Soekris DAC 1101



Soekris DAC 1101

Indlægaf Walbum4262 » 4. apr 2016, 13:31

Hey alle sammen.

Danske soekris http://soekris.eu/shop/index.php?language=en er for 14 dage siden kommet med denne lille skønhed

Billede

Det er en portabelt R2R DAC/AMP

Billede

Den er dansk designet og bygget i Korsør Danmark

Lige lidt specs pĂĄ den.

THD @ -1db <0.01%
THD @ -60dB <0.04%
S/N 20 Khz Bandwith >120 dB unweighted
Frequency Range +0.1dB -1.0dB 20hz - 20Khz
USB Input Type B, Isolated, Full/High Speed
USB Input Mode Selectable Audio Class 1.0 or Audio Class 2.0
USB Input PCM Up to 24 Bit / 384 Ksps
USB Input DSD Up to DoP-128 and DSD-256
Digital volume control -80 dB to +10 dB
Output Line RCA, 2.0V RMS, Zout 50R
Output Headphones 6.3mm Phono, 3.5V RMS, Zout 3R
Power Consumptation From USB max 3W
Size 108 x 160 x 20 mm
Weight 0.3 Kg
Warranty 3 Years

Prisen ligger på 590€ ved køb af 1stk
Jeg er i kontakt med dem omkring at fĂĄ en enhed pĂĄ Tour samt at fĂĄ den med til Meet D. 8 maj
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Soekris DAC 1101

Indlægaf Decadence » 4. apr 2016, 16:27

Spændende! Aldeles spændende!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: Soekris DAC 1101

Indlægaf kvik » 4. apr 2016, 16:42

Billede
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Soekris DAC 1101

Indlægaf Walbum4262 » 4. apr 2016, 17:16

kvik skrev:Billede



Hov kan se jeg glemte et billed :) tak thumbs
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Soekris DAC 1101

Indlægaf Walbum4262 » 10. apr 2016, 07:32

SĂĄ er det gĂĄet i orden.

Der vil være mulighed for at høre denne lille sag til mødet i Esbjerg D.8

Samt umiddelbart efter mødet vil der blive lavet er Tour, jeg sætter en tour tråd op senere
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Soekris DAC 1101

Indlægaf Jokke » 10. apr 2016, 09:41

Spændende, er det ikke den første af sin slags? Jeg tror jeg vil give den et lyt til meetet selvom jeg egentlig ikke har behov for mere gear lige nu.
Jokke

 
Indlæg: 375
Tilmeldt: 31. dec 2014, 02:42

Re: Soekris DAC 1101

Indlægaf kvik » 10. apr 2016, 10:23

For dem der er interesseret i tilblivelsen af dac'en, sĂĄ findes en l-a-n-g trĂĄd pĂĄ diyaudio.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Soekris DAC 1101

Indlægaf Mortenhoe » 10. apr 2016, 12:25

Spændendendendendendende!
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Soekris DAC 1101

Indlægaf Burning777 » 12. apr 2016, 08:59

Meget interessant! Er der nogen, der allerede nu kan sige noget om hvordan den lyder?

Jeg vil helt sikkert gerne deltage i den tour.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Soekris DAC 1101

Indlægaf Walbum4262 » 19. maj 2016, 17:21

SĂĄ kom der sgu en pakke med en DAC/AMP i :)

Mere info og billeder og Tour kommer snart skal lige hjem til stollesen i aften og ud og spise og skal fiske hele weekenden
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Soekris DAC 1101

Indlægaf Walbum4262 » 19. maj 2016, 21:37

Der lyttes :)
Billede
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Soekris DAC 1101

Indlægaf Walbum4262 » 19. maj 2016, 22:31

Der er bestemt noget at glæde sig til med denne lille sag, jeg opretter en Tour så snart jeg kan :)
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Soekris DAC 1101

Indlægaf Claus-DK » 20. maj 2016, 18:50

Hvem er ham den suspekte person pĂĄ fotoet ??
9musik 9musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Soekris DAC 1101

Indlægaf Jokke » 20. maj 2016, 22:08

Jeg synes han ser lidt bekendt ud.
Jokke

 
Indlæg: 375
Tilmeldt: 31. dec 2014, 02:42

Re: Soekris DAC 1101

Indlægaf Claus-DK » 20. maj 2016, 22:29

Ja men ham kan det ikke være, hvis du lægger mærke til ansigtet, er det tydeligt der ikke bliver sagt noget, så Mikael kan det ikke være.. ruller1 ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Soekris DAC 1101

Indlægaf Kolind » 7. aug 2016, 22:55

Jeg har denne perle på visit i disse dage. Koblet til, efter 10 minutters spilletid er det foreløbige resultat; det var lige godt sørens hvad den lille dims kan.

Når det så er sagt er den jo også lidt pebret i pris i direkte sammenligning med min Aune X1, så det er ikke en helt retfærdig duel.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Soekris DAC 1101

Indlægaf Walbum4262 » 8. aug 2016, 14:14

Kolind skrev:Jeg har denne perle på visit i disse dage. Koblet til, efter 10 minutters spilletid er det foreløbige resultat; det var lige godt sørens hvad den lille dims kan.

Når det så er sagt er den jo også lidt pebret i pris i direkte sammenligning med min Aune X1, så det er ikke en helt retfærdig duel.


Stollesen og jeg var ogsĂĄ meget imponeret over den.
Man skal huske på det et en USB powered enhed men det kanogså høres i sær i bas området hvor det godt kan blive lidt løst pga manglende overskud i strøm delen( fra min labtop )
Jeg tror at med at dedikeret USB strømforsyning vil man forbedre den nedre del af lyden gevaldigt
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Soekris DAC 1101

Indlægaf Kolind » 8. aug 2016, 17:48

Walbum4262 skrev:
Kolind skrev:Jeg har denne perle på visit i disse dage. Koblet til, efter 10 minutters spilletid er det foreløbige resultat; det var lige godt sørens hvad den lille dims kan.

Når det så er sagt er den jo også lidt pebret i pris i direkte sammenligning med min Aune X1, så det er ikke en helt retfærdig duel.


Stollesen og jeg var ogsĂĄ meget imponeret over den.
Man skal huske på det et en USB powered enhed men det kanogså høres i sær i bas området hvor det godt kan blive lidt løst pga manglende overskud i strøm delen( fra min labtop )
Jeg tror at med at dedikeret USB strømforsyning vil man forbedre den nedre del af lyden gevaldigt


Jeg tror at du har ret. Jeg fik et indtryk i dag fra en dag på kontoret tilsluttet en laptop. Der syntes jeg ikke helt at den gav mig det samme som i går, tilsluttet min desktop pc. Der kan jo være mange faktorer der spiller ind, men dette kunne være en del af forklaringen.

Edit: Jeg kan i øvrigt se at jeg fik en advarsel i windows i baggrunden om at USB-enheden ikke ydede optimalt på den USB-port. Så der er sikkert noget om snakken.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Soekris DAC 1101

Indlægaf Kolind » 18. aug 2016, 21:34

Jeg har nu haft besøg af Soekris i lidt tid og det har egentligt været et rart bekendskab.
Jeg syntes at den er rigtigt lækkert udført - Det er imponerende hvad han har fået mast ned i sådan en lille sag kun trukket fra USB.

Mit sammenligningsgrundlag er to andre dac/amp's; Aune X1 og O2 dac/amp.
Jeg har mest haft anvendt soekris'en på kontoret - Det har den også den perfekte størrelse til. Det er bare lige at plugge den til og så er man kørende - yay. Og den fylder ikke hele skrivebordet så kollegaerne kigger mærkeligt på en.

Jeg er vild med volumen-kontrollen - Den føles rigtigt lækker og har rigeligt med steps. Jeg har ikke sat mig så grundigt ind i præcist hvordan det fungerer, men jeg antager at det er noget digital-halløj der styrer det? Output på linje-udgangen er til gengæld også styret på volumenkontrollen - Det har jeg ikke et problem med. Jeg syntes at have læst at man kan konfigurere den til at have et bestemt volumen når man tænder den - Der kunne man jo så bare sætte den til at starte op med en neutral forstærkning eller hvad man nu skal kalde det - Måske giver det slet ikke mening? Jeg syntes bare ikke at det giver så meget mening at skulle sidde og koble den til, og så justere volumen på den også for at der kommer mere end en smule lyd ud til forstærkeren - Vi skal jo ikke så gerne ligge og forstærke på et svagt signal, men heller ikke på et voldsomt forstærket signal, for det er det hvis man bare skruer på fuld blus tror jeg?

Men til det interessante: Hvordan lyder den?
Da jeg til at starte med pluggede den i, på min desktop maskine med en strømforsyning i høj kvalitet, fik jeg lidt af en wow-oplevelse. Det var noget anderledes end hvad jeg havde forventet. Jeg havde forventet en ret svag forstærkerdel og en ret varm klang.

Når vi er inde på strøm-kvaliteten oplevede jeg til gengæld at den ikke performede helt så godt fra min bærbar som fra min stationære. Det giver vel ok mening taget i betragtning at den er drevet kun fra USB. Jeg vil til enhver tid insistere på at signalet vil være det samme, men kvaliteten af strømmen den leverer kan nok svinge en del alt efter hvilken maskine der driver den. Det kunne være spændende at høre den med en dedikeret strømforsyning - Jeg vil gætte på at det ville give et lille ekstra nøk opad.

Power syntes jeg ikke at den mangler med f.eks Sony SA5000. Men når det så er sagt, er de heller ikke så krævende endda. For lige at give den noget som de færreste forstærkere kan bide over, fik den en tur med AKG K340 som er notorisk håbløse på det punkt. Ikke overraskende må Soekris'en give lidt op i denne henseende. Den kan give alt rigeligt med kraft til at spille rigeligt højt, og den gør det noget bedre end X1 - Der er lidt mere dynamik og punch, men helt godt bliver det aldrig rigtigt.

Når det så er sagt, sytnes jeg at den gør det rigtigt hæderligt. Den kan ikke helt bide skeer med min Darkvoice 336i, men man kan jo så heller ikke sådan riiiigtigt sammenligne en lille usb-drevet amp med en mellemstor rørforstærker. De sigter efter to helt forskellige ting.

Lyden er måske en lille bitte smule til den varme side, men der er bestemt ingen sløvhed i det. Jeg havde tidligere besøg af AudioGD 1.32 tror jeg at det var. Den mindes jeg som en del varmere i lyden og at den helt bevidst tilføjede en bestemt klang til lyden. Det indtryk får jeg ikke her.

Jeg er ikke helt klar over hvad jeg forventede af denne type konstruktion - Mindre digital-ish ? Jeg er ikke klar over om det er ren placebo der gør det, men jeg syntes at der er en lækker afslappet lyd, men uden at der mangler noget i detaljerne. Det er ikke bare fordi at det hele har fået et tykt varmt tæppe på, som man kan opleve det nogle gange med rørforstærkere f.eks. Der er stadig crisp klar lyd og fin nuancering i bunden. Det hele er der, men så alligevel måske på en lidt anden måde end f.eks med Aune X1 hvor tonen er lidt skarpere.

Jeg får et klart indtryk af at den har noget mere at byde på, Soekris'en, end de to andre. Når det så er sagt, er det jo også en lidt urimelig sammenligning, hvis vi tager prisen med i betragtningen. Den er 3x pris af dem begge. Med det taget i betragtning kan jeg ikke sige at jeg syntes at det repræsenterer samme value for money. Jo den er bedre, men i mine øjne er den ikke helt prisforskellen værd. I så fald skla man nok op i en anden prisklasse end jeg normalt bevæger mig i. Men hvis man er deroppe i top tier grejet, vil man så stille sig tilfreds med sådan en lille spirrevip til at drive sit grej? Jeg tror det ikke?

Jeg syntes at det er et super lækkert produkt til kontoret f.eks. Og så er det fedt at den er dansk!
Hatten af for Soekris for at gĂĄ en alternativ rute! - Og tak for lĂĄn :)
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Soekris DAC 1101

Indlægaf Kolind » 18. aug 2016, 21:45

Jeg lavde lige et par hurtige A/B tests imellem Aune X1 og Soekris'en med Beyerdynamic T5p. Der er nu alligvel en rimelig margen til forskel med t5p, med fordelen til Soekris. Der er noget mere dynamik i lyden - Mere punch, flere nuancer i lyden. Lidt mere af det hele.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Næste

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron