Epiphany Acoustics E-DAC (ODAC)



Re: Epiphany Acoustics E-DAC (ODAC)

Indlægaf Burning777 » 3. jan 2013, 14:01

Det ser super ud KetilB! :-)

Jeg kan forresten se at Head'n'Hifi sender fra Tyskland. SĂĄ hvis man bestiller derfra vil der aldrig komme told pĂĄ... Jeg troede de sendte fra Schweiz.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Epiphany Acoustics E-DAC (ODAC)

Indlægaf AffeX » 3. jan 2013, 18:42

Burning777 skrev:SĂĄ har jeg modtaget ODAC'en fra Head'n'Hifi Schweiz og det endda uden import told.


Tillykke med den! Håber du får glæde af den! Jeg forsøger at finde et design på en stationær amp med ODAC indbygget - men jeg ved ikke lige med O2. Må vist igen ud i selvbyg....
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar
 
Indlæg: 252
Tilmeldt: 7. apr 2011, 00:10
Geografisk sted: Herning

Re: Epiphany Acoustics E-DAC (ODAC)

Indlægaf Burning777 » 20. maj 2015, 21:08

SĂĄ er der kommet en revision B af ODAC'en:

http://epiphany-acoustics.co.uk/product ... e-usb-dac/

Den skulle nu kunne køre via strøm fra Camera Connection Kit til iPads / iPhones. Så det er måske en afløser for min CLAS, så den både kan bruges sammen med computeren og min telefon.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Epiphany Acoustics E-DAC (ODAC)

Indlægaf Burning777 » 20. maj 2015, 21:11

Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Epiphany Acoustics E-DAC (ODAC)

Indlægaf Buyer no 1 » 20. maj 2015, 21:41

Jeg bliver altid både lidt overbærende glad, men også lidt etymologisk perfid, når jeg læser den slags salgsargumenter:

Why Update ODAC?!

Our job is to deliver perfect audio performance to every user. We’ve hit this goal for 99.5% of ODAC users out of the box, and have found a way push ODAC’s reliability and objectivity to an even higher standard.


Men ingen tvivl om, at hvis man kan hive det digitale signal fra en iTing til en ODAC Rev B, sælger de sq nok sådan en til mig :-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Epiphany Acoustics E-DAC (ODAC)

Indlægaf Burning777 » 20. maj 2015, 22:03

Buyer no 1 skrev:Jeg bliver altid både lidt overbærende glad, men også lidt etymologisk perfid, når jeg læser den slags salgsargumenter:

Men ingen tvivl om, at hvis man kan hive det digitale signal fra en iTing til en ODAC Rev B, sælger de sq nok sådan en til mig :-)


Etymologisk perfid - er det noget, der kan kureres med et par ER-4S?

JA, det var lige det med at den kan fungere med CCK der var det lille ekstra. Der skulle ellers ikke være nogen hørbar forskel mellem de to modeller. ODAC er jo iflg. NWAVGUY den reneste mest perfekt lyd man kan få fra en DAC, så der kan man ikke hente mere.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Epiphany Acoustics E-DAC (ODAC)

Indlægaf Burning777 » 10. jun 2015, 14:14

Så er der bestilt en ODAC Rev. B (E-DAC) fra Epiphany Acoustics i UK. Så bliver det spændende om den er en god afløser for min CLAS i et bærbart setup.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Epiphany Acoustics E-DAC (ODAC)

Indlægaf Buyer no 1 » 10. jun 2015, 20:04

thumbs

Bliver spændende at høre hvordan den klarer sig i forhold til CLAS.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Epiphany Acoustics E-DAC (ODAC)

Indlægaf Burning777 » 25. jun 2015, 21:15

Jeg modtog idag E-Dac med ODAC RevB kortet. Jeg kan bekræfte, at det kører aldeles fint med iPhone 6+ og camera connection kit. Så der er altså ikke behov for opladning af batteri da den kører på batteriet i iPhonen. Det koster selvfølgelig på batteritiden i telefonen men det gør ikke så meget tror jeg. Det giver mig en super fin lille transportabel pakke bestående af E-dac + Quickstep. De har næsten samme størrelse så der passer de perfekt. Dette sæt kan bruges til både Mac'en, PC'en på arbejde og til telefonen på rejser! OP-TI-malt! :-D

Endnu synes jeg den gamle CLAS lyder en anelse bedre. CLAS er lidt mere sprød i sin lyd. Det er måske bare noget jeg bilder mig ind. Jeg ville ikke kunne høre forskel på de to når de spiller fra iPhonen i en blindtest.

Billede :-)

Billede
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Epiphany Acoustics E-DAC (ODAC)

Indlægaf Kena » 26. jun 2015, 17:42

Super. Mange tak for info. Er det helt sikkert at en iPhone 6+ og alm. 6 er ens på det punkt? Hvis ikke, har du så mulighed for lige at tjekke det? Hvad koster den egentlig inkl. porto? Undskyld de mange spørgsmål, men jeg er meget fristet af at følge trop med ODAC og Quickstep.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Epiphany Acoustics E-DAC (ODAC)

Indlægaf Burning777 » 26. jun 2015, 21:53

Jeg har ikke lige en iPhone 6 til rĂĄdighed. Alle jeg kender har en 6+ men hvis jeg kommer forbi en med en 6'er sĂĄ vil jeg lige teste.

E-dac fra Epiphany koster lige under de 1000 kr.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

ForegĂĄende

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster