Aune S16 - Indtryk fra Tour'en



Re: Aune S16 - Indtryk fra Tour'en

Indlægaf Claus-DK » 5. okt 2015, 00:11

Jeg takker og bukker, håber ikke jeg roder dig ud i økonomisk uføre.. :mrgreen:
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune S16 - Indtryk fra Tour'en

Indlægaf Boegebjerg » 4. dec 2015, 18:09

Nå. Nu har jeg haft den her basse på besøg i et par uger. Jeg tror aldrig jeg har fået hørt så meget musik før. Til hverdag har jeg en Asus Xonar U7, som jeg købte for nogle år siden, uden egentlig rigtig at vide hvorfor. Derfor har jeg ikke rigtig det bedste sammenligningsgrundlag. Jeg kan dog sige dette: Jeg har aldrig før hørt så god lyd. Med det ikke sagt, at det er den bedste DAC i verden. Det aner jeg ikke, da jeg ikke har hørt så mange.

Jeg har egentlig altid tænkt, at der da ikke kunne være SÅ stor forskel på en DAC. Det er så ikke min holdning mere. Jeg er helt trist over, at jeg skal af med den igen :cry: , men det blev altså lige til et par nye hovedtelefoner i denne omgang.

Med Aune S16 opnåede jeg lige præcis den lyd, som jeg søgte. Den passer helt perfekt sammen med resten af mit udstyr, så den giver lige den lyd jeg gerne vil have.

Jeg er i gang med at spare sammen i hvert fald..
Boegebjerg

Brugeravatar
 
Indlæg: 170
Tilmeldt: 5. jul 2015, 08:35
Geografisk sted: Odense

Re: Aune S16 - Indtryk fra Tour'en

Indlægaf Claus-DK » 4. dec 2015, 19:29

Dejligt at høre du har fået en på opleveren, det er hele formålet med touren.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune S16 - Indtryk fra Tour'en

Indlægaf Mataugust » 6. dec 2015, 19:45

Jeg fik lavet en lille gruppetest, som ligger her 2 X Aune vs. NAD
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2749
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Aune S16 - Indtryk fra Tour'en

Indlægaf Decadence » 20. dec 2015, 10:58

Sleepover pĂĄ vej hjem til jul.
Min ven Carsten er benovet og mener at "sĂĄdan Ă©n skal du da ha'!"

Senere skriver jeg lidt om mine indtryk. Tak for demomuligheden, Claus!


Billede


Sent from my iPad using Tapatalk
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: Aune S16 - Indtryk fra Tour'en

Indlægaf Claus-DK » 20. dec 2015, 17:56

Din ven lyder som en maget maget klĂĄg mann
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune S16 - Indtryk fra Tour'en

Indlægaf Mortenhoe » 5. jan 2016, 20:30

Jeg har testet S16 op mod min gamle Aune X1, med mine T70p, og det er ikke fordi det er et perfekt match, men T70p har en ufattelig analytisk signatur. Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke kan høre den store forskel. S16 virker lidt mere fyldig og stram i bassen, men når jeg skifter tilbage og hører de samme numre igen, så bliver jeg i tvivl. De lyder ufatteligt ens. Det er lidt frustrerende! Jeg har LIGE har haft X1s til låns, og den mindes jeg lød væsentligt bedre end min X1(uden s). Men nu er jeg måske ude i at det er fordi X1s farver lyden en smule i en retning jeg fandt tiltrækkende? Det kraftigste minde fra X1s, var at når jeg skiftede fra X1 til X1s virkerede det som om at hele lydbilledet blev større og mere fløjelsblød og afrundet. Hvor X1 er meget kontant og skarp. Når jeg skifter fra X1 til S16 hører jeg ikke nævneværdig forskel. Konklusionen må være at S16 er kontant og skarp i lyden, ikke så meget pis der. Til gengæld lyder mine D5000 jo FANTASTISK på både X1 og S16. Jeg gad godt at jeg havde haft X1s til låns samtidigt, og/eller efter jeg havde erhvervet mig et par D5000.
Senest rettet af Mortenhoe 6. jan 2016, 00:22, rettet i alt 1 gang.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Aune S16 - Indtryk fra Tour'en

Indlægaf wildstyle » 5. jan 2016, 21:54

Mortenhoe skrev:Nu har jeg ikke rigtig sat mig ind i balancering af hovedtelefoner og jeg har derfor ingen hovedtelefoner med XLR stik og kan derfor ikke rigtigt komme med et godt review af S16, da jeg tror det er her den virkelig fører sig frem.


Er der balanceret output pĂĄ den? Jeg troede kun den var single-ended, men jeg er mĂĄske forkert pĂĄ den. musik14
OTG: iPhone 11 Pro 256 GB, Sony WH-1000XM3
wildstyle

Brugeravatar
 
Indlæg: 181
Tilmeldt: 16. dec 2012, 21:47
Geografisk sted: København

Re: Aune S16 - Indtryk fra Tour'en

Indlægaf nc8000 » 5. jan 2016, 22:20

S16 er kun single ended hovedtelefonforstærker men dac delen har både single ended og balanceret line out
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Aune S16 - Indtryk fra Tour'en

Indlægaf wildstyle » 5. jan 2016, 22:24

Tak for info. thumbs
OTG: iPhone 11 Pro 256 GB, Sony WH-1000XM3
wildstyle

Brugeravatar
 
Indlæg: 181
Tilmeldt: 16. dec 2012, 21:47
Geografisk sted: København

Re: Aune S16 - Indtryk fra Tour'en

Indlægaf Mortenhoe » 5. jan 2016, 23:01

Kan jeg have sat den forkert til, eller indstillet noget forkert? Jeg har været inde i afspilningsenheder og ændre den til 32bit 192khz. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor den ikke lyder specielt meget bedre end min X1. X1 kører coax. Det kunne jeg evt prøve med S16?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Aune S16 - Indtryk fra Tour'en

Indlægaf Claus-DK » 6. jan 2016, 03:15

Prøv at giv den lidt tid, ikke det der med at skifte, lyt til S16 i tre fire dage og så prøv X1..
Nu er sĂĄdan en X1 ogsĂĄ en kickass maskine..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune S16 - Indtryk fra Tour'en

Indlægaf Decadence » 6. jan 2016, 13:44

Okay, hermed fĂĄr I mine tanker om den stilede kineser:

Når man åbner den robuste kasse, ligger den meget pænt og sikkert pakket ned i formstøbt skum, og man stoler virkelig på at elektronikken ville kunne tage de nærmest med garanti kommende stød fra Post Danmark. I kassen er der ikke andet end maskinen selv, strøm- og usb-kabel og en lille manual/installationsdisc. Denne fik jeg dog aldrig brug for, da det var plug and play med min mac. Men førstehåndsintrykket var under alle omstændigheder aldeles positivt.

Hvad byggekvaliteten angår, så har jeg ikke en finger at sætte på den. Den virker robust og er relativ tung, hvilket giver en lækker fornemmelse når man skal koble dyret til. Måske havde det været rart at man ikke skulle holde tænd-knappen inde så længe for at få liv i dyret.

Jeg prøvede to opsætninger lydmæssigt:



Rega Apollo → Van den Hul the Name (coax) → S16 → Fidelio X2

Sat op mod:

Rega Apollo → Qed Qunex 1 (rca) →Zigis Rock’n Glass → Fidelio X2



Her oplevede jeg en smule mere klarhed i toppen ved lytning på kæden med Aune som DAC, men af en eller anden årsag syntes jeg ikke, at forskellen var eminent stor, hvad der egentlig undrede mig lidt. Jeg nåede dog frem til at det sikkert var mine Fidelio X2, der havde sine begrænsninger, og derfor prøvede jeg et andet setup, hvor jeg lyttede på mit stereoanlæg, der er i en lidt højere klasse. Herved måtte jeg desværre gå udenom forstærkeren i Aunen og kun bruge DAC-delen, men sådan måtte det nu engang være.

De to opsætninger så på stereoanlægget således ud:



Rega Apollo → Qed Qunex 1 (rca) → XTZ Class-A 100 D3 → Black Rhodium Aerospace (højttalerkabel) → DLS R55

Sat op mod:

Rega Apollo → Van den Hul the Name (coax) → S16 → Tara Labs Prism → XTZ Class-A 100 D3 → Black Rhodium Aerospace (højttalerkabel) → DLS R55



Altså kan forskellen næsten begrænses til forskellen på DAC’en i min Rega og DAC’en i Aunen, hvis man ser bort fra de forskellige RCA-kabler, men jeg havde ikke andet, så det måtte være sådan denne gang.

Jeg må indrømme, at jeg var MEGET overrasket over den enormt store forskel, der var på lyden mellem min Rega og Aunen. Regaen lyder i forhold til Aunen mørk og tung uden den høje crispe diskant, som Aunen kan levere. Aunen spiller derimod med masser af dynamik og har en lydkarakter, der er meget ”in your face”. Den spiller med stor overbevisning, og der er knald på både diskant og bas i forhold til Regaen. Alligevel er det præcist og silkeblødt, med ”Your Latest Trick” af Dire Straits på. Diskanten på messingen i starten helt blød, men meget mere præcis end med min Rega. Der er meget mere luft i lydbilledet, og musikerne står meget længere fra hinanden med Aunen som DAC, og jeg må ærligt talt indrømme at jeg nok har fået øjnene op for, at jeg kan hente en hel del lydkvalitet når det kommer til DAC-delen i mit setup. Den er langt mere raffineret end min Rega i langt de fleste aspekter af lytningen, så nøgleordene må fra mig om Aunen blive: DYNAMIK, ATTACK, PRÆCISION og LYTTEGLÆDE. Og selvfølgelig en smule skuffelse over at mit grej fik tæv ;)

Aunen kan (i hvert fald som DAC) helt klart anbefales!

Tak for lĂĄn, Claus.
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: Aune S16 - Indtryk fra Tour'en

Indlægaf Claus-DK » 6. jan 2016, 19:51

Dejlig læsning og godt at hører at vi er med på beatet i forhold til det gængse udstyr, det er en verden jeg kender meget lidt til...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune S16 - Indtryk fra Tour'en

Indlægaf Decadence » 7. jan 2016, 00:40

Det har jo været min vej ind i hovedverden :)

Det var en super dejlig oplevelse at have en ny kvalitetsdac på besøg, for lige præcis her sker der forfærdelig meget hele tiden :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: Aune S16 - Indtryk fra Tour'en

Indlægaf M.Gjøl » 3. mar 2016, 00:28

SĂĄ landede den hjemme hos mig.
Den vil først og fremmest blive testet mest ved mit stereoanlæg. Det er min plan at få lavet en blindtest med 3 chromecast og så Aune S16, Schiit Bifrost og så min forstærkkers indbygget dac.

Hvis man har lyst til at lytte med, evt med egen dac er man velkomme thumbs
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

ForegĂĄende

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron