Hvis man nu vil ha én på skrivebordet...



Hvis man nu vil ha én på skrivebordet...

Indlægaf Kvaksalver » 10. feb 2012, 22:13

Sagen er, at jeg slæber min FiiO E10 frem og tilbage til kontoret, -og den spiller ikke rigtigt optimalt sammen med mine Denon AH-D2000. Så nu vil jeg egentlig gerne ha noget, der skal stå permanent plantet på mit skrivebord. Helst med en USB-indgang, det ville gøre mit setup noooget mere ergonomisk korrekt...

Denne gang vil jeg faktisk gerne selv svinge loddekolben, det er dog ikke et krav. Budgettet skal gerne holdes under 1K (uden kabinet). Nogen idéer?
Kvaksalver

Brugeravatar
 
Indlæg: 453
Tilmeldt: 4. jan 2012, 16:28
Geografisk sted: 8000C

Re: Hvis man nu vil ha én på skrivebordet...

Indlægaf Claus-DK » 10. feb 2012, 22:36

Der vil være flere af den type forstærkere til træffet i Esbjerg..
Selvom prisklassen under 1000 kroner for en DAC/amp. er lidt povert, du bør nok smide en plov mere så vil udvalget stige drastisk..

Skal det være 240 volt eller på batterier ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvis man nu vil ha én på skrivebordet...

Indlægaf Sleazy » 10. feb 2012, 22:40

Jeg er ved at anskaffe mig en TubeDAC-11. Low budget DAC/AMP med mulighed for både SS og tube out. Dog en smule over budget.

Jeg bor selv i 8000, så du skal være velkommen til et lyt til den tid.
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Re: Hvis man nu vil ha én på skrivebordet...

Indlægaf Kvaksalver » 10. feb 2012, 22:45

Claus-DK skrev:Der vil være flere af den type forstærkere til træffet i Esbjerg..
Selvom prisklassen under 1000 kroner for en DAC/amp. er lidt povert, du bør nok smide en plov mere så vil udvalget stige drastisk..

Skal det være 240 volt eller på batterier ??


240! Det er meningen den skal bo permanent på mit skrivebord.
Kvaksalver

Brugeravatar
 
Indlæg: 453
Tilmeldt: 4. jan 2012, 16:28
Geografisk sted: 8000C

Re: Hvis man nu vil ha én på skrivebordet...

Indlægaf mcfrede » 11. feb 2012, 00:03

Du vil gerne lodde! 9musik

Du kan kigge på Gamma1 eller Gamma2 fra AMB men så skal du også have en forstærker og så ryger vi over dit budget. Faktisk er Gamma2 alene nok over budget, men har du ikke brug for Gamma2-overbygningen kan en Gamma1 bygges noget billigere. Mit eget Gamma-projekt kan du se på min hjemmeside.

Du kan også kigge på en GrubDAC eller en SkeletonDAC fra Beezar, så er vi nede i pris, men nok ikke nær så high-end. Igen skal du så også have en hovedtelefonforstærker, men det burde kunne lade sig gøre inden for budgettet.
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Hvis man nu vil ha én på skrivebordet...

Indlægaf Meller » 19. feb 2012, 15:12

Hvad med en AUNE Mini USB DAC( http://www.ebay.com/itm/AUNE-Mini-USB-D ... 0435237330 ), koster omkring 800 kr. og får fine anmeldelser. Har selv lige købt en ind til kontoret.Har kun hørt den spille i en lille time, men jeg var ret overrasket over hvor godt den lyder ;)
Transportable: HIFIMAN HM650, Lotoo PAW 5000, HIFIMAN MegaMini
Stationære: Audiolab Q-DAC
DAC: Audiolab Q-DAC
Hovedtelefoner: Ultrasone 880 Performance, Audio Technica ESW9A, Klipsch Custom 3, Klipsch X7, Tannoy Life-Budes
Meller

Brugeravatar
 
Indlæg: 92
Tilmeldt: 11. jan 2012, 14:34

Hvis man nu vil ha én på skrivebordet...

Indlægaf kvik » 19. feb 2012, 16:12

Har du kigget på det firestone sæt, der ligger på brugtbørsen? Er godt nok 3 (små) enheder - amp/psu/dac - men separat strømforsyning til forstærkeren plejer at være en fordel lydmæssigt.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hvis man nu vil ha én på skrivebordet...

Indlægaf Burning777 » 19. feb 2012, 19:36

Ketil B skrev:Har du kigget på det firestone sæt, der ligger på brugtbørsen? Er godt nok 3 (små) enheder - amp/psu/dac - men separat strømforsyning til forstærkeren plejer at være en fordel lydmæssigt.


Jeg har selv haft et sæt fuldstændig magen til for nogle år siden som noget af det første head-fi grej jeg købte. Dengang syntes jeg at det spillede super godt til prisen. Jeg kunne godt tænke mig at give det sæt et genlyt for at finde ud af hvor meget min hørelse/smag har ændret sig siden den gang.

Jeg har selv overvejet at købe sættet bare for at få et genlyt med det. Det er i hvert fald en god pris for de tre ting.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvis man nu vil ha én på skrivebordet...

Indlægaf Meller » 19. feb 2012, 20:48

Det er et super sæt! Det er mig der sælger det og så til en rigtig god pris. Eneste grund til at jeg sælger det, er fordi jeg ikke får det brugt, sælger det billigt fordi jeg synes det er synd, at det ikke bliver brugt :cry:
Transportable: HIFIMAN HM650, Lotoo PAW 5000, HIFIMAN MegaMini
Stationære: Audiolab Q-DAC
DAC: Audiolab Q-DAC
Hovedtelefoner: Ultrasone 880 Performance, Audio Technica ESW9A, Klipsch Custom 3, Klipsch X7, Tannoy Life-Budes
Meller

Brugeravatar
 
Indlæg: 92
Tilmeldt: 11. jan 2012, 14:34


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster