Død strømforsyning (?)



Re: Død strømforsyning (?)

Indlægaf sorenb » 27. jul 2015, 09:37

Walbum4262 skrev:Har red Wine audio i øvrigt ikke 10 års garanti ?

Jo, men den forsvinder når produktet bliver videresolgt ... har aldrig rigtigt forstået, hvorfor et skift af ejerskab skulle påvirker en garanti ...
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: Død strømforsyning (?)

Indlægaf Walbum4262 » 27. jul 2015, 11:22

sorenb skrev:
Walbum4262 skrev:Har red Wine audio i øvrigt ikke 10 års garanti ?

Jo, men den forsvinder når produktet bliver videresolgt ... har aldrig rigtigt forstået, hvorfor et skift af ejerskab skulle påvirker en garanti ...


Ja det giver da ingen mening.
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Død strømforsyning (?)

Indlægaf superpronker » 27. jul 2015, 13:57

sorenb skrev:Nu er det jo ikke til at se hvor det 'løse' print oprindeligt har ligget, men stel-ledningen synes at have et par smelte huller ...


Den løse sad fast på en skrue i toppen. Jeg fik skruet den af, da jeg skulle adskille chassiet (skruede bare alle skruer løs, og så faldt den ned - de to ledninger mødes og holds fast af skruen, som det løse print sad fast på i toppen (og så en lillebitte bolt)).

Ja, det er alt for varmt. Man kunne få brandvabler af bare at røre ved den, når den var i gang.

Og jeg er enig - det burde være en ny. Men han har skrevet med den der pris på nye ladere. Det virker helt absurd. der står endda kinesiske tegn skrevet med blyant på toppen af laderen - det er i en helt anden klasse end resten af udstyret.

Jeg skrev til Vinnie, om man ikke kunne fikse den. Han skrev, at han ikke må få designet til laderen fra det firma, der laver den, så han kan ikke reparere den. Men han har vist fået en ny type, som han siger fungerer bedre. Han siger, at laderne nogle gange bare dør (hvilket lyder umiskendeligt som en fejl i designet og dermed en opgave for garantien).

Men jeg kan forstå fra andre, at de også har været nervøse for dette (og enkelte har oplevet det ske), og derfor altid kobler laderen fra, når den er ladt op. Det virker bare syret, hvis designet er så dårligt, at den dør af at stå til! Jeg havde laderen stående frit for sig selv på et træ-underlag, så der var masser af luft omkring den. Lidt skidt, hvis den skal have ekstern køling ;)
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Død strømforsyning (?)

Indlægaf Claus-DK » 27. jul 2015, 14:10

find plus og minus på dit stik og erstat laderen med en fra biltema til en hund, den kan klare både 6 og 12 volt og er bygge til at stå tændt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Død strømforsyning (?)

Indlægaf superpronker » 27. jul 2015, 14:14

Men jeg tænker bare, om det tredje ben har noget at gøre med det der "SMART" battery management, som RWA reklamerer med... det er spørgsmålet hvordan det bliver styret, hvornår den skal stoppe med at vælte strøm ind i dyret (jeg ved ikke en brik om hverken batterier eller opladning af batterier)
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Død strømforsyning (?)

Indlægaf Claus-DK » 27. jul 2015, 14:22

Når man slutter en moderne lader til vælger man hvad den skal gøre, den behøver ikke mere end to ledninger, resten er bare overtro, skulle en lader have tre ledninger ville almindelige batterier have tre steder at forbinde til, ganske enkelt..

Når den lader som de har i biltema rammer de volt den er sat til, slår den automatisk over på vedligeholdsdrift og holder batteriet flydende med små lette strømpulser, på den måde undgår man at blybatterier falder i kapacitet, det burde også virke på NiCd batterier, hvis din maskine har sådan et..

Jeg har jo indkøbt både ladere og batterier og googlet de to ting grundigt det sidste års tid, men primært bly batterier..

Det du skal gøre med din redwine er at have strømpå den når du IKKE bruger den og så slukke når den er i brug, ellers trækker du bare strøm fra din lader og får ikke glæde af batteriet..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Død strømforsyning (?)

Indlægaf Claus-DK » 27. jul 2015, 14:26

Havde jeg en Isabella, ville jeg købe et 20Ah batteri fjerne batteriet i maskine og så trække den med det lille bil/motorcykel batteri i stedet for strømforsyningen, så har du masser af timer og behøver ikke bekymre dig om at lade, når den er i brug..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Død strømforsyning (?)

Indlægaf sorenb » 27. jul 2015, 14:48

Claus-DK skrev:Havde jeg en Isabella, ville jeg købe et 20Ah batteri fjerne batteriet i maskine og så trække den med det lille bil/motorcykel batteri i stedet for strømforsyningen, så har du masser af timer og behøver ikke bekymre dig om at lade, når den er i brug..

Havde jeg en Isabellina, ville jeg fjerne batterierne og erstattet dette idiotiske arrangement med en ordentlig lineær PSU istedet ...
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: Død strømforsyning (?)

Indlægaf Walbum4262 » 27. jul 2015, 16:08

sorenb skrev:
Claus-DK skrev:Havde jeg en Isabella, ville jeg købe et 20Ah batteri fjerne batteriet i maskine og så trække den med det lille bil/motorcykel batteri i stedet for strømforsyningen, så har du masser af timer og behøver ikke bekymre dig om at lade, når den er i brug..

Havde jeg en Isabellina, ville jeg fjerne batterierne og erstattet dette idiotiske arrangement med en ordentlig lineær PSU istedet ...


Ideen med batterier er vel egentlig genial nok.

Du frakobler dit udstyr fra et super støjende el net og der er ikke længere muligheden for støj der transmiteres til forsynings kablet.

At det så kræver at du slukker for dit udstyr og frakobler det fa nettet for optimal performance det er så ikke lige helt bruger venligt efter min mening.

Men jeg vil give Claus ret en fuldstændig almindelig lader fra div. Butikker vil kunne håndtere det su skal bruge den til.
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Død strømforsyning (?)

Indlægaf sorenb » 27. jul 2015, 16:14

Walbum4262 skrev:
sorenb skrev:
Claus-DK skrev:Havde jeg en Isabella, ville jeg købe et 20Ah batteri fjerne batteriet i maskine og så trække den med det lille bil/motorcykel batteri i stedet for strømforsyningen, så har du masser af timer og behøver ikke bekymre dig om at lade, når den er i brug..

Havde jeg en Isabellina, ville jeg fjerne batterierne og erstattet dette idiotiske arrangement med en ordentlig lineær PSU istedet ...


Ideen med batterier er vel egentlig genial nok.

Du frakobler dit udstyr fra et super støjende el net og der er ikke længere muligheden for støj der transmiteres til forsynings kablet.

At det så kræver at du slukker for dit udstyr og frakobler det fa nettet for optimal performance det er så ikke lige helt bruger venligt efter min mening.

Men jeg vil give Claus ret en fuldstændig almindelig lader fra div. Butikker vil kunne håndtere det su skal bruge den til.




og hvor meget støj er der så fra en ordentlig lineær PSU?
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: Død strømforsyning (?)

Indlægaf Walbum4262 » 27. jul 2015, 17:04

sorenb skrev:
Walbum4262 skrev:
sorenb skrev:
Claus-DK skrev:Havde jeg en Isabella, ville jeg købe et 20Ah batteri fjerne batteriet i maskine og så trække den med det lille bil/motorcykel batteri i stedet for strømforsyningen, så har du masser af timer og behøver ikke bekymre dig om at lade, når den er i brug..

Havde jeg en Isabellina, ville jeg fjerne batterierne og erstattet dette idiotiske arrangement med en ordentlig lineær PSU istedet ...


Ideen med batterier er vel egentlig genial nok.

Du frakobler dit udstyr fra et super støjende el net og der er ikke længere muligheden for støj der transmiteres til forsynings kablet.

At det så kræver at du slukker for dit udstyr og frakobler det fa nettet for optimal performance det er så ikke lige helt bruger venligt efter min mening.

Men jeg vil give Claus ret en fuldstændig almindelig lader fra div. Butikker vil kunne håndtere det su skal bruge den til.




og hvor meget støj er der så fra en ordentlig lineær PSU?



Aner det ikke :)
Men jeg syntes ikke at jeg på noget tidspunkt nævner noget om en lineær psu og dens funktion eller ydeevne eller det er en dårlig ide ?. jeg nævner blot at ideen red Wine audio bruger er en smart løsning på et problem. Og at en almindelig lader måske ville kunne løse problemet uden at skulle bruge en formue på ombygning eller lignende :)
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Død strømforsyning (?)

Indlægaf superpronker » 27. jul 2015, 17:35

Om det er batteriet eller resten af maskinen, der gør, at jeg elsker lyden, ved jeg ikke. Men hvis det kan lave driftsstop på denne måde, så ville jeg foretrække en PSU ;)
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Død strømforsyning (?)

Indlægaf sorenb » 27. jul 2015, 19:50

Aner det ikke :)
Men jeg syntes ikke at jeg på noget tidspunkt nævner noget om en lineær psu og dens funktion eller ydeevne eller det er en dårlig ide ?. jeg nævner blot at ideen red Wine audio bruger er en smart løsning på et problem. Og at en almindelig lader måske ville kunne løse problemet uden at skulle bruge en formue på ombygning eller lignende :)


Nej det gør du selvfølgelig ikke ;-) .... men at løse et 'problem' der ikke er der, på en måde der gør det ret besværligt at bruge produktet er i min optik ikke 'genialt' ...nok mere marketing ... 8-)
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: Død strømforsyning (?)

Indlægaf Walbum4262 » 27. jul 2015, 20:20

Nej det gør du selvfølgelig ikke ;-) .... men at løse et 'problem' der ikke er der, på en måde der gør det ret besværligt at bruge produktet er i min optik ikke 'genialt' ...nok mere marketing ... 8-)


Jeg kan ikke lade være med at føle en lille form for provokation her.. At du skriver Nej det gør du selvfølgelig ikke uden selv at komme med noget dokumentation der måske kunne være lærerigt og informerende for mig eller andre i stedet for som jeg læser det en lidt nedladende kommentar.

Hvad du syntes er besværligt og ikke genialt er måske himlen for andre og det har du helt din ret til.

Og om der et problem er der eller ej.. Tja man kan forholde sig fuldstændig objektivt og levere målte test lavet i et kontrolleret miljø og så dokumentere det.

Eller man kan forholde sig total subjektiv og hvis noget lyder bedre for mig eller en anden hvem er en anden så til at sige det ikke er rigtigt ?? Nogen mener at kunne høre forskel på at skifte div kabler så som strømforsynings kabler der forsyner en forstærker. Og det syntes jeg er super fedt hvis de kan det.

Nu er jeg gået lidt off topic undskyld superpeonker

jeg syntes det ville være fedt at vide noget mere om emnet sorenb kunne der være mulighed for at lave en tråd om forskellene på psu'er ?
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Død strømforsyning (?)

Indlægaf sorenb » 27. jul 2015, 20:34

Walbum4262 skrev:
Nej det gør du selvfølgelig ikke ;-) .... men at løse et 'problem' der ikke er der, på en måde der gør det ret besværligt at bruge produktet er i min optik ikke 'genialt' ...nok mere marketing ... 8-)


Jeg kan ikke lade være med at føle en lille form for provokation her.. At du skriver Nej det gør du selvfølgelig ikke uden selv at komme med noget dokumentation der måske kunne være lærerigt og informerende for mig eller andre i stedet for som jeg læser det en lidt nedladende kommentar.

Hvad du syntes er besværligt og ikke genialt er måske himlen for andre og det har du helt din ret til.

Og om der et problem er der eller ej.. Tja man kan forholde sig fuldstændig objektivt og levere målte test lavet i et kontrolleret miljø og så dokumentere det.

Eller man kan forholde sig total subjektiv og hvis noget lyder bedre for mig eller en anden hvem er en anden så til at sige det ikke er rigtigt ?? Nogen mener at kunne høre forskel på at skifte div kabler så som strømforsynings kabler der forsyner en forstærker. Og det syntes jeg er super fedt hvis de kan det.

Nu er jeg gået lidt off topic undskyld superpeonker

jeg syntes det ville være fedt at vide noget mere om emnet sorenb kunne der være mulighed for at lave en tråd om forskellene på psu'er ?


Beklager hvis du opfatter det som en provokation - ingenlunde intentionen.
Jeg er bare af den opfattelse at en ordentlig konstrueret lineær PSU opfylder kravene ift HiFi ...fx er Xono'en jo ikke batteri-drevet ....
Kabler er heller ikke min boldgade - det er bare et stykke ledning ....men det er nok bare mig.
Beklager at du oplevede det som provokation - ingenlunde meningen.
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: Død strømforsyning (?)

Indlægaf Claus-DK » 27. jul 2015, 20:59

Mit bud på hvor meget en lineær PSU støjer er mere end et batteri......
Tænk over det, vi er i high end og folk er bindegale..
Om du skal tænde en kontakt eller slukke en når du skal lytte kan vel komme ud på et ??? Nu skal vi heller ikke gøre tingene mere besværlige end de er..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Død strømforsyning (?)

Indlægaf sorenb » 28. jul 2015, 19:58

Claus-DK skrev:Når man slutter en moderne lader til vælger man hvad den skal gøre, den behøver ikke mere end to ledninger, resten er bare overtro, skulle en lader have tre ledninger ville almindelige batterier have tre steder at forbinde til, ganske enkelt..

Når den lader som de har i biltema rammer de volt den er sat til, slår den automatisk over på vedligeholdsdrift og holder batteriet flydende med små lette strømpulser, på den måde undgår man at blybatterier falder i kapacitet, det burde også virke på NiCd batterier, hvis din maskine har sådan et..

Jeg har jo indkøbt både ladere og batterier og googlet de to ting grundigt det sidste års tid, men primært bly batterier..

Det du skal gøre med din redwine er at have strømpå den når du IKKE bruger den og så slukke når den er i brug, ellers trækker du bare strøm fra din lader og får ikke glæde af batteriet..



Er tilbøjelig til at give Claus ret ...

Laderen fra Red Wine Audio, er en kinesisk Kingpan 360W lader, den koster 70USD + ship .....køber man 500 er prisen sikkert lavere ....
XLR stikket er godt nok med tre ben, men kun to bliver benyttet :-)
Det er vist LiFePO4 batterier der sidder i forstærkeren.
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: Død strømforsyning (?)

Indlægaf Claus-DK » 28. jul 2015, 20:57

Ja det 3. ben gør det bare umuligt at vende stikket forkert, ligesom telefonstik i gamle dage, de var også med 3 ben, og man har aldrig brugt mere end 2...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Død strømforsyning (?)

Indlægaf Claus-DK » 28. jul 2015, 22:19

sorenb skrev:

Er tilbøjelig til at give Claus ret ...



Jeg sætter et STORT kryds i kalenderen rulle2 rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Død strømforsyning (?)

Indlægaf davidsh » 29. jul 2015, 03:07

I vor tid er det vist nok dyrt men overkommeligt at lave en strømforsyning med mindre støj end batteri :grin:


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

ForegåendeNæste

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster