Aune X1s tour indtryk [OBS: Mange billeder]



Re: Aune X1s tour indtryk [OBS: Mange billeder]

Indlægaf jensesp » 30. nov 2016, 19:32

Løsning til overstående problem.

Disable secure boot i bios.

Ă…bn cmd prompt (administrator).

Kør command: bcdedit /set testsigning on
jensesp

 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 30. nov 2016, 19:22

Re: Aune X1s tour indtryk [OBS: Mange billeder]

Indlægaf Claus-DK » 30. nov 2016, 20:56

Jeg prøver lige at kontakte dem i morgen tidlig og hører hvad der er op og ned, for det er da lidt en bombe under en hulens masse produkter, det er nok ikke kun Aune der render ind i bøvl med det her..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune X1s tour indtryk [OBS: Mange billeder]

Indlægaf Amdi85 » 30. nov 2016, 22:14

Well, har været lidt hængt op, så det bliver lige en kort beskrivelse herfra.

Aune'en har siddet som led mellem en Lenovo T430 og et sæt Beyer dt 990 Pro 250 ohm.

I forhold til lydkvaliteten kom der helt sikkert noget mere dybde i lyden i forhold til før. Bassen var mere gennemtrængende - på den gode måde - og synes at lydene var nemmere at skille fra hinanden og havde mindre tendens til at flyde sammen.
Har forsøgt at køre lidt skift frem og tilbage for at kunne lytte forskellen mere specifikt og ovenstående var umiddelbart det mest fremtrædende.
I forhold til lydniveauet gjorde det ogsĂĄ rigtigt meget for mit vedkommende. Kan spille lyden helt ud som det ser ud nu - sĂĄ mangler bestemt noget pĂĄ toppen som da Aune'en var pĂĄ.
I forhold til æstetik og kvalitet virker den helt bestemt fornuftig!

Pengene værd? Tjah, nu er jeg pt. lige tilbage på skolebænken, men når engang at arbejdslivet kalder igen, så vil jeg bestemt ikke være afskrækket :)

Mange tak for lĂĄn :)
Amdi85

 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11. okt 2016, 10:27

Re: Aune X1s tour indtryk [OBS: Mange billeder]

Indlægaf nktnkt » 4. dec 2016, 11:00

Hej alle,

Vil ogsĂĄ lige skrive mine indtryk

Jeg har beholdt den, dvs jeg har købt den

Jeg har ikke den store erfaring med forstærkere men havde købt en Burson Conductor SL 1793 AMP/DAC, da beg havde læst meget godt om at den passede godt til mine HD 650

Den ankom nogenlunde pĂĄ samme tid som Aune X1s, sĂĄ det var fint man kunne sammenligne

Er lige gået fra HiFi set up til Head fi - og kører med flac filer fra Nas eller Spotify på min Sonos Connect og så Coax til DAC/AMP

Må sige at den Burson var for anstrengende at lytte til i længden på HD 650 i forhold til x1s. Det var som om at den havde rigtig mangle muskler men at den DAC som sidder i ikke rigtigt faldt i min smag - den var for spids i den øvre mellemtone på stemmer og instrumenter. Her var X1s mere varm i lyden og rullede af inden det blev for spids. Det var den væsentlige forskel

Så den DAC de har puttet i X1s er sagt lige ud en klasse DAC - dybt stereo billede, varm klang, og med god bas, og kræfter nok til at drive mine HD 650

Dog skal det siges jeg kan til tider skrue op til kvart over 12 for at nå den volumen der passer så en lidt større AMP skal der måske til hvis den skal drive tungere HT

Men jeg er blevet Aune fan og nu venter jeg på en S16 som skal testes mod x1s på mine HD 650 og har aftalt med Claus at jeg vil prøve den nye S6 når den kommer da der er balanceret udgang - tror den kunne være god da man her får alt i en pakke med fleksibiliteten at kunne køre nå balanceret og alm

Så herfra en stor tak for oplevelsen at låne x1s - glæder mig til at prøve mere grej fra Aune i nærmeste fremtid - de kan altså noget de kinesere

Mvh
Nicolai


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Aune X1s tour indtryk [OBS: Mange billeder]

Indlægaf Claus-DK » 4. dec 2016, 20:44

Dejlig læsning, tak for det..
Den bliver lige en anelse forsinket den S16, jeg fik uventede vagter i weekenden, så den kommer først i posten i morgen..
Klokken 12 er der stadig langt til maks, men det er bedst at holde sig mellem 25 og 75 % gas, sĂĄ forstĂĄr dine tanker...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune X1s tour indtryk [OBS: Mange billeder]

Indlægaf nktnkt » 4. dec 2016, 21:21

Claus-DK skrev:Dejlig læsning, tak for det..
Den bliver lige en anelse forsinket den S16, jeg fik uventede vagter i weekenden, så den kommer først i posten i morgen..
Klokken 12 er der stadig langt til maks, men det er bedst at holde sig mellem 25 og 75 % gas, sĂĄ forstĂĄr dine tanker...


Ingen stress


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Aune X1s tour indtryk [OBS: Mange billeder]

Indlægaf jensesp » 5. dec 2016, 19:11

Jeg kan sige at jeg er super glad for mine Aune X1S og at den kan varmt anbefales.
(Bortset fra det driver problem, som de endnu ikke har fixet).

Spiller sammen med Sennheiser HD650.

Jeg prøvede Sennheiser HD700 på samme DAC, og det var en teknisk bedre hovedtelefon -
Mere højopløst og bredere lydbillede - Til gengæld så havde den en gennemtrængende diskans - specielt ved tsss lyde - som skar i ørene.
Det gjorde den ubehagelig at have på i længden, så jeg endte med at sælge dem i dba igen.

Mine HD650 kan jeg have pĂĄ i timevis uden problemer.
Og den er også bedre til metal, da den er en mørkere i lyden,
og metal har en tendens til at være indspillet med meget diskans.
jensesp

 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 30. nov 2016, 19:22

Re: Aune X1s tour indtryk [OBS: Mange billeder]

Indlægaf Claus-DK » 12. dec 2016, 22:10

Jeg skal lige hører eksperterne, kan man umiddelbart sætte den sammen med en Ipad/Iphone eller hvad skal man bruge af dimser til sådan et projekt, jeg er så fattig jeg ikke ejer æble ting selv, så det er lidt svært at finde ud af selv..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune X1s tour indtryk [OBS: Mange billeder]

Indlægaf nktnkt » 21. dec 2016, 21:54

jensesp skrev:Jeg kan sige at jeg er super glad for mine Aune X1S og at den kan varmt anbefales.
(Bortset fra det driver problem, som de endnu ikke har fixet).

Spiller sammen med Sennheiser HD650.

Jeg prøvede Sennheiser HD700 på samme DAC, og det var en teknisk bedre hovedtelefon -
Mere højopløst og bredere lydbillede - Til gengæld så havde den en gennemtrængende diskans - specielt ved tsss lyde - som skar i ørene.
Det gjorde den ubehagelig at have på i længden, så jeg endte med at sælge dem i dba igen.

Mine HD650 kan jeg have pĂĄ i timevis uden problemer.
Og den er også bedre til metal, da den er en mørkere i lyden,
og metal har en tendens til at være indspillet med meget diskans.


Jeg vil ogsĂĄ tilslutte mig Jensesp og sige at mine HD 650 lyder ganske fremragende pĂĄ min Aune X1S

Derfor vil jeg måske gerne høre fra andre der har denne forstærker eller en s16/6 som kan dele erfaringer omkring andre hovedtelefoner som passer godt til Aune dac/AMP ?

Og gerne med lidt info om hvad man godt kan lide ved den lyd man fĂĄr med den kombination ?

Jeg skal nemlig på jagt efter nye hovedtelefoner og vil gerne høre fra andre der har Aune AMP/dac hvilke hovedtelefoner der dur og ikke dur og hvorfor

Det kan måske hjælpe andre på vej mod hvilke hovedtelefoner man skal vælge uden man behøver bruge et par uger på nettet og læse den ene tråd efter den anden på 3 forskellige sprog

Mvh


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Aune X1s tour indtryk [OBS: Mange billeder]

Indlægaf Gerner » 22. dec 2016, 00:19

Det bedste er nu stadig, at få lidt forskellige foner til låns, og så prøve dig frem. For hvad jeg kan lide, falder nok ikke i din smag, og omvendt.

Da jeg havde X1s på visit der sad jeg med et sæt DT990, som jeg egentligt var fint tilfreds med. Om det stadig vil være et godt match for mig i dag ved jeg ikke..

Claus-DK skrev:Jeg skal lige hører eksperterne, kan man umiddelbart sætte den sammen med en Ipad/Iphone eller hvad skal man bruge af dimser til sådan et projekt, jeg er så fattig jeg ikke ejer æble ting selv, så det er lidt svært at finde ud af selv..


Nu har jeg faktisk aldrig brugt min iPad som kilde til min desktop setup, men er det ikke bare at bruge et Lightning til USB-B kabel?
Vel pĂĄ samme mĂĄde folk fĂĄr koblet sin iPhone til en ekstern transportabel DAC?
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Aune X1s tour indtryk [OBS: Mange billeder]

Indlægaf Mortenhoe » 22. dec 2016, 00:57

X1s og S16 er jo med XMOS. Der er ikke native i windows. Man skal installere en driver. Ved ikke hvad det har af betydning for mobiltelefoner. Er der nogen der har prøvet?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Aune X1s tour indtryk [OBS: Mange billeder]

Indlægaf Claus-DK » 22. dec 2016, 22:23

Jeg ved at det virker problemfrit med Android og har gjort det de sidste 2 år, men Appel har jo lidt sjove idéer af og til..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegĂĄende

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster

cron