Rør til aune T1



Re: Rør til aune T1

IndlĂŚgaf Mortenhoe » 5. jul 2015, 23:04

Jeg vil ogsü gerne købe rør til min Aune T1, hvis nogen har noget til overs.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
IndlĂŚg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Rør til aune T1

IndlĂŚgaf Claus-DK » 5. jul 2015, 23:21

Prøv lige at tjekke om ikke Pink floyd har nogle, jeg er helt sikker pü han har, da det er de samme som bruges i de forskellige Xcans..
http://www.rock-grotto.co.uk/x-ccessories.html det er hans butik, den er lidt rodet, men hans rør er fine..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŚg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Rør til aune T1

IndlĂŚgaf Mortenhoe » 10. jul 2015, 22:34

Walbum, skal vi splejse? :) http://www.ebay.co.uk/itm/2-x-NOS-6H1N- ... 3cfdcdd083

"Rocket Logo" bliver rost meget pĂĽ Aune T1 trĂĽden pĂĽ head-fi.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
IndlĂŚg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Rør til aune T1

IndlĂŚgaf Walbum4262 » 11. jul 2015, 06:12

Mortenhoe skrev:Walbum, skal vi splejse? :) http://www.ebay.co.uk/itm/2-x-NOS-6H1N- ... 3cfdcdd083

"Rocket Logo" bliver rost meget pĂĽ Aune T1 trĂĽden pĂĽ head-fi.



Hej mortenhoe

Jeg er faktisk ret tilfreds ned det her rør som fulgte med da jeg købte min t1 brugt af Claus
Det er fra den side som Claus linker til.

JAN / Philips Mil-Spec 6922 for V1 / V2 / V3 / V8 ÂŁ38 per matched pair

The original valves that came supplied with the V2 / V3. In original cartons (date code 01/ 1986) MF no longer fit these in latest V8 amp because they are simply too expensive / in short supply. These sound particularly good in the X-CAN V8 and are a major sonic upgrade over the stock valves. Superb valves, long lasting USA military grade. Order Here

Der ud over har jeg 2 bugle boys rør som jeg er godt tilfreds med ogsü.
Jeg kan snakke med kvik om jeg mü sende de 3 rør som jeg lünte af ham videre til dig sü kan du starte med at prøve dem men det kommer som sagt an pü kvik..

Det drejer sig om disse 3 rør

Et amperex med orange skrift
et siemens e88cc made in germany 274
og et JogJ electronic E88CC

Jeg kan smide et bugle boy rør med ogsü du kan prøve, købte det selv for 150kr sü hvis du vil have det er det dit for 120kr. :)
Men smider lige en pm til kvik
pĂĽ skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod trĂŚ kopper

PĂĽ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
IndlĂŚg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Rør til aune T1

IndlĂŚgaf Mortenhoe » 12. jul 2015, 20:32

Lyder fedt. Jeg har lige lÌst lidt om det bugle boy rør, og det vil jeg skam gerne købe af dig :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
IndlĂŚg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Rør til aune T1

IndlĂŚgaf Mortenhoe » 21. jul 2015, 17:32

Walbum4262 skrev:Førset indskydelse er hold da op det er svÌrt at høre forskel... man skal virkelig anstrenge sig.
Nu sidder jeg ved spisebordet med computeren foran mig og skifter mellem rørene som tager ca 30 sec og der kan mine tanker nü at vÌre 10 forskellige stedet før det nÌste rør er klar til afspilning og det kan derfor vÌre svÌrt at fastholde de nuancer som det forrige rør gav.


Nu har lige lige købt et Amperex bugle boy rør af dig, og sammenlignet med det Electro-Harmonix rør der følger med Aunty, sü bliver bassen lidt vildere, dog syntes jeg mids og upper-mids er lidt recessed. - Det er mine M50x i forvejen, sü pü dem kan man rigtig høre det. Dog syntes jeg det rør lyder godt pü mine Beyerdynamic.

Jeg købte et NOS Voskod rør af Mikkel herinde. Det für bassen til at buldre som pü et par rigtig gamle Cerwin Vega højtalere hvor gummikanten er mørnet. Det lyder faktisk som om der er noget galt med røret.

Men du har ret, mellem 2 gode rør skal man dÌlme lytte efter, for at høre forskellen, men nür man sü finder den, er den ret tydelig.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
IndlĂŚg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Rør til aune T1

IndlĂŚgaf Walbum4262 » 21. jul 2015, 22:16

Mortenhoe skrev:
Walbum4262 skrev:Førset indskydelse er hold da op det er svÌrt at høre forskel... man skal virkelig anstrenge sig.
Nu sidder jeg ved spisebordet med computeren foran mig og skifter mellem rørene som tager ca 30 sec og der kan mine tanker nü at vÌre 10 forskellige stedet før det nÌste rør er klar til afspilning og det kan derfor vÌre svÌrt at fastholde de nuancer som det forrige rør gav.


Nu har lige lige købt et Amperex bugle boy rør af dig, og sammenlignet med det Electro-Harmonix rør der følger med Aunty, sü bliver bassen lidt vildere, dog syntes jeg mids og upper-mids er lidt recessed. - Det er mine M50x i forvejen, sü pü dem kan man rigtig høre det. Dog syntes jeg det rør lyder godt pü mine Beyerdynamic.

Jeg købte et NOS Voskod rør af Mikkel herinde. Det für bassen til at buldre som pü et par rigtig gamle Cerwin Vega højtalere hvor gummikanten er mørnet. Det lyder faktisk som om der er noget galt med røret.

Men du har ret, mellem 2 gode rør skal man dÌlme lytte efter, for at høre forskellen, men nür man sü finder den, er den ret tydelig.


Det lyder som om du har lidt mere trÌning og bedre hørelse end mig :)

Det skal siges at jeg er helt ny i det her game at virkelig lytte efter. Men jeg mü sige at de 2 ture hjemme hos stollesen har lÌrt mig en masse og hüber jeg kan lÌre mere af ham efterhünden som vi mødes.

Havde jeg 20-25jern ville jeg købe en forstÌrker som stollesen for der kan man virkelig høre forskel pü rørene :)
Men jeg ved at jeg vil blive ruineret hvis jeg køber en RørforstÌrker sü det bliver nok noget i stil med en aune s16 jeg skal have da jeg lider af upgratis.
pĂĽ skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod trĂŚ kopper

PĂĽ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
IndlĂŚg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Rør til aune T1

IndlĂŚgaf Claus-DK » 22. jul 2015, 00:58

NĂĽr man leder efter forskelle i hvordan ting lyder, har jeg ofte held med at fokusere pĂĽ dele af musikken, jeg lytter f.eks kun til Keiths Richards yuhuu rĂĽb i baggrunden af "Angie", den stille guitar i "No need to Argue" af Cranberries er ogsĂĽ sjov at finde og holde fast i..
"Billie Jean" med Michael Jackson har ogsĂĽ mange sjove detaljer at tune ind pĂĽ..

Lige pludselig finder man lyde i det ene rør der ikke er i det andet, man kan bedre holde fast i den valgte detalje med det ene, det er ofte smü ting og det der er sjovt er at nür man sü er opmÌrksom pü det forventer man det og man forstür slet ikke man ikke kunne forskel pü det før..

Nür man rigtig nørder med südan noget er noget af det skønneste nür man tÌnker "hvad hulen var det for en lyd" nür man opdager nye ting pü grund af den anderledes prÌsentation det forskellige grej giver, nür det sü er højdepunktet af weekenden er det i øvrigt alt alt for sent, sü er man NØRD and proud of it .... ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŚg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Rør til aune T1

IndlĂŚgaf Mortenhoe » 22. jul 2015, 19:55

Ja, som Claus skriver. Jeg har en del numre jeg har lyttet pü MANGE forskellige højtalere. F.eks. Metallica - Nothing Else Matters, Kvelertak - Blodtørst bare for at nÌvne 2. Disse numre ved jeg nøjagtigt hvordan jeg syntes skal lyde, og det drager jeg sü nytte af nür jeg lytter efter forskelle pü rør og hovedtelefoner.

Jeg syntes virkelige det Amperex 6DJ8 "bugle boy" rør jeg købte af Walbum har pustet liv i mine M50x, som er lidt kendte for at vÌre en smule(!) mudrede og recessed. Nu hører jeg straks trommestikken mod hi-hatten en smule renere. Dog giver det rør en smule buldrende bass, og det har de her hovedtelefoner ellers sü rigeligt af i forvejen, men det kommer sikkert til at passe perfekt nür mine velour puder kommer med posten.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
IndlĂŚg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

ForegĂĽende

Tilbage til DAC/HovedtelefonforstĂŚrker

Hvem er online

Brugere der lĂŚser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gĂŚster

cron