TC Electronic BMC-2



Re: TC Electronic BMC-2

Indlægaf Claus-DK » 29. jan 2016, 11:47

Jeg må til at handle med DACs med remote og 24 indgange + det løse ruller1 ruller1 rulle2 rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: TC Electronic BMC-2

Indlægaf Mortenhoe » 29. jan 2016, 12:09

Eller en input switcher med remote ;-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: TC Electronic BMC-2

Indlægaf Mortenhoe » 13. nov 2016, 12:59

Nu er der jo allerede en trĂĄd med denne titel.
Jeg købte jo en BMC-2 i den blå avis. Dejlig detaljeret DAC lidt i den lysere ende af spektret. Det passer mine varme B&Wer rigtig fint. Virker lidt tilbagetrukket i mids, men det gik væk da jeg afspillede musik med højere bitrate. Så den er umiddelbart bare ikke særligt tilgivende overfor dårlige indspilninger. Hvilket i mit tilfælde er lidt skidt, da jeg også bruger den som DAC for TVet.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: TC Electronic BMC-2

Indlægaf Mortenhoe » 13. nov 2016, 14:27

Ovenstående er lyttet til på højtalere og i ubalanceret drift. Jeg vil lige prøve at lytte til hovedtelefon forstærkeren i den og komme med mere dybdegående "analyse" af lyden.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: TC Electronic BMC-2

Indlægaf Mortenhoe » 31. jan 2017, 22:54

Jeg sendte min BMC-2 op til LC-Electronic i Århus, hvor den fik en opgradering til hvad de kalder BMC-2HD. Ny DAC chip, nye op-amps og lidt optimering. Jeg er utroligt tilfreds. Det er en rigtig god stue DAC. Jeg bruger den til mit fjernsyn og min APT-X modtager. De installerede også et fjernbetjenings modul. Det er jo uundværligt. Den modtager næsten alle typer apple fjernbetjeninger. Der fulgte en sød lille hvid fjernbetjening med. Jeg skal lige have undersøgt om man ikke kan få en i aluminium. Det mindes jeg.

Nu kunne jeg jo af gode grunde ikke A/B-teste den. Men umiddelbart er der kommet mere distancering på instrumenterne end før. Mids var lidt tilbagetrukne på den før, ved dårlig indspilninger. Det syntes jeg egentlig stadig de er, men de er blevet bedre. Kan klart høre mellemtone højtalerne mere end før. Kunne være mine dele-filtre trænger til en renovation. Bassen virker klart til at være forbedret. Jeg har jo 4 klasse D mono trin, og de er lidt bas sky, men efter opgraderingen er bassen noget mere tilstedet.

Det var klart pengene værd.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

ForegĂĄende

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron