DAC/AMP til T70



DAC/AMP til T70

Indlægaf Gerner » 25. nov 2015, 13:51

Hej Gutter,

Jeg har for nyligt købt Ketils T70, som jeg har lidt blandede følelse omkring, da de lyder meget anderledes end mine andre hovedtelefoner.
Både Niels og Ketil har været meget behjælpelige med, at guide mig til, hvordan man evt. kunne "løse" mit problem. Men hvad det besværlige er, at jeg tror lige med T70, så er det MEGET individuelt hvordan man kan lide dem. Desuden skulle der også være utroligt meget forskel, hvad angår hvad man spænder på dem af DAC og Amp..

Her for nyligt begyndte min O2 og Varna II at drille lidt, hvilket har betydet, at jeg nu har spændt min Fiio e10 på den.. Det lyder fint, men der mangler ligesom noget.
Derfor har jeg søgt lidt på google, for at se andres meninger omkring hvad man spænder på dem. Nogle er ude i rør, da det skulle give en lidt varmere og dybere bass, hvor andre vil have solid state amps.. Så der syntes jeg ikke, at finde nogle svar overhovedet, udover et par enkelte idéer om, hvad man kunne bruge..

Er derfor kommet til den konklusion, at jeg gerne vil bruge lidt penge på, at have et lidt mere fremtidssikret setup, men bliver først købt om et par måneder..

Har kigget på følgende modeller:

http://www.audio-gd.com/Pro/Headphoneam ... 5.32EN.htm
- Har hørt utroligt meget ros vedrørende disse DAC/Amps, og fandt en på Head-fi, som sagde den lød godt med T70..

http://schiit.com/products/asgard-2
http://schiit.com/products/valhalla-2
http://schiit.com/products/modi-2
- Faldt så over disse 3, hvor jeg har har hørt meget ros for schiit, men om de passer til min T70 aner jeg ikke..

Derfor fik jeg denne tanke, da vi jo er pĂĄ verdens flinkeste forum!
Jeg tør nemlig ikke "bare" at købe en DAC/AMP, da jeg blot tror jeg bliver skuffet.. Nu kan jeg ikke komme til det mini meet Walbum har planlagt, så hvis her var nogle, med et par fornuftige setup, da ville lade mig komme og lytte til det med mine T70, ville det være super! Så giver jeg gerne en øl eller 2.
Netop også derfor, at jeg først vil købe om et par måneder.. Vil være sikker på, at det er et setup jeg bliver tilfreds med.
Jeg har haft et par produkter hjemme fra vores Tour, men mit setup er fyldt med flaskehalse, så at komme ud at høre et fuldendt setup, ville jo give et meget bedre billede..
Håber da at jeg kan blive peget i den rette vej, og vil da i hvert fald bruge noget mere tid på google, for at få endnu mere hjælp til mit ønske setup.

Alt sĂĄdan noget med et budget roder jeg ikke sĂĄ meget med nu.. Men et setup til 40 kilo kan jeg altsĂĄ ikke hamle op med, men de 4-5 tusinde tror jeg godt at ville bruge..

Håber ikke min tråd har været for forvirrende, men har prøvet at beherske mig.. :mrgreen:

Hilsen
Anders
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: DAC/AMP til T70

Indlægaf Mortenhoe » 25. nov 2015, 15:35

Da T70 har en ret unik signatur ville jeg nogle vælge en god DAC og så evt. parre den med en forstærker. Sådan at du har muligheden for en dag måske at købe en gorstærker mere, som deles om DACen. Istedet for en DAC/AMP løsning. Jeg syntes personligt at rør bringer noget helt vildt lækkert frem i mine T70p. Jeg er helt vildt glad for min X-Can.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: DAC/AMP til T70

Indlægaf Gerner » 25. nov 2015, 15:38

Mortenhoe skrev:Da T70 har en ret unik signatur ville jeg nogle vælge en god DAC og så evt. parre den med en forstærker. Sådan at du har muligheden for en dag måske at købe en gorstærker mere, som deles om DACen. Istedet for en DAC/AMP løsning. Jeg syntes personligt at rør bringer noget helt vildt lækkert frem i mine T70p. Jeg er helt vildt glad for min X-Can.


Min første idé var egentligt også, at købe en god DAC, da jeg jo har min O2, som jo egentligt yder rigeligt.
Den er dog begyndt at brokke sig lidt.. MĂĄske mig der har lavet noget dumt..

Tænkte derfor, at købe mig noget lækkert i stedet for, og vil nu også helst have en amp OG end DAC, da jeg så får lidt mere frihed tænker jeg..

Men vil holde begge muligheder åben! Men det jeg egentligt også vægter en del er, at det også skal se nogenlunde pænt ud, da det betyder MEGET for mig.. ;-)

Vil egentligt også rigtig gerne prøve en rør forstærker til dem, da det lyder som om, at det er lidt derhen ad jeg gerne vil have dem til at lyde, varme og dybde.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: DAC/AMP til T70

Indlægaf kvik » 25. nov 2015, 16:04

Anders, bruger du computer som kilde? Usb, optisk eller coax som forbindelse?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: DAC/AMP til T70

Indlægaf Jokke » 25. nov 2015, 16:15

Hvad er det helt præcist du søger i din forstærker og DAC? Kan du i bund og grund godt lide T70 og vil du bare give dem noget mere at arbejde med eller søger du f. eks. at dæmpe diskanten? Synes ikke det fremgår helt tydeligt derfor jeg spørger :-)

Du er også velkommen til at besøge mig og prøve det jeg har hvis du har lyst, og istedet for at give en øl eller to kan du få en kop kaffe hvad jeg nu har ;-) Jeg bor I Slagelse og er i besidelse af Beyerdynamic A20 forstærker (sælges formentlig snart da den har en del interesse internationalt), Audio-gd C-2 forstærker (sendes snart retur hvis ikke jeg får den solgt, da jeg har fundet en anden forstærker) samt Audio-gd DAC 19. Smid en pm hvis det har interesse. Informationen i parentes er så du ved at det er ting, som jeg ikke vil være i besidelse af længe. Ellers er du også meget velkommen senere hvor jeg får Liquid Carbon hjem, forhåbenligt inden Jul! Jeg har også en del erfaring med Beyerdynamics hovedtelefoner og sjovt nok er T70 den eneste jeg ikke har prøvet, og så den nye DT 1770. Så har generelt en god forståelse af hvad der virker og hvad der ikke virker til deres signatur. Men hvis vores præferencer ikke stemmer overens så er det måske ligegyldigt :-)
Jokke

 
Indlæg: 375
Tilmeldt: 31. dec 2014, 02:42

Re: DAC/AMP til T70

Indlægaf Gerner » 26. nov 2015, 01:21

Har ikke glemt jer, men skal nok lige give en tilbagemelding i morgen aften. Er ikke hjemme før der nemlig...
Så kommer jeg også lige med en forklaring om hvad jeg søger i mine T70.
Tak for jeres svar sĂĄ videre, i er super flinke!

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: DAC/AMP til T70

Indlægaf Gerner » 26. nov 2015, 11:15

Det blev en sygedag fra arbejdet.. SĂĄ nu har jeg masser af tid til, at svare jer alle tilbage!

kvik skrev:Anders, bruger du computer som kilde? Usb, optisk eller coax som forbindelse?


På stående fod, bruger jeg min computer som kilde, med et USB A til B, da det er hvad Varna II ønsker. Mit bundkort tager dog også optisk, hvis det skulle være. ;-)

Jokke skrev:Hvad er det helt præcist du søger i din forstærker og DAC? Kan du i bund og grund godt lide T70 og vil du bare give dem noget mere at arbejde med eller søger du f. eks. at dæmpe diskanten? Synes ikke det fremgår helt tydeligt derfor jeg spørger :-)


Som sagt, så har jeg lidt blandet følelse omkring de T70, men de ligger så godt på mit "rarheds-følelses-baromete"r, at de fortsat bliver på mit hoved!

Men hvis jeg nu skal prøve at beskrive de positive ting ved T70, så er det helt klart deres signatur. De er overhovedet ikke lig mine DT770 og DT990, da de har en lidt mere frisk klang over hele linjen. Diskanten har jeg intet imod, da jeg synes den er lige tilpas. Oplevede dog at smed jeg dem på mit O2 + Varna II setup, så blev lyden lidt for neutral for mit vedkommende, og det var som om, at bunden forsvandt, dog kun et lille strejf af bum.
På nuværende tidspunkt har jeg smidt dem på en Fiio e10, som giver den et lille bass boost, hvilket jeg faktisk er ganske tilfreds med. Nu synes jeg bare at detaljeringsgraden i især mellemtonen er forsvundet en smule.

Ja beklager, har stadig lidt svært ved, at beskrive lyd.. Men tror i bund og grund, at jeg faktisk er fint tilfreds med T70, men at de mangler lige et bætte strejf af bass, og så vil jeg ellers gerne kunne høre lidt mere råstyrke på hele linjen.

Jokke skrev:Du er også velkommen til at besøge mig og prøve det jeg har hvis du har lyst, og istedet for at give en øl eller to kan du få en kop kaffe hvad jeg nu har ;-) Jeg bor I Slagelse og er i besidelse af Beyerdynamic A20 forstærker (sælges formentlig snart da den har en del interesse internationalt), Audio-gd C-2 forstærker (sendes snart retur hvis ikke jeg får den solgt, da jeg har fundet en anden forstærker) samt Audio-gd DAC 19. Smid en pm hvis det har interesse. Informationen i parentes er så du ved at det er ting, som jeg ikke vil være i besidelse af længe. Ellers er du også meget velkommen senere hvor jeg får Liquid Carbon hjem, forhåbenligt inden Jul! Jeg har også en del erfaring med Beyerdynamics hovedtelefoner og sjovt nok er T70 den eneste jeg ikke har prøvet, og så den nye DT 1770. Så har generelt en god forståelse af hvad der virker og hvad der ikke virker til deres signatur. Men hvis vores præferencer ikke stemmer overens så er det måske ligegyldigt :-)


Hold da op, det var da noget spændende grej! Havde hørt godt om at Audio-gd, men også at Beyerdynamics egen A20, skulle give en utroligt fin lyd til et sæt T70, så det vil jeg da utroligt gerne. Skal dog lige have planlagt det lidt nærmere, da jeg ingen bil har. ;-) Men jeg kan lige smide en PM, når jeg ved nærmere, siger i hvert fald tak for tilbudet!

Hilsen
Anders
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: DAC/AMP til T70

Indlægaf Gerner » 17. jan 2016, 23:39

De her T70 vokser altså på ens hoved.. Når jeg skifter fra mine DT770(990) mod, til mine T70, er det virkeligt en kæmpe forskel der er! Nu har jeg heldigvis snart mulighed for at høre dem med et ordentligt setup, hvilket jeg ser utroligt meget frem til.

Lige et side spørgsmål - Hvis man en dag skulle have en dyrere variant af T70'eren, hvad skal man så tage? For synes jeg hører jer sige, at både T90 og T1 er lidt mere mørk? T70 er jo utrolig lys og delikat, en signatur for sig. ;-)
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster