Henry DAC



Henry DAC

Indlægaf hbj » 1. jan 2016, 16:56

Det kan da ikke passe, at en DAC til sølle 1.500,- kan lyde godt, vel? :)

Det er denne her, jeg hentyder til, og som et par stykker herinde roste i en anden tråd:
http://www.henryaudio.com/

Det er ikke for at være en hifi snob (åh jo, så lidt da! :) ), men altså, pris og kvalitet hænger jo ofte sammen, ikke også.
Har godt set, at den "gik på omgang" på et tidspunkt herinde, ærgerligt at jeg ikke "var her" da.
hbj

 
Indlæg: 160
Tilmeldt: 6. dec 2015, 15:58

Re: Henry DAC

Indlægaf Jokke » 1. jan 2016, 17:28

hbj skrev:Det kan da ikke passe, at en DAC til sølle 1.500,- kan lyde godt, vel? :)

Det er denne her, jeg hentyder til, og som et par stykker herinde roste i en anden tråd:
http://www.henryaudio.com/

Det er ikke for at være en hifi snob (åh jo, så lidt da! :) ), men altså, pris og kvalitet hænger jo ofte sammen, ikke også.
Har godt set, at den "gik på omgang" på et tidspunkt herinde, ærgerligt at jeg ikke "var her" da.


Det er bestemt ikke min erfaring i denne hobby. Tværtimod oplever jeg mange gange det modsatte.

Mht. til Henry DAC så er det en fin lille sag som varmt kan anbefales, jeg har selv ejet den engang indtil jeg solgte den og gik over til R-2R DAC. Dengang jeg købte min kostede den faktisk 2100,- fra ny så vidt jeg husker så 1500,- er en ganske fin pris synes jeg.
Jokke

 
Indlæg: 375
Tilmeldt: 31. dec 2014, 02:42

Re: Henry DAC

Indlægaf Claus-DK » 1. jan 2016, 17:43

Der er andre ting på tour, prøv dem du kan blive overrasket..

Nu er der jo kun så mange forskellige Chips i verden og der er jo en "facitliste" når man skal lave det digitale om til analog, det er ikke ligefrem en splinterny opfindelse, så nye opdagelser er der jo heller ikke overvældende mange af, det gør så at der ikke altid er den helt store forskel på hvad der er inde i en DAC til 15000 og en til 4000, der ER forskel på den måde de bygger tingene op, der er forskel på tolerancer, der er mange mange forskelle, men slet ikke noget der gør at den bør koste 11000 mere, der er ingen fornuft når vi når op i de højere prislag og jo længere vi kommer op des mindre fornuft og værdi for pengene er der i en handel..

Jeg siger ikke der ikke er forskel på de to maskiner, for det er der da og også i hvordan de to lyder, men ved du hvilken du foretrækker hvis du lytter blindt til de to ??
Det er ligesom det som er det store spørgsmål og det er lidt skræmmende at have købt noget til 20 kilo og så opleve det ligger længere væk fra det man søgte end den der billige DAC, så hellere leve i lykkelig uvidenhed, der ligger på ingen måde hverken hån eller udfordring i dette udsagn, jeg ved bare fra mig selv at når jeg har noget nyt og godt er måske har været dyrt, vil jeg da ikke opleve at den fiskestang til en tiendedel af prisen fra Harald Nyborg kaster lige så langt som den jeg lige har købt af kaboniskteflon med bladguld og hypersilikonrøjer og ikke mindst POWERKORK...

Hvordan vurderer du et produkts værdi er så endnu en ting, er et produkt med 100 udviklingstimer i Danmark mere værd end et med 500 I Kina, det er helt sikkert dyrere, men er det også bedre udviklet ??
De forskellige producenter lever under så forskellige forhold både økonomisk og politisk at en sammenligning af pris kontra kvalitet er nærmest umuligt, hvis vi ser på det med vores normale verdenssyn, for naturligvis hænger pris og kvalitet sammen hvis du sammenligner to lokale murermestres tilbud på et nyt badeværelse, de arbejder under nogenlunde samme betingelser..

Jeg vil endda gå så vidt og sige at nogle varer´s stærkeste kvalitet´s egenskab er netop at de er DYRE, der er altså ikke meget ved at blære sig med sit nye Seiko ur, det er sjovere med et Rolex og det er altså ikke bedre til at vise dig hvad klokken er, den eneste reelle forskel der er på de to produkter er SIGNALET og det er det vi vil sende for så kommer tøserne rendende...

Pris og kvalitet hænger meget tæt sammen,vi har bare forskellige opfattelser af hvad kvalitet er, kunne være en anden måde at sige alt det vrøvl ovenover, på en kortere måde..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Henry DAC

Indlægaf hbj » 2. jan 2016, 16:07

Det skal da komme an på en prøve mht. den Henry DAC så :)
Jeg kan se på firmaets hjemmeside, at der er 14 dages returret, hvilket er en god ting.
Skal lige skrabe lidt penge sammen først dog.
hbj

 
Indlæg: 160
Tilmeldt: 6. dec 2015, 15:58

Re: Henry DAC

Indlægaf Niels » 2. jan 2016, 17:11

hbj skrev:Det skal da komme an på en prøve mht. den Henry DAC så :)
Jeg kan se på firmaets hjemmeside, at der er 14 dages returret, hvilket er en god ting.
Skal lige skrabe lidt penge sammen først dog.

Du kan da også blot låne min i 14 dage. 1musik
Niels

 

Re: Henry DAC

Indlægaf kvik » 2. jan 2016, 18:10

Billede
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Henry DAC

Indlægaf Niels » 2. jan 2016, 20:14

Sød kalkun - er der en idé bag?
Niels

 

Re: Henry DAC

Indlægaf Niels » 2. jan 2016, 20:17

cold turkey - OK
Niels

 

Re: Henry DAC

Indlægaf kvik » 2. jan 2016, 20:35

Ja, tænkte det måske kunne blive hårdt at undvære dac'en i 14 dage :-)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Henry DAC

Indlægaf Niels » 2. jan 2016, 20:39

ja men i morgen får jeg en Harmony Design Da09, så det går nok. musik17
Senest rettet af Niels 2. jan 2016, 20:57, rettet i alt 1 gang.
Niels

 

Re: Henry DAC

Indlægaf Niels » 2. jan 2016, 20:42

Henry en bliver ikke arbejdsløs, da den skal anvendes i billardkælderen på første sal sammen med O2. Men jeg kan godt undvære den lidt, så vi ved hvad vi taler om. Fælles reference er altid godt!
Niels

 

Re: Henry DAC

Indlægaf kvik » 2. jan 2016, 20:47

Helt enig, er også en af mine begrundelser for at låne ud indimellem. Har lyngdorf'en ikke egen dac?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Henry DAC

Indlægaf Niels » 2. jan 2016, 21:06

nope, det er en ren integreret forstærker med et godt drejningsmoment samt et godt signal/støj. Hvad jeg gerne ville ha, i den forbindelse, er deres rumkorrektionssystem. Det ville være kanon med mine SF og KEF-subben
Niels

 

Re: Henry DAC

Indlægaf Niels » 2. jan 2016, 21:10

hej admin. Bully me i‘m of he track again. Sorry
Niels

 

Re: Henry DAC

Indlægaf kvik » 2. jan 2016, 21:18

Jeg er kendt for at være lidt af en lygtemand (indsæt selv passende YouTube video her), så det er ikke din skyld, Niels :grin:
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Henry DAC

Indlægaf Claus-DK » 2. jan 2016, 22:14

Så længe i hygger jer, blander jeg mig ikke..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Henry DAC

Indlægaf Tweaker » 3. jan 2016, 02:53

Undskyld jeg forstyrrer, og vender tilbage til topic ;-)

Netop med hensyn til DAC`s mener jeg at "the point of diminishing returns" ligger ret lavt. Med Shiit, Beresford, Musical Fidelity, og flere andre, får man vel op imod 90% af ydelsen, af det maksimalt opnåelige. Musical Fidelity V90 DAC er f,eks indplaceret i Stereophiles Recommended Components Class A, sammen med mange af de dyre. Ingen garanti for at man kan lide lyden af den, men det siger da noget. Så jeg bruger altid ørerne, i stedet for at se på prislappen.
Amp`s: Little Dot MKIV-SE, Lake People G109S, Pro-Ject Headbox S USB.
DAC`s: Musical Fidelity V90, M2Tech Young.
DAC/Amp`s: CEntrance DACport HD, Beresford Caiman II, Beresford Bushmaster, Beresford Bushmaster II.
Bøffer: Sennheiser HD650, Pioneer SE-A1000, Creative Aurvana Live!, AKG K702, Stax SR-40/SRD-4, Beyerdynamic DT150 og DT990PRO-LE, Hifiman 400s, Koss Porta Pro, Koss BT540i, Edifier H850.
Tweaker

Brugeravatar
 
Indlæg: 314
Tilmeldt: 28. aug 2015, 17:01
Geografisk sted: København

Re: Henry DAC

Indlægaf Claus-DK » 3. jan 2016, 04:27

Jeg er Sønderjyde, jeg ser altid først på prislappen og forbereder allerede der en strategi for at få prisen længere ned inden jeg overhovedet ser på produktet, men sådan er vi så forskellige... ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Henry DAC

Indlægaf hbj » 3. jan 2016, 10:23

Niels skrev:Du kan da også blot låne min i 14 dage. 1musik


Hvor er det pænt af dig, Niels! Det vil jeg gerne sige ja tak til :-)

Det kommer til at vente lidt dog, for jeg har ikke kongens mønt i øjeblikket efter december måned samt forudgående hifi indkøb, så jeg har ikke engang plads i mit budget til at betale for pakkeporto for Henry'en! (jeg betaler selvfølgelig pakkeporto m/udbringning begge veje)

Vi kan lige snakkes ved om det, ikke? :-)
hbj

 
Indlæg: 160
Tilmeldt: 6. dec 2015, 15:58

Re: Henry DAC

Indlægaf hbj » 3. jan 2016, 10:25

Tweaker skrev:Netop med hensyn til DAC`s mener jeg at "the point of diminishing returns" ligger ret lavt. Med Shiit, Beresford, Musical Fidelity, og flere andre, får man vel op imod 90% af ydelsen, af det maksimalt opnåelige. Musical Fidelity V90 DAC er f,eks indplaceret i Stereophiles Recommended Components Class A, sammen med mange af de dyre. Ingen garanti for at man kan lide lyden af den, men det siger da noget. Så jeg bruger altid ørerne, i stedet for at se på prislappen.


Jeg kommer til at revidere min opfattelse af hifi priser, kan jeg se på jeres tilbagemeldinger. Men det er da kun godt! :-)
Det er ikke så tosset at kunne få kvali grej til relativt lave priser (2.000,- etc. er jo immervæk stadigvæk penge)
hbj

 
Indlæg: 160
Tilmeldt: 6. dec 2015, 15:58

Næste

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster