Chord Mojo



Re: Chord Mojo

Indlægaf Kena » 30. sep 2016, 09:23

For et par dage siden modtog jeg det udvidelsesmodul som Chord lige har sat til salg. Jeg havde forhåndsbestilt, men var alligevel blevet lidt skeptisk da jeg i forvejen har et Fiio L19 lightening-USB kabel til direkte at forbinde min iPhone 6 med Mojo. Jeg er glad for at jeg ikke tog mig sammen til at aflyse, for modulet gør virkelig iPhone-Mojo til bedre transportabelt udstyr. Det kan lyde mærkeligt, for med Fiio L19 er den samlede pakke mindre. Med udvidelsesboksen er forbindelsen for det første mere stabil. Fiio kablet kan godt rykke sig lidt løs når man har iPhone-Mojo i jakkelommen. For det andet bliver betjening af iPhone meget lettere, da man præcist kan placere gummielastikkerne hvor man vil have dem.

Her i weekenden ser jeg også frem til at prøve især det optiske kabel, der fulgte med. Tilbage står så at prisen på 60£ plus forsendelse er i den høje ende, men hvis jeg kommer til at benytte Mojo endnu mere, er det pengene værd. Jeg har i hvert fald sat pris på de sidste par dage at gå rundt med iPhone-Mojo i frokostpausen og hørt TIDAL Hi-fi, samtidigt med at jeg har fanget Pokemons.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Chord Mojo

Indlægaf Walbum4262 » 30. sep 2016, 10:21

[quote="Kena"]For et par dage siden modtog jeg det udvidelsesmodul som Chord lige har sat til salg. Jeg havde forhåndsbestilt, men var alligevel blevet lidt skeptisk da jeg i forvejen har et Fiio L19 lightening-USB kabel til direkte at forbinde min iPhone 6 med Mojo. Jeg er glad for at jeg ikke tog mig sammen til at aflyse, for modulet gør virkelig iPhone-Mojo til bedre transportabelt udstyr. Det kan lyde mærkeligt, for med Fiio L19 er den samlede pakke mindre. Med udvidelsesboksen er forbindelsen for det første mere stabil. Fiio kablet kan godt rykke sig lidt løs når man har iPhone-Mojo i jakkelommen. For det andet bliver betjening af iPhone meget lettere, da man præcist kan placere gummielastikkerne hvor man vil have dem.

Her i weekenden ser jeg også frem til at prøve især det optiske kabel, der fulgte med. Tilbage står så at prisen på 60£ plus forsendelse er i den høje ende, men hvis jeg kommer til at benytte Mojo endnu mere, er det pengene værd. Jeg har i hvert fald sat pris på de sidste par dage at gå rundt med iPhone-Mojo i frokostpausen og hørt TIDAL Hi-fi, samtidigt med at jeg har fanget Pokemons.[/

Smider du ikke nogle billeder op af setuppet ?
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Chord Mojo

Indlægaf Kena » 30. sep 2016, 10:45

Skal nok poste billeder i weekenden. Også sammenlignet med Fiio L19
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Chord Mojo

Indlægaf DavidB » 2. okt 2016, 17:45

Jeg der bruger mojo sammen med mac og spotify. Hvad sætter I sample rate til i MIDI? Det ser ud til at mojo ikke kan finde ud af hvilken sample rate den får af sig selv. Tror det er et mac-problem. Det var også et problem med dragonfly - et problem jeg helt har glemt og bruger bare løs med den uden at tænke på sample rate.
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Chord Mojo

Indlægaf kvik » 2. okt 2016, 19:50

Googlede lidt, og konsensus er vist, at 44.1 er den dominerende sample rate hos Spotify.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Chord Mojo

Indlægaf Kena » 2. okt 2016, 20:26

Som lovet nogle billeder med det nye modul:
Billede
Som man kan se er modulet næsten lige så langt som iPhone 6. Dog en del tykkere
Billede
Kablet passer fint ind i modulet, og det sidder sikkert fast. Man skal naturligvis passe på at der ikke kommer pres på lightening stikket, men det har jo ikke noget med Mojo at gøre.
Billede
Jeg benytter med fordel hovedtelefon stik der er "L" formet. SÃ¥ er der lige plads under toppen af iPhone.
Billede
Som sagt tidligere, kan man med modulet præcist placere gummi-elastikkerne. De medfølgende fra Chord er dejligt smalle. Med pakken medfølger et bredere sæt elastikker, hvis man nu har en phablet.
Billede
Modulet passer fint i stilen, men man kan godt mærke at det ikke er metal (som Mojo), men i stedet plastik. Kvaliteten er dog udmærket.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Chord Mojo

Indlægaf Kena » 2. okt 2016, 20:51

Og Mojo med Fiio L19 kabelBillede
Billede
Det en meget mindre samlet pakke med L19. Ulemperne er som sagt at lightening stikket sidder lidt mere løst og elastikkerne kan ikke placeres lige så præcist.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Chord Mojo

Indlægaf DavidB » 7. okt 2016, 17:24

Der står sikkert noget om det i den ekstremt lange mojotråd på head-fi. Men det kan være nogen her ved noget (det gør Ketil nok :) )
Jeg kan kun få det medfølgende usbkabel til at virke. Jeg har et andet længere som passer bedre i længden, men der er ikke hul igennem. Jeg kan se mojo får signal - da tændknappen lyser, men ingen lyd. Mon det er efter den nye os opdatering der driller lidt her?
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Chord Mojo

Indlægaf Kena » 7. okt 2016, 17:47

Hvilket slags USB kabel og hvad kobler du på Mojo'en?
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Chord Mojo

Indlægaf DavidB » 7. okt 2016, 17:54

et tilfældigt USB-kabel jeg havde liggende (tror det hører til min kindle e-reader) og cck. Det passer perfekt i længden. Men ingen hul igennem. Der er hul igennem med det usbkabel der hører med mojo.
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Chord Mojo

Indlægaf kvik » 7. okt 2016, 18:13

Måske er det bare et lade-kabel, dvs med strøm og uden signal. Mistænker at Mojo kører sin opstartscyklus, så snart den får usb-strøm (jvf dit udsagn om lys). Fungerer kablet tilkoblet mac'en?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Chord Mojo

Indlægaf nc8000 » 7. okt 2016, 18:48

Jeg har også et kort usb kabel der kom med min kindle (tror jeg nok) og det virker ikke til alle ting
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Chord Mojo

Indlægaf DavidB » 9. okt 2016, 15:42

Fandt et kabel der virkede - fra min søns play station - kablet mellem kontroller og maskine. Måske har Kvik fat i noget med ladekabel uden lydsignal?
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Chord Mojo

Indlægaf kvik » 17. nov 2016, 00:19

Billede
Spændende!
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Chord Mojo

Indlægaf DavidB » 17. nov 2016, 00:45

Cliffhanger!
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Chord Mojo

Indlægaf kvik » 17. nov 2016, 00:49

CES 2017 løber af stablen allerede 5-8 Januar, så i det mindste skal man ikke vente på afklaring i flere år :-)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Chord Mojo

Indlægaf kvik » 7. jan 2017, 00:23

kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Chord Mojo

Indlægaf kvik » 7. jan 2017, 00:28

Chord Electronics’ new Poly module enables the award-winning Mojo headphone DAC-amp as a fully fledged high-resolution wireless network music player, streamer and SD card playback device, with smartphone control.

Poly removes the need for a wired link between smartphones and Mojo,and allows a world of content to be decoded and played back using Chord’s proprietary DAC technology.

Poly is based on a condensed high-level PC, with data server, DLNA streamer, Wi-Fi hub, Bluetooth module and SD card reader/player functionality, and highly sophisticated software.

Poly acts as a Wi-Fi and Bluetooth hub and can access music in a number of ways including streaming over Wi-Fi, network storage devices (NAS) and collections stored on SD cards. Bluetooth connectivity and AirPlay functionality providefurther flexibility and enable mutliple Mojo/Poly combinations to be used throughout the home, providing a high-quality multiroom streaming playback solution.

Highly advanced yet miniaturised as a plug-in module for Mojo, Poly has been designed for full control using the best (and most familiar) user interface in the world — the smartphone.

When connected to Mojo, Poly conveniently slips into pockets, bags and handbags — it doesn’t need to be hand-carried or regularly checked like other players. Mojo was always a smartphone-enabling device and the same is true of Poly.

Poly includes a rechargeable LiPo battery giving around 8 hours playback from a sub-4-hour charge. Both Mojo and Poly can be simultaneously charged using Poly’s Micro USB connector.

Playback
Poly can be controlled with a wide range of music playback apps for both Android and iOS devices, with AirPlay offering additional compatibility and intuitive operation with enabled devices. Poly also integrates with advanced music players such as Roon.

Why Poly?
The name is derived from the ancient Greek word meaning ‘a large number’ or ‘many’. The moniker is ideal for a product that is capable of incredible, wide-ranging functionality.

Features and specifications:
- Materials: Precision-machined aluminium casing with black anodisation, opaque black wireless signal window and silicone feet
- Battery: Rechargeable LiPo (Lithium Polymer) 2200mAh
- Play time: 8+ hrs
- Charging: <4 hours, 2-amp Micro USB input. Both Mojo and Poly can be simultaneously charged via Poly’s Micro USB
- Connectivity types: Bluetooth A2DP and Wi-Fi 2.4GHz
- Storage: 1x Micro SD card — unlimited maximum capacity
- Playback support: Roon, DNLA, AirPlay and Bluetooth playback
- Files supported: (TBC) all major file types including: ACC, WAV, FLAC, AIFF, OGG VORBIS, ALAC, WMA and MP3
- PCM sample rates: 44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz, 176.4kHz, 192kHz, 358.8kHz, 384kHz, 717.6kHz and 768kHz
- DSD via DoP sample rates: DSD64 - DSD512 (Octa-DSD)
- Devices supported: iPhone; iPad, Android phones/tablets, Windows phones/tablets/PCs, Mac OS X computers and DAPs (Astell & Kern etc)
- Dimensions: 50mm (L) x 62mm (W) x 22mm (H)

Capabilities
- Playback of SD card audio. The file data is pushed to the phone for selection within a dedicated (MPD Music Player Daemon) app. When playback is initiated the command is sent to Poly for output via Mojo
- Playback of audio from a host device to Poly via Wi-Fi or Bluetooth. File data is read by the host’s MPD music player app and pushed to Poly for output via Mojo
- Roon playback pooled from multiple sources including local Micro SD card storage on Poly, storage from host devices, network storage and streaming service storage simultaneously. All audio playback will be pulled through to the Roon application for decoding then pushed back out to Poly to output audio via Mojo
- Playback of audio stored on local networks. Music on connected network storage devices can be accessed via W-Fi, for example, a Synology driveread by Poly, decoded and output through to Mojo for playback
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Chord Mojo

Indlægaf kvik » 7. jan 2017, 00:28

Price and availability

Poly will be available in early 2017, price £499


thumbs
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Chord Mojo

Indlægaf Kena » 7. jan 2017, 00:54

I løbet af dagen har jeg set på specifikationerne og læst kommentarerne fra Chord i trådene på Head-fi. Jeg bliver mere og mere overbevist om at modulet stort set er perfekt til mit brug. Jeg har aldrig været fristet af en DAP, da jeg foretrækker navigation på min iPhone. Jeg har ikke verdens største musiksamling, så den kan stort set være på et mikro-SD kort. Diverse streaming tjenester er kun begrænset af telefonen. Jeg synes det er ideelt at gå rundt med Mojo+Poly i den ene lomme og så have telefonen helt fri for ekstra tykkelse og elastikker på skærmen. Poly ville få mig til at benytte Mojo i endnu højere grad.

Men prisen.... Jeg er sikker på at Poly har været dyr at udvikle og sikkert ikke er billig at producere, men jeg kan ikke forsvare at smide 500 pund efter noget der "blot" gør det mere bekvemt at benytte Mojo og ikke giver en højere lydkvalitet. Var prisen den halve, kunne jeg nok ikke lade være med at bestille den. Håber den med tiden bliver billigere.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

ForegåendeNæste

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst