Yulong D100



Re: Yulong D100

Indlægaf Loevhagen » 28. jan 2012, 00:44

D100 + HD800 = OK. Har hørt nok om detaljer nu...
Loevhagen

Brugeravatar
 
Indlæg: 272
Tilmeldt: 28. maj 2011, 14:57
Geografisk sted: Norge

Re: Yulong D100

Indlægaf Sorensiim » 28. jan 2012, 00:47

Den omtalte D100 var oprindeligt min - personligt finder jeg at det bedste udgangspunkt for at nå den samlet set bedste lyd er at starte med en ren og neutral kilde. Sat på spidsen vil jeg mene at DAC og forstærker helst skal forsvinde så man kun hører musikken - HELE musikken. Så kan man vælge hovedtelefon efter hvad man gerne vil fremhæve :-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Yulong D100

Indlægaf Loevhagen » 28. jan 2012, 02:47

Jeg lånte en D100 - og kjøpte en D100 deretter fra Audiophilechina.com - jeg var fascinert og trodde D100 forsvant i lydbildet. Men, den forsvant ikke - den stakk seg ut - negativt. Så jeg solgte den. :)

Men - D100 er et prisverdig produkt. Hi-Fi er det ikke. IM(H)O.

Rega DAC er heller ikke High Fidelity.

Den DAC som jeg har funnet til å være så nær Hi-Fi man kommer for menneskepenger: Hegel HD10.
Loevhagen

Brugeravatar
 
Indlæg: 272
Tilmeldt: 28. maj 2011, 14:57
Geografisk sted: Norge

Re: Yulong D100

Indlægaf Sorensiim » 28. jan 2012, 11:35

Loevhagen skrev:Jeg lånte en D100 - og kjøpte en D100 deretter fra Audiophilechina.com - jeg var fascinert og trodde D100 forsvant i lydbildet. Men, den forsvant ikke - den stakk seg ut - negativt. Så jeg solgte den. :)

Men - D100 er et prisverdig produkt. Hi-Fi er det ikke. IM(H)O.

Rega DAC er heller ikke High Fidelity.

Den DAC som jeg har funnet til å være så nær Hi-Fi man kommer for menneskepenger: Hegel HD10.


Den koster jo ogsĂĄ lige det dobbelte af D100 ruller1

Til de penge ville jeg også gerne prøve den nye Kingrex UD384...
http://www.headfonia.com/black-holes-an ... power-psu/
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Yulong D100

Indlægaf Kena » 6. mar 2012, 23:27

Så er der en Yulong D100 mk II på trapperne. I følge tråden om Yulong D100 på head-fi.org er der ikke de store ændringer.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Yulong D100

Indlægaf Sleazy » 7. mar 2012, 19:37

Jeg har også lige erhvervet mig en D100 (den gamle af slagsen), men jeg kan simpelthen ikke få det til at spille med min PC. Jeg kører den via USB fra den stationære, og det lyder jo herligt i mine JH16 (godt nok på meget lav volumen, hold da op de er følsomme!), men pludselig springer den helt vildt i lyd, og jeg må flå mine in-ears ud af frygt for at slå mine ører ihjel. Herefter høres skratten, og så bliver det utroligt lavt.. Og så begynder denne cyklus forfra igen!

Det fungerer af en eller anden grund fortrinligt med min Macbook Pro, men den var nu egentlig tiltænkt den stationære. :cry:
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Re: Yulong D100

Indlægaf Alpha » 7. mar 2012, 20:17

Sleazy skrev: men jeg kan simpelthen ikke fĂĄ det til at spille med min PC.


Du er sikker på, at det ikke er D100 der ikke kan lide dine lavohms JH16? Et par højohms adaptere kunne måske hjælpe her?
Har du prøvet med andre hovedtelefoner?
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Yulong D100

Indlægaf Kena » 7. mar 2012, 23:51

Så vidt jeg kan forstå er en af de væsentligste ændringer netop en mere "robust" usb-implementering i den nye Yulong D100. Generelt er der vist ikke problemer med USB fra Mac's, men en del PC'er har problemer. Har du mulighed for at køre med TOSLINK fra din PC?
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Yulong D100

Indlægaf Sorensiim » 8. mar 2012, 00:00

Sleazy skrev:Jeg har også lige erhvervet mig en D100 (den gamle af slagsen), men jeg kan simpelthen ikke få det til at spille med min PC. Jeg kører den via USB fra den stationære, og det lyder jo herligt i mine JH16 (godt nok på meget lav volumen, hold da op de er følsomme!), men pludselig springer den helt vildt i lyd, og jeg må flå mine in-ears ud af frygt for at slå mine ører ihjel. Herefter høres skratten, og så bliver det utroligt lavt.. Og så begynder denne cyklus forfra igen!

Det fungerer af en eller anden grund fortrinligt med min Macbook Pro, men den var nu egentlig tiltænkt den stationære. :cry:


Bruger du ASIO eller WASAPI? (jeg gætter på vi er i windows-land?)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Yulong D100

Indlægaf Sleazy » 8. mar 2012, 10:08

Ingen af delene. Jeg må indrømme jeg er ret grøn på området, da jeg ikke tidligere har beskæftiget mig med PC-lyd. Er det noget du kan hjælpe med hvis jeg smider oplysningerne om mit bundkort osv pr. PM? (jeg har et sølle onboard lydkort i disse dage)
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Re: Yulong D100

Indlægaf Sorensiim » 8. mar 2012, 11:43

Lad os tage det fra en kant af - Hvordan er den sluttet til maskinen? USB, Toslink, Coax?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Yulong D100

Indlægaf Sleazy » 8. mar 2012, 12:48

USB :)
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Re: Yulong D100

Indlægaf Sorensiim » 8. mar 2012, 12:57

Fino. Hvilket program bruger du som afspiller?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Yulong D100

Indlægaf Sleazy » 8. mar 2012, 13:14

Winamp, men jeg burde nok installere Foobar nu jeg vil til at bruge den stationære til lyd.
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Re: Yulong D100

Indlægaf Sorensiim » 8. mar 2012, 15:28

1) PĂĄ med Foobar: http://www.foobar2000.org/download
2) Ind med ASIO4All: http://tippach.business.t-online.de/asi ... nglish.exe
3) PĂĄ med ASIO plugin: http://www.foobar2000.org/components/view/foo_out_asio (Asio Plugin'et skal pakkes ud, filerne smides i C:\Program Files\foobar2000\components (ikke i undermapper, bare filerne))
4) Start FooBar. Under File -> Preferences -> Playback -> Output vælger du ASIO: ASIO4ALL v2
5) Afspil en fil, så skulle Asio4All gerne dukke op i statuslinien nederst til højre - her kan du konfigurere dine devices. Slå dem fra du ikke skal bruge, så Yulongen er den eneste der er "tændt" for i Asio.
6) Stop afspilning, luk FooBar og start det igen. NĂĄr du herefter afspiller musik skulle det gerne flyde bit perfect til din Yulong :-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Yulong D100

Indlægaf librarian » 8. mar 2012, 16:02

Sorensiim skrev:Den omtalte D100 var oprindeligt min - personligt finder jeg at det bedste udgangspunkt for at nå den samlet set bedste lyd er at starte med en ren og neutral kilde. Sat på spidsen vil jeg mene at DAC og forstærker helst skal forsvinde så man kun hører musikken - HELE musikken. Så kan man vælge hovedtelefon efter hvad man gerne vil fremhæve :-)

Den modsatte strategi virker også udmærket ;-) Sagens kerne er, at alt udstyr vil farve lyden i en eller anden grad. Det handler om at kombinere enhederne på en måde, så man får den lyd, man kan li'. Min Isabellina NOS dac er ikke neutral. Det er min rørforstærker heller ikke. En hovedtelefon som T1 er heller ikke neutral, men den nærmer sig... De tre lyder i min optik supergodt sammen!

Det kan måske være smart, rent økonomisk (og især hvis man enten ved, at man foretrækker en meget neutral lyd eller bare ikke helt ved, hvilken lyd man foretrækker), at anskaffe sig en kilde og en forstærker, der er relativt neutrale, idet det ofte er billigere at udskifte hovedtelefonerne. Men jeg er ikke sikker på, at man altid kan opnå helt det samme. Jeg ved f.eks. at jeg grundlæggende foretrækker en lyd, der langt fra er neutral. Så hvorfor ikke bare begynde med kilden?

sorry for off topic...
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Yulong D100

Indlægaf Sorensiim » 8. mar 2012, 16:08

librarian skrev:
Sorensiim skrev:Den omtalte D100 var oprindeligt min - personligt finder jeg at det bedste udgangspunkt for at nå den samlet set bedste lyd er at starte med en ren og neutral kilde. Sat på spidsen vil jeg mene at DAC og forstærker helst skal forsvinde så man kun hører musikken - HELE musikken. Så kan man vælge hovedtelefon efter hvad man gerne vil fremhæve :-)

Den modsatte strategi virker også udmærket ;-) Sagens kerne er, at alt udstyr vil farve lyden i en eller anden grad. Det handler om at kombinere enhederne på en måde, så man får den lyd, man kan li'. Min Isabellina NOS dac er ikke neutral. Det er min rørforstærker heller ikke. En hovedtelefon som T1 er heller ikke neutral, men den nærmer sig... De tre lyder i min optik supergodt sammen!

Det kan måske være smart, rent økonomisk (og især hvis man enten ved, at man foretrækker en meget neutral lyd eller bare ikke helt ved, hvilken lyd man foretrækker), at anskaffe sig en kilde og en forstærker, der er relativt neutrale, idet det ofte er billigere at udskifte hovedtelefonerne. Men jeg er ikke sikker på, at man altid kan opnå helt det samme. Jeg ved f.eks. at jeg grundlæggende foretrækker en lyd, der langt fra er neutral. Så hvorfor ikke bare begynde med kilden?

sorry for off topic...


Vi har begge ret - jeg elsker nĂĄr det sker :mrgreen:

Det hele handler om balance, hvad nogen kalder synergi. En ultradetaljeret og "lys" hovedtelefon som T1 vil være tortur på en ultradetaljeret og lys dac/amp kombo som D100 er. Men vil man have lidt mere varme og liv i kæden sætter man en lækker rørforstærker mellem de to og får det hele balanceret ud. "Add salt to taste" - problemet med vores hobby er bare at saltet er så satans dyrt...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Yulong D100

Indlægaf Sleazy » 8. mar 2012, 16:12

Sorensiim skrev:1) PĂĄ med Foobar: http://www.foobar2000.org/download
2) Ind med ASIO4All: http://tippach.business.t-online.de/asi ... nglish.exe
3) PĂĄ med ASIO plugin: http://www.foobar2000.org/components/view/foo_out_asio (Asio Plugin'et skal pakkes ud, filerne smides i C:\Program Files\foobar2000\components (ikke i undermapper, bare filerne))
4) Start FooBar. Under File -> Preferences -> Playback -> Output vælger du ASIO: ASIO4ALL v2
5) Afspil en fil, så skulle Asio4All gerne dukke op i statuslinien nederst til højre - her kan du konfigurere dine devices. Slå dem fra du ikke skal bruge, så Yulongen er den eneste der er "tændt" for i Asio.
6) Stop afspilning, luk FooBar og start det igen. NĂĄr du herefter afspiller musik skulle det gerne flyde bit perfect til din Yulong :-)


Jeg har fulgt din guide til punkt og prikke, men jeg går død i 4. punkt
Her er de muligheder jeg fĂĄr:
Billede
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Re: Yulong D100

Indlægaf Sorensiim » 8. mar 2012, 16:14

Og Asio4All fra pkt. 2 er hentet og installeret? Hvis du har "offline settings" installeret ogsĂĄ sĂĄ kan du konfigurere Asio direkte fra startmenuen.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Yulong D100

Indlægaf Sleazy » 8. mar 2012, 16:24

Har lige prøvet afinstalleret og slettet mapperne og prøvet forfra, samme resultat.
- Kan det være mit "lydkort" ikke understøtter ASIO? Det kunne jeg læse måske kunne være en forklaring her: http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php ... o_out_asio

Jeg har nu installeret med offline - har du nogle tips til hvordan det skal konfigureres? :P
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

ForegåendeNæste

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron