Densen Dendac50 Til hovedtelefoner?



Densen Dendac50 Til hovedtelefoner?

Indlægaf r-tange » 8. aug 2016, 19:27

Hej jeg ejer en dendac 50 som jeg er glad for.
Jeg står og vil købe nogle Audeze LCD-3 hovedtelefoner https://www.audeze.com/products/lcd-collection/lcd-3 . I den forbindelse er jeg begyndt at kigge efter en hovedtelefonsforstærker / Dac, forstærker som der også er mange af.

Jeg har set på Chord Hugo eller måske Hugo TT. Jeg er så kommet i tvivl om hvad jeg skal gøre eftersom jeg allerede har en virkelig god dac i min Dendac.

Mit spørgsmål er - Ved i hvor god hovedtelefonsudgangen er ? Er den måsked god nok til jeg slet ikke behøver andet eller vil det være en god i den måske at bruge den som DAC og så vidre til en ditikeret hovedtelefonsforstærker? Håber i kan hjælpe med et svar. Det er svært selv at teste når jeg ikke har udstyr til at teste på.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
r-tange

 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 8. aug 2016, 19:20
Geografisk sted: Horsens 8700

Re: Densen Dendac50 Til hovedtelefoner?

Indlægaf kvik » 8. aug 2016, 21:19

Jeg kan ikke finde noget om hovedtlf.udgangen på nettet (udover at der er to udgange, 1/4 og 1/8). Måske kan du sende en mail til Densen og spørge om opbygning og specifikationer. Uden mere 'kød på benet' er det vanskeligt at sige noget om hovedtelefondelen i dac'en (medmindre nogen herinde har konkret erfaring med den).
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Densen Dendac50 Til hovedtelefoner?

Indlægaf Claus-DK » 8. aug 2016, 22:10

Hej velkommen til, godt du kunne komme..

Umiddelbart er der vel kun at starte med LCD3 og se om det er godt nok, er du tilfreds og glad er det som det skal være, dog har de fleste Audexe ejere nogle heftige forstærkere stående....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Densen Dendac50 Til hovedtelefoner?

Indlægaf Buyer no 1 » 8. aug 2016, 22:56

Ja, der er ingen grund til bekymring. Det værste der kan ske er, at du bliver glad to gange. Første gang når du hører hvad en LCD-3 kan direkte fra din DenDac 50, og anden gang når du (formentlig) hører hvordan en heftig forstærker bare løfter det yderligere 1musik
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Densen Dendac50 Til hovedtelefoner?

Indlægaf Claus-DK » 9. aug 2016, 06:23

Jeg har haft et sæt LCD3 sat til min Yamaha bilka snurrerundt forstærker´s hovedtelefon udgang og det lød glimragende...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Densen Dendac50 Til hovedtelefoner?

Indlægaf r-tange » 9. aug 2016, 14:21

Tak for jeres mange svar.

I har helt ret ingen skade vil ske. Det er mere fordi jeg kunne overveje st skille mig af med min den dac og gentænke hele mit udstyr og få en kombineret dac/hovedtelefonsforstærker som fx. Chord Hugo TT.

Jeg har lige hørt fra Densen der er tilbage fra ferie og de skrev:
"Hej Rasmus

Nu har jeg ikke selv lyttet så meget til DenDAC'en med hoved telefoner, men signalet til hovedtelefonerne er af samme standart som det vi sender på preout, så det kommer meget an på hvilke hoved telefoner du vælger, om de kan trækkes direkte fra DenDAC'en eller om de kræver en seperat forstærker, eks stax kræver deres egen forstærker."

"Der er som sådan ikke noget udgangstrin i DenDAC'en men der det samme trin i som vi bruger i vores forforstærker, til vores preout. "


Som jeg læser der er der ikke megt forstærker del over den så hvis jeg holder fast i min DenDac 50 skal jeg nok på jagt efter en ny hovedtelefonsforstærker. - Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Jeg har tidligere været den glade ejer af en Beyerdynamic A2 og sæt Grado PS1000. Ret fantastisk lyd, men jeg syntes dog at komforten i de tunge Grado kom til kort ret hurtigt.
r-tange

 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 8. aug 2016, 19:20
Geografisk sted: Horsens 8700

Re: Densen Dendac50 Til hovedtelefoner?

Indlægaf Buyer no 1 » 9. aug 2016, 20:46

Hvis hovedtelefonudgangen på DenDac50 er af samme kvalitet som preout, ville jeg helt klart prøve med DenDac først.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster