Yulong D100



Re: Yulong D100

Indlægaf Rappo » 17. aug 2011, 08:23

Glimrende førstehånds indtryk! Jeg er spændt på at lytte til den og ikke mindst, at lave direkte sammenligning op imod Cambrigde DacMagic og ligeledes hovedtelefon-delen op imod min Heed Canamp. :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Yulong D100

Indlægaf Claus-DK » 17. aug 2011, 10:01

Du fĂĄr da gnavet dig igennem noget udstyr..
Te løkke med den og tak for (alle) dine lytteindtryk..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Yulong D100

Indlægaf Sorensiim » 17. aug 2011, 10:05

Claus-DK skrev:Du fĂĄr da gnavet dig igennem noget udstyr..
Te løkke med den og tak for (alle) dine lytteindtryk..

Jeg var pĂĄ jagt efter den (for mig) rigtige lyd - den synes jeg at have fundet nu med HD650 og D100, sĂĄ nu stopper jeg.

I hvert fald for denne uge.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Yulong D100

Indlægaf Claus-DK » 17. aug 2011, 10:07

kan du holde dig i skindet i 5 dage ??
Jeg tillader mig at tvivle.. rullw3 rullw3 rullw3 rulle2 rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Yulong D100

Indlægaf Sorensiim » 17. aug 2011, 11:05

Claus-DK skrev:kan du holde dig i skindet i 5 dage ??
Jeg tillader mig at tvivle.. rullw3 rullw3 rullw3 rulle2 rulle2

Kabler tæller ikke!

Mine Logitech Z3 er tilsluttet D100's lineout via to adaptere, der mĂĄ jeg lige have loddet noget ordentligt... ;)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Yulong D100

Indlægaf Ostebaronen » 17. aug 2011, 19:51

Forresten følger der ikke ASIO drivere med til dit Asus Xonar DS? Det gør der i hvert fald til mit D2X. Der kan jeg i AIMP vælge at bruge den i stedet for ASIO4All.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Yulong D100

Indlægaf Sorensiim » 17. aug 2011, 19:55

Ostebaronen skrev:Forresten følger der ikke ASIO drivere med til dit Asus Xonar DS? Det gør der i hvert fald til mit D2X. Der kan jeg i AIMP vælge at bruge den i stedet for ASIO4All.

No idea - ASIO4All virkede perfekt da jeg testede den i Windows og sĂĄ stoppede jeg der. Herhjemme foregĂĄr det hele i Ubuntu Linux :)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Yulong D100

Indlægaf fandens » 18. aug 2011, 17:43

Først vil jeg lige starte med at sige hej til alle, da dette er mit første normale indlæg.
Dernæst, tillykke med den nye, lyder som et godt køb.
Og så lige et spørgsmål. Fik du lov til at betale told + moms for forstærkeren?
Jeg gĂĄr nemlig selv og overvejer at handle hos Tamaudio (har en Matrix M-Stage i tankerne)

Mvh
Torben
Hifiman HE-400i, Sennheiser HD650, Fostex TH-X00
Bluesound Node 2, Naim DAC-V1, Parasound Zamp.V3
fandens

Brugeravatar
 
Indlæg: 47
Tilmeldt: 29. jul 2011, 17:09
Geografisk sted: Hørsholm, Nordsjælland

Re: Yulong D100

Indlægaf Sorensiim » 18. aug 2011, 18:01

fandens skrev:Først vil jeg lige starte med at sige hej til alle, da dette er mit første normale indlæg.
Dernæst, tillykke med den nye, lyder som et godt køb.
Og så lige et spørgsmål. Fik du lov til at betale told + moms for forstærkeren?
Jeg gĂĄr nemlig selv og overvejer at handle hos Tamaudio (har en Matrix M-Stage i tankerne)

Mvh
Torben

Den gratis shipping fra Tamaudio tog sin tid om at komme herop (først en uge inden de sendte den, herefter en uge for at komme herop). Til gengæld ryger pakken med Parcelforce via England inden det kommer til DK. Og jeg blev naturligvis ikke opkrævet told og moms af min pakke fra England ;-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Yulong D100

Indlægaf fandens » 18. aug 2011, 19:39

Det lyder jo helt perfekt, så er de jo lidt svære at komme uden om ;-) .
Jeg takker mange gange for oplysningen.
Hifiman HE-400i, Sennheiser HD650, Fostex TH-X00
Bluesound Node 2, Naim DAC-V1, Parasound Zamp.V3
fandens

Brugeravatar
 
Indlæg: 47
Tilmeldt: 29. jul 2011, 17:09
Geografisk sted: Hørsholm, Nordsjælland

Re: Yulong D100

Indlægaf Burning777 » 18. aug 2011, 20:36

Jeg håber snart der kommer en dato på et meet på Sjælland så man kan få lyttet til sådan en Yulong D100. Det ligner et meget spændende produkt. Fik lige læst lidt om det på head-fi.org også og der får den også mange roser med på vejen :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Re: Yulong D100

Indlægaf Sorensiim » 18. aug 2011, 20:40

Burning777 skrev:Jeg håber snart der kommer en dato på et meet på Sjælland så man kan få lyttet til sådan en Yulong D100. Det ligner et meget spændende produkt. Fik lige læst lidt om det på head-fi.org også og der får den også mange roser med på vejen :-)

Jeg er i hvert fald helt tosset med den :-)

Er der nogen på Sjælland der har en også?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Re: Yulong D100

Indlægaf Burning777 » 18. aug 2011, 20:42

Sorensiim skrev:
Burning777 skrev:Jeg håber snart der kommer en dato på et meet på Sjælland så man kan få lyttet til sådan en Yulong D100. Det ligner et meget spændende produkt. Fik lige læst lidt om det på head-fi.org også og der får den også mange roser med på vejen :-)

Jeg er i hvert fald helt tosset med den :-)

Er der nogen på Sjælland der har en også?


Jeg regner da med at du kommer med til efterårs-meetet på Sjælland?!?!?! ;-)

....eller at en derovre tager sig sammen og fĂĄr bestilt en hjem inden.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Re: Yulong D100

Indlægaf Sorensiim » 18. aug 2011, 22:11

Burning777 skrev:Jeg regner da med at du kommer med til efterårs-meetet på Sjælland?!?!?! ;-)

....eller at en derovre tager sig sammen og fĂĄr bestilt en hjem inden.

Sig til når der er en dato slået fast, så tager vi den derfra. Indtil da er prøvelyttere velkomne i Skanderborg ;-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Yulong D100

Indlægaf nesdam » 25. aug 2011, 10:15

Jeg overvejer kraftigt at springe pĂĄ dette tilbud pĂĄ D100:
http://cgi.ebay.de/YULONG-D100-DAC-ASRC ... 0840607802?
Det er med forsendelse fra Tyskland, sĂĄ man slipper for at spekulere pĂĄ told/moms, og kun en smule dyrere end Tam Audio.
Er du stadigvæk tilfreds med din, Søren?
nesdam

 
Indlæg: 32
Tilmeldt: 25. jul 2011, 00:30

Re: Yulong D100

Indlægaf Sorensiim » 25. aug 2011, 10:28

DO IT!

Jeg er stadig helt tosset med min. Den er utrolig klar i lyden og alt flyder bare elegant igennem den. At den så også trækker mine HD650 perfekt gør den jo ikke mindre imponerende.

Tam Audio er billige, men jeg har næppe nerver til at vente 14 dage på levering igen!
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Yulong D100

Indlægaf Loevhagen » 25. aug 2011, 22:36

Synes du D100 gir deg den "musikalitet" du trenger? Dvs. du synes ikke den mangler litt "sjel"? Jeg hadde en D100 og den imponerer virkelig i starten, men synes den ble litt steril i lyden etterhvert (i mine ører), så derfor spør jeg nå etter at du har lyttet til den over litt tid.

Ellers synes jeg man fĂĄr MYE for pengene med en D100 og den gir et solid uttrykk. PS. Har du justert volumknappen litt ut sĂĄ du slipper den metalliske friksjonen?
Loevhagen

Brugeravatar
 
Indlæg: 272
Tilmeldt: 28. maj 2011, 14:57
Geografisk sted: Norge

Re: Re: Yulong D100

Indlægaf Sorensiim » 25. aug 2011, 22:45

Loevhagen skrev:Synes du D100 gir deg den "musikalitet" du trenger? Dvs. du synes ikke den mangler litt "sjel"? Jeg hadde en D100 og den imponerer virkelig i starten, men synes den ble litt steril i lyden etterhvert (i mine ører), så derfor spør jeg nå etter at du har lyttet til den over litt tid.

Ellers synes jeg man fĂĄr MYE for pengene med en D100 og den gir et solid uttrykk. PS. Har du justert volumknappen litt ut sĂĄ du slipper den metalliske friksjonen?

Sammen med HD650 giver den en utrolig "ren" lyd, alt ryger bare upåvirket igennem den, lader det til. Så kan jeg tilsætte de hovedtelefoner og den musik jeg nu har lyst til at lytte til, uden at tænke over hvad der nu passer til min forstærker. For mig giver det en stor grad af frihed og netop den neutrale lyd var grunden til at jeg valgte D100. Måske kommer der en balanceret forstærker på den en dag, men lige nu har jeg bestemt ingen trang til at opgradere noget i mit setup. Volumenknappen har ikke sagt et pip forkert endnu.

På lørdag kommer Rappo herop, så må vi have et par friske ører på den :)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Yulong D100

Indlægaf Torben » 21. sep 2011, 11:14

Hej med jer,

Jeg har med interesse læst om denne Yulong D100 tråd. Men nu er jeg helt grøn vedr. Head-fi, så der kan i måske hjælpe mig lidt? :-)

Der jeg skal sidde og lytte i et rum hvor andre løber rundt, såsom kæreste og børn, der tænker jeg på at anskaffe mig nogen lukket bøffer, og har så kigget på Beyerdynamic DT-770 / 600 ohms. Men vil en D100 være kræftig nok til at trække sådan nogen DT-770 / 600, eller er der andre som ville være intressante? Jeg lytter til blues, rock, heavy rock, jazz og noget klassisk.

Mvh
Torben
Torben

 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 20. sep 2011, 13:37

Re: Yulong D100

Indlægaf Burning777 » 21. sep 2011, 20:33

Torben skrev:Hej med jer,

Jeg har med interesse læst om denne Yulong D100 tråd. Men nu er jeg helt grøn vedr. Head-fi, så der kan i måske hjælpe mig lidt? :-)

Der jeg skal sidde og lytte i et rum hvor andre løber rundt, såsom kæreste og børn, der tænker jeg på at anskaffe mig nogen lukket bøffer, og har så kigget på Beyerdynamic DT-770 / 600 ohms. Men vil en D100 være kræftig nok til at trække sådan nogen DT-770 / 600, eller er der andre som ville være intressante? Jeg lytter til blues, rock, heavy rock, jazz og noget klassisk.

Mvh
Torben



Hej Torben og velkommen til forum. rulle5
Jeg har ikke selv lyttet til en D100 men 600 ohm kræver en forstærker, der har lidt overskud. Hvis du skal have nogle lukkede hovedtelefoner som ikke kræver det helt vilde for at lyde godt så skal du næsten kaste et blik på Beyerdynamic T70 eller T70p. Jeg er igang med at skrive et review af T70 og de lyder rigtigt godt. Men hvad er dit budget i så fald? :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

ForegåendeNæste

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster