Burson 160ds vs Benchmark dac?



Burson 160ds vs Benchmark dac?

Indlægaf Martingl » 1. okt 2012, 13:40

Jeg bruger med stor fornøjelse mine HD800 i kombination med en Burson 160ds amp/dac...jeg har dog også lige fået mig (mindre impulskøb) en benchmark dac 1...er der nogen derude der har nogen ide om kvalitetsforskellen på de to produkter, der begge indeholder dac/amp...er den ene bedre end den anden? (bruger dem sammen med computer).. tænkte om det ville give mening at bruge dac fra benchmark og forstærkerdel fra burson??? ved godt jeg bare kan komme igang og lytte men kunne godt tænke mig at høre om nogen har erfaringer eller holdinger til dette? tak.
Martingl

 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 6. aug 2012, 15:50
Geografisk sted: ĂĄrhus

Re: Burson 160ds vs Benchmark dac?

Indlægaf Claus-DK » 2. okt 2012, 01:54

Der kun en måde at finde ud af det på,prøv dig frem, hvis begge har RCA ind og RCA ud ligger et lille eksperiment jo lige til højrebenet.
Jeg glæder mig meget til at læse hvad du finder ud af.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Sv: Burson 160ds vs Benchmark dac?

Indlægaf Mataugust » 2. okt 2012, 06:39

Lige nu låner jer en burson fra brian, og jeg har tilsluttet den med rca og coax fra min dacmagic plus. Og jeg kan ikke høre forskel på rca og coax indgangen. Det lyder fuldstændig ens dm+ og bursons dac. Så ved jeg ikke hvor god den benchmarke er i forhold til dacmagic.
Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Sv: Burson 160ds vs Benchmark dac?

Indlægaf Sorensiim » 2. okt 2012, 06:52

Benchmark DAC'en skulle netop være en "benchmark", altså den alle de andre måler sig op imod og Bursons forstærkere plejer at lyde lækkert... Hvis du bliver træt af kombinationen må du jo sige til, så kan det godt bo hos mig :-D
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Burson 160ds vs Benchmark dac?

Indlægaf Martingl » 2. okt 2012, 13:22

nu sprøger jeg nok dumt...hvordan er det lige jeg får dem tilsluttet så jeg bruger forstærker del fra burson og dac fra benchmark....har connected burson og benchmark med rca og coax fra benchmark til mac (med hiface adapter) men der kommer ingen lyd...hvad gør jeg forkert?
Martingl

 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 6. aug 2012, 15:50
Geografisk sted: ĂĄrhus

Re: Burson 160ds vs Benchmark dac?

Indlægaf Sorensiim » 2. okt 2012, 13:24

Martingl skrev:nu sprøger jeg nok dumt...hvordan er det lige jeg får dem tilsluttet så jeg bruger forstærker del fra burson og dac fra benchmark....har connected burson og benchmark med rca og coax fra benchmark til mac (med hiface adapter) men der kommer ingen lyd...hvad gør jeg forkert?


1) Sender din mac lyd til Benchmark'en?
2) Er der valgt RCA input pĂĄ Burson?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Burson 160ds vs Benchmark dac?

Indlægaf Martingl » 2. okt 2012, 13:25

Metagust, mit problem er jo nok at jeg sikkert heller ikke ville kunne høre forskel på de to dacs (bla derfor jeg spurgte om andre havde nogen holdinger)...på papiret burde benchmarken nok være end del bedre end en dacmagic
Martingl

 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 6. aug 2012, 15:50
Geografisk sted: ĂĄrhus

Re: Burson 160ds vs Benchmark dac?

Indlægaf Martingl » 2. okt 2012, 13:31

ahh, havde ikke valgt Rca på burson...jeg ser om jeg kan hører forskel og melder tilbage
Martingl

 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 6. aug 2012, 15:50
Geografisk sted: ĂĄrhus

Re: Burson 160ds vs Benchmark dac?

Indlægaf Martingl » 2. okt 2012, 16:51

så fik jeg sammenlignet lidt...lyder til at daccen i benchmark som forventet er lidt bedre end den i burson...har svært ved at beskrive forskellen...men bliver en anelese klarere, som bliver der løftet et tyndt slør....er dog ikke 100% sikker på jeg ville kunne skelne dem i blindtest...så indtil videre bruger jeg benchmarken som dac til burson amp/dacen indtil jeg finder noget bedre at bruge den til...
Martingl

 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 6. aug 2012, 15:50
Geografisk sted: ĂĄrhus


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster