteligt længe (et par år i claus-dk tempo)..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune amp/DAC alternativer?

Indlægaf Hyl_dk » 29. jan 2012, 17:08

Fint. Jeg skriver når jeg har bestemt mig. Det er rigtigt det ville passe perfekt hvis det kunne sendes sammen med hovedtelefonerne.
Hyl_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 30. dec 2011, 01:03
Geografisk sted: Viby J (Ã…rhus)

Re: Aune amp/DAC alternativer?

Indlægaf Hyl_dk » 30. jan 2012, 13:48

Det er endt med at jeg bestilte 1 stk Aune X1 ved Claus. Nu er det bare tilbage at vente!
Hyl_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 30. dec 2011, 01:03
Geografisk sted: Viby J (Ã…rhus)

Re: Aune amp/DAC alternativer?

Indlægaf Anda » 30. jan 2012, 15:16

Nydeligt! Er spændt på resultatet :)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron