Aune X1s line out direkte til IEM



Aune X1s line out direkte til IEM

Indlægaf Peter Jensen » 1. aug 2016, 21:18

Jeg har forsøgt mig med at koble hovedtelefoner og IEM´s direkte til line-out på min Aune X1s da jeg gerne ville høre hvordan DAC delen lyder alene uden forstærkeren inde over... Jeg havde forventet at det lød mindst lige så godt og at det måske var en god ide på IEM´s der ikke kræver så meget power... Men jeg får en meget hul og tynd lyd som minder mig om hvordan det lyder når et jack stik ikke sidder helt rigtigt i den anden udgang.

Jeg har prøvet at hive phono -> mini jack hun kablet ud og sætte det i flere gange, samt prøvet med flere forskellige hovedtelefoner og IEM´s, men det er altid samme resultat.

Er det mig der har misforstået noget og skal det lyde sådan? Eller skal jeg gå ud fra at jeg har et dårligt kabel? (Helt nyt, har kun prøvet det i denne sammenhæng).
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Aune X1s line out direkte til IEM

Indlægaf Mortenhoe » 1. aug 2016, 21:44

DAC'ens analog udgang kan ikke trække dine IEM's. Jeg har brugt X1s rca udgange til både min X-can da jeg havde den, og jeg bruger den hver dag til min klasse D forstærker ved skrivebordet. Der lyder den fantastisk.

Forstærkeren på X1s levere en smule varme, men er ellers rimelig neutral. Hvad er dit formål ? Har du ikke en anden forstærker med en signatur du kender som du kan sætte til udgangen på X1s?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Aune X1s line out direkte til IEM

Indlægaf Peter Jensen » 1. aug 2016, 21:54

Lydstyrken er egentligt rigeligt høj, men det betyder måske ikke noget?

Jeg har endnu ikke nogen anden forstærker, men det er da noget jeg regner med at købe på et tidspunkt.

Formålet var egentligt bare at eksperimentere lidt. Jeg havde en forventning om at lyden blev endnu mere neutral/anderledes og ville blot eksperimentere med hvordan det mon lød. Blev så overrasket over at det lød helt "forkert" og tænkte på om det var kablet, udgangen, eller om jeg bare havde misforstået hvordan det burde lyde. Lader til at det sidste er tilfældet, men prøver nok at sætte den til en forstærker når jeg kommer i nærheden af en bare for lige at checke.

Tak for svar...
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Aune X1s line out direkte til IEM

Indlægaf nc8000 » 2. aug 2016, 10:14

En linje udgang har normalt en meget høj udgangsimpedans hvilket virkelig kan lave rod i hovedtelefonlyden
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Aune X1s line out direkte til IEM

Indlægaf Peter Jensen » 2. aug 2016, 10:25

ok. Det var jeg ikke lige klar over, men det kan da forklare hvad jeg hørte, tak :).
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Aune X1s line out direkte til IEM

Indlægaf Claus-DK » 3. aug 2016, 08:41

Jeg har en DX50 og ved nogle inears kan jeg næsten ikke høre forskel på lineout og Phone og andre bliver virkelig underlige at lytte på...
Har ikke lige tænkt over at det var der den lå, men det virker jo logisk en højohms bøf vil jo udvise mindre forskel end en lavohms...
Så fik jeg da lige det lille mysterie løst..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster

cron