Amp/dac eller lydkort til Beyerdynamic dt 990 pro



Re: Amp/dac eller lydkort til Beyerdynamic dt 990 pro

Indlægaf Mortenhoe » 14. feb 2016, 01:42

Jeg har lige læst på head-fi at man anbefaler 25mW ud i 250 ohm til DT 990. FiiO E10k levere 27mW ud i 250ohm. Schiit Fulla skulle efter specs levere 40mW ud i 300 ohm.

Edit:
Post nr. 2 http://www.head-fi.org/t/750420/need-he ... 50-ohm-pro
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Amp/dac eller lydkort til Beyerdynamic dt 990 pro

Indlægaf Mcwoodslug » 14. feb 2016, 02:18

Altså, det er i og for sig ikke højere lyd jeg jagter, bare bedre. De spiller faktisk rigeligt højt på mit onboard lydkort. Jeg går lige i tænkeren, og overvejer alle forslag der er kommet. Jeg siger foreløbigt mange tak for hjælpen. Jeg vender frygtsomt tilbage når jeg er videre i beslutningsprocessen :)
Mcwoodslug

 
Indlæg: 92
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:23

Re: Amp/dac eller lydkort til Beyerdynamic dt 990 pro

Indlægaf davidsh » 14. feb 2016, 02:26

Vi er jo nogen der mener en iPhone er nok nĂĄr der er volumen nok :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Amp/dac eller lydkort til Beyerdynamic dt 990 pro

Indlægaf Claus-DK » 14. feb 2016, 02:30

Tourdelen finder du her https://hoved-fi.dk/viewforum.php?f=44
Vær sød at læse reglerne, så er alt godt.

De to maskiner er noget over dit budget, men de vil vise dig hvilket bæst du har investeret i og det er jo spændende at vide, når du skal finde det bedst mulige kompromis mellem lyd og muldvarp, det fedeste ville jo være at finde ud af man kan nøjes med en Cmoy fra Ebay til en hund og at det er nok til at gøre dig glad og tilfreds, for det er i sidste ende dig det hele hænger på..
Det kan også være dumt og en glidebane og komme til at gøre ondt på Muldvarpen, nogle bliver lidt bidt af det her :mrgreen:
Nogle gange kan mangel på "insider"viden være en velsignelse :grin: .

sĂĄdan lidt erfaringer og viden jeg ligger med om snurrerundtlyd..
Jeg ved Philips lavede en anstændig snurrerundt hovedtelefon DAC/Amp det burde være i et ord tror jeg, det blev bare for vildt..
AH1000 hed den og den havde sådan noget ekko snurrerundt effekt som fungerede OK, der kom dog begrænsninger på dynamikken så eksplosioner f.eks ikke var så intense, de fusede ligesom ud..

Sennheiser har lavet en spøjs snurrerundt "krave" som jeg naturligvis også er den "heldige" ejer af, de kan det de skal, men kræver at man har baghøjtaler udgang på sin PC..Ulempen ved dem er at de er noget lort, for nu at sige det på godt dansk, de er sjove for en samler og det er ligesom det de er bedst til..

Beyer lavede et system, ved ikke om det findes endnu, men det var med antenner så forstærkeren vidste hvordan du havde hovedet og kunne fordele lyden ud fra det, det var/er frygteligt dyrt og jeg er helt blank på erfaringer der..

Jeg har set i øjnene at snurrerundt lyd aldrig vil blive godt nok til mig med 2 højtalere, så det har jeg også prøvet, sådan noget USBgamer noget med 3-4 enheder i hver kop, det var omtrent det værste jeg har udsat mine ører for i dette årti..

Du vil også have nemmere ved at lytte dig frem til fjenden i stereo end snurrerundt, helt sikkert når det er snyde snurrerundt som det i sagens natur er med to højtalere for så kommer lydene ikke fra så præcise positioner, det vil være mere "udvisket", jeg oplever den effekt på både film og musik, så mon ikke det vil være ligedan ved spil, jeg spiller stadigvæk Pacman, så der er jeg nok ikke helt på niveau med dig.. ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Amp/dac eller lydkort til Beyerdynamic dt 990 pro

Indlægaf Claus-DK » 14. feb 2016, 02:56

davidsh skrev:Vi er jo nogen der mener en iPhone er nok nĂĄr der er volumen nok :-)


"Goddag jeg vil gerne se på en pære "
"Stearinlys er fine at læse ved, så det bør du vælge"
"Men jeg skal jo bruge den i frugtsalten"
"Du behøver ikke frugtsalat, stearinlys giver hygge i stuen"

Du gider ikke engang læse hvad der er spurgt om, nemlig om man bør tage et lydkort eller en ekstern løsning, nej du vil bare fortælle verden du er glad for din Iphone...

Vi har i øvrigt volume nok..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Amp/dac eller lydkort til Beyerdynamic dt 990 pro

Indlægaf davidsh » 14. feb 2016, 03:02

Mcwoodslug skrev:
Tweaker skrev:Det kan nok være svært at finde alternativer inden for prisrammen (selv om de måske findes), men vil lige nævne dette:

http://www.headfonia.com/fiio-e10k-classic-reborn/2/

Headphone wise the E10K can take on a lot. Of course I don’t advise using this for your 300 ohm Sennheisers or 250Ohm Beyers but it does work.


Meh... Så faldt jeg også lige over et sted. Jeg gider bare ikke købe en halv løsning. Hvad skal jeg bruge, for at de bare spiller som de skal? No less, no more

Claus, det var lidt i henhold til det her.. for at sige at det ikke er sikkert at der er brug for en DAC/amp, eller det ville nogle i hvert fald sige ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Amp/dac eller lydkort til Beyerdynamic dt 990 pro

Indlægaf Mcwoodslug » 14. feb 2016, 10:55

Jeg fĂĄet kigget en masse igennem. Jeg er ret vild med O2+ODAC comboen, men tror den ender for langt over mit budget, ligeledes tror jeg ogsĂĄ det er overkill til mit brug, medmindre man bliver hooked. Nogen der kender et godt sted i EU hvor comboen fĂĄs?
Jeg læste det link med anmeldelse af fulla fra schiit, det virker som et super godt bud. Så pt vakler jeg mellem fiio e10k, og fullaen. Mht til udseende hælder jeg mest til e10k, ud fra hvad jeg kan læse om performance, hælder jeg mest til fulla
Mcwoodslug

 
Indlæg: 92
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:23

Re: Amp/dac eller lydkort til Beyerdynamic dt 990 pro

Indlægaf Tweaker » 14. feb 2016, 11:40

Det bliver nok ikke sĂĄ meget billigere end dette. Prisen er i schweizer franc, og omregnet bliver det omkring 1550 Dkr http://www.headnhifi.com/amplifiers/des ... C_digital2

Det siges at man kan fĂĄ dem til at afsende fra Tyskland, for at undgĂĄ told osv.

De har også byggesæt, hvis det skulle være.
Amp`s: Little Dot MKIV-SE, Lake People G109S, Pro-Ject Headbox S USB.
DAC`s: Musical Fidelity V90, M2Tech Young.
DAC/Amp`s: CEntrance DACport HD, Beresford Caiman II, Beresford Bushmaster, Beresford Bushmaster II.
Bøffer: Sennheiser HD650, Pioneer SE-A1000, Creative Aurvana Live!, AKG K702, Stax SR-40/SRD-4, Beyerdynamic DT150 og DT990PRO-LE, Hifiman 400s, Koss Porta Pro, Koss BT540i, Edifier H850.
Tweaker

Brugeravatar
 
Indlæg: 314
Tilmeldt: 28. aug 2015, 17:01
Geografisk sted: København

Re: Amp/dac eller lydkort til Beyerdynamic dt 990 pro

Indlægaf telum » 14. feb 2016, 12:32

Der er ogsĂĄ den her (har ingen erfaring med den, men til under 300kr. og angiveligt stor rabat)



https://m.av-cables.dk/4729-d-a-convert ... erter-dac/
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Amp/dac eller lydkort til Beyerdynamic dt 990 pro

Indlægaf Tweaker » 14. feb 2016, 13:13

telum skrev:Der er ogsĂĄ den her (har ingen erfaring med den, men til under 300kr. og angiveligt stor rabat)



https://m.av-cables.dk/4729-d-a-convert ... erter-dac/


Jeg har erfaring med den. Jeg har haft to eksemplarer. På den første virkede volumenkontrol og mute ikke. Den anden skruede sig op på fuld styrke imellem numrene. Så de røg selvfølgelig retur.
Amp`s: Little Dot MKIV-SE, Lake People G109S, Pro-Ject Headbox S USB.
DAC`s: Musical Fidelity V90, M2Tech Young.
DAC/Amp`s: CEntrance DACport HD, Beresford Caiman II, Beresford Bushmaster, Beresford Bushmaster II.
Bøffer: Sennheiser HD650, Pioneer SE-A1000, Creative Aurvana Live!, AKG K702, Stax SR-40/SRD-4, Beyerdynamic DT150 og DT990PRO-LE, Hifiman 400s, Koss Porta Pro, Koss BT540i, Edifier H850.
Tweaker

Brugeravatar
 
Indlæg: 314
Tilmeldt: 28. aug 2015, 17:01
Geografisk sted: København

Re: Amp/dac eller lydkort til Beyerdynamic dt 990 pro

Indlægaf Tweaker » 14. feb 2016, 13:52

Mcwoodslug, jeg tror det er en lidt halvsvær opgave du har sat os på. Jow, man kan godt få USB baserede løsninger der godt kan trække DT990. Spørgsmålet er bare om de i sidste ende ikke vil være en "sidelæns" upgrade. De USB løsninger jeg har prøvet, som har kunnet trække DT990 syntes jeg ikke har været lydmæssigt tilfredsstillende. Som en anmelder sagde, så er der nok ikke noget der kan erstatte en god solid strømforsyning. Så spørgsmålet er om du ikke bare er bedst tjent med det du har nu, eller også vælger at give den lidt mere gas, og kigge på den nævnte Aune. Jeg har studeret markedet temmelig meget i den senere tid, og jeg har lidt svært ved at finde noget imellem Fiio`en og Aune X1s, måske på nær O2. Måske andre har bedre bud.
Amp`s: Little Dot MKIV-SE, Lake People G109S, Pro-Ject Headbox S USB.
DAC`s: Musical Fidelity V90, M2Tech Young.
DAC/Amp`s: CEntrance DACport HD, Beresford Caiman II, Beresford Bushmaster, Beresford Bushmaster II.
Bøffer: Sennheiser HD650, Pioneer SE-A1000, Creative Aurvana Live!, AKG K702, Stax SR-40/SRD-4, Beyerdynamic DT150 og DT990PRO-LE, Hifiman 400s, Koss Porta Pro, Koss BT540i, Edifier H850.
Tweaker

Brugeravatar
 
Indlæg: 314
Tilmeldt: 28. aug 2015, 17:01
Geografisk sted: København

Re: Amp/dac eller lydkort til Beyerdynamic dt 990 pro

Indlægaf Mcwoodslug » 14. feb 2016, 14:00

SĂĄ hvis jeg gĂĄr efter den Aune x1s, sĂĄ er jeg home safe?
Mcwoodslug

 
Indlæg: 92
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:23

Re: Amp/dac eller lydkort til Beyerdynamic dt 990 pro

Indlægaf Mcwoodslug » 14. feb 2016, 14:03

Haha, hvis du synes det er en svær opgave jeg har sat jer på, så kan du gange det med 10. Jeg prøver at holde styr på alle de forskellige begreber, som pt synes umuligt.
Mcwoodslug

 
Indlæg: 92
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:23

Re: Amp/dac eller lydkort til Beyerdynamic dt 990 pro

Indlægaf Tweaker » 14. feb 2016, 14:28

Mcwoodslug skrev:SĂĄ hvis jeg gĂĄr efter den Aune x1s, sĂĄ er jeg home safe?


Det er jo ikke til at vide, men du kan prøve at tjekke indtrykkende fra touren her viewtopic.php?f=41&t=5003
Amp`s: Little Dot MKIV-SE, Lake People G109S, Pro-Ject Headbox S USB.
DAC`s: Musical Fidelity V90, M2Tech Young.
DAC/Amp`s: CEntrance DACport HD, Beresford Caiman II, Beresford Bushmaster, Beresford Bushmaster II.
Bøffer: Sennheiser HD650, Pioneer SE-A1000, Creative Aurvana Live!, AKG K702, Stax SR-40/SRD-4, Beyerdynamic DT150 og DT990PRO-LE, Hifiman 400s, Koss Porta Pro, Koss BT540i, Edifier H850.
Tweaker

Brugeravatar
 
Indlæg: 314
Tilmeldt: 28. aug 2015, 17:01
Geografisk sted: København

Re: Amp/dac eller lydkort til Beyerdynamic dt 990 pro

Indlægaf telum » 14. feb 2016, 15:50

Min leckerton audio kører fra usb og trækker he-500 rimeligt, så helt umuligt er det ikke, men den er så også lidt dyrere end fiio...
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Amp/dac eller lydkort til Beyerdynamic dt 990 pro

Indlægaf Mataugust » 14. feb 2016, 16:16

Jeg ved ikke om Claus har flere Audinst MX1 tilbage, med de er faktisk rigtig gode.
Kig evt i forhandlerafdelingen.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Amp/dac eller lydkort til Beyerdynamic dt 990 pro

Indlægaf Claus-DK » 14. feb 2016, 18:40

Mcwoodslug skrev:SĂĄ hvis jeg gĂĄr efter den Aune x1s, sĂĄ er jeg home safe?


Skriv dig pĂĄ touren og bliv klogere, der er altid noget der er dyrere og bedre...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Amp/dac eller lydkort til Beyerdynamic dt 990 pro

Indlægaf Niels » 14. feb 2016, 18:50

Mataugust skrev:Jeg ved ikke om Claus har flere Audinst MX1 tilbage, med de er faktisk rigtig gode.
Kig evt i forhandlerafdelingen.

He - jeg sad faktisk og tænkte på det samme. Det er nok et af de bedre steder at starte. God dac og en forstærker, der leverer varen kraftfuldt og uden støj. Spørg Claus om ikke han har et eksemplar gemt et sted i Kliplev.
Senest rettet af Niels 14. feb 2016, 18:52, rettet i alt 1 gang.
Niels

 

Re: Amp/dac eller lydkort til Beyerdynamic dt 990 pro

Indlægaf Claus-DK » 14. feb 2016, 18:50

Tweaker skrev:jeg har lidt svært ved at finde noget imellem Fiio`en og Aune X1s, måske på nær O2. Måske andre har bedre bud.


Velkommen i klubben, jeg har ledt med lys og lygte efter et 1500 kroners produkt af den type der var til at få fat i og er pengene værd...
Dollarkursens himmelflugt har gjort det til en nærmest umulig opgave, i dollar er X1s 15-20 $ dyrere end den gamle x1, men dollarkursen har gjort den næsten er blevet dobbelt så dyr, ikke meget man kan stille op der..

Jeg kan finde en afspiller til en plov der virkelig sparker numse og er det billig lyd for pengene er QLS 350 et ret godt vĂĄben, men kun wav filer og dum at betjene, men for hulen den lyder godt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Amp/dac eller lydkort til Beyerdynamic dt 990 pro

Indlægaf Claus-DK » 14. feb 2016, 18:53

Niels skrev:
Mataugust skrev:Jeg ved ikke om Claus har flere Audinst MX1 tilbage, med de er faktisk rigtig gode.
Kig evt i forhandlerafdelingen.

He - jeg sad faktisk og tænkte på det samme. Det er nok et af de bedre steder at starte. God dac og en forstærker, der leverer varen kraftfuldt og uden støj. Spørg Claus om ikke han har et eksemplar gemt et sted i Kliplev.


Jeg har en enkelt, men det er godt nok en grim kasse og jeg er ikke sikker pĂĄ det hele er der, men den er nok billig..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegåendeNæste

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron