En DAC/Amp til Takstar Pro80



En DAC/Amp til Takstar Pro80

Indlægaf iSoap » 27. feb 2012, 02:56

Hej alle sammen.
Ja nu var jeg desværre så uheldig ikke at kunne komme med til meet'et, så jeg har ikke kunne høre nogen dac/amps overhovedet, så derfor må jeg have lidt hjælp.
Min bærbar har et helt elendigt onboard lydkort, så jeg søger noget til at forbedre lyden i mine Takstar pro80.
Jeg bruger mest musik når jeg er på farten, og der hører jeg musik på min Samsung Galaxy S. Galaxy S er så heldig at have en ret god Amp, faktisk er det en WM8994 chip som sidder i. Den kan tweakes til at lyde rigtig godt. (Fiio bruger også Wolfgang DAC chips)
http://www.wolfsonmicro.com/products/audio_hubs/WM8994/

Mit problem ligger i om jeg skal købe mig en stationær DAC/Amp, eller om jeg skulle anskaffe mig noget i stil med E17, som jeg egentlig har ventet på indtil videre.
Nogen som har erfaring med hvad som passer godt med pro80?
Eller som har hørt Galaxy S med Voodoo control plus, og ved om det hjælper meget at få sat en amp til.
Jeg flytter min bærbar meget, så en dac skal alligevel være forholdsvis "flytbar".
Så spørgsmålet ligger i om jeg skal have en med indbygget batteri i eller ej, og om hvilke som passer godt med Pro80

Alle input er til hjælp her :)
Galaxy S3 --> Creative Aurvana Live
Bærbar --> Ibasso D12 --> Takstar Pro80
Klaver --> Creative Aurvana Live ;)
iSoap

Brugeravatar
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 22. jan 2012, 01:44
Geografisk sted: Odense

Re: En DAC/Amp til Takstar Pro80

Indlægaf Claus-DK » 27. feb 2012, 03:23

Jeg ville ikke gå efter en Fiio, de er i min bog ikke gode nok til pro80, du kan trække så meget bedre lyd ud af dem, med noget der er bedre, for i min optik er fiio OK men på ingen måde mere end det.

Måske du skulle prøve at kigge på en Sparrow fra GDaudio, så vidt jeg ved er det en ny version af deres Compass og er et rigtigt godt sted at starte..
GD laver nogle rigtig lækre produkter og du kan virkelig få tilfredsstillet dine lyster til at bruge penge der hvis du har lyst til det, men deres "billige" ting er også, synes jeg, meget gode til prisen..

Jeg prøvede jo pro80 på udstyr jeg selv kun kan drømme om i går og det var altså imponerende hvor god lyd man med det rigtige grej foran dem, kan trække ud af dem, så du kan roligt slagte grisen og aflive muldvarpen og gå efter guldet..Hvis dine lyster går i den retning..

Et andet mærke er Ibasso, som bestemt heller ikke er tabt bag af en vogn..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En DAC/Amp til Takstar Pro80

Indlægaf Sorensiim » 27. feb 2012, 09:37

Hvor i landet er du fra? Vi er mange der gerne lĂĄner ting ud til test :-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: En DAC/Amp til Takstar Pro80

Indlægaf iSoap » 27. feb 2012, 15:35

Claus: Jeg er desværre begrænset af at jeg skal have penge til indskud til lejlighed, så jeg må holde et budget på omkring de 1000 kr indtil videre. (Også grunden til jeg havde kigget på Fiio E17, da den lå på de 899) Om et par måneder ville jeg nok kunne bruge mere, men lige nu er det alt jeg kan grave frem. Så er spørgsmålet bare om jeg skal hen og investere nu eller senere. Må hellere få lyttet til noget grej først.
Har haft kigget lidt på Ibasso D-zero, men har hørt at E17 skulle være lidt af en upgrade. De skulle vidst være ret ens, men at Fiio har lidt mørkere og dybere lyd, mens D-Zero har mere separation i lyden. Der stod også at Fiio skulle få plus for "fun factor".

Sorensiim: Jeg er fra Odense, og sĂĄ vidt jeg har kunne se mig frem til er jeg vidst den eneste pĂĄ Fyn indtil videre. Ville dog rigtig gerne lĂĄne noget hvis nogen er villige. :)

Kunne være jeg skulle støve nogen op som måske har en Ibasso D-Zero liggende.
Galaxy S3 --> Creative Aurvana Live
Bærbar --> Ibasso D12 --> Takstar Pro80
Klaver --> Creative Aurvana Live ;)
iSoap

Brugeravatar
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 22. jan 2012, 01:44
Geografisk sted: Odense

Re: En DAC/Amp til Takstar Pro80

Indlægaf Claus-DK » 27. feb 2012, 15:42

Jeg mener ogsĂĄ Rappo bor i Oense, men er ikke helt sikker..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En DAC/Amp til Takstar Pro80

Indlægaf Mataugust » 27. feb 2012, 15:45

Ellers så vent de par måneder og køb en hifiman hm-602. Den er både bærbar afspiller og dac/amp til pc'en
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: En DAC/Amp til Takstar Pro80

Indlægaf Rappo » 27. feb 2012, 15:53

Claus-DK skrev:Jeg mener ogsĂĄ Rappo bor i Oense, men er ikke helt sikker..
Korrekt! Og jeg mener helt sikkert at der er et par stykker mere udover mig. :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: En DAC/Amp til Takstar Pro80

Indlægaf iSoap » 27. feb 2012, 17:40

I stand corrected!

Noget har jeg da bestemt mig for nu. Den er "nød til" at have batteri, så en dac/amp med batteri, og line-in er hvor jeg ligger lige nu. Men Fiio er ikke specielt godt?
Jeg er lidt fan af mørk lyd. Jeg kan godt lide at der er klarhed når jeg spiller piano musik, men jeg nyder langt mere når bassen er fyldig når der ryger dubstep og Prodigy osv. på.

Er det en krævende blanding af ting jeg er ude efter?

Med hensyn til Hifiman hm-602 havde jeg kigget lidt på de forskellige, men er ikke sikker på jeg kan vænne mig til at bruge anden musikafspiller end min telefon, men det er måske snart på tide. Indtil videre vil jeg smide idéen ud af hovedet med tanken om at Line-in er noget jeg har brug for. Men det er da helt klart en overvejelse, især når den også er en dac/amp.
Galaxy S3 --> Creative Aurvana Live
Bærbar --> Ibasso D12 --> Takstar Pro80
Klaver --> Creative Aurvana Live ;)
iSoap

Brugeravatar
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 22. jan 2012, 01:44
Geografisk sted: Odense

Re: En DAC/Amp til Takstar Pro80

Indlægaf Claus-DK » 27. feb 2012, 17:43

Jeg tror ikk at hvis man bruger en smartphone til musik vil have nerver til Hifimans brugerflade, eller mangel pĂĄ samme..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En DAC/Amp til Takstar Pro80

Indlægaf Claus-DK » 27. feb 2012, 17:51

hvad med sĂĄdan en fyr ??
http://www.aliexpress.com/product-gs/50 ... alers.html

jeg har en del pennevenner som har den gamle version og de er svært tilfredse med den..

Der er ogsĂĄ sĂĄdan en fyr
http://www.aliexpress.com/product-fm/34 ... alers.html

Det behøver ikke hedde fiio.....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En DAC/Amp til Takstar Pro80

Indlægaf nc8000 » 27. feb 2012, 17:54

Claus-DK skrev:Jeg tror ikk at hvis man bruger en smartphone til musik vil have nerver til Hifimans brugerflade, eller mangel pĂĄ samme..


Ja HiFiMans brugerflade er "alternativ" ;-)
nc8000

 

Re: En DAC/Amp til Takstar Pro80

Indlægaf iSoap » 27. feb 2012, 19:44

Jeg er også i et lidt mærkeligt stadie med min musik. For jeg har for længst lagt min iPod 3G på hylden. Det skete da jeg fik en Galaxy S, men alt min musik er stadig i iTunes, så en ny afspiller ville også skulle til at snakke sammen med iTunes, eller så skulle jeg til at gøre noget nyt med min musik, og det er et helt andet projekt som jeg ikke ser frem til.
Lige en sidenote. Hvad bruger i til musikbibliotek og afspiller?

Claus: Den første ser nu ikke helt dårlig ud, men det er nu svært at finde noget rigtig information om den. Kan finde lidt om selve dac delen, men ikke så meget om den ellers. Er det et holdbart produkt? Så den har strømstik til når man bruger den som amp?
Galaxy S3 --> Creative Aurvana Live
Bærbar --> Ibasso D12 --> Takstar Pro80
Klaver --> Creative Aurvana Live ;)
iSoap

Brugeravatar
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 22. jan 2012, 01:44
Geografisk sted: Odense

Re: En DAC/Amp til Takstar Pro80

Indlægaf Claus-DK » 27. feb 2012, 20:08

Der er en kæmpetråd om NG94 på Rockgrotto, men jeg kan ikke lige finde den..

Prøv at kontakte "sr CJ" han er englænder så det er bæst hvis du skriver på engelsk, han har den..Så skal jeg nok skrive til ham at han har en PM her på siden, jeg ved ikke lige hvor tit han kigger forbi, men jeg skal nok lokke ham til at svare..

Jeg er faktisk ikke sikker på at den første kører på batterier ....prøv at spørge sælgeren..

Det er mit indtryk at HA INFO laver nogle rigtig fine produkter, se bare på deres stik det er neutrik med lås, som du ikke finder på mange ting i den prisklasse og slet ikke på transportabelt grej, jeg skal så ikke udelukke at andre bruger det, men det er bestemt ikke standard på så prisstærke ting..

Det skal siges at jeg ikke har hørt nogle af dem, men har fra pålidelige kilder at de er temmelig gode..

Jeg bruger Songbird som afspiller, eller gom, eller eller det afhænger lidt af dagsformen, har ellers været Itunes fan i manne år, men er træt af den manglende flac support, songbird ligner Itunes meget i opbygning..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En DAC/Amp til Takstar Pro80

Indlægaf Sorensiim » 27. feb 2012, 21:50

Hov, Helledie's iBasso D12 er lige kommet til salg herinde...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: En DAC/Amp til Takstar Pro80

Indlægaf iSoap » 27. feb 2012, 23:33

Claus: Fandt lige den her tråd om NG94 http://www.head-fi.org/t/474294/ha-info-ng94-mkii. Der lyder ikke til at skulle være noget med NG98. Mit spørgsmål er nu bare mere hvad de mener med 7VRMS og 9VRMS?

Søren: Jo jeg så lige hans tråd. Dog er 1500 kr lidt over mit budget, men den ser jo lækker ud. Ved dog ikke helt om jeg har brug for et OPAMP kit. Ved ikke helt hvor stor forskel det gør, og hvad det præcis er. :oops:
Galaxy S3 --> Creative Aurvana Live
Bærbar --> Ibasso D12 --> Takstar Pro80
Klaver --> Creative Aurvana Live ;)
iSoap

Brugeravatar
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 22. jan 2012, 01:44
Geografisk sted: Odense

Re: En DAC/Amp til Takstar Pro80

Indlægaf vaskebjørnen » 27. feb 2012, 23:37

Uden at have læst tråden betyder 7VRMS 7 Volt effektiv, (ikke spids til spids) på en vekslende spænding

Lidt pĂĄ dansk om RMS http://da.wikipedia.org/wiki/RMS_(effektiv_v%C3%A6rdi)
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: En DAC/Amp til Takstar Pro80

Indlægaf iSoap » 27. feb 2012, 23:52

Sprang lidt mit fysik A over i min gymnasie tid. Eller egentlig bare mest alt der havde med el at gøre.
Hørte bare noget om at 9VRMS var lidt meget til høretelefoner (som NG94 havde).
Fandt en som sagde at han kun kunne skrue NG98 op på 1/5 af volumen før lyden blev mærkelig på hans 60 Impedans høretelefoner.
http://www.head-fi.org/t/546550/impedance-ng98-mkii
Skal man kigge lidt efter om dac/amps er for kraftige når man har et par høretelefoner med lidt lavere impedans?
Galaxy S3 --> Creative Aurvana Live
Bærbar --> Ibasso D12 --> Takstar Pro80
Klaver --> Creative Aurvana Live ;)
iSoap

Brugeravatar
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 22. jan 2012, 01:44
Geografisk sted: Odense

Re: En DAC/Amp til Takstar Pro80

Indlægaf Meller » 28. feb 2012, 09:41

Jeg får (forhåbenligt) snart en Fanmusic RA-1 (Samme indmad som Grado RA-1), den skulle være ret god. Den er bærbar, kører på 2 x 9V. (men uden DAC), og så er den BILLIG under 400 kr.! Kunne være en fin billig løsning, som du kunne starte op med :)

Du kan læse lidt om den her:
http://nwavguy.blogspot.com/2011/05/cmo ... e-amp.html
Transportable: HIFIMAN HM650, Lotoo PAW 5000, HIFIMAN MegaMini
Stationære: Audiolab Q-DAC
DAC: Audiolab Q-DAC
Hovedtelefoner: Ultrasone 880 Performance, Audio Technica ESW9A, Klipsch Custom 3, Klipsch X7, Tannoy Life-Budes
Meller

Brugeravatar
 
Indlæg: 92
Tilmeldt: 11. jan 2012, 14:34

Re: En DAC/Amp til Takstar Pro80

Indlægaf iSoap » 28. feb 2012, 10:55

Ville helt klart også vælge en ren amp. Hvis det ikke var pga. af at hele idéen er udsprunget af at min bærbars lydport er løs. Det kommer faktisk alt sammen fra at når jeg snakkede med folk over nettet, så kunne lyden forsvinde hvis kablet ikke sad på samme måde i stikket, så jeg mangler faktisk mest bare et eksternt lydkort. Fantastisk lyd er bare en bonus.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Galaxy S3 --> Creative Aurvana Live
Bærbar --> Ibasso D12 --> Takstar Pro80
Klaver --> Creative Aurvana Live ;)
iSoap

Brugeravatar
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 22. jan 2012, 01:44
Geografisk sted: Odense

Re: En DAC/Amp til Takstar Pro80

Indlægaf Meller » 28. feb 2012, 11:51

Hvad med MAYA U5 (Hvis du skal bruge et USB lydkort)? Jeg har anbefalet den til en anden head-fi'er herinde. Bruger den selv derhjemme, synes det gør det rigtig godt! :)
Transportable: HIFIMAN HM650, Lotoo PAW 5000, HIFIMAN MegaMini
Stationære: Audiolab Q-DAC
DAC: Audiolab Q-DAC
Hovedtelefoner: Ultrasone 880 Performance, Audio Technica ESW9A, Klipsch Custom 3, Klipsch X7, Tannoy Life-Budes
Meller

Brugeravatar
 
Indlæg: 92
Tilmeldt: 11. jan 2012, 14:34

Næste

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster