Er det en opgrade? DacMagic 100 Vs Argon HA2



Er det en opgrade? DacMagic 100 Vs Argon HA2

Indlægaf Sovsigryden » 12. jul 2012, 17:31

Hejsa

Jeg har lige opdaget hvor meget mere "lyd" der er i min musik end jeg gik og troede... Jeg lytter primært kun til musik på mit arbejde hvor jeg har et røv-i-stol-job... det har så bare medført at jeg måtte reencode mine cd'er, for 256 kbit/s mp3'er lyder da lige som cd'er... men jeg blev klogere :)

Nå men jeg lånte et par beyerdynamic dt 770 250 Ohms udgaven... og jeg var solgt, eller rettere jeg måtte købe dem... Sidenhen har jeg fået mig en Argon HA2 (købt brugt) hvor jeg har skiftet røret til det orginale russiske..hvor jeg må tilstå at jeg ikke synes at jeg kunne høre den store forskel mellem de to rør....

Dvs min nuværennde skrivebordsopsætning er:
- Argon HA2
- Beyerdynamic dt 770 (250 Ohms)
Min musikkilde er primært selvencoded flac filer. Men har også købt et par 96kHz/24bit album fra hdtracks.com. Som jeg nok ikke får det helt store ud af da Argon'en ikke understøtter dem.

Og nu kommer spørgsmålet. Ville I tro at jeg ville kunne højne lydkvaliteten ved at købe en DacMagic 100 og sende det analoge signal ind i Argon HA2 ?

Mvh MĂĄske-en-kommende-audiophil
Sovsigryden

 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12. jul 2012, 17:09
Geografisk sted: Ă…rhus

Re: Er det en opgrade? DacMagic 100 Vs Argon HA2

Indlægaf Buyer no 1 » 12. jul 2012, 17:46

rulle5

Velkommen til!

Jeg kender ikke kvaliteten af dac'en i HA2, men umiddelbart vil jeg sige: Ja.

Men du skulle tage din DT770 med ned i din lokale hifiklub, og lytte til begge kombinationer. SĂĄ fĂĄr du den bedste vurdering, nemlig din egen :-)

Hvis du er glad for din Argon, kan du jo ogsĂĄ overveje sĂĄdan en: http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=41&t=1951
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Er det en opgrade? DacMagic 100 Vs Argon HA2

Indlægaf Sorensiim » 12. jul 2012, 17:58

1) Velkommen til, undskyld det med pengene.
2) Husk at udfylde geografisk lokation! Vi er mange der gerne lĂĄner grej ud til test... ;-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Er det en opgrade? DacMagic 100 Vs Argon HA2

Indlægaf Ole » 12. jul 2012, 18:20

Velkommen til.

Jeg har kun meget kort lyttet til HA2, så den kan jeg ikke rigtig udtale mig om. DacMagic 100 har jeg dog ejet for en kort bemærkning (godt 2 uger) og var ikke specielt imponeret af lyden. Synes den lød for "digital" i det uden liv. Det er selvfølgelig smag og behag og måske jeg havde lidt for store og andre forventninger til den - den lidt "fesne" strømadapter kan muligvis også have noget af skylden - ved det ikke.

Den var dog meget let at sætte til og utrolig fleksibel mht. tilslutning prisen taget i betragtning.

Har desværre ikke prøvet så meget forskellig, men mon ikke der er nogle herinde der kan komme med nogle gode alternativer :-)
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Er det en opgrade? DacMagic 100 Vs Argon HA2

Indlægaf Sovsigryden » 12. jul 2012, 18:24

@Buyer #1
Tak for velkomsten. Jeg havde slet ikke tænkt på at gå ned og prøvelytte... Så må jeg bare slæbe min bærbar computer og hørebøffer med.... aahh .. så bliver det ikke med min egen Argon HA2.. det er meget at skulle slæbe den med også... :(
Jeg vil læse dit link lidt senere, men umiddelbart kan jeg godt lide at der er dioder på fronten af DacMagic 100 der viser hvad den modtager...

@Sorensiim
1) Pengene ? hmm jeg er ikke helt med... Men tak for velkomsten..
2) Done...
Sovsigryden

 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12. jul 2012, 17:09
Geografisk sted: Ă…rhus

Re: Er det en opgrade? DacMagic 100 Vs Argon HA2

Indlægaf Sovsigryden » 12. jul 2012, 18:35

@Ole
hmm ok.. Men det står heller ikke skrevet i sten at det skal være DacMagic'en... Det er bare ca. det prisleje jeg er villig til at give...
Sovsigryden

 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12. jul 2012, 17:09
Geografisk sted: Ă…rhus

Sv: Er det en opgrade? DacMagic 100 Vs Argon HA2

Indlægaf Sorensiim » 12. jul 2012, 19:02

Sovsigryden skrev:@Sorensiim
1) Pengene ? hmm jeg er ikke helt med...


Det finder du ud af!! :mrgreen:
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Er det en opgrade? DacMagic 100 Vs Argon HA2

Indlægaf Sovsigryden » 21. jul 2012, 16:49

Har nu haft den i lidt over en uge... Lige da jeg satte den til synes jeg, at lyden blev mere klar og instrumenterne stod mere klart frem. Det har specielt været tydeligt ved strenge instrumenter / vokaler. Måske fordi det er det eneste musik jeg har i 96kHz/24bit... Dog har jeg opdaget nye detajler, i noget af mit mere stille elektroniske musik (f.x. Mike Oldfield)..

Det har i det hele taget været en mærkelig lyd rejse... At opdage alle de detaljer der kan være i musikken.... Og hvor dårligt noget kan masters... Fx. Scar Tissue med red hot chili peppers... Det lyder somom de ar stukket microfonen op i rektum på en bæver... Jeg kan finde youtube videoer som lyder bedre end cd'en... musik10

Anyway... Dacmagic 100 er en keeper....

Hvad tænker I den næste opgrade skulle være? cans? Jeg er ret glad for den bløde lyd DT770 har..... Men kunne tænke mig at prøvelytte nogle virkelig hi-kvalitets bøffer... Måske Tesla T1? det er selvfølgelig også noget af et prishop...

IMG259.jpg
Skrivebordsopsætning
IMG259.jpg (113.68 KiB) Vist 9710 gange
Sovsigryden

 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12. jul 2012, 17:09
Geografisk sted: Ă…rhus

Sv: Er det en opgrade? DacMagic 100 Vs Argon HA2

Indlægaf Mataugust » 21. jul 2012, 17:11

Måske en ht forstærker. Kunne eks. være den fa1 som Claus beskriver andetsteds.
Eller en Maverick A1 hvis det skal være med rør.
Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Er det en opgrade? DacMagic 100 Vs Argon HA2

Indlægaf Buyer no 1 » 21. jul 2012, 17:27

Tillykke med den 1musik

Kan se, at du nu har forstået Sørens indlæg... :mrgreen:

T1 har en noget anden signatur end DT770/250, så det skal du altså høre selv, inden du smider pengene til en T1.

For de penge en T1 koster, kan du formentlig opgradere både bøffer og forstærker, med et bedre samlet resultat. Et par Hifiman HE-400 og en Just Audio AHA120, kunne være en mulighed, blandt mange andre.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Er det en opgrade? DacMagic 100 Vs Argon HA2

Indlægaf Alpha » 21. jul 2012, 17:31

Et par bedre hovedtelefoner vil være den største opgradering..derefter en bedre forstærker..uha det bliver dyrt :mrgreen:
Prøv og tag en tur i Tapeconnection: http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=22
Den nye Beyerdynamic T90 kunne jeg selv godt tænke mig at høre: http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=22&product_number=1010121
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Sv: Er det en opgrade? DacMagic 100 Vs Argon HA2

Indlægaf Sovsigryden » 21. jul 2012, 17:40

Mataugust skrev:Måske en ht forstærker. Kunne eks. være den fa1 som Claus beskriver andetsteds.
Eller en Maverick A1 hvis det skal være med rør.
Sendt fra min Galaxy Nexus


Takker... vil google dem... Argon HA2 anbefaler heller ikke cans med mere end 300 Ohm ...
Sovsigryden

 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12. jul 2012, 17:09
Geografisk sted: Ă…rhus

Re: Er det en opgrade? DacMagic 100 Vs Argon HA2

Indlægaf Sovsigryden » 21. jul 2012, 17:48

@Buyer no 1 og Alpha

Ja.. Det her kan gĂĄ hen og koste knaster... Men mĂĄ lige se hvad jeg kan lokke ud af husets finansminister ruller1
ellers tak for linksne og de gode rĂĄd...... vil straks kigge pĂĄ dem...

Jeg har dog et enkelt krav som ikke kan ændres. De skal være lukket, da jeg sidder på et kontor. Så er T1 vel egentligt udelukket? da de er ½-åbne (hva' hulen det så end er? Kommer der kun lyd ind, men ingen ud?).

Fortsat god weekend..
Sovsigryden

 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12. jul 2012, 17:09
Geografisk sted: Ă…rhus

Re: Er det en opgrade? DacMagic 100 Vs Argon HA2

Indlægaf Anda » 21. jul 2012, 18:14

Sovsigryden skrev:Ja.. Det her kan gĂĄ hen og koste knaster... Men mĂĄ lige se hvad jeg kan lokke ud af husets finansminister ruller1


Sorensiim skrev:1) Velkommen til, undskyld det med pengene.


:mrgreen:
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Er det en opgrade? DacMagic 100 Vs Argon HA2

Indlægaf Buyer no 1 » 21. jul 2012, 18:51

Sovsigryden skrev:Jeg har dog et enkelt krav som ikke kan ændres. De skal være lukket, da jeg sidder på et kontor. Så er T1 vel egentligt udelukket? da de er ½-åbne (hva' hulen det så end er? Kommer der kun lyd ind, men ingen ud?).


Det kan man sådan set godt sige. En lukket hovedtelefon slipper typisk ikke ret meget af lyden ud. Modsat med åbne hovedtelefoner, der slipper en del af lyden ud. Så dem der sidder i nærheden kan ikke undgå, at høre at man hører musik. Tilsvarende vil lukkede hovedtelefoner også generelt isolere bedre end åbne, dvs. de lukker ikke så mange forstyrrende lyde ind udefra. ½-åbne er sådan lidt midt imellem.

Groft sagt er man med lukkede hovedtelefoner lidt i en "osteklokke", mens man med åbne hovedtelefoner godt vil kunne følge med i hvad der sker omkring en. Ligeledes er omgivelserne ikke i tvivl om, at man hører musik.

Og så kan du i øvrigt også godt stryge HE-400 af listen. De er MEGET åbne :-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Er det en opgrade? DacMagic 100 Vs Argon HA2

Indlægaf Alpha » 21. jul 2012, 19:51

Sovsigryden skrev:Jeg har dog et enkelt krav som ikke kan ændres. De skal være lukket, da jeg sidder på et kontor.


viewtopic.php?f=15&t=1481&p=34500#p34500
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Sv: Er det en opgrade? DacMagic 100 Vs Argon HA2

Indlægaf Mataugust » 21. jul 2012, 20:01

Sovsigryden skrev:
Jeg har dog et enkelt krav som ikke kan ændres. De skal være lukket, da jeg sidder på et kontor. Så er T1 vel egentligt udelukket? da de er ½-åbne (hva' hulen det så end er? Kommer der kun lyd ind, men ingen ud?).

Fortsat god weekend..


T5P, den lukkede version af T1.
Ultrasone Signature pro (fĂĄr min uforbeholdne anbefaling).
Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Er det en opgrade? DacMagic 100 Vs Argon HA2

Indlægaf Søren » 21. jul 2012, 22:29

Tillykke med din Dacmagic 100 :-) - har du overvejet en bedre strømforsyning til din DAC?
Søren

 

Re: Er det en opgrade? DacMagic 100 Vs Argon HA2

Indlægaf Anda » 21. jul 2012, 22:54

HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster