Dacport LX - køb og erfaringer?



Dacport LX - køb og erfaringer?

Indlægaf dveng » 29. mar 2016, 10:30

Hej alle. Er ny i dette spændende forum, men hvor jeg allerede har brugt en del tid - fordi, der er så mange gode tråde om Dacs, hovedtelefonforstærkere mv. Er vist allerede blevet hooked :-).

Jeg har været en glad ejer ad HD650 i mange år, og jeg har haft stor glæde af disse bøffer gennem mange anlæg (som man sagde i 'gamle dage'). De toppede for et par år siden med min Naim Unity, der havde en super lyd med HD650. Men jeg/vi brugte ikke Unitien så meget, så solgte den og købte en Naim Muso. Og nu har jeg så et projekt - juhuu - hvor jeg kan gå på opdagelse i et nyt setup kun til mine HD650. Lige nu lytter jeg til Marantz HD-Dac1, som jeg har 'på prøve'. Men den kommer retur. Lyden er lidt 'for edgy' efter min smag. Så nu går jeg benhårdt efter noget tube-lyd og anskaffer mig givetvis en WA6 og/eller en DarkVoice 336se. Jeg skal have skiftet min gamle Dacmagic ud.

Jeg overvejer en Dacport LX. Jeg skal have en neutral Dac, der ikke farver lyden for meget, og som er low-noise. Jeg har læst en del gode reviews af denne lidt ældre Dac. Kan man købe denne i DK et sted? Synes ikke at kunne finde den andet end på Amazon.co.uk. Import fra ikke-EU er udelukket :-). Har nogle erfaringer med denne Dac, og måske har alternativer? Mit setup er/bliver: Bærbar/destktop > DAC > WA6 (eller anden 'varm' tube) > HD650.
dveng

 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27. mar 2016, 22:51

Re: Dacport LX - køb og erfaringer?

Indlægaf Claus-DK » 29. mar 2016, 11:05

Velkommen til, dejligt du kunne komme..

Vi har træf om en måneds tid, skynd dig at melde dig til, så vil der være en masse forskelligt du kan rende rundt og proppe dine HD650 ind i..

Du er også velkommen til at deltage i vores toure og prøve de ting der er der og se hvad de kan i forhold til en kendt størrelse hjemme hos dig selv, det kan også hjælpe dig til at finde ud af hvad vej du ikke skal og det er mindst lige så vigtigt..

Jeg er ked af dine fremtidige udgifter og vores forum´s rolle i dette, men når man først har løst billet til den store rutsjebane og sidder i sædet er det ligesom for sent, nu skal du bare nyde turen ... rulle4 rulle4
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Dacport LX - køb og erfaringer?

Indlægaf dveng » 29. mar 2016, 12:38

Hej Claus. Mange tak for din velkomst-hilsen. - Det lyder meget inspirerende og et super initiativ med træf. Jeg skal lige finde ud af, hvor jeg skal melde mig til. Jeg er ikke helt klar over, hvad forskellen er på jeres toure og så jeres træf?
dveng

 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27. mar 2016, 22:51

Re: Dacport LX - køb og erfaringer?

Indlægaf toppe » 29. mar 2016, 13:58

Information omkring det kommende træf finder du her: https://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=40&t=5334

En 'Tour' giver en forhandler mulighed for at vise et produkt frem og os mulighed for at lytte til det i en uge eller to. Eneste krav er at man skriver lidt om sin oplevelse samt betaler forsendelsen til næste mand på listen.
https://hoved-fi.dk/viewforum.php?f=44


rulle5
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron