Keep the dream alive (HE-6)



Re: Keep the dream alive (HE-6)

Indlægaf MKjeldsen » 10. feb 2015, 14:28

LarsHP skrev:Jeg kan meget, meget varmt anbefale HE-6 (speicelt i modificeret tilstand, se HE-6 tråden) sammen med en transparent forstærker og DAC.

Efter mine lytteerfaringer og målinger(!), så behøver HE-6 ikke have rasende meget effekt for at få bund og punch. Hvis man klistrer/taper et par Audeze puder på, så forsegles der godt, og bassen er med uanset hvor lidt effekt forstærkeren ellers har. Begrænsningen ligger så udelukkende i max volumen. Eksempelvis har jeg nøjagtig samme balance, når HE-6 kobles direkte til min bærbare HM-901 (med balanceret forstærkerkort, der er opgivet til 440mW), som når den kører via min Soloist forstærker. Burson Soloist er på omkring 1,7 Watt i 50 Ohm, og jeg mangler hverken bas, punch eller lydtryk med den.

Når jeg sammenligner Soloist med min Audio-gd Master-6, der giver 7 Watt i 50 Ohm, så måler de - og har i tillæg efter ørerne at dømme - samme balance mellom bas, mellemtone og diskant. Dette gælder uanset om det er ved 70dB eller 101dB (kontinuert).

Hvis du har budget til en Audio-gd Master 8 eller 9, kan jeg også anbefale dem ud fra mine erfaringer med 6'eren, der er en 8'er i high output indstilling. Den er både en anelse varmere og samtidig bedre opløst, når jeg sammenligner med Soloist. Sammenligningen er med Audio-gd Ref 7.1 som DAC.

MKjeldsen skrev:Hey boiz,

Siden jeg hørte dem første gang, har jeg drømt om et HE-6 setup. Jeg har gået og nydt mit HE-400 / Audio-gd NFB 11.32 setup i lang tid, og har fra starten følt at det var bedst at "starte et sted" istedet for at kravle op på toppen af bjerget med det samme. The journey is half the fun, etc.

Jeg har læst en del tråde rundt omkring om amping af HE-6, men jeg må samtidigt erkende at den her hobby har for meget konkurrence blandt andre hobbier liv til at jeg vil investere alt for mange gryn. Jeg føler ikke at jeg har fundet den rigtige info, så jeg tænkt det var fedest at tage en lille snak omkring det :)

HE-6 on a budget? Kan det gøres? Topping TP60? Audio-GD Master 8/9? Andet? Måske genbruge min NFB 11.32 som DAC? Please guide me!

På forhånd tak.

Mvh Martin

Tak for info, Lars! Det var dejligt at få en ekstra vinkel på :-)
MKjeldsen

Brugeravatar
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 30. jul 2013, 20:25
Geografisk sted: Ã…rhus C.

Re: Keep the dream alive (HE-6)

Indlægaf davidsh » 10. feb 2015, 17:56

Ja, ret forfriskende faktisk.
Der må da være nogen der tager HE-6 med til meet den her gang, de skal altså høres!? ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: Keep the dream alive (HE-6)

Indlægaf Mataugust » 10. feb 2015, 19:49

Jeg prøvede HE6 på Stollesens (nu Ballegaards) Little Dot mk VI+. Der manglede helt klart gain til at levere noget stort i den kombination, men jeg orkede ikke at pille ved forstærkeren, så jeg fik ikke afprøvet det ordentligt. Efterfølgende købte jeg en lille Indeed G2 forstærker (ca. 600 kr fra ny). Den fik jeg også hørt med HE6, og det lød langt hen ad vejen godt, så godt at HE6 nu også er min drømmefon, meget mere end HD800. G2 har ikke helt strøm nok, så den klipper i mellemtonen ved særlig dynamiske udladninger, guitarindledningen på Led Zeppelin: Stairway to heaven er en af disse.
Dette er bare for at sige, at man kan sagtens få glæde af HE6 uden en monster forstærker. Men selvfølgelig vil der så være opgraderingspotentiale, men det vil der vel altid være med HE6.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Keep the dream alive (HE-6)

Indlægaf LarsHP » 10. feb 2015, 21:19

Som jeg skrev i HE-6 tråden, så drømmer jeg ikke længere om at opgradere HE-6 til den angiveligt bedre HE1000...

Hvis den modificerede HE-6 skal "slås", så skal der ganske meget til vil jeg påstå - og der, hvor den måske ville kunne "slås" af HE1000, vil i så fald være på 3D/holografi og dybbassen under 30Hz, vil jeg tro.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Keep the dream alive (HE-6)

Indlægaf sorenb » 10. feb 2015, 21:40

LarsHP skrev: Indlægaf LarsHP » 18. jan 2012, 02:07

Tråd for HiFiMANs topmodel HE-6.

Kort fortalt er en ortodynamisk (også kaldt planar magnetisk) hovedtelefon en mellemting mellem en dynamisk og en elektrostatisk hovedtelefon.

Denne har en rasende lav følsomhed (83dB), som så giver nogle fordele og ulemper. Fordelen er, at man kan bruge en integreret forstærker (via højttalerudgangene) til at drive den med, hvilket de fleste har. Ulempen er, at har man allerede en hovedtelefonforstærker, så duer den ikke til at drive HE-6 med.


LarsHP skrev:LarsHP skrev:Jeg kan meget, meget varmt anbefale HE-6 (speicelt i modificeret tilstand, se HE-6 tråden) sammen med en transparent forstærker og DAC.

Efter mine lytteerfaringer og målinger(!), så behøver HE-6 ikke have rasende meget effekt for at få bund og punch. Hvis man klistrer/taper et par Audeze puder på, så forsegles der godt, og bassen er med uanset hvor lidt effekt forstærkeren ellers har. Begrænsningen ligger så udelukkende i max volumen. Eksempelvis har jeg nøjagtig samme balance, når HE-6 kobles direkte til min bærbare HM-901 (med balanceret forstærkerkort, der er opgivet til 440mW), som når den kører via min Soloist forstærker. Burson Soloist er på omkring 1,7 Watt i 50 Ohm, og jeg mangler hverken bas, punch eller lydtryk med den.


Kan du ikke lige forklare, hvordan det hænger sammen?
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: Keep the dream alive (HE-6)

Indlægaf toppe » 10. feb 2015, 22:53

Jeg synes nu altså ikke det er helt fair at sætte to indlæg, der er skrevet med mere end tre års mellemrum, over for hinanden ;-) - hvis du læser i he6-tråden vil du erfare, at Larshp har gjort sig en lang række erfaringer med he6 i løbet af de sidste tre år...
Jeg siger ikke at det er et dårligt spørgsmål - men måske det ville være bedre at stille i HE6 tråden :-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Keep the dream alive (HE-6)

Indlægaf LarsHP » 10. feb 2015, 23:26

sorenb skrev:
LarsHP skrev: Indlægaf LarsHP » 18. jan 2012, 02:07

Tråd for HiFiMANs topmodel HE-6.

Kort fortalt er en ortodynamisk (også kaldt planar magnetisk) hovedtelefon en mellemting mellem en dynamisk og en elektrostatisk hovedtelefon.

Denne har en rasende lav følsomhed (83dB), som så giver nogle fordele og ulemper. Fordelen er, at man kan bruge en integreret forstærker (via højttalerudgangene) til at drive den med, hvilket de fleste har. Ulempen er, at har man allerede en hovedtelefonforstærker, så duer den ikke til at drive HE-6 med.


LarsHP skrev:LarsHP skrev:Jeg kan meget, meget varmt anbefale HE-6 (speicelt i modificeret tilstand, se HE-6 tråden) sammen med en transparent forstærker og DAC.

Efter mine lytteerfaringer og målinger(!), så behøver HE-6 ikke have rasende meget effekt for at få bund og punch. Hvis man klistrer/taper et par Audeze puder på, så forsegles der godt, og bassen er med uanset hvor lidt effekt forstærkeren ellers har. Begrænsningen ligger så udelukkende i max volumen. Eksempelvis har jeg nøjagtig samme balance, når HE-6 kobles direkte til min bærbare HM-901 (med balanceret forstærkerkort, der er opgivet til 440mW), som når den kører via min Soloist forstærker. Burson Soloist er på omkring 1,7 Watt i 50 Ohm, og jeg mangler hverken bas, punch eller lydtryk med den.


Kan du ikke lige forklare, hvordan det hænger sammen?

Jo-da. Det første indlæg er skrevet kort efter jeg fik HE-6 (første post i tråden) og på et tidspunkt, hvor "alle" mente, at HE-6 kræver en højttalerforstærker eller lignende for at få den til at lyde som den skal. Jeg troede selv på det og skrev og handlede derefter (kørte med 50W klasse A effektforstærker og senere Audio-gd Master-6, som jeg fortsat bruger). Senere har jeg gjort mig mine egne erfaringer med lydmåler og så videre - som nævnt.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Keep the dream alive (HE-6)

Indlægaf Claus-DK » 11. feb 2015, 00:37

Det lyder rigtigt og en hovedtelefon forstærker er jo ikke ligefrem nogen slapsvans, jeg har trukket mine gulvhøjtalere med en hovedtelefon-forstærker, det spillede da ikke lige så højt som mit snurrerundt system, men kvaliteten fejlede ikke noget..
7 watt i 50 Ohm er det ikke hvad der svarer til omkring de 50W hvis vi går ned til 8 Ohm ?? det er værd at skrive sig bag øret når man snakker effekt, at den er opgivet med en anden Ohm værdi når vi taler full size stereo..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Keep the dream alive (HE-6)

Indlægaf sorenb » 11. feb 2015, 00:47

LarsHP skrev:kørte med 50W klasse A effektforstærker og senere Audio-gd Master-6, som jeg fortsat bruger

nu er der jo et ret stort spring imellem en eller anden 50W klasse A og så en HM-901 ... og det var ikke til at læse af din oprindelige post, at det ikke var din egen erfaring, men et replika af andres ...
Det er nemt at lade sig forføre, og selvsuggestion trives i denne branche ... jeg erinder også, at du havde ikke mindre end en 'åbenbaring' ifbm en subwoofer for ikke så længe siden ...
Jeg ved om nogen i dette fora har prøvet at spille et instrument og efterfølgende høre et ligende blive spillet på ens Hi-Fi ... min erfaring er, at det sjovt nok lyder meget bedre ... det er som om ens 'reference' bliver korrigeret ... har jeg spillet på et Fazioli eller Steinway lyder mit Yamaha voldsomt meget bedre ... og det gælder osse Andras Schiff, Jorge Bolet, Helene Grimaud, eller Dino Lipatti ...
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: Keep the dream alive (HE-6)

Indlægaf LarsHP » 11. feb 2015, 01:44

Nu skal det liiiige pointeres, at for at få HE-6 til at spille HØJT, så gælder den oprindelige post fortsat, da HE-6 har den lave følsomhed den hele tiden har haft. Det jeg skrev og mente overfor er, at den tonale balance (forholdet ml. bas, mellemtone og diskant) er den samme uanset om jeg bruger HM-901, Burson Soloist, Audio-gd Master-6 eller mit 50W klasse A effekttrin (svarer til 8 Watt i 50 Ohm). Det er der SÆRDELES mange på Head-Fi der ikke mener. HE-6 mister bas og punch, når den ikke får en monsterforstærker, er devisen, og det er denne devise, jeg ikke mener passer.

Det er selvfølgelig fuldt muligt, at nogle forstærkere får HE-6 til at lyde tyndt, men effekten, strømstyrken og strømforsyningen kan ikke være specielt stor fra en forstærker, der sidder i en (ganske vist kraftig) bærbar musikspiller, når man sammenligner med en god stationær hovedtelefonforstærker. Nu skulle det være tydeligt hvad jeg mener.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Keep the dream alive (HE-6)

Indlægaf davidsh » 11. feb 2015, 02:33

Claus-DK skrev:Det lyder rigtigt og en hovedtelefon forstærker er jo ikke ligefrem nogen slapsvans, jeg har trukket mine gulvhøjtalere med en hovedtelefon-forstærker, det spillede da ikke lige så højt som mit snurrerundt system, men kvaliteten fejlede ikke noget..
7 watt i 50 Ohm er det ikke hvad der svarer til omkring de 50W hvis vi går ned til 8 Ohm ?? det er værd at skrive sig bag øret når man snakker effekt, at den er opgivet med en anden Ohm værdi når vi taler full size stereo..

Sådan virker det ikke helt. En forstærker kan ofte levere et bestemt antal maks-ampere og volt og de fleste hovedtelefonforstærkere har ikke nogen grund til at levere lige så mange ampere som en højttalerforstærker.
De er så ikke helt så simpelt i praksis, men det er i hvert fald princippet..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: Keep the dream alive (HE-6)

Indlægaf Claus-DK » 11. feb 2015, 02:53

davidsh skrev:
Claus-DK skrev:Det lyder rigtigt og en hovedtelefon forstærker er jo ikke ligefrem nogen slapsvans, jeg har trukket mine gulvhøjtalere med en hovedtelefon-forstærker, det spillede da ikke lige så højt som mit snurrerundt system, men kvaliteten fejlede ikke noget..
7 watt i 50 Ohm er det ikke hvad der svarer til omkring de 50W hvis vi går ned til 8 Ohm ?? det er værd at skrive sig bag øret når man snakker effekt, at den er opgivet med en anden Ohm værdi når vi taler full size stereo..

Sådan virker det ikke helt. En forstærker kan ofte levere et bestemt antal maks-ampere og volt og de fleste hovedtelefonforstærkere har ikke nogen grund til at levere lige så mange ampere som en højttalerforstærker.
De er så ikke helt så simpelt i praksis, men det er i hvert fald princippet..


Sent from my iPhone using Tapatalk


Det ændrer ikke ret meget på den oplevelse jeg skriver om, teori og praksis er ofte anderledes end man forventer, det er sådan noget man finder ud af når man bare giver den gas og prøver ting af...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Keep the dream alive (HE-6)

Indlægaf davidsh » 11. feb 2015, 02:59

Nej, det er med forskel fra forstærker til forstærker... Man kan forestille sig stort set alt.. Output kan endda være lavere i 8 ohm end 50 ohm selvom det ikke er så sandsynligt. Jeg påpeger bare at der ikke er nogen grund til at designe en 7 watt 50 ohm hovedtelefonforstærker der kan trække ampere nok til at levere 50 watt i 8 ohm.
Men prøv endelig!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: Keep the dream alive (HE-6)

Indlægaf Claus-DK » 11. feb 2015, 03:01

Dette er værdierne der er oplyst på en GD 10.33

9950MW / 25 ohm
5950MW / 50 ohm
3300MW / 100 ohm
1150MW / 300 ohm
590MW / 600 ohm

Når jeg ser de tal ser jeg at når jeg halverer modstanden stiger effekten til cirka det dobbelte, det formoder jeg også vil være tilfældet når jeg sætter Ohm værdien til 12,5 hvilket i min lille uoplyste verden giver omkring de 20 watt...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Keep the dream alive (HE-6)

Indlægaf sorenb » 11. feb 2015, 10:16

davidsh skrev:... Man kan forestille sig stort set alt..
...ja, og det er vist mere end almindeligt, det som sker
ClasDK skrev: 9950MW / 25 ohm
....mon ikke der er tale om mW?? ....
ClausDK skrev:at når jeg halverer modstanden stiger effekten til cirka det dobbelte
...ja, sådan er det med en ideel forstærker
ClausDK skrev:det formoder jeg også vil være tilfældet når jeg sætter Ohm værdien til 12,5
...det er de færreste forstærkere der kan det til den bitre ende ...desuden skal forstærkeren, som Davidsh, helt rigtigt pointere, være designet til at levere den krævede strøm ... og det bliver kun værre af EMF og faseforskydninger mellem strøm/spænding, der kan få de fleste forstærkere til at tabe pusten ... men alligevel tankevækkende at en HM-901 synes at have 'kræfter' nok, uagtet at HE6'eren nok er en 'pænere' belastning end de fleste, omend med lav følsomhed ...
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: Keep the dream alive (HE-6)

Indlægaf davidsh » 11. feb 2015, 13:48

Man kan vel sige at alle afspillere har kræfter nok indtil de ikke rigtig har mere.. En ofte overset detalje er at tænke over hvor højt man egentlig har behov for at lytte når der tales forstærkere... Synes jeg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: Keep the dream alive (HE-6)

Indlægaf LarsHP » 11. feb 2015, 14:25

Claus-DK skrev:Dette er værdierne der er oplyst på en GD 10.33

9950MW / 25 ohm
5950MW / 50 ohm
3300MW / 100 ohm
1150MW / 300 ohm
590MW / 600 ohm

Når jeg ser de tal ser jeg at når jeg halverer modstanden stiger effekten til cirka det dobbelte, det formoder jeg også vil være tilfældet når jeg sætter Ohm værdien til 12,5 hvilket i min lille uoplyste verden giver omkring de 20 watt...

Mest sandsynlig topper forstærkeren omkring 25 Ohm, men ellers ser den ud til at være ganske ideelt målende. Kingwa skriver, at min Master-6 ikke må benyttes til hovedtelefoner med en impedans under 20 Ohm. Det må der være en grund til, og den er nok, at forstærkeren kan "brænde sammen", hvis man forsøger at bruge den som eksempelvis højttalerforstærker ved høje lydtryk. Ved lave lydtryk og i kortere tid vil det sikkert gå - sådan som din erfaring viste dig.

Ser man på integrerede forstærkere og effekttrin, så er det kun de store, tunge og kostbare forstærkere, der faktisk fordobler effekten fra 8 til 4 Ohm - for slet ikke at tale om fra 4 til 2 Ohm ... eller til 1 Ohm! En (transistor) forstærker, der er beregnet til at drive en belastning (højttalere) på typisk 4-8 Ohm, vil selvfølgelig ikke have problemer med at drive en hovedtelefon på 25 Ohm eller 50 Ohm. Det er den anden vej rundt, at "problemerne" kommer: Når en forstærker, der er designet til at drive impedanser på fra 25 til 600 Ohm og typisk skal levere effekter i milliwatt området, skal drive en belastning på 4-8 Ohm til effekter i to-trecifrede hele Watt, så kommer den til kort på strømstyrken.

Det er mit indtryk, at (mange) producenter af hovedtelefonforstærkere sædvanligvis oplyser den (laveste) impedans, der giver højest max-effekt, men oplyser ikke at når impedansen falder under dette (her 25 Ohm), så stiger den meget lidt eller så falder effekten ligefrem under den angivne (laveste) impedans. Det skyldes som nævnt i en post ovenfor, at en forstærker er begrænset både mht. strømstyrke og spænding. Når man sænker impedansen, kræves tilsvarende mere strømstyrke, men når forstærkeren ikke kan levere den krævede strømstyrke ved den lavere impedans, så bliver resultatet i sidste ende reduceret effekt.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Keep the dream alive (HE-6)

Indlægaf davidsh » 11. feb 2015, 15:10

Jeg har fået den opfattelse at nogle forstærkere ganske enkelt kan blive ustabile når de skal drive for lave impedanser. Jeg ved ikke om det er noget vås når man taler solid state.
Og så kan udgangsimpedans også have en effekt på hvor meget en forstærker leverer i lave impedanser. Hvis der er 8 ohm på udgangen går halvdelen af effekten for eksempel tabt når en 8 ohm højttaler drives.

Jeg bruger personligt en 50 watter til hovedtelefoner med dæmpning på udgangen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: Keep the dream alive (HE-6)

Indlægaf sorenb » 11. feb 2015, 19:07

Ustabilitet er nok en konsekvens af meget lav impedans, men i højere grad af hvor reaktiv belastningen er.
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Foregående

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron